لوکس‌ترین گرندتورر روباز بریتانیایی

رونمایی از بنتلی کانتیننتال GT کانورتیبل

6 آذر 1397 12:42

شرکت بنتلی امروز از کانتیننتال GT کانورتیبل جدید که نسخه بدون سقف مدل گرندتورر لوکس خود محسوب می‌شود رونمایی کرد.

به دلیل اضافه شدن تجهیزات موردنیاز برای بازوبسته کردن آن، وزن خودرو در مقایسه با مدل کوپه 160 کیلوگرم سنگین‌تر شده و مدل کانورتیبل 2.4 تن وزن دارد.این خودروی جدید به یک سقف پارچه‌ای مجهز شده است که ظرف 19 ثانیه و تا سرعت 50 کیلومتر برساعت باز یا بسته می‌شود. بنتلی آپشن هفت رنگ سقف مختلف را در اختیار خریداران قرار می‌دهد که برای نخستین بار شامل پارچه مصنوعی Tweed هم هست.

بنتلی می‌گوید سقف پارچه‌ای جدید خودرو به‌خوبی عایق‌بندی شده و از لحاظ سروصدای داخل کابین، کانتیننتال GT کانورتیبل جدید به‌اندازه نسل قبلی کانتیننتال GT کوپه ساکت و آرام خواهد بود.

کانتیننتال GT کانورتیبل جدید همچنین به یک سیستم گرم‌کن گردن جدید مجهز شده که در مقایسه با مدل قبلی بی‌صداتر و گرم‌تر بوده و روی صندلی‌های Comfort قابل تنظیم در 20 جهت مختلف نصب شده است. روی کنسول مرکزی خودرو شاهد تزئینات کرومی هستیم که کل عرض داکت را گرفته و نمای زیبایی در کنار دریچه‌های ورودی هوای بنتلی به وجود آورده است. در کنار مواردی مانند گرم‌کن فرمان، گرم‌کن صندلی‌ها و جابازویی می‌توان ادعا کرد که کانتیننتال GT کانورتیبل یکی از لوکس‌ترین کابین‌ها را در میان مدل‌های کانورتیبل بازار به خود اختصاص داده است.

زیر کاپوت دراز آن پیشرانه آشنای 6 لیتری W12 قرار گرفته و در کنار آن، شاهد یک جعبه‌دنده هشت سرعته دو کلاچه اتومات هستیم. آمار و ارقام این پیشرانه در مقایسه با مدل مسقف تفاوتی نکرده و همان 626 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور است.

صفر تا صد این خودرو 3.7 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن 333 کیلومتر برساعت است. با حذف سقف، به دلیل اضافه شدن تجهیزات مورد نیاز برای باز و بسته کردن آن، وزن خودرو در مقایسه با مدل کوپه 160 کیلوگرم سنگین‌تر شده و مدل کانورتیبل 2.4 تن وزن دارد.

ترکیب کابین هم به‌طورکلی دست‌نخورده باقی‌مانده و شاهد فضایی بسیار لوکس برای راننده و سرنشین‌ها هستیم. بنتلی ادعا می‌کند فضای پای سرنشین‌های عقب هم در این خودرو کاملاً مشابه مدل کوپه است. داخل کابین همچنین شاهد ارائه یک صفحه کیلومتر دیجیتال و صفحه‌نمایش 12.3 اینچی اطلاعات سرگرمی شناور در کنار مواردی مانند چرم اعلا، تزئینات فلزی زیبا و روکش‌های چوبی لوکس هستیم.

دیدگاه کاربران