بعد از ژاپنی‌ها حالا نوبت فرانسوی‌هاست

رنو به دنبال جانشین موقت گون

30 آبان 1397 12:49

جهان خودرو هم‌چنان در شوک دستگیری کارلوس گون، مدیرعامل رنو-نیسان است.

دولت فرانسه به‌عنوان بزرگ‌ترین سهام‌دار رنو روز گذشته برای ایجاد یک ساختار موقت مدیریتی تاکید کرد.یکی از باسابقه‌ترین مدیران خودرویی دنیا که به دلیل تخلف مالی در ژاپن بازداشت شد. اکنون منابع خبری از رنو خبر می‌دهند که هیات مدیره این شرکت فرانسوی جلسات متعددی را به‌منظور پیدا کردن جایگزین موقت برای گون برگزار کرده‌اند.

سخنگوی رنو ضمن تایید این خبر اظهار کرده است که شرکت نشست ویژه‌ای را با دستورجلسه فوق برگزار کرده است. این در حالی است که پیش‌تر نیسان در پی انتشار نتایج این تحقیق گون را از سمت مشترک خود با شریک فرانسوی اخراج کرده بود.

دولت فرانسه به‌عنوان بزرگ‌ترین سهام‌دار رنو روز گذشته برای ایجاد یک ساختار موقت مدیریتی تاکید کرد. برونو لومر وزیر دارای فرانسه با اشاره تلویحی به این ماجرا و اتخاذ سیاست محافظه‌کاری به رسانه‌ها گفت که گون در عمل موقعیتی ندارد که بتواند گروه را اداره کند. به گفته لومر دولت فرانسه نیازی به تقاضای رسمی برای خروج گون از هیات‌مدیره ندارد. چراکه نیازی به مدارک نیست.

بد نیست بدانید کارلوس گون مدیر اجرایی اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی بود که بیش از 470 هزار نیرو در سرتاسر دنیا و 122 کارخانه داشت. این گروه سال گذشته توانسته بود بیش از 10 میلیون 600 هزار خودرو تولید کند که بعد از گروه غول‌آسای فولکس‌واگن در مقام دوم قرار داشت.

دیدگاه کاربران