طراح مورسیه‌لاگو، جایگزین پیتر شرایر

دانکرولک رئیس بخش طراحی هیوندای شد

9 آبان 1397 17:59

«لوک دانکرولک»، قائم‌مقام سابق رئیس بخش طراحی برندهای هیوندای و جنسیس، از فردا، اول نوامبر به سمت رهبری تیم طراحی گروه هیوندای منتسب می‌شود. با این اتفاق او روند طراحی بر برندهای «هیوندای»، «کیا» و «جنسیس» نظارت خواهد کرد. دانکرولک حالا جایگزین «پیتر شرایر» معروف می‌شود.

دانکرولک، طراح لامبورگینی مورسیه‌لاگو که چند سالی است با کره‌ای‌ها همکاری می‌کند، حالا در بالاترین جایگاه بخش طراحی گروه هیوندای، جایگزین «پیتر شرایر» معروف شده است.دانکرولک قبل از پیوستن به خودروسازان کره‌ای، زندگی حرفه‌ای تاثیرگذاری در گروه «فولکس‌واگن» داشت. او در سال 1992 به فولکس‌واگن پیوست و از سال‌های 94 تا 96 در «اشکودا» فعالیت داشت. در آن زمان، در عملیات طراحی اولین نسل‌های مدرن «اکتاویا» و «فابیا» همکاری داشت.

در سال 1996، دانکرولک به «آئودی» رفت تا خودروهای A4 آوانت و A2 را طراحی کند. این طراح بلژیکی، در سال 1998 به ریاست بخش طراحی «لامبورگینی» منصوب شد؛ جایی که مسئول طراحی ابرخودروهای لامبورگینی یعنی «مورسیه‌لاگو»، «دیابلو» و «گالاردو» شد. او همچنین با همکاری «والتر دِسیلوا» مدل مفهومی لامبورگینی «میورا» 2006 را طراحی کرد.

دِسیلوا در سال 2005 با ارتقای شغلی به آئودی رفت و دانکرولک جایگزین او در «سئات» شد. در دوران کار با شرکت اسپانیایی سئات، نسل پیشین «ایبیزا» را خلق کرد که یکی از شاخص‌ترین خودروهای سئات تا به امروز است.

تا پیش از رفتن به هیوندای آخرین جایگاه حرفه‌ای این طراح بلژیکی، مدیریت طراحی «بنتلی» از سال 2012 بود. در ژوئن 2015 دانکرولک با خانواده بزرگ فولکس‌واگن خداحافظی کرد و به هیوندای پیوست.

حالا دانکرولک، در سمت جدید خود به‌عنوان رئیس گروه طراحی گروه هیوندای موتور، به فرایندهای کلی طراحی هیوندای، کیا و جنسیس نظارت خواهد داشت.

دیدگاه کاربران