• بستيون T77 بي ام کارز (بهمن موتور)

افزایش 56 میلیونی قیمت در سری جدید

بررسی بستیون T77 بی ام کارز بهمن موتور

30 دی 1402 13:54

افزایش قیمت T77 در بهمن 1402

بهمن 1402: با اعلام شرکت بهمن موتور، قیمت بستیون T77 به دلیل افزایش عوارض قانونی واردات جهت صدور پلاک خودروها، از تاریخ 30 دی‌ماه 1402 با جهشی در حدود 56 میلیون تومان همراه شده و از این به بعد، با قیمت جدید 1 میلیاردو 946 میلیون تومان فروخته می‌شود.

تحویل اولین سری بستیون T77

دی 1402: شرکت بی‌ام کارز، اولین سری خودروهای بستیون T77 را تحویل مشتریانش داد. این شرکت قصد داشت مراسمی را در شوروم ایران مال برای تحویل خودروها برگزار کند. اما مراسم تحویل، برای همدردی با مردم کرمان در حادثه تروریستی، لغو شد. بنابراین خودروها درب منزل مشتریان تحویل داده شد. بی‌ام کارز قصد دارد واردات و عرضه بستیون T77 را در آینده نیز ادامه دهد.

قیمت بستیون T77 در پاییز 1402

آبان 1402: در دومین مرحله عرضه خودروهای خارجی که از طریق سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی و در پاییز 1402 آغاز شد، نخستین عرضه بستیون T77 نیز انجام گردید.

درحالیکه شرکت بی‌ام‌ کارز، قیمت علی‌الحساب بستیون T77 وارداتی را 1 میلیاردو 400 میلیون تومان اعلام کرده بود، اما در تاریخ 1402/08/16 مشخص شد که قیمت نهایی این خودرو، معادل 1 میلیاردو 890 میلیون تومان تعیین شده است.

کاتالوگ بستیون T77 وارداتی

آبان 1402: با شروع عرضه بستیون T77 از طریق سامانه یکپارچه خودرو وارداتی، شرکت بهمن موتور نیز اطلاعات رسمی این محصول را منتشر کرده است:

کاتالوگ بستیون T77 وارداتی (PDF)

رونمایی بستیون تی 77 در مشهد

شهریور 1402: شرکت بهمن موتور در جریان نمایشگاه خودرو مشهد 1402، برای اولین‌بار از بستیون T77 وارداتی رونمایی کرد. برخلاف آنچه که تصور می‌شد، نسخه وارداتی، فیس جدید این خودرو در بازار چین نیست.

مرداد 1402: بعد از تحرکات برند هونگچی (Hongqi) در بازار ایران و مذاکرات پشت‌پرده آن با خودروسازان خصوصی کشورمان، حالا مشخص شده که زیرمجموعه دیگر شرکت خودروسازی فاو (FAW)، دوباره درصدد عرضه محصولاتش به بازار ایران است. برندی که قبلا «بسترن» نام داشت، حالا با نام جدید بستیون دوباره به کشورمان برگشته و احتمالا اولین محصولش نیز کراس‌اوری با نام BESTUNE T77 PRO خواهد بود.

بستیون T77 که از سال 1399 زمزمه‌های ورود آن به بازار ایران شنیده می‌شد، البته قرار نیست در کشورمان تولید شود چراکه بهمن موتور، در فاز اول عرضه این محصول، می‌خواهد بصورت کاملا وارداتی (CBU) آنرا به ایران بیاورد. واردکننده این خودرو نیز شرکت BM CARS معرفی شده که زیرمجموعه جدید شرکت بهمن موتور است.


از بسترن تا بستیون

سال 2006 بود که شرکت فاو، به پشتوانه دانش فنی مزدا، زیرمجموعه جدیدی به‌نام بسترن خلق کرد. سری اول محصولات بسترن، حتی از پلتفرم‌های مزدا بهره می‌بردند و جالب‌تر این‌که برخی از آن‌ها در کارخانه‌های مزدا در کشور چین تولید می‌شدند.

عرضه بسترن به مدت 13 سال در بازار چین، فاو را متقاعد کرد که بسترن، جایگاه خوبی میان مشتریانش دارد و به همین دلیل نیز یک تصمیم انقلابی برای آن گرفته است؛ تولد بسترن با نامی جدید!

مشتریان فاو از سال 2019 دیگر شاهد محصول جدیدی از خانواده بسترن نبودند چراکه فاو، عرضه محصولاتش را با برند بسترن متوقف کرد. ولی این به معنای پایان کار بسترن نبود، چون نسل جدید محصولات بسترن حالا با نام جدید بستیون (Bestune) به بازار چین معرفی شدند. البته برند جدید بستیون، فقط در نام، تغییر نکرده بلکه زبان طراحی‌اش نیز نسبت به بسترن، ارتقایافته است. بستیون، هم لوکس‌تر و هم مدرن‌تر شده که یعنی بازار مشتریان سخت‌پسند فاو را نشانه گرفته است.

هواداران بسترن خوب می‌دانند که فاو، تاکنون لوگویی مختص این برند نداشت و همه محصولات بسترن را با همان لوگوی عقاب‌نشان و آبی‌رنگ فاو به بازار می‌فرستاد. ولی بستیون دیگر از این قاعده پیروی نمی‌کند و لوگوی اختصاصی خودش را دارد. اگر به لوگوی مستطیل شکل بستیون دقت کنید، می‌بینید که شبیه یک پنجره نیمه‌باز طراحی شده است؛ فاو از این لوگو به‌عنوان «پنجره‌ای رو به جهان» تعبیر می‌کند.

بستیون T77 ؛ اولین محصول فاو بستیون

با داغ‌شدن بازار شاسی‌بلندها، بستیون نیز تصمیم گرفت تا نخستین محصولش کراس‌اور باشد، نه یک سدان. نام این خودرو را بستیون T77 گذاشته‌اند که ابتدای سال 2018 و در نمایشگاه پکن، نسخه کانسپت آن را با نام T-Concept برای اولین‌بار دیدیم. اما نسخه تولیدنهایی‌اش از سال 2019 و با نام T77 به بازار آمد.

از جلوپنجره بسیار بزرگ این خودرو، چراغ‌های مجهز به LED جلو، پرهیز از خطوط اغراق‌آمیز در نمای جانبی، اتصال چراغ‌های عقب به یکدیگر و نهایتا انبوهی از خطوط تیز و شکسته طراحی، همگی بیانگر زبان طراحی کاملا جدید فاو برای بستیون است. بستیون T77 به‌لحاظ ابعاد در سگمنت کراس‌اورهای متوسط جای می‌گیرد و تقریبا جثه‌ای مشابه بزرگترین عضو خانواده بسترن، یعنی بسترن X80 دارد.

ابعاد و اندازه های بستیون T77 بهمن موتور
سال تولید 2023
طول خودرو 4505 میلیمتر
عرض خودرو 1840 میلیمتر
ارتفاع خودرو 1615 میلیمتر
فاصله محوری 2680 میلیمتر
وزن خالص 1515 کیلوگرم
سایز رینگ 225/45R19
حجم باک 45 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

براساس اعلام شرکت بهمن موتور، بستیون T77 وارداتی این شرکت، با امکانات زیر تحویل خریداران می‌شود:

. سیستم ترمز جلو دیسکی خنک شونده
. سیستم ترمز عقب دیسکی
. سیستم ضد قفل ترمز (ABS)
. سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
. سیستم کمکی الکترونیکی ترمز (EBA)
. سیستم کنترل کشش (TCS)
. سیستم پایداری الکترونیکی (ESC)
. ترمز اضطراری خودکار (AEB)
. سیستم توقف خودکار (Auto Hold)
. ترمز پارک برقی (EPB)
. سیستم کنترل خودرو در سربالایی (HAC)
. سیستم کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)
. سیستم ضد سرقت (Immobilizer)
. سیستم هشدار دهنده تصادف از جلو (FCW)
. سیستم هشدار دهنده حرکت بین خطوط (LDW)
. کروز کنترل تطبیقی
. سیستم هوشمند ورود بدون كليد (Keyless)
. سیستم نمایش لحظه ای فشار باد لاستیک ها (TPMS)
. سیستم تشخیص مانع (سنسور پارک عقب)
. سیستم ایمنی برخورد با مانع شیشه بالابر (Anti Pinch)
. کیسه هوای جلو (راننده و سرنشین)
. كيسه هوای جانبی صندلی جلو
. کیسه هوای پرده ای
. هشدار باز بودن کمربند ایمنی سرنشین های ردیف جلو و عقب
. قفل شدن اتوماتیک درب ها هنگام حرکت
. قفل کودک درب عقب
. سیستم اتصال صندلی کودک (ISOFIX)
. هشدار خستگی راننده
. صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 6 جهت به همراه گرمکن صندلی . سرنشین قابل تنظیم در 4 جهت به همراه گرم کن
. پوشش چرمی صندلیها
. صندلی عقب با قابلیت تا شدن 60 به 40
. زیر آرنجی سرنشینان جلو
. نور محیطی داخل کابین (Ambient Lighting)
. چراغ مطالعه جلو و عقب
. سیستم مالتی مدیا 12.3 اینچی TFT مجهز به بلوتوث
. دوربین دید عقب
. اعلان صوتی سرعت به صورت هوشمند
. نشانگر دمای بیرون
. شش عدد بلندگو
. خروجی ۱۲ ولت + یک پورت USB
. قابلیت انتقال تصویر تلفن همراه به مولتی مدیا (Mirror Link)
. جلو آمپر 12.3 اینچی TFT
. چراغ و راهنمای جلو LED
. چراغ روشنایی در روز LED
. چراغ درب صندوق عقب (درب پنجم) LED
. چراغ مه شکن عقب
. روشنایی خودکار چراغ های جلو (Auto Light)
. تنظیم ارتفاع چراغ های جلو به صورت دستی
. سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل (Follow me home)
. سیستم نور بالای هوشمند
. چراغ ترمز سوم
. غربیلک فرمان چرمی مجهز به کلیدهای چند منظوره
. فرمان با قابلیت تنظیم در دو جهت
. ریموت کنترل
. تعویض دنده الکترونیکی
. استارت دکمه ای
. سانروف پانوراما
. آینه داخلی ضد تابش نور
. آینه های جانبی جمع شونده به همراه گرم کن
. شیشه های Privacy لچکی عقب
. شیشه های سبز
. گرمکن شیشه عقب
. فيلتر تصفيه هوا
. سیستم تک لمسی برای باز و بسته شدن تمامی شیشه ها
. تهویه مطبوع اتوماتیک
. دریچه هوا برای سرنشینان عقب
. برف پاک کن اتوماتیک (سنسور باران)
. برف پاک کن ژله ای جلو

مشخصات فنی بستیون T77 وارداتی

در ابتدای تولید بستیون T77 در بازار چین، فاو از همان پیشرانه‌ CA4GA12TD بهره گرفت که قبلاً هم در کراس‌اور Senia R9 استفاده شده بود؛ یعنی موتور توربوشارژی به حجم 1.2 لیتر که 143 اسب‌بخار و 204 نیوتن‌متر گشتاور داشت. این موتور 1.2 لیتری T77 را می‌توانستید با گیربکس 5 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه اتومات، سفارش دهید ولی سیستم محرکه آن، فقط و فقط به‌صورت دیفرانسیل جلو بود. 

اما فاو در سال 2020، پیشرانه جدیدی برای بستیون T77 معرفی کرد و سپس از اواخر سال 2022 نیز برای همیشه، موتور 1.2 لیتری‌اش را کنار گذاشت. پیشرانه جدید این خودرو که حالا هم حجیم‌تر شده و هم قدرت بیشتری تولید می‌کند، جان تازه‌ای به بستیون T77 بخشیده است:

مشخصات فنی بستیون T77 بهمن موتور
کد موتور CA4GB15TD-30
نوع موتور 1.5 لیتری توربو
قدرت 166 اسب بخار
گشتاور 258 نیوتن متر
مصرف 7.1 لیتر
سرعت 192 کیلومتربرساعت
گیربکس 7 دنده اتومات دوکلاچه تر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.


فروش بستیون T77 بهمن موتور

آخرین خبرهای شرکت بهمن موتور، نحوه فروش خودروهای وارداتی بهمن و زمان پیش فروش محصولات وارداتی بهمن به همراه قیمت خودروهای بی ام کارز و معرفی محصولات وارداتی بی ام کارز را در مقاله شرایط فروش بی ام کارز مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/1/19
قیمت واردات الان ۱۹۶۱ هست
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/1/18
با کیفیت ترین خودروهای وارداتی چینی هستند خیلی خوبند و بستیون از فاو هست همون بسترن سابق شده الان برند لوکس ساز
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/11/14
جالب اینجاست مردم چین‌ خودشون خیلی کمتر از خودروهای ساخت کشورشون استفاده میکنن
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/9/16
یادش بخیر قدیما ماشینهای ژاپنی وآلمانی زیاد بود وجند ماشین اشغال ایتالیایی هم بود وکسی فکر نمیکرد که چین هم ماشین تولید کنه
پاسخ
0
0
0
حسین 1402/6/11
فک کنم از هر خودرو چینی که بی مشتری تو چین موندع ۵۰_۱۰۰ تا دونه وارد میشه نه خدماتی نه قطعاتی هیچی . تو این یکی دو هفته بیش از ۲۰ مدل چینی جدید معرفی شد برای واردات
پاسخ
0
0
2