25 میلیون دلار برای ایتالیایی زیبا

حراج آلفارومئو 8C مدل 1939

7 آبان 1397 11:57

آلفارومئو هنوز هم یکی از برندهایی است که ماشین‌بازها خیلی آن را دوست دارند، ولی در روزهای آغازین فعالیت شرکت اوضاع کمی متفاوت از الان بوده است. مثلاً این آلفارومئو 8C 2900B Touring Berlinetta مدل 1939 را در نظر بگیرید که اندکی قبل از شروع جنگ جهانی دوم ساخته شده است. نباید فراموش کنیم که در این دوره خبری از فراری و لامبورگینی نبوده و به‌عنوان‌مثال شرکت فراری دقیقاً در سال ساخت این خودرو تاسیس شده است. آلفارومئو در آن دوران یکه‌تاز صنعت خودروی ایتالیا بوده و به همین دلیل است که احتمال دارد این 8C مدل 1939 به قیمتی بالای 25 میلیون دلار در حراجی بهمن‌ماه خود فروخته شود. جالب است بدانید که این خودرو توانسته عنوان بهترین خودروی کلاسیک کنکوردالگانس پبل‌بیچ را به خود اختصاص دهد.

کارشناسان تخمین می‌زنند قیمت نهایی این خودرو تا 25 میلیون دلار خواهد رسید.برای این که بهتر بتوانید ارزش این خودرو را درک کنید، باید آن را به‌طور کامل بشناسید. 2900 از همان ابتدا با استفاده از یک شاسی مبتنی بر خودروی 8C 35 گرندپری و مخصوص مسابقه ساخته شده بود. این خودرو نهایتاً با یک پیشرانه 2.9 لیتری 8 سیلندر خطی دراز و یک جفت سوپرشارژر ساخته شد.

مدل B آن به‌منظور افزایش کیفیت ساخت و همچنین راحتی سواری تغییراتی داشت تا همچنان قادر باشد عملکرد فنی فوق‌العاده‌ای را در قالب یکی از زیباترین اتاق‌های طراحی شده در تاریخ صنعت خودرو ارائه کند.

این مدل خاص برلینتا بوده و بدنه‌اش را شرکت اتاق‌سازی Touring فقط در تیراژ 5 دستگاه ساخته است. این خودرو در سال 1939 خریداری و به انگلستان ارسال شد و در طول عمر خود، 4 مالک مختلف داشته است. پدر مالک فعلی خودرو، آن را در سال 1976 خریده بوده و اکنون، وی بدون ارائه توضیحاتی در مورد علت فروش، تصمیم دارد خودرو را به حراج بگذارد. کارشناسان قیمت فروش آن را تقریباً 25 میلیون دلار تخمین زده‌اند.

از هر لحاظ این آلفای کلاسیک خودرویی بی‌نظیر است. این مدل خاص، حسن ختام یکی از دوره‌های فوق‌العاده اتومبیل و دوره‌ای بود که خیلی‌ها آن را عصر طلایی آلفارومئو می‌دانند. روز 19 بهمن Artcurial Motorcars این آلفارومئو را در شهر پاریس به حراج خواهد گذاشت. با تاریخچه غنی‌ای که این خودرو دارد، ما هیچ دلیلی نمی‌بینیم که قیمت آن به 25 میلیون دلار نرسد.

دیدگاه کاربران