ترغیب جوان‌ها به خرید سدان کره‌ای

معرفی هیوندای النترا اسپرت 2019

15 آبان 1397 18:15

فیس‌لیفت جدید هیوندای النترا یا آن‌طور که هنوز در بازار کره‌جنوبی می‌گویند «آوانته»، دو ماه پیش رونمایی شد؛ اما اکنون مجدداً شاهد آن هستیم که کره‌ای‌ها قصد دارند ظرفیت‌های بیشتر این سدان شهری را به رخ رقبا بکشند.

پیشرانه 1.6 لیتری توربو، به این سدان کره‌ای عملکردی باب میل مشتریان جوان بخشیده است.در واقع نسخه اسپرت این خودرو برای آمریکایی‌ها تدارک دیده شده است. خودرویی که قرار است نمونه نهایی آن به صورت رسمی در نمایشگاه چند روز آینده لس‌آنجلس رونمایی شود.

هیوندای برای ویرایش اسپرت النترا سراغ یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو رفته است. قلبی که به راحتی می‌تواند 201 اسب‌بخار قدرت و 265 نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند. این یعنی عرضه یکی از قوی‌ترین قوای محرکه‌های 1.6 لیتری دنیا. این درست همان پیشرانه‌ای است که کیا قصد دارد آن را روی نسخه 2020 فورته GT نصب کند.

هم‌چنان در لیست فروش این خودرو جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و یک نمونه 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه نیز دیده می‌شود. کره‌ای‌ها برای این سدان از سیستم تعلیق جدید چند پیونده و ترمزهای بزرگ‌تر به منظور بهبود کارایی خودرو بهره گرفته‌اند.

النترا اسپرت از نظر طراحی تنها در جزئیات با نمونه استاندارد تفاوت دارد؛ مانند برجسته‌تر شدن جلوپنجره و سپرها و هم‌چنین اضافه شدن اگزوزهای دوبل. البته داخل کابین صندلی‌های چرم مسابقه‌ای و تریم فیبر کربن و هم‌چنین پدال‌های آلومینیومی چشم‌نوازی می‌کنند.

شرکت می‌گوید قیمت پایه نسخه اسپرت هیوندای النترا از 23 هزار و 500 دلار آغاز می‌شود.

دیدگاه کاربران