ستاره دهمین قسمت جیمکانا

هیولای 900 اسبی کن بلاک

4 آبان 1397 21:00

ممکن است باور کردن این موضوع چندان راحت نباشد، اما حقیقت این است که کِن بلاک هنگامی که متولد شد رانندگی کردن را بلد نبود، بلکه همانند همه مردم عادی او هم رانندگی را یاد گرفته است. فقط تفاوت او با مردم عادی این است که کِن کمی رانندگی را بهتر یاد گرفته! جالب است بدانید او رانندگی کردن را با نشستن پشت فرمان یک پیکاپ، یاد گرفته است.

کن بلاک نام این پیکاپ قدیمی را هونی تراک گذاشته و تا دو هفته دیگر نیز در برنامه جدیدش (Gymkhana Ten)، از آن استفاده می‌کند. خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید، پیکاپی قدیمی است که هونی تراک (Hoonitruck) نام‌گذاری شده و کِن بلاک قصد دارد در برنامه جدیدش به نام جیمکانا 10 (Gymkhana Ten) که به زودی پخش می‌شود، از آن استفاده کند. این پیکاپ برپایه فورد F-150 مدل 1977 ساخته شده است، مدلی که پدر کِن بلاک نیز صاحب یک دستگاه از آن بوده است، البته پیکاپ پدر کِن به اندازه این نمونه، قدرتمند نبوده است.

کمپانی آمریکایی دیترویت اِسپید (Detroit Speed) پیشرانه قدیمی این پیکاپ را با یک نمونه بسیار قدرتمندتر (متعلق به فورد جی‌تی) تعویض کرده است. این پیشرانه شش سیلندرِ V شکل که اِکوبوست (EcoBoost) نام دارد، 3.5 لیتر حجم داشته و به دو توربوشارژر مجهز است.

البته این پیشرانه متعلق به نسخه خیابانی فورد GT نیست، بلکه مربوط به مدل مسابقه‌ای این خودرو مخصوص لمان است. این پیشرانه توانایی تولید 914 اسب بخار قدرت و 952 نیوتن متر گشتاور را دارد؛ یعنی حتی در مقایسه با قدرتمندترین پیشرانه موجود برای نسل ششم فورد F-150 هم چهار برابر نیروی بیشتری تولید می‌کند. این قدرت توسط جعبه‌دنده 6 سرعته به هر چهار چرخ انتقال داده می‌شود.

کِن بلاک در مورد هونی تراک می گوید: «حدوداً 2 سال است که مشغول کار بر روی این پروژه هستیم. من کاملاً از نتیجه کار راضی هستم و این تراک یکی از استثنائی‌ترین خودروهایی است که تا به حال دیده‌ام. به نظر من هونی تراک مکمل خوبی برای خودروی دیگر من به نام هونی کورن (Hoonicorn) به حساب می‌آید. این تراک در فیلم‌ها، خودرویی کاملاً خشن به نظر می‌رسد و از این نظر کاملاً هدف ما را محقق کرده است. تصور من این است که هواداران عاشق این تراک خواهند شد».

برنامه کِن بلاک به نام جیمکانا 10 قرار است حدوداً یک ماه و 10 روز دیگر یعنی در هفتم دسامبر در آمازون پرایم (Amazon Prime) پخش شود. 10 روز پس از آن یعنی در 17 دسامبر این برنامه در یوتیوب پخش خواهد شد. البته می‌توانید پیش از پخش شدن این برنامه، هونی تراک را در نمایشگاه سِما (SEMA) که چند هفته دیگر برگزار می شود، از نزدیک ببینید.

دیدگاه کاربران
امیر عباس 1397/8/5
این پیکاپ تک دفه چطور نوشتید انتقال قدرت به هر 4 چرخ؟!
پاسخ
1
0
1
مرتضی هستم! 1397/8/5
درست نوشته. دو دیفرانسیله. البته از نوع AWD
0
0