قوی‌تر و سریع‌تر

پکیج پرفورمنس جدید AC اشنیتزر برای ب‌ام‌و M5

8 آذر 1397 19:30

پس از یک کمپین تیزری طولانی، سرانجام تیونر معروف آلمانی یعنی AC اشنیتزر (AC Schnitzer) ب‌ام‌و M5 تقویت شده را آماده کرده است.

این نسخه تقویت شده از M5 رکورد 7 دقیقه و 29.50 ثانیه را در پیست نوربورگ‌رینگ به ثبت رسانده است؛ 9 ثانیه سریع‌تر از M5 استاندارد.این سدان اسپرت که آخر همین هفته در نمایشگاه خودروی اسن رونمایی خواهد شد، با پکیجی کامل عرضه می‌شود. این پکیج قسمت‌های مختلف M5 را ارتقا می‌بخشد که عبارتند از ظاهر خودرو، پیشرانه، سیستم تعلیق، سیستم اگزوز و رینگ و تایر.

اما مهمترین بخش این پکیج مربوط به پیشرانه M5 می‌شود. پیشرانه 8 سیلندر V شکل M5 با 4.4 لیتر حجم و دو توربوشارژر به لطف تیونینگ AC اشنیتزر حالا می‌تواند حداکثر 690 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. با این حساب، این نسخه تیونینگ شده نسبت به مدل معمولی M5 افزایش قدرتی 99 اسب‌بخاری و افزایش گشتاوری 100 نیوتن‌متری را تجربه کرده است. همچنین این تیونر آلمانی گفته است که به زودی یک پکیج پرفورمنس مشابه هم برای ب‌ام‌و M5 کامپتیشن (Competition) عرضه خواهد کرد.

طبق ادعای AC اشنیتزر، این نسخه تقویت شده از M5 زمان 7 دقیقه و 29.50 ثانیه را در پیست نوربورگ‌رینگ به ثبت رسانده است. این رقم نسبت به مدل معمولی M5 با کد F90، 9 ثانیه سریع‌تر است که اختلاف قابل توجهی به حساب می‌آید.

همان‌طور که اشاره کردیم، سیستم تعلیق این خودرو هم ارتقا یافته است که طبق ادعای این تیونر آلمانی، باعث پیشرفت قابل توجهی در قابلیت‌های دینامیکی این سدان اسپرت شده و هندلینگ آن را در پیچ‌ها بهبود بخشیده است. به علاوه، AC اشنیتزر یک پکیج فنر هم برای M5 در نظر گرفته است که ارتفاع آن را در محور جلو بین 20 تا 25 میلی‌متر و در محور عقب بین 10 تا 15 میلی‌متر کاهش خواهد داد.

دیدگاه کاربران