معرفی نسل جدید ب‌ام‌و X5

چهارمین نسل؛ بالغ‌تر و مجهزتر

21 خرداد 1397 23:50

این روزها خودروسازان آلمانی مشغول معرفی شاسی‌بلندهای پرمیوم هستند و به نظر می‌رسد رقابت در این بخش از بازار هر روز داغ‌تر می‌شود. هنوز مدت زیادی از معرفی مدل Q8 از سوی آئودی نمی‌گذرد که ب‌ام‌و چهارمین نسل X5 را شاسی‌بلند ساخت بیمر نسبت به قبل ظاهر خشن‌تری پیدا کرده و به فناوری‌های زیادی مجهز است.معرفی کرد. شاسی‌بلند ساخت بیمر نسبت به قبل ظاهر خشن‌تری پیدا کرده و به فناوری‌های زیادی مجهز است.

ظاهر کلی X5 جدید آشنا به نظر می‌رسد چرا که از عناصر معمول در طراحی دیگر اعضای خانواده ب‌ام‌و در آن استفاده شده است با این حال از تغییرات بارز چهره آن نسبت به نسل پیش نمی‌توان گذشت، خصوصا در بخش جلو که جلوپنجره‌های کلیوی آن بزرگتر شده‌اند. چراغ‌های LED تطبیق‌پذیر جلو در این نسل به صورت استاندارد عرضه شده‌اند ولی چراغ‌های لیزری به صورت سفارشی قابل ارائه خواهد بود.

کابینی مملو از امکانات

در فضای کابین دو صفحه نمایش 12.3 اینچی قرار دارد که یکی به عنوان نشان‌دهنده پشت فرمان انجام وظیفه می‌کند و دومی برای سامانه اطلاعات سرگرمی خودرو. سیستم تهویه در جلو به صورت مجزا قابل تنظیم است و صندلی‌ها نیز به گرم‌کن مجهز شده‌اند. برای نصب تهویه و ماساژور صندلی‌ها باید هزینه جداگانه پرداخت شود. از دیگر امکانات کابین می‌توان به سیستم صوتی Bowers & Wilkins اشاره کرد که با 20 اسپیکر و قدرت خروجی 1500 وات لذت شنیدن موسیقی را دوچندان می‌کند.

اگر به ظرفیت بیشتری برای جابجایی نیاز داشته باشید از ماه دسامبر ردیف سوم صندلی‌ها قابل سفارش خواهد بود. در صورت برخورداری از این آپشن تنظیمات ردیف دوم صندلی‌ها از قبیل تنظیم زاویه پشتی و جمع شدن به صورت برقی انجام خواهد شد.

از دیگر امکانات جالب در نسل جدید X5 در دو تکه قسمت عقب است که دسترسی به فضای بار را راحت تر کرده است.

قلب‌های تپنده

برای انتخاب پیشرانه X5 دو گزینه پیش روی خریداران خواهد بود: یکی مدل xDrive 40i با پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربو و قدرت 335 اسب‌بخار و دیگری مدل xDrive 50i که پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توربو در سینه دارد و قدرتی برابر با 456 اسب‌بخار تولید می‌کند. شتاب صفرتاصد کیلومتربرساعت مدل 6 سیلندر برابر با 5.3 ثانیه و مدل 8 سیلندر مساوی با 4.6 ثانیه خواهد بود. هر دو پیشرانه همراه با جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک ارائه می‌شوند. سیستم قفل دیفرانسیل عقب به صورت آپشن قابل سفارش است.

سواری بی‌نظیر در شهر و جاده

طبق تجربیات کسب شده از مدل‌های قبلی این خودرو، انتظار می‌رود مدل جدید نیز در جاده‌ها سواری راحتی ارائه دهد. با این حال خریداران می‌توانند سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر M را سفارش دهند که قابلیت فرماندهی به چرخ‌های عقب را دارد و همچنین به سامانه کنترل فعال انحرافات عرضی بدنه تجهیز شده است. اگر باز هم به دنبال تجربه سواری راحت‌تری با این خودرو باشید، سیستم تعلیق بادی نیز قابل سفارش خواهد بود که توانایی بالا یا پایین رفتن ارتفاع خودرو تا 4 سانتی‌متر را دارد.

هرچند X5 خودروی بزرگی است، اما به یاری سامانه‌های کمکی رانندگی با آن دل‌پذیر و قابل کنترل‌تر از پیش خواهد بود. از جمله این تجهیزات می‌توان به سیستم تشخیص نقاط کور، هشدار خروج از مسیر، سنسورهای جلو و عقب و سامانه پیشگیری از برخورد اشاره کرد. به منظور تامین آسایش بیشتر در هنگام رانندگی در فضاهای شهری، می‌توان مجموعه سامانه‌های فعال را برای نصب روی X5 انتخاب کرد که شامل سیستم بهبود رانندگی در ترافیک‌های طولانی، سیستم کمکی حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم تعویض خطوط به صورت خودکار و سیستم کمکی پیشگیری از تصادف از طریق کمک به راننده در هدایت فرمان است.

ب‌ام‌و X5 مدل 2019 در ماه نوامبر در آمریکا عرضه خواهد شد ولی قیمت آن تا زمان عرضه در بازار اعلام نمی‌شود.

 

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران