تیونینگ دوج چارجر 1968 برای 2018

هلفانت، زاده دوج و موپار

9 آبان 1397 13:35

چندی پیش بود که با انتشار تیزری، موپار و دوج از همکاری مشترکشان برای یک پروژه خبر دادند. خودرویی که برای نمایشگاه سما 2018 آماده شده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت محصول این همکاری یک خودروی عضلانی بزرگ و کاملاً آمریکایی است. این خودرو که هلفانت نام دارد برپایه دوج چارجر مدل 1968 شکل گرفته است.

دوج چارجر مدل 1968 یکی از محبوب‌ترین خودروهای کلاسیک است که قابلیت‌های زیادی برای تیونینگ دارد به همین دلیل موپار برای ساخت هلفانت به سراغ آن رفته است. همان‌طور که حدس زده می‌شد برای قلب تپنده هلفانت (Hellephant) پیشرانه همی 426 انتخاب شده است با قدرت باورنکردنی 1000 اسب‌بخار که کاملاً با اسمی که برای آن انتخاب کردند متناسب است. برای ایجاد چنین قدرتی سیلندرهای 4 اینچی با کورس 4.125 اینچی برروی پیشرانه نصب شده است. همچنین در بالای بلوک آلومینیومی پیشرانه، سوپرشارژری جهت تغذیه بهتر قرار دارد. در کنار این موارد، ماژول انتقال قدرت (PCM) و سیم‌کشی‌ها مورد بازبینی قرار گرفته است. برای انتقال قدرت جعبه‌دنده 6 سرعته دستی انتخاب شده است.

تغییرات در نمای ظاهری هم قابل توجه است. سپرهای عریض از جنس فایبرگلاس در جلو و عقب، اسپلیتر قرض گرفته شده از مدل دیمون در جلو و اسپویلری مشابه با مدل چارجر R/T در عقب، جایگزینی چراغ‌های کلاسیک با چراغ‌های جدیدترین مدل چلنجر و آینه‌های کلاسیک ظاهری خاص و متفاوت به این خودرو بخشیده است. از دیگر تغییرات مهم می‌توان به چرخ‌های 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب و سیستم ترمز برمبو با کالیپرهایی مجهز به 6 پیستون اشاره کرد. برخلاف ظاهر کلاسیک خودرو، در کابین شما با تلفیقی از اجزای مدرن چلنجر SRT هلکت و وایپر روبه‌رو هستید.

دیدگاه کاربران
یوسف 1397/8/10
واو😃 خدای ماشین عضلانی فقط دوج
پاسخ
0
0
0