تیونینگ جتا برای مشتریان آمریکایی

3 گانه فولکس برای سِما 2018

8 آبان 1397 18:47

در نمایشگاه سما 2018 شاهد سه پروژه تیونینگ براساس فولکس‌واگن جتا خواهیم بود. هرکدام از خودروها ضمن داشتن خصوصیات اسپرت، ظاهری منحصربه‌فرد دارند. این 3 خودرو با همکاری شرکت‌های H&R، ایر دیزاین آمریکا و یک هوادار با نام جیمی اُر (Jamie Orr) شکل گرفته است.

نسخه ایردیزاین آمریکا

با الهام از نسخه‌های افترمارکت فولکس در دهه 80 و 90 میلادی، این آلمانی با کیتی ساخته شده توسط تیونر آمریکایی تزیین شده است. علاوه‌براین برای تکمیل کیت بدنه از یک اسپویلر ظریف در عقب، ریل‌های سقفی و برچسب‌های 3 رنگ روی بدنه استفاده شده است. همچنین در دل رینگهای 19 اینچی هاکنهایم که با تایرهای فالکن پوشیده شده‌اند می‌توان کالیپرهای قرمز رنگ را دید. تغییرات در سیستم تعلیق، ارتفاع آن از سطح زمین را نسبت به نسخه استاندارد کمتر کرده است. کابین هم تغییراتی به خود دیده از جمله پوشش‌های چرمی سیاه و قهوه‌ای.

نسخه H&R

نسخه‌ای زیبا براساس جتا R لاین که با رنگی نارنجی، نوارهایی از طیف‌های مختلف خاکستری و کیت بدنه ساخته شده توسط ایردیزاین آمریکا تزیین شده است. رینگ‌های 19 اینچی که با تایرهای پیرلی پوشیده شده‌اند زیبایی آن را دوچندان کرده‌اند.

نسخه جیمی اُر (Jamie Orr)

در بین این 3 نسخه، این جتا تغییرات بیشتری به خود دیده است. کیت بدنه آن به کمک پرینت 3 بعدی ساخته شده است. به واسطه این کیت فولکس‌واگن جتا حالا در عقب اسپویلری بزرگ دارد و ظاهری خشن به خود گرفته است. تایرهای دلینت (Delinte) که به دور رینگ‌های 20 اینچی پیچیده شده‌اند حسابی جلب توجه می‌کنند. در کابین هم متناسب با نمای بیرون، از پوشش چرمی به رنگ سفید و سیاه برای تزیین استفاده شده است. علاوه‌براین صندلی‌های ریکارو و سردنده دایره‌ای شکل برای جعبه‌دنده 6 سرعته دستی در کابین خودنمایی می‌کنند.

در کنار تغییرات ظاهری، عملکرد فنی آن هم به لطف کمک‌فنرهای جدید با قابلیت تعدیل نیرو در 3 سطح، سیستم ترمز برمبو مجهز به کالیپرهایی با 6 پیستون در جلو و استفاده از سیستم ترمز گلف R در عقب ارتقا یافته است.

با توجه به این که هیچ اشاره‌ای به تغییرات پیشرانه نشده، می‌توان نتیجه گرفت که هر 3 خودرو به پیشرانه 4 سیلندر 1.4 لیتری با قدرت 147 اسب‌بخار مجهز هستند.

دیدگاه کاربران