آمریکایی وحشی در نمایشگاه سِما 2018

نگاهی به دوج چارجر اوولوشن 966 اسب‌بخاری

9 آبان 1397 12:22

نمایشگاه امسال سِما میزبان خودروهای تیونینگ شده مختلفی است، گرچه شاید خودروهای کمی هستند که به‌اندازه این چارجر مدل 1970 مدرن و درعین‌حال کلاسیک باشند. این خودرو ما را به یاد دوج چارجر تانتروم شرکت SpeedKore می‌اندازد که سال 2015 رونمایی شده بود و 1650 اسب‌بخار قدرت داشت.

این چارجر مدل 1970 را می‌توان یک خودروی کلاسیک مدرن توصیف کرد که علاوه بر بدنه کاملاً فیبر کربنی، به پیشرانه مدرن چلنجر SRT دیمون نیز مجهز شده است.درحالی‌که تانتروم به پیشرانه غول‌پیکر 9 لیتری توربو دوقلوی ساخت Mercury Racing مجهز شده بود، شرکت در ساخت اوولوشن از یک پیشرانه هِمی هشت سیلندر خورجینی سوپرشارژردار 6.2 لیتری که از چلنجر SRT دیمون مدرن قرض گرفته شده استفاده کرده است.

این پیشرانه البته تغییراتی داشته و اکنون 966 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. موضوعی که شتاب بسیار سریعی به خودرو داده است.

به لطف استفاده از بدنه کاملاً فیبر کربنی از سقف گرفته تا پنل گلگیرهای عقب، گلگیرهای جلو، درها، صندوق و کاپوت؛ اوولوشن را می‌توان پیشرفته‌ترین دوج چارجر مدل 1970 دنیا دانست. به گفته شرکت SpeedKore، این خودرو در مقایسه با تانتروم قابل استفاده‌تر بوده و همین می‌تواند آن را به گزینه‌ای بهتر برای ماشین‌بازها تبدیل کند.

مدیرعامل شرکت، در مورد خودرو گفته که برای طراحی اوولوشن، آن‌ها می‌خواستند محصول نهایی زیر 1450 کیلوگرم باشد و برای همین، کل بدنه خودرو از فیبر کربن ساخته شده است. جالب است بدانید کف خودرو هم آلومینیومی بوده و طبق ادعای شرکت، شاسی جدید فولادی و رول‌کیج استحکام لازم را به آن می‌دهند.

هر چیزی که روی این خودرو از جنس فیبر کربن ساخته نشده، آلومینیومی است. دستگیره درها، در باک و جلوپنجره جذاب آن همگی آلومینیومی بوده و یک لایه برنز - نیکل روی خود دارند. از موارد قابل‌توجه طراحی بدنه می‌توان به رینگ‌های HRE با ترمزهای برمبو 19 اینچ در جلو و 20 اینچ عقب، کمک‌فنرهای دوبل Penske سری 7500 قابل تنظیم و رنگ برنزی جذاب فیبر کربن‌ها اشاره کرد.

داخل کابین، مواردی مانند داشبورد، کنسول مرکزی، ستون فرمان، قاب دسته‌دنده، مجموعه پدال‌ها همگی سفارشی‌سازی شده‌اند. این خودرو همچنین به صندلی‌های ریکارو با روکش چرم مجهز شده است.

دیدگاه کاربران