موتورسیکلتی مدرن، الهام گرفته از مدلی کلاسیک و نمادین

سوزوکی کاتانا در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای

19 آبان 1397 12:02

همان‌طور که می‌دانید، ماه گذشته سوزوکی از موتورسیلکت کاملاً جدیدی به نام کاتانا (Katana) به رنگ نقره‌ای در اینترمات کلن (INTERMOT Cologne) پرده‌برداری کرده است. اینترمات کلن یک نمایشگاه بازرگانی برای سازندگان موتورسیکلت است که هر دو سال یک بار در شهر کلن در آلمان برگزار می شود. اما حالا سوزوکی با نسخه مشکی رنگ از کاتانا که موتورسیکلتی مدرن ساخته شده برپایه مدل کلاسیک محسوب می‌شود، به نمایشگاه بین‌المللی موتورسیکلت میلان در ایتالیا آمده است.

موتور جدید سوزوکی همانند مدل پیشین، براساس شمشیر دست‌ساز ژاپنی نام‌گذاری شده است. سوزوکی در ساخت کاتانای جدید از همان فریم آلومینیومی سبک وزنی استفاده کرده که مختص به سری GSX-S1000 است. اگر از رنگ این موتورسیکلت صرف نظر کنیم، سوزوکی کاتانای جدید که در بهار 2019 عرضه خواهد شد، الهام گرفته از مدل نمادینی است که حدوداً 4 دهه پیش معرفی شد، مدلی که توسط طراح آلمانی سابق ب‌ام‌و به نام هانس موت (Hans Muth) طراحی شده بود. با وجود این‌که طرح کلاسیک مدل نمادین در کاتانای جدید مدرن شده است، اما سبک طراحی آن طوری است که به مدل کلاسیک ادای احترام می کند.

مدل جدید کاتانا همانند مدل پیشین، بر اساس شمشیر دست‌ساز ژاپنی نام‌گذاری شده است. سوزوکی در ساخت کاتانای جدید از همان فریم آلومینیومی سبک وزنی استفاده کرده که مختص به سری GSX-S1000 است. اما قلب تپنده این شمشیر مدرن ژاپنی که یک پیشرانه چهار سیلندر خطی است، برگفته از یک سوپربایک نسبتاً قدیمی یعنی سوزوکی GSX-R1000 مدل 2005 تا 2006 (K5) است. البته این پیشرانه در کاتانای جدید تغییرات زیادی داشته است و می‌تواند حداکثر قدرت 148 اسب‌بخار در دور 10,000 و حداکثر گشتاور 108 نیوتن‌متر در 9,500 دور بر دقیقه را تولید کند.

مدل اصلی کاتانا فقط در رنگ نقره‌ای عرضه می‌شد، اما مشتریان کاتانای مدرن می‌توانند یکی از دو رنگ نقره‌ای یا مشکی را برای این موتورسیکلت ژاپنی انتخاب کنند.

دیدگاه کاربران