کانسپتی خاطره‌انگیز با رینگ‌های طلایی

فولکس‌واگن گلف GTI نسخه BBS

25 مرداد 1400 15:23

فولکس‌واگن گلف GTI از زمان تولد نسل اول تاکنون تغییرات زیادی را تجربه کرده است، ولی همواره به فلسفه وجودی خود به عنوان یک هاچ‌بک قدرتمند وفادار مانده.

فولکس‌واگن فناوری و طراحی مدرن نسل جدید گلف GTI را با برخی از ویژگی‌­های نسل دوم گلف ترکیب و کانسپت GTI BBS را معرفی کرده است.هشتمین نسل این هاچ‌بک محبوب به عنوان جدیدترین نسخه آن شناخته می­‌شود، اما خودروساز آلمانی تصمیم گرفته با معرفی یک کانسپت براساس این نسل، خاطرات خوش گذشته را به یاد آورد. فولکس‌واگن در همین راستا، فناوری و طراحی مدرن نسل جدید گلف GTI را با برخی از ویژگی‌­های نسل دوم گلف (که در دهه 80 میلادی عرضه می­‌شد و در ایران نیز حضور دارد) ترکیب و کانسپت GTI BBS را معرفی کرده است.

با توجه به عملکرد عالی پیشرانه استاندارد گلف GTI، متخصصان فولکس‌­واگن نیازی به دستکاری در آن احساس نکرده و تنها ظاهر این کانسپت را تغییر داده‌اند. بنابراین در زیر کاپوت همچنان شاهد نصب پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ هستیم که 241 اسب­‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند.

فولکس‌واگن گلف GTI نسخه BBS

تنها تحول فنی در این کانسپت را می‌­توان به نصب سیستم اگزوز Borla مرتبط دانست که صدای گوش‌نوازتری نسبت به مدل استاندارد تولید می‌­کند. البته به لطف کمک­‌فنرهای ساخت H&R و تغییراتی در سیستم تعلیق، ارتفاع خودرو هم کاهش یافته که البته قابل تنظیم است.

نخستین تغییر جالب توجه در ظاهر GTI BBS، رینگ‌های 19 اینچی Super RS ساخت شرکت خوشنام BBS  است، که با رنگ طلایی روشن تزیین شده است و فرمی قدیمی دارد. تایرهای 235/35/19 D7 ساخت Delinte این رینگ‌های زیبا را پوشانده‌اند.  علاوه‌براین نوار مشکی و قرمز روی کاپوت، بالای جلوپنجره، گوشه چراغ‌های جلو و بخش جانبی بدنه هم چهره‌­ای خاطره‌­انگیز به GTI BBS هدیه کرده است.

فولکس‌واگن گلف GTI نسخه BBS

در فضای داخلی این فولکس‌واگن گلف GTI نسخه BBS، با تغییر خاصی روبرو نیستیم. البته سرنشینان نسل هشتم گلف مطمئناً فضای داخلی این مدل را با نسل دوم اشتباه نخواهند گرفت، چراکه این هاچ‌بک آلمانی در هر دوره از عمر خود، کاملاً با زمانه هماهنگ و همراه بوده است.

تولید این نسخه از گلف GTI که سعی در یادآوری خاطرات خوش مدل‌های قدیمی داشته را باید کاری مثبت دانست، که از سوی خودروساز آلمانی انجام شده است.

دیدگاه کاربران