از سفارش و پخت پیتزا تا کمپینگ در طبیعت

تویوتا توندرا در نمایشگاه سِما 2018

11 آبان 1397 18:08

شرکت تویوتا امسال دو کانسپت از پیکاپ توندرا (Tundra) را در نمایشگاه سِما (SEMA) به معرض نمایش گذاشته است.

دو نسخه از تویوتا توندرا در نمایشگاه سما 2018 خودنمایی می کند، یکی مجهز به پیشرانه هیدروژنی برای پخت و پخش پیتزا و دیگری به سفارش کوین کاستنر برای سفرهای آفرود این هنرمند آمریکایی تجهیز شده است.یکی از این دو مدل، یک تراک با سیستم انتقال قدرت پیل سوختی هیدروژنی تویوتا میرای (Mirai) است که به یک قابلیت جالب مجهز شده است: این تراک می تواند به صورت خودکار برای شما پیتزا درست کند!

این تراک پیتزاساز ژاپنی، توندرا پای پرو (Tundra Pie Pro) نام دارد و دقیقاً از همان سیستم انتقال قدرت تویوتا میرای بهره می برد که آلایندگی آن صفر است. به این ترتیب، آشپزخانه تعبیه شده در این تراک نیز توسط نیروی حاصل از سیستم انتقال قدرت برقی پیل سوختی هیدروژنی کار می‌کند. البته علاوه‌بر جایگزینی پیشرانه بنزینی با هیدروژنی، یک تغییر دیگر نیز در این تراک اعمال شده است: در توندرا پای پرو قدرت به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود.

این پروژه توسط مرکز فنی موتوراسپرتِ تویوتا (MTCI) بر پایه توندرا SR5 ساخته شده است. این تراک که با همکاری تویوتا و پیتزا هات (Pizza Hut) ساخته شده است، یک آشپزخانه متحرک و کاملاً خودکار است که پس از دریافت سفارش، می‌تواند فقط در عرض 6 الی 7 دقیقه یک پیتزا برای شما آماده کند. بد نیست بدانید پیتزا هات یک رستوران زنجیره‌ای بین‌المللی است که چیزی در حدود 17 هزار شعبه در 100 کشور جهان دارد.

دو بازوی روباتیک در قسمت بار این تراک تعبیه شده است. این بازوها می توانند به صورت اتوماتیک پیتزا را آماده کنند، آن را برش و پس از جایگذاری در جعبه آن را به مشتری تحویل دهند. در ابتدا، بازوی روباتیک اول پیتزای انتخاب شده را از یخچال بیرون می‌آورد. پس از آن، پیتزا را روی صفحه متحرک قرار می‌دهد تا داخل فِر برود و سپس در یخچال را می‌بندد.

پس از این‌که پیتزا آماده شد، یک بازوی روباتیک دیگر آن را برداشته و روی صفحه‌ای قرار می‌دهد که مخصوص برش دادن است. سپس این بازو پیتزا را به شش تکه مساوی تقسیم می‌کند و آن را داخل جعبه قرار می‌دهد. در خاتمه مشتری می‌تواند پیتزا را از دریچه‌ای که در گوشه توندرا تعبیه شده تحویل بگیرد. البته تویوتا هنوز هیچ صحبتی درباره تولید این نسخه از توندرا نکرده است و فعلاً فقط در حد یک کانسپت است.

تویوتا توندرای کِوین کاستنِر

کانسپت دوم از توندرا که امسال در نمایشگاه سِما در لاس‌وگاس حضور دارد، یک پیکاپ ویژه است که برای علاقمندان به طبیعت ساخته شده. این پیکاپ از تجهیزاتی بهره می‌برد که آن را برای افرادی همچون کِوین کاستنِر (Kevin Costner) که علاقه زیادی به طبیعت‌گردی دارند ایده‌آل کرده است.

در حقیقت این تراک توسط همین بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و موسیقی‌دان سرشناس آمریکایی تجهیز شده است. این نسخه ویژه بر پایه یک تویوتا توندرا تیپ پلاتینوم (Platinum) ساخته شده و تغییرات زیادی روی آن اعمال شده است.

به طور مثال، در سپرهای جلو و عقب از فولاد ضخیم ساخته شده است. به علاوه، سیستم تعلیق این تراک 4.5 اینچ افزایش ارتفاع داشته است که در آن از کویل‌اورها و کمک‌های برند فاکس (Fox) استفاده شده است. این پیکاپ به اگزوز TRD مجهز است که علاوه‌بر افزایش قدرت پیشرانه، صدای آن را نیز تغییر می‌دهد. از تغییرات دیگر می‌توان به رینگ‌های 18 اینچی و تایرهای 35 اینچی اشاره کرد.

البته باید بدانید این تراک ویژه فقط یک مدل نمایشی نیست، بلکه پیش از این توسط کِوین کاستنِر برای ماهیگیری در واقعیت نیز مورد استفاده قرار گرفته است. به علاوه، این تراک کِوین کاستنِر را تا ایالت مونتانا در آمریکا همراهی کرده است، مکانی که لوکیشن فیلم‌برداری فصل دوم سریال آمریکایی یلو استون (Yellowstone) بوده است.

دیدگاه کاربران