معرفی جذاب‌ترین خودروهای امسال

گزارش تصویری نمایشگاه گوانگ ژو 2018

1 آذر 1397 10:00
  • سومین نمایشگاه بزرگ چین

    سومین نمایشگاه بزرگ چین

    هر سال میلادی در ماه نوامبر یا دسامبر، استان کوانگ‌دونگ (Guangdong) در جنوب چین، میزبان یکی از نمایشگاه‌های بزرگ آسیای شرقی است که به‌دلیل برگزاری‌اش در شهر گوانگ‌ژو، به نمایشگاه خودرو گوانگ‌ژو یا همان اتو گوانگ‌ژو (Auto Guangzhou) معروف شده. 

    با اینکه سابقه شروع به کار اتو گوانگ‌ژو به سال 2003 برمی‌گردد و به لحاظ اهمیت، حتی نمی‌توان آن را در لیست 10 نمایشگاه برتر جهان، جای داد، اما برگزاری سالانه‌اش در بیش از ربع قرن موجب شده تا حالا به جمع اتوشوهای مهم کشور چین بیاید طوری‌که سال 2017 این نمایشگاه با بیش از 670 هزار بازدیدکننده -بعد از نمایشگاه‌های پکن و شانگهای- به سومین نمایشگاه خودرویی مهم چین، تبدیل شد.

    سال 2018 نیز نوبت شانزدهم

  • 1- گک: آماده رقابت با تسلا

    1- گک: آماده رقابت با تسلا

    محصول جدید GAC Motors که از سال 2018 وارد بازار چین خواهد شد، یک سدان الکتریکی جدیدی به‌نام Aion S است که عملکرد آن را می‌توان در حد و اندازه تسلا مدل 3 دانست؛ البته با قیمتی پایین‌تر! گک گفته که این خودرو با یکبار شارژ ظرفیت پیمایشی برابر با 500 کیلومتر دارد.

  • 2- ام‌جی: معرفی دومین برقی قدبلند

    2- ام‌جی: معرفی دومین برقی قدبلند

    بعد از کراس‌اور eRX5 حالا ام‌جی دومین قدبلند خانواده‌اش را هم برقی کرده و نامش را ام‌جی eZS گذاشته؛ خودرویی که می‌تواند بیش از 430 کیلومتر را با یکبار شارژ طی کند. این احتمال وجود دارد که eZS از سال 2019 به بازار انگلیس نیز راه پیدا کرده و قیمتش حداقل 30% گران‌تر از نسخه‌های معمولی ZS است.

  • 3- دانگ فنگ: تولید 508 لانگ برای چینی‌ها

    3- دانگ فنگ: تولید 508 لانگ برای چینی‌ها

    بعد از معرفی نسل دوم 508، حالا شریک چینی پژو -یعنی دانگ‌فنگ- چراغ سبز فرانسوی‌ها را برای تولید 508L گرفته؛ خودرویی که فقط برای چینی‌ها قابل خریداری است. پژو 508 لانگ حدود 10 سانتی‌متر در طول بزرگ‌تر شده و فاصله محوری‌اش نیز حدود 5.5 سانتی‌متر بیشتر 508های استاندارد است.

  • 4- تویوتا: دوازدهمین کرولا

    4- تویوتا: دوازدهمین کرولا

    بعد از کرولا استیشن و همچنین کرولا هاچ‌بک حالا نوبت به کرولا سدان 2020 رسیده؛ خودرویی که از پلتفرم TNGA تویوتا بهره می‌برد که قبلا هم برای

  • 5- فولکس واگن: جشن 30 میلیونی

    5- فولکس واگن: جشن 30 میلیونی

    سال 2018 فولکس 9 مدل جدید یا به‌روزشده را در بازار چین معرفی کرد و برای سال 2019 هم می‌خواهد 5 مدل دیگر را در این کشور معرفی کند. مهم‌ترین محصولاتی که فولکس به گوانگ‌ژو آورده بود، کراس‌‌اورهای دوقلویی به‌نام تایرون و تارو بودند. اما اتفاق دیگری هم در این نمایشگاه رخ داده.

    آقای استفان وولنشتاین (Stephan Wöllenstein) مدیرعامل فولکس‌واگن چین، در نمایشگاه امسال خبر داده که مجموع فروش این شرکت در چین، در نوامبر 2018 از مرز 30 میلیون دستگاه گذ

  • 6- کیا: اسپورتیج نیوفیس فقط در چین

    6- کیا: اسپورتیج نیوفیس فقط در چین

    اسپورتیج که در بازار چین با نام KX5 شناخته می‌شود، برای مدل 2019 خود یک فیس‌لیفت انقلابی را تجربه کرده؛ فیس‌لیفتی که البته فقط در چین عرضه می‌شود.

    KX5 در مدل 2019، چهره‌ای شبیه برادر بزرگترش -سورنتو UM- پیدا کرده است؛ چراغ‌های جلو و عقبش کشیده شده، جلوپنجره‌اش هم عریض‌تر و هم بزرگ‌تر شده و سپرهایش نیز کاملا فرق کرده. 

    تولید KX5 در چین در کارخانه Dongfeng Yueda Kia انجام می‌شود؛ کارخانه‌ای که سال 2002 به‌صورت جوینت‌ونچر میان سه شرکت دانگ فنگ، کیا و همچنین گروه یودا تاسیس شد.

    چینی‌ها می‌توانند KX5 نیوفیس را با دو پیشرانه خریداری کنند؛ یکی 2.0 لیتری NU با قدرت تقریبی 165 اسب بخار و جعبه‌دنده

  • 7- ب‌ام‌و: پیش‌فروش i8 رودستر

    7- ب‌ام‌و: پیش‌فروش i8 رودستر

    ب‌ام‌و در نمایشگاه امسال، فروش دو محصول جدیدش را در بازار چین آغاز کرد؛ یکی نسل چهارم X5 و دیگری i8 رودستر.

    نکته جالب‌تر اینکه X5 در چین، خط تولیدی ندارد و به همین دلیل با احتساب تعرفه واردات، قیمت پایه‌ای آن از 820 هزار یوآن آغاز می‌شود که معادل تقریبی 110 هزار دلار است! شاید به همین دلیل است که ب‌ام‌و به کمک برلیانس می‌خواهد در سال 2022 میلادی، خط تولید X5 را در چین راه‌اندازی کند. 

  • 8- شورولت: پیش‌نمایشی از SUVهای آینده

    8- شورولت: پیش‌نمایشی از SUVهای آینده

    یکی از جذاب‌ترین کانسپت‌های گوانگ‌ژو، شاسی‌بلندی بود که در غرفه شورولت خودنمایی می‌کرد و نامش را FNR-CarryAll گذاشته بودند؛ این سومین محصولی است که شورولت با پسوند FNR معرفی می‌کند.

    با طولی بیش از 5 متر و فاصله محوری بیشتر از 2.8 متر، این شاسی‌بلند را می‌توان در سگمنت فول‌سایزها قرار داد. باتوجه به شباهت چهره این خودرو با کامارو 2019، دور از انتظار نیست که این محصول، پیش‌نمایشی از نسل جدید شاسی‌بلندهای شورولت باشد. 

  • 9- ترامپچی: سه‌گانه‌های کانسپت

    9- ترامپچی: سه‌گانه‌های کانسپت

    اگر شرکت آلمانی BASF را نمی‌شناسید باید بدانید که هم‌اکنون بزرگ‌ترین شرکت صنایع شیمایی جهان است. این شرکت در سال 2017 بیش از 11.4 میلیارد دلار از صنایع خودروسازی، فروش داشته که تقریبا معادل 18% مجموع  کل فروش این شرکت است. حالا BASF با همکاری مرکز تحقیق و توسعه GAC Motors، از سه‌ کانسپت 2نفره تحت برند ترامپچی در گوانگ‌ژو رونمایی کرد.

    کانسپت 2U برای خانم‌هایی است که به‌دنبال خودروهایی متناسب با استایل‌شان می‌گردند. کانسپت 2US که خودرویی الکتریکی و برای رانندگان باتجربه‌ای است که دنبال خودرویی کاربردی هستند؛ صندلی‌های این خودرو قابلیت چرخش 90 درجه‌ای دارند. کانسپت آخر نیز 2All نام داشته که می‌تواند پلتفرمی ساده برای خودروهای اشتراکی در آینده باشد.

  • 10- لامبورگینی: قوی‌ترین سوپرولوچه

    10- لامبورگینی: قوی‌ترین سوپرولوچه

    چینی‌ها با اینکه به ساختن ارزان‌ترین خودروها مشهورند، اما پرفروش‌ترین بازار لوکس‌های جهان را هم در اختیار دارند. البته برای لامبورگینی، داستان چین، کمی فرق دارد.

    چینی‌ها که سال 2011، پرفروش‌ترین بازار لامبورگینی را در اختیار داشتند، در سال 2017 تنها 265 دستگاه از این شرکت خریدند؛ یعنی بعد از آمریکا، ژاپن، انگلیس و آلمان، چین پنجمین بازار فروش لامبورگینی در سال 2017 بود.

    اما این آمارها هنوز هم برای ایتالیایی‌ها ناامیدکننده نیست چراکه آن‌ها با داشتن اوروس، حالا به‌دنبال گرفتن سهم زیادی از بازار شاسی‌بلندهای لوکس در چین هستند. برای نمایشگاه امسال نیز لامبورگینی علاوه بر اوروس، اونتادور SVJ را هم با

دیدگاه کاربران