اندکی صبر، M3 جدید نزدیک است

رونمایی از ب‌ام‌و M340i مدل 2020

22 آبان 1397 14:52

با رونمایی از نسل هفتم سری 3، ماشین‌بازهای طرفدار ب‌ام‌و شدیداً منتظر رونمایی از نسل جدید M3 هستند. ظاهراً باید اندکی بیشتر برای این خودرو صبر کنیم، ولی شرکت امروز از مدلی رونمایی کرده که می‌تواند تا مدتی جای خالی نسل جدید M3 را پر کند.

اگر دو نسخه اخیر ب‌ام‌و M3 را در نظر نگیریم، این خودرو از تمام مدل‌های M3 تاریخ قوی‌تر است.این خودرو M340i بوده و قوی‌ترین مدل غیر M سری 3 محسوب می‌شود که ب‌ام‌و تاکنون ساخته است. این خودرو قرار است اواخر ماه جاری میلادی در نمایشگاه لس‌آنجلس معرفی جهانی شود، ولی شرکت ب‌ام‌و تصمیم گرفته تا تصاویر رسمی آن را زودتر منتشر کند.

زیر کاپوت آن پیشرانه شش سیلندر خطی 3 لیتری توربو با 382 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور واقع شده است. این میزان قدرت در مقایسه با تمام مدل‌های M3 تاریخ، به‌ جزء دو مدل آخر بیشتر بوده و گشتاور آن هم از همه مدل‌های M3، به‌جز نسخه فعلی بیشتر است.

ب‌ام‌و هنوز آمار عملکرد کامل آن را اعلام نکرده، ولی گفته که M340i xDrive جدید صفر تا صد را در 4.2 ثانیه می‌تواند پر کند. مانند همه مدل‌های آلمانی، حداکثر سرعت خودرو روی 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

خروجی‌های پیشرانه به کمک یک جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود. M340i همچنین به سیستم تعلیق M Sport یا آپشن تعلیق فعال جدید با کمک‌فنرهای ویژه، دیفرانسیل مجهز به کنترل الکترونیکی، جعبه‌فرمان متغیر و ترمزهای تقویت‌شده 13.7 اینچی در جلو (با کالیپرهای 4 پیستون) و 13.6 اینچی در عقب (با کالیپر تک پیستون) مجهز شده است.

همان‌طور که می‌توانید ببینید، M340i تغییراتی هم روی بدنه و هم داخل کابین دارد. تمام این موارد به‌اضافه تجهیزات و امکاناتی که سری 3 جدید دارد، M340i را به خودرویی متفاوت از دیگر مدل‌های قدرتمند این سدان اسپرت تبدیل کرده است.

قیمت خودرو هنوز اعلام نشده و ب‌ام‌و آن را از تابستان سال آینده می‌خواهد روانه بازار کند.

دیدگاه کاربران