وقتی از تیونینگ درست صحبت می‌کنیم

500+ اسب‌بخار قدرت برای رقابت گلف در پیست

10 آبان 1397 12:33

نمی‌توان بیشتر از 5 سال سابقه را در شرکت تیونینگ APR‌ پیدا کرد. مجموعه‌ای کوچک از جوانان که با کمک فولکس‌واگن و آئودی توانستند سال گذشته چند پروژه موفق را اجرایی کنند. حالا کار به جایی رسیده است که آن‌ها برای خود در نمایشگاه SEMA‌ غرفه مستقل و محصول منحصربه‌فرد دارند.

طی سه مرحله قدرت خودرو 244 اسب‌بخار افزایش پیدا کرد و به 536 اسب‌بخار رسید. این حتی از فولکس‌واگن گلف GTI‌ پرفورمنس نیز بیشتر است.جسارتشان درخور تحسین است که در همین ابتدای کار سراغ خودرویی به اسم فولکس‌واگن گلف آن هم ویرایش R سری 2019 رفته‌اند. پس از اعمال تغییرات متعدد این خودروی جدید را گلف RLMS‌ نامیدند.

اسلحه مخصوص پیست آلمان‌ها اکنون به راحتی قدرت 536 اسب‌بخاری خود را به رخ رقبا می‌کشد. باور نخواهید کرد اگر بدانید این خروجی چشم‌گیر هم‌چنان از همان پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ گلف استاندارد بیرون کشیده می‌شود. تغییر سیستم انتقال قدرت RWD (محور محرک عقب) به AWD (تمام چرخ‌ محرک) اقدامی خیره‌کننده از سوی ای‌پی‌آر بوده است.

شرکت در توضیحات این پروژه خود می‌گوید که همه‌چیز ابتدا با تعبیه توربوشارژرهای بورگ‌واگنر آغاز شد. طی سه مرحله قدرت خودرو 244 اسب‌بخار افزایش پیدا کرد و به 536 اسب‌بخار رسید. این حتی از فولکس‌واگن گلف GTI‌ پرفورمنس نیز بیشتر است. به طرزی باورنکردنی گشتاور از مرز 379 نیوتن‌متر به 642 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است. هم‌چنین گفته می‌شود که گلف RLMS‌ به ECUهای نسل سه مجهز شده‌اند.

دیدگاه کاربران