اقتصادی‌ترین هیبریدی بازار

پریوس 2019 با دو دیفرانسیل

7 آذر 1397 13:32

فروش پریوس در بازار آمریکای شمالی روبه کاهش است و تویوتا نیز با همین بهانه، نخستین فیس لیفت از نسل چهارم این خودرو پاک را در نمایشگاه لس آنجلس 2018 معرفی کرده است.

در این فیس لیفت، تغییر چهره خودرو مهم نیست! مهم اضافه‌شدن آپشن AWD است که تاقبل از این برای مشتریان پریوس وجود نداشت.پریوس نیوفیس، که به عنوان مدل 2019 شناخته می‌شود، برای نخستین‌بار به آپشن AWD مجهز است؛ با سفارش این ویژگی، تویوتا یک موتور الکتریکی روی محور عقب قرار می‌دهد که می‌تواند چرخ‌ها را تا حداکثر سرعت 70 کیلومتر برساعت، به حرکت وا دارد.

این موتور الکتریکی، انرژی‌اش را از باتری نیکل-متال هیدرید جدیدی می‌گیرد که تویوتا به‌تازگی آن را برای شرایط آب و هوایی سرد، طراحی و ساخته است. پکیج باتری‌ها با اینکه در زیر صندلی‌های عقب جاسازی شده ولی تاثیری در ظرفیت 1854 لیتری محفظه بار (با خواباندن صندلی‌های عقب) نداشته است.

تویوتا می‌گوید پریوس AWD-e یکی از اقتصادی‌ترین و کم‌مصرف‌ترین خودروهای تمام چرخ محرک در بازار آمریکاست چراکه این ژاپنی 4.5 لیتر در شهر، 4.9 لیتر در جاده و نهایتا 4.7 لیتر در سیکل ترکیبی، می‌سوزاند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تویوتا انتظار دارد که مدل جدید AWD-e حداقل 25% فروش خانواده پریوس را به خود اختصاص دهد.

حال کمی هم به جزییات ظاهری پریوس نیوفیس بپردازیم؛ در مدل 2019 این خودرو هم در قسمت جلو و هم در قسمت عقب، چراغ‌ها و سپرها تغییر کرده‌اند. کابین تقریبا بدون تغییر مانده و فقط فرمان خودرو، به‌روز شده است. 

برای پریوس 2019، تویوتا دو رنگ بدنه جدید با نام Supersonic Red و Electric Storm Red را به لیست آپشن‌های این خودرو اضافه کرده. همچنین از این به بعد، همه مدل‌های پریوس به پکیج ایمنی Toyota Safety Sense P مجهزند؛ یعنی به‌صورت استاندارد با کروز کنترل هوشمند، پیشگیری تصادف جلو با تشخیص عابرپیاده، ترمز اضطراری، نوربالا اتومات و سیستم کمکی تغییرلاین تحویل مشتریان می‌شود. 

دیدگاه کاربران
یعقوب علیزاده 1397/9/27
طراحی بیرونیش خیلی زشته
پاسخ
1
2
0
Mh89 1400/8/9
به این زیبایی ، من که خیلی دوست دارم
0
0