با پیشرانه هیبریدی و 30 کیلومتر ظرفیت پیمایش

رونمایی از سوبارو کراس‌ترک 2019

29 آبان 1397 17:45

شرکت سوبارو از نخستین مدل پلاگین‌هیبریدی خود قبل از معرفی جهانی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی کرده است.

کراس‌ترک هیبریدی قادر است فقط با تکیه بر موتورهای الکتریکی خود مسافتی تا 30 کیلومتر را با حداکثر سرعت 104 کیلومتر برساعت طی کند.این خودرو که فروشش از سال آینده شروع می‌شود به پیشرانه کاملاً جدید StarDrive مجهز شده است. استار درایو از یک پیشرانه 2 لیتری باکسر، دو موتور الکتریکی و یک سیستم دو دیفرانسیل با همراهی یک جعبه‌دنده CVT تشکیل شده است.

یکی از موتورهای الکتریکی به‌عنوان استارتر پیشرانه عمل می‌کند، ولی از آن می‌توان به‌عنوان یک ژنراتور برای تولید برق موردنیاز پک باتری 8.8 کیلووات ساعتی لیتیم یونی نیز استفاده کرد. موتور الکتریکی دوم قدرت خودرو را تامین می‌کند و وظیفه شارژ باتری از طریق سیستم ترمز را نیز بر عهده دارد.

این سیستم در مجموع تقریباً 148 اسب‌بخار قدرت دارد. درحالی‌ که این عدد خیلی زیاد به نظر نمی‌رسد، ولی به کمک آن خودرو صفر تا صد را یک ثانیه سریع‌تر از مدل استاندارد کراس‌ترک پر می‌کند. مدل استاندارد کراس‌ترک به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر با 152 اسب‌بخار قدرت و 196 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است.

کراس‌ترک هیبریدی همچنین قادر است فقط با تکیه بر موتورهای الکتریکی خود مسافتی تا 30 کیلومتر را با حداکثر سرعت 104 کیلومتر برساعت طی کند. به‌طورکلی، ظرفیت پیمایش خودرو با باک پر و باتری‌هایی کاملاً شارژ شده 772 کیلومتر است.

تغییرات طراحی خودرو بسیار جزئی بوده و این مدل پلاگین‌هیبریدی به لطف حلقه‌های آبی‌رنگ چراغ جلو، تزئینات خاص نقره‌ای و رینگ‌های 18 اینچ آلیاژی خود را از مدل عادی متفاوت کرده است. روی بدنه همچنین می‌توان نشان‌های پلاگین‌هیبریدی و پورت شارژ باتری در عقب را مشاهده کرد.

داخل کابین تقریباً دست‌نخورده باقی‌مانده، ولی این خودرو صندلی‌های چرم دو رنگ با دوخت آبی متضاد دارد. تزئینات آبی رنگی را همچنین می‌توانید روی صفحه‌نمایش‌ خودرو بیابید.

سوبارو کراس‌ترک پلاگین‌هیبریدی مدل 2019 قیمت پایه‌ای برابر با 35 هزار دلار دارد و به مواردی مانند فرمان چرمی، صندلی‌های جلو گرم‌شونده و سیستم اطلاعات سرگرمی 8 اینچی مجهز شده است. این خودرو همچنین به سیستم کمکی رانندگی EyeSight مجهز شده که مواردی مانند کروزکنترل هوشمند، سیستم کمکی حفظ مسیر و ترمز قبل از تصادف را برای راننده به ارمغان خواهد آورد. از دیگر موارد ایمنی قابل‌توجه می‌توان به سیستم تشخیص نقاط کور و سیستم هشدار دنده‌عقب اشاره کرد.

دیدگاه کاربران