چین مهد تولید خودروهای تمام برقی نسل جدید

پیشرفته‌ترین کارخانه فولکس‌ در چین

28 مهر 1397 17:00

فولکس‌واگن از احداث اولین کارخانه مخصوص خودروهای تمام برقی خود در شانگهای چین خبر داد. قرار است در این کارخانه خودروهای تمام برقی براساس پلتفرم جدید فولکس‌واگن تولید شود.

فولکس‌واگن اولین خط تولید بسیار پیشرفته نسل 4.0 برای تولید خودروهای تمام برقی جدیدش را در چین تاسیس می‌کند.مراحل ساخت این کارخانه «سایک-فولکس‌واگن» (SAIC-Volkswagen) در سال 2020 به اتمام می‌رسد و قرار است اولین مدلی که در آن به خط تولید برود یک فولکس‌واگن شاسی‌بلند تمام برقی باشد.

کارخانه جدید در مساحتی 610 هزار مترمربعی در شانگهای تاسیس می‌شود و به 1400 روبات با استانداردهای نسل 4.0 صنعتی مجهز خواهد شد. در این کارخانه از هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نیز استفاده خواهند کرد.

فولکس‌واگن می‌گوید این کارخانه توانایی تولید سالانه 300 هزار خودروی تمام برقی را دارد. این خودروها شامل برخی مدل‌های شاسی‌بلند متوسط و بزرگ «سایک-فولکس‌واگن» خواهد بود.

«هربرت دایس» رئیس گروه فولکس‌واگن در این زمینه گفت: «با پلتفرم برقی ماژولار فولکس‌واگن (MEB)، قادر خواهیم بود به‌سادگی خودروهایی برقی مخصوص مشتریان چینی‌ خود را در تیراژی صنعتی و در سطحی هنری تولید کنیم.»

در تابستان گذشته فولکس‌واگن دومین کارخانه «فاو-فولکس‌واگن» (FAW-Volkswagen) را در «فوشان» چین تاسیس کرد و گامی دیگر در راستای استراتژی برقی‌سازی شرکت در چین برداشت. در حال حاضر کارخانه فوشان به تولید خودروهای آئودی و فولکس‌واگن بر اساس پلتفرم اصلی شرکت مشغول است اما از سال 2020 به بعد به کار خود را با تولید خودروهای با پلتفرم برقی فولکس‌واگن ادامه خواهد داد.

مترجم : مسلم تقوی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران