دستگیری کارلوس گون به علت تخلفات مالی

مدیرعامل نیسان اخراج می‌شود

28 آبان 1397 17:36

اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد مدیرعامل گروه رنو-نیسان به دلیل انتشار برخی از گزارش‌های مالی دستگیر شده است.

باورها بر این است که گون طی سال‌های گذشته اغلب میزان درآمدهای خود را کمتر از واقعیت گزارش ‌کرده است.تحقیقات حکایت از آن دارد که گون و کِلی (عضو هیات مدیره) به بورس اوراق بهادار توکیو درباره میزان جبران خسارت، گزارش‌هایی ارائه داده بودند که میزان آن کمتر از مبلغ واقعی بوده است. همچنین او مدت‌ها گزارش‌های مربوط به مسائل مالی خودش را دستکاری و به نوعی این گزارش‌ها را جعل می‌کرده است. به گمان نیسان گون نزدیک به 44 میلیون دلار از درآمدهای خود را از این طریق پنهان کرده است.

در همین راستا نیسان اعلام کرد گون طی روزهای آینده از این شرکت اخراج می‌شود. نیسان طی بیانیه‌ای رسمی اظهار داشت: «این نتایج طی تحقیقات داخلی که در این شرکت طی ماه‌های اخیر انجام شده، منتشر شده است.» این شرکت خودروساز هم‌چنین تایید کرده است که اقدامات متعددی از سوءرفتاری مانند استفاده شخصی از دارایی‌های شرکت را نیز کشف کرده و به همین علت این خودروساز ژاپنی در حال تهیه اطلاعات و مستندات برای ارائه به دادستان عمومی ژاپن است.

این داستان از آنجا آغاز شد که روزنامه یومیوری ژاپن خبر دستگیری کارلوس گون مدیرعامل رنو-نیسان را روز گذشته اعلام کرد. دلیل این دستگیری نقض قوانین مالی کشور ژاپن اعلام شده بود. اگرچه خبر فوق از سوی «اتوموتیو نیوز» نیز تایید شده ولی هیچ‌یک از دیگر رسانه‌های محلی آن را تایید نمی‌کنند. بنابراین، وضعیت کلی این ماجرا هم‌چنان نامشخص است.

بد نیست بدانید کارلوس گون یکی از مدیرانی است که بالاترین حقوق‌ها را به خود اختصاص داده است؛ اما باورها بر این است که گون طی سال‌های گذشته اغلب میزان درآمدهای خود را کمتر از واقعیت گزارش ‌کرده است.

دیدگاه کاربران