به همراه جزئیات بیشتر

انتشار تصویر نمونه اولیه اشکودا اسکالا

2 آبان 1397 17:52

اشکودا در حال کار روی یک هاچ‌بک جدید است تا آن را جایگزین مدل سدان و استیشن راپید کند. شرکت اشکودا امروز تصاویری از نمونه اولیه و جزئیات بیشتری از آن را که مراحل تست خود را سپری می‌کند منتشر کرده است.

این هاچ‌بک جدید با الهام گرفتن از کانسپت ویژن آر اس شرکت طراحی شده و از سال آتی میلادی وارد خطوط تولید شرکت خواهد شد.این خودرو مبتنی بر پلتفرم A0 MQB ساخته شده و شرکت می‌گوید در طراحی آن از کانسپت ویژن آر اس الهام گرفته است. کانسپتی که همین چند هفته پیش در نمایشگاه پاریس رونمایی شد و ما را با زبان طراحی جدید این شرکت اهل جمهوری چک آشنا کرد.

خریداران این خودرو قادر به انتخاب یکی از 5 پیشرانه عرضه شده برای آن خواهند بود. همه این پیشرانه‌ها توربو و انژکتوری هستند، به سیستم استارت/استاپ مجهز شده‌اند و با بنزین، گازوئیل یا گاز طبیعی CNG کار می‌کنند. در میان آن‌ها نسخه 1 لیتری سه سیلندر و 1.5 لیتری 4 سیلندر وجود دارند که به ترتیب 88 و 147 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. امکان انتخاب بین سه جعبه‌دنده 5 و 6 سرعته دستی و هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک برای مشتریان وجود خواهد داشت. از دیگر تجهیزات و امکانات ارائه شده برای آن می‌توان به سیستم تعلیق دینامیک، چراغ‌های جلو و عقب تمام LED و تمام سیستم‌های ایمنی که در محصولات گروه فولکس‌واگن می‌توانید بیابید اشاره کرد.

اسکالا با 4362 میلی‌متر طول و 1793 میلی‌متر عرض، در مقایسه با فولکس‌واگن گلف کوچک‌تر است. گرچه، طول بین دو محور آن بیشتر بوده (2649 میلی‌متر) و ارتفاع آن نیز نسبتاً بیشتر (1471 میلی‌متر) است. ابعاد کابین مشابه مدل بزرگ‌تر اکتاویا بوده و با داشتن فضای باری برابر با 467 لیتر که با خواباندن صندلی‌های عقب به 1410 لیتر افزایش می‌یابد، یکی از جادارترین صندوق‌ها را در این سگمنت به خود اختصاص داده است.

داخل کابین یک صفحه‌نمایش 9.2 اینچی اطلاعات سرگرمی به‌صورت استاندارد ارائه شده و مشتریان می‌تواند آپشن صفحه‌نمایش 10.25 اینچی را هم سفارش بدهند. از دیگر تجهیزات مدرن آن می‌توان به میله بکسل الکتریکی، سیستم یخ‌زدای در باک و در عقب الکتریکی اشاره کرد.

شرکت خودروسازی اشکودا از نیمه اول سال 2019 قصد دارد این خودرو را وارد خطوط تولید خود کند.

دیدگاه کاربران