اینترنتی سریع و ایمن

ابداع اولین سامانه وای‌فای مخصوص خودرو توسط بنتلی

13 آبان 1397 09:59

استفاده از اینترنت همیشه و همه‌جا برای بیزینس‌من‌ها حکم حیاتی را دارد. پیش‌تر به لطف حضور سیستم‌های مخابراتی و فناوری‌های موبایل، استفاده از اینترنت درون خودرو چندان چالش‌برانگیز نبود؛ اما محدودیت‌های سرعت و امنیتی اغلب فناوری‌های مبتنی بر LTE را با ابهام‌هایی روبه‌رو می‌کرد.

طبق ادعای بنتلی حتی در سرعت 113 کیلومتربرساعت نیز اختلالی در اینترنت نخواهید داشت.بنتلی به‌عنوان یکی از سردمداران لوکس‌سازی در دنیا، به‌تازگی برای نخستین‌بار توانسته از سخت‌افزارهای مخصوصی به‌منظور ارائه اینترنت فوق سریع و البته ایمن در خودروهایش استفاده کند.

بنتلی در توضیح این سیستم می‌گوید: «سیستم وای‌فای جدید، پوشش بی‌وقفه‌ای از اینترنت را در حین حرکت به‌مثابه یک دفتر کار کامل سیار فراهم می‌کند. در واقع آنچه بنتلی ساخته، دسترسی به اینترنت پرسرعت حتی در سرعت 113 کیلومتربرساعت را نیز به‌خوبی فراهم می‌کند.»

از نظر فنی بنتلی با بهره‌گیری از تجهیزاتی که به آن «اتصالات پیشرفته» می‌گوید و هم‌چنین حضور سیم‌کارت‌های مخصوص و البته مودم‌های روتر توانسته به این کیفیت بالا دست پیدا کند. بنتلی برای توسعه این سرویس با شرکت Viasat فناوری اینترنت سیار را بهینه‌سازی کرد. ویاست با در اختیار داشتن بیش از 14 میلیون نقطه هات‌اسپات در حدود 30 کشور دنیا پیش‌تر سرویس مشابهی را برای دسترسی به اینترنت در هواپیماها استفاده کرده بود. بنتلی می‌گوید که امنیت اینترنت خودروهای لوکس خود را از طریق شبکه خصوصی مجاز موسوم به VPN تضمین کرده است.

دیدگاه کاربران