سوبارو به لطف سیستم تمام چرخ محرکش، در هر آب و هوایی کشش دارد و از جادههای سخت و ناهموار میگذرد. این خودروساز در چند سال اخیر، بر روی قابلیت آفرودی و عبور از مسیرهای سرسخت تمرکز کرده است. سوبارو این روند را با معرفی مدل کراسترک Wilderness مدل 2024 در نمایشگاه خودرو نیویورک ادامه میدهد.
”کراسترک Wilderness از اجزای منحصربهفرد سیستم تعلیق، بدنه اصلاح شده با روکش اضافه برای مقاومت بیشتر و تایرهای مناسب هر جاده با چسبندگی بیشتر در برف و گل بهره میبرد.“کراسترک Wilderness از اجزای منحصربهفرد سیستم تعلیق، بدنه اصلاح شده با روکش اضافه برای مقاومت بیشتر و تایرهای مناسب هر جاده با چسبندگی بیشتر در برف و گل بهره میبرد. این موارد به ویژگیهای استاندارد کراسترک، مانند سیستم تمام چرخ محرک و حالت آفرودی X-Mode اضافه میشوند. پیشرانه آن نیز از نوع ۲.۵ لیتری تخت است.
کراسترک مانند سوبارو فارستر Wilderness و سوبارو اوتبک Wilderness، سپرهای جلو و عقب جدید محکم با زاویههای ورود و خروج تندتر دارد. جلوپنجره شش ضلعی Wilderness، روکشهای عریضتر بالای چرخها، صفحه فلزی قسمت جلو، مهشکنهای شش ضلعی، قطعات مشکی مات روی کاپوت (برای کاهش تابش نور)، تزئینات مسی رنگ روی روفریل، سپرهای جلو و عقب و ... از جمله تفاوتهای این نسخه محسوب میشود. نشان Wilderness نیز روی درهای جلو حک شده است.
کراسترک Wilderness به رینگهای ۱۷ اینچی مشکی مات و لاستیکهای Yokohama Geolandar مجهز شده و کشش بیشتری در مسیرهای سخت دارد.
گذر از مسیرهای سخت، نیازمند یک سیستم تعلیق اصلاحشده با فنرهای بلندتر است. بنابراین، ارتفاع این نسخه از سطح زمین، به عدد 233 میلیمتر رسیده، درحالی که این عدد در نسخه معمولی برابر 218 میلیمتر است. زوایای ورود و خروج کراسترک Wilderness نیز بهتر از رقبایش است.
کراسترک Wilderness حالت X-Mode را ارائه میدهد که دو عملکرد دارد؛ برفی- خاکی و یا برف عمیق-گل. در این حالت، عملکرد قویتر و تهاجمیتر و گشتاور بیشتر ارائه میشود. برای مثال، در تنظیمات قبلی، دریچه گاز کمک میکند تا قدرت با کمترین چرخش چرخها منتقل شود. اما در حالت X-Mode، به تایرها اجازه داده میشود تا سختتر بچرخند. در این حالت یک سیستم کنترل شیب فعال میشود و حس میکند که خودرو در شیب تند با سرعت کم حرکت میکند. در این حالت، گیربکس CVT به حالت سنگین (4.066:1) درمیآید، تا بتواند عملکرد بهتری ارائه دهد. در این خودرو سیستم کنترل فرود از شیب نیز به صورت استاندارد وجود دارد.
سوبارو کراسترک Wilderness به پیشرانه ۲.۵ لیتری تخت و گیربکس CVT مجهز شده است. این پیشرانه در تریمهای لیمیتد و اسپرت نیز وجود دارد و ۱۸۲ اسببخار قدرت و 238 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. در نسخه پایه پریمیوم، پیشرانه ۲ لیتری با خروجی ۱۵۲ اسببخار قدرت و 196 نیوتنمتر گشتاور وجود دارد.
یک خنککننده گیربکس به کراسترک Wilderness اضافه شده است و توانایی کشیدن تا 1590 کیلوگرم را دارد. این در حالی است که نسخههای معمولی آن تا 910 کیلوگرم را میکشند.
همانند اکثر سوباروهای دیگر، کراسترک Wilderness به صورت استاندارد دستیار رانندگی EyeSight دارد، که شامل کروز کنترل تطبیقی، جلوگیری خروج از خطوط، هشدار ترافیک عقب، کنترل نقاط کور و ... است.
قیمت سوبارو کراسترک Wilderness مدل ۲۰۲۴، از ۳۳,۲۹۰ دلار آغاز میشود و شامل ۱,۲۹۵ دلار هزینه مقصد است. یک پکیج آپشن ۲,۲۷۰ دلاری نیز قابل سفارش است که ویژگیهایی مانند سانروف، صندلی برقی راننده و سیستم صوتی هارمن کاردن با ۱۰ اسپیکر دارد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : motor1.com