پس از انتشار تصاویر اولیه از مدل سفارشی SPCJ3، فراری از اسب سرکش جدید مارانلو بهصورت رسمی پردهبرداری کرد.
”روند طراحی آن به دلیل حساسیت مالک و محدودیتهای فراری، چیزی حدود 2 سال طول کشیده است.“واقعیت آن است که SPCJ3 بر اساس مدل اسپرت اخیر فراری یعنی 812 سوپرفست ساخته نشده است. در واقع این شاسی و پلتفرم مدل F12tdf است که زیرساختهای این محصول را شکل داده است. پیش از محصول جدید فراری، نزدیکترین محصولی که به F12tdf شبیه بود، سهگانهای بود به اسم F12 TRS.
برخلاف انتظار، کوپه جدید ایتالیاییها از پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر V شکل تنفس طبیعی استفاده نمیکند. در واقع فراری سراغ یک نمونه کوچکتر 6.3 لیتری با قدرتی 769 اسببخاری رفته است که به نظر میرسد برای کلیه ماجراجوییهای خودرویی مناسب باشد.
فراری میگوید، مالک ثروتمندی که این خودروی تک تیراژ را از پیش سفارش داده، علاقه زیادی به هنر پاپ دارد و این امر در طراحی بیرونی خودرو نمود پیدا کرده است.
بخش اعظمی از این خودرو در بیانکو ایتالیا نقاشی شده است. شاید باورکردنی نباشد اما بخشهای دیگری از این طراحی زیر نظر مجموعههای نامداری مانند Azzurro Met و Giallo Modena انجام شده است. اطلاعات عجیبی از این خودرو به دست آمده گفته میشود روند طراحی آن به دلیل حساسیت مالک و محدودیتهای فراری، چیزی حدود 2 سال طول کشیده است.