هیوسانگ هرچند بزرگترین موتورساز کره جنوبی است، اما در بازار هندوستان، محصولاتش را با کمک شرکت Motoroyale میفروشد؛ شرکتی که خود از زیرمجموعههای هولدینگ Kinetic Group است. موتورویال در ابتدا فقط محصولات هیوسانگ را مونتاژ میکرد، اما از سال 2016 نمایندگی اموی آگوستا را هم گرفت و در سال 2017 نیز جوینتونچر جدیدی با موتورساز 117 ساله انگلیسی، یعنی Norton، تشکیل داد. در سال 2018 نیز، موتوررویال برند ایتالیایی FB Mondial را به بازار هندوستان معرفی کرد.
”هیوسانگ، مدلهای 2018 این دو موتورسیکلت را دستکاری نکرده و فقط عرضهکننده آنها را تغییر داده است.“حدود یک ماه پیش، موتورویال از دو محصول هیوسانگ بهعنوان مدل 2018 خود رونمایی کرد که یکی کروزر آکویلا پرو و دیگری مدل اسپرت جیتی بود. مدلهای 2018 این دو موتورسیکلت، تغییر ظاهری یا فنی خاصی نسبت به گذشته ندارند و فقط شرکت عرضهکنندهاش فرق کرده! که قبلا DSK Hyosung بود ولی حالا موتورویال است.
ابتدا از Aquila Pro 650 شروع کنیم؛ کروزری که از آن بهعنوان گرانترین مدل هیوسانگ یاد میکنند. آکویلا پرو مجهز به پیشرانهای آبخنک است که دو سیلندرش با هم زاویه 90 درجهای دارند و با حجم 647 سیسی میتواند 75 اسب بخار به همراه 62 نیوتن متر را در اختیار راکبش قرار دهد.
مدل دوم، هیوسانگ GT 250RC مدل 2018 است که همچون گذشته، از پیشرانه دو سیلندر روغنخنکی به حجم 249 سیسی بهره میبرد؛ با قدرتی معادل 28 اسب بخار و گشتاوری برابر 22 نیوتن متر.
این دو کرهای با اینکه تفاوتهای زیادی دارند اما هیوسانگ چندین ویژگی مشترک را در آنها به کار برده است؛ به عنوان مثال هردو دارای دوشاخهای 43 میلیمتری USD هستند، هردو دیسک دوبل 300 میلیمتری برای ترمز جلو دارند و هردو نیز به ABS دوکاناله مجهزند.
کروزر 240 کیلوگرمی هیوسانگ، باک 16 لیتری دارد، تعلیق عقبش از نوع هیدرولیکی دابل شاک است، سایز دیسک عقبش 270 میلیمتری بوده و رینگهایش 18 اینچی در جلو و 17 اینچی در عقب هستند. اما اسپرت 188 کیلوگرمی هیوسانگ ویژگیهای متفاوتتری دارد؛ حجم باکش به 17 لیتری میرسد، تعلیق عقبش از نوع مونوشاک است، سایز دیسک عقبش 230 میلیمتری است و رینگهایش چه در جلو و چه در عقب، 17 اینچی هستند.
قیمت مدل 2018 هیوسانگ GT 250RC از 339 هزار روپیه (معادل تقریبی 4600 دلار) شروع میشود در حالیکه قیمت آکویلا پرو 650 را حدود 550 هزار روپیه (معادل تقریبی 7500 دلار) اعلام کردهاند.
نویسنده : مرتضی برجسته
منبع : motoringworld.in