شروع کار از سال 2020 با نسخه‌ای برقی از مدل 508

تولید خودروهای برقی اسپرت توسط پژو

29 مهر 1397 15:50

پس از متوقف ساختن طراحی و توسعه پیشرانه‌های دیزلی و معرفی خودروهای جدید PHEV در نمایشگاه خودرو پاریس 2018، اکنون پژو در اندیشه ساخت خودروهای اسپرت برقی در سال‌های آینده است. کار طراحی و توسعه خودروهای برقی بخشی از استراتژی این شرکت برای کاهش آلایندگی CO2 محصولات بوده و در همکاری شرکت مادر با بخش خودروهای اسپرت پژو انجام خواهد گرفت.

این خودروساز فرانسوی هنوز مشخصات دقیق خودروهای اسپرت برقی خود را منتشر نکرده اما می‌توان حدس زد که یکی از این خودروها مدل 508R باشد.مدیرعامل پژو آقای ژان فیلیپ ایمپاراتو (Jean-Philippe Imparato) اعتقاد دارد که ارائه لذت رانندگی جزئی از تاریخچه برند پژو بوده و برقی شدن خودروهای این برند نیز فرصتی تازه برای ارائه مدل‌هایی با سطح عملکرد بالا برای آن‌ دسته از مشتریان که به پاک بودن خودروی خود نیز اهمیت می‌دهند، خواهد بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود لذت رانندگی ارائه شده در خودروهای برقی را متفاوت دانسته و ساخت چنین خودروهایی را بسیار چالش‌برانگیز و پرماجرا می‌داند اما در عین حال خاطرنشان می‌سازد که پژو از رقابت‌های هیجان‌انگیز آینده استقبال می‌کند چراکه سستی و کسالت هرگز ویژگی ذاتی این برند نبوده است.

این خودروساز فرانسوی هنوز مشخصات دقیق خودروهای اسپرت برقی خود را منتشر نکرده اما می‌توان حدس زد که یکی از این خودروها مدل 508R باشد، خودرویی که احتمالاً به پیشرانه 1.4 لیتری هیبرید مجهز بوده و نیرویی برابر با 345 اسب‌بخار خواهد داشت. براساس شنیده‌ها این نسخه 508 از سیستم چهارچرخ محرک بهره برده، شتاب صفر تا صد کیلومتربرساعت آن رقمی در حدود 4.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت این خودرو نیز روی عدد 250 کیلومتربرساعت محدود خواهد بود. با چنین عملکردی، می‌توان انتظار داشت که 508R برای رقیبانی چون آئودی S4 شاخ و شانه بکشد.

احتمال زیادی وجود دارد که نسل بعدی مدل‌های 308GTI و 208GTI را با پیشرانه برقی مشاهده کنیم. نمونه‌های اسپرت کراس‌اورهای این شرکت نیز از پیشرانه‌ای مشابه بهره خواهند برد.

بد نیست بدانید شرکت پژو اعلام کرده که پس از پایان فصل حاضر مسابقات قهرمانی WRX را ترک خواهد کرد چراکه آینده خودروهای برقی در این رقابت‌ها نامعلوم است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران