پای یک ایرانی در میان است

حراج لامبورگینی میورا با بدنه فلزی

18 مرداد 1400 10:18

بارها و بارها درباره لامبورگینی میورا این جمله گفته شده است که این خودرو یکی از زیباترین محصولات تاریخ خودروسازی است. این ایتالیایی چشم‌نواز به‌عنوان اولین سوپراسپرت دنیا، اکنون به خاطر تیراژ اندکش به گزینه خاص مجموعه‌داران شده است.

اولین مالک آن یک دانشجوی ایرانی در آمریکا بود، که تصمیم گرفت این خودرو را به مدت 2 سال نزد خود نگه دارد.مدتی پیش یک نسخه بسیار خاص‌تر از لامبورگینی میورا توسط حراجی RM Sotheby's آماده فروش شده است، که برای نزدیک شدن به آن باید جیبی پر از پول داشت.

داریم درباره لامبورگینی میورا S P400 مدل 1971 با شماره شاسی 4761 و شماره بدنه 675 صحبت می‌کنیم که توسط طراح اسطوره‌ای برتونه ساخته شده بود. خودرویی که با بدنه عریان و فلزی خود به‌شدت جلب توجه می‌کند.

این میورا یک کپسول زمان است که به مدت چهار دهه در یک انباری در کالیفرنیا پنهان شده بود. داستان از اولین صاحب آن شروع می‌شود. یک دانشجوی ایرانی در آمریکا که تصمیم گرفت این خودرو را به مدت 2 سال نزد خود نگه دارد. پس از یک تصادف جزئی و تلاش بری احیای آن، پروژه چندان جلو نرفت و میورا باز هم در انبار باقی ماند.

لامبورگینی میورا با بدنه فلزی

چهار دهه بعد این خودرو توسط یک علاقه‌مند خریداری شد و به کمک یک تیم متخصص، عملیات بازسازی و احیای آن استارت خورد. شرکت Beckman Metal Works هشت ماه تمام روی آسیب‌ها و خسارت‌های این خودرو کار کرد. در حالی که کریس مورگان نیز وظیفه نهایی کردن پروژه و رنگ آن را به عهده گرفت. مورگان مسئول پاک کردن رنگ باقیمانده روی بدنه بود، تا ساختار اصلی میورا نمایان شود. البته هنوز رنگ اصلی خاکستری و سفید روی بخشی از درها، رکاب‌ها و ستون‌ها دیده می‌شود. داخل کابین تریم اصلی آبی هنوز حفظ شده است.

مدیران حراجی RM می‌گویند تمام جزئیات بازسازی لامبورگینی میورا به طور کامل ثبت شده است. این خودرو چیزی حدود 25 هزار کیلومتر کار کرده است. به همین دلیل بوده که قیمت آن بین 1.8 تا 2.2 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

دیدگاه کاربران