دگرگونی با کمک مدیر طراحی سابق اینفینتی و ب‌ام‌و

کریم حبیب به کیا پیوست

17 شهریور 1398 12:25

کریم حبیب که پیش از این سرپرستی گروه طراحان را در شرکت اینفینیتی برعهده داشت، این شرکت را ترک و همکاری خود را با شرکت کرهای کیاموتورز آغاز نموده است. پست وی در این شرکت، مدیریت مرکز طراحی کیا خواهد بود. قرار است کریم حبیب از ماه آینده در شهر نامیانگ کره‌جنوبی مستقر شود.

کریم حبیب کیا را به عنوان برندی علاقمند به ساخت خودروهای برقی و استفاده از فناوری‌های نوین معرفی کرده است و برای همراهی با این شرکت برای طی مسیر به سوی موفقیت اظهار علاقه نموده.وی که بیش از دو دهه در انجام چندین پروژه مهم در برندهای پرمیوم خودرو مشارکت داشته و اکنون باید زیرنظر لوک دانکرولکه (مدیر طراحی گروه هیوندای موتور) فعالیت کند، قرار است به کیا برای یافتن خط مشی و استراتژی آینده طراحی خود، کمک نماید.

کریم حبیب کیا را به عنوان برندی علاقمند به ساخت خودروهای برقی و استفاده از فناوری‌های نوین معرفی کرده است و برای همراهی با این شرکت برای طی مسیر به سوی موفقیت اظهار علاقه نموده، هرچند که به گفته وی این مسیر پر از چالش و البته فرصت خواهد بود. این طراح متولد لبنان در ادامه صحبت‌های خود از فراهم شدن فرصت همکاری با لوک دانکرولکه استقبال کرده و عملکرد تیم طراحی کیا را به دلیل آفرینش خودروهایی با طراحی قابل اعتنا ستوده است.

پیش از کیاموتورز، کریم حبیب از سال 2017 تا 2019 با شرکت اینفینیتی همکاری می‌کرد. در سال 2011 او به عنوان سرپرست بخش طراحی بدنه خودروهای ب‌ام‌و شروع به کار کرد که سال بعد از آن توانست مدیریت این بخش را به دست آورد. وی کار حرفه‌ای خود را در سال 1998 با همین شرکت آغاز کرده بود اما بین سال‌های 2009 تا 2011 در شرکت دایملر مشغول به کار شد.

این طراح 49 ساله در دانشگاه مک‌گیل در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کرده و پس از آن دوره طراحی وسایل نقلیه را در کالج هنری طراحی کالیفرنیا طی نموده است. وی در طول دوران فعالیت خود تاکنون در پروژه طراحی محصولات ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز همچون X3، X6 و نسل قبلی سری هفت، سری 6 گرن‌کوپه، کانسپت X2، کانسپت CS، مدل CSL Homage، بنز C کلاس، آخرین نسل خودروهای اسمارت و بسیاری خودروهای دیگر شرکت داشته است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران