عشق به قورباغه‌ای

بازسازی کامل قدیمی‌ترین فولکس بیتل دنیا

3 آذر 1397 15:53

فولکس‌واگن بیتل بدون شک یکی از بهترین و موفق‌ترین خودروهای کلاسیک تاریخ است، خودرویی که سالیان سال در بازارهای مختلف جهانی حضور داشت و حتی با شخصیت Herbie توانست به یکی از شخصیت‌های محبوب دیزنی تبدیل شود.

این خودرو با شماره شاسی 20، قدیمی‌ترین فولکس بیتل کشف‌شده در دنیا محسوب می‌شود.این روزها پیدا کردن مدل‌های اولیه این خودرو برای کلکسیون‌دارها می‌تواند کاری بسیار سخت و مشقت‌بار باشد. نمونه‌های اولیه زیادی نیز از این خودرو دیگر در دنیا باقی نمانده‌اند، ولی یک ماشین‌باز حرفه‌ای توانسته یکی از مدل‌های فوق‌العاده خاص آن را خریداری کند. اوندری بروم، موفق شده قدیمی‌ترین مدل تولیدی فولکس‌واگن بیتل تاریخ را به‌صورت کامل بازسازی کند. خودرویی که از بین 21 میلیون دستگاه بیتل تولید شده در طول تاریخ شماره شاسی 20 را دارد.

این خودرو یک مدل KdF واگن تیپ 60 مدل 1941 است. نام فولکس‌واگن درواقع بعد از جنگ جهانی دوم روی شرکت گذاشته شد، ولی شکل بدنه دقیقاً همان فولکس‌واگن بیتل است. خودرو دقیقاً دو سال بعد از اعلام جنگ بریتانیا علیه آلمان، به پل لینکه، آهنگساز مشهور برلینی هدیه داده شده بود. اوندری آن را در سال 1988 در وضعیت بسیار بدی پیدا کرد.

وی در این مورد گفته: «دانشجو بودم و این خودرو را زیر یک درخت بزرگ، درحالی‌که گردوخاک زیادی رویش نشسته بود پیدا کردم. خودرو متعلق به یکی از دوستان برادر من بود.» بعدازاین اتفاق و تا زمانی که وی موفق شد خودرو را بخرد، 9 سال زمان گذشته بود.

البته این اولین قدم اوندری در دنیا فولکس‌واگن‌ها محسوب نمی‌شد. قبلاً وی 4 بیتل مختلف داشت ولی بااین‌حال، در زمان خرید وی هنوز متوجه تاریخچه غنی این مدل نشده بود. بعدها اوندری کشف کرد که این بیتل یکی از مدل‌های دوران KdF است و البته برای ثابت کردن آن زحمت زیادی کشید.

بعد از زحمت زیاد حذف رنگ بدنه، استفاده از مواد شیمیایی مختلف و اشعه ایکس، یک شماره شاسی که زیر لایه‌های مختلفی از خوردگی، رنگ پوسیده و آهن زنگ‌زده پنهان شده بود کشف شد. نتیجه اوندری را شگفت‌زده کرد؛ شماره شاسی #20.

بعدازاین بود که اوندری پروژه بازسازی خودرو را شروع کرد. در سال 2012، جاک کرایفسکی لهستانی وارد پروژه شده تا بازسازی این مدل ارزشمند به بهترین شکل انجام شود. بعد از بازسازی کامل، این فولکس‌واگن تیپ 60 اکنون در بهترین وضعیت ممکن به سر می‌برد.

اگر به فکر خرید این خودرو فکر می‌کنید باید بگوییم که در حال حاضر اوندری هیچ برنامه‌ای برای فروش آن ندارد.

دیدگاه کاربران