ادای احترام به مدل‌های کلاسیک

معرفی فراری دیتونا SP3

1 آذر 1400 13:08

تعداد اعضای سری آیکونا (Icona) که به منظور بازآفرینی طراحی مدل‌های کلاسیک فراری در قالب محصولات مدرن متولد شده، پس از مونزا SP1 و SP2 با معرفی دیتونا SP3 (Daytona SP3) به سه مدل رسیده است.

شرکت فراری فعلاً درباره تیراژ تولید، قیمت و زمان تحویل دیتونا SP3 سخنی به میان نیاورده است، اما می‌­توان اطمینان داشت که با خودرویی تولید محدود روبرو هستیم، که به احتمال فراوان تمامی ظرفیت تولید آن تاکنون به فروش رسیده است.

طراحی بدنه فراری دیتونا SP3

دیتونا SP3 که در پیست موگلو به علاقمندان معرفی شده، با الهام از مدل‌های 512S , 330P3/4 , 350Can-Am و برخی مدل‌های مسابقه‌­ای دیگر فراری شکل گرفته است.

فراری دیتونا SP3

طراحی آیرودینامیک بدنه و تهویه بهینه، دو اصل مهم در شکل‌گیری بدنه دیتونا SP3 بوده که نمود آن را می­‌توان در مسیرهای متعدد جریان هوا روی بدنه حتی در کنار درها، مشاهده کرد.

بخش عقب بدنه هم با نوار LED چراغ و البته تیغه­‌های متعدد، فرمی مدرن و در عین حال شبیه به مدل‌های قدیمی ایجاد کرده است. خروجی دوگانه اگزوز نیز از میانه بدنه و از درون دیفیوزر عقب با طرحی خشن بیرون زده است.

کابین و امکانات فراری دیتونا SP3

فرم بدنه و مخصوصاً شیشه محدب جلو، طراحی کابین را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داده است. صندلی­‌ها به صورت مستقیم به شاسی متصل شده که البته از طریق اهرم، قابلیت تنظیم خواهند داشت.

فراری دیتونا SP3

به لطف قرارگیری انتخاب‌گر قرمز و دکمه­‌های لمسی روی فرمان، راننده قادر است به 80 درصد تنظیمات خودرو بدون برداشتن دست از روی فرمان، دسترسی داشته باشد.

استفاده از مواد کامپوزیت همچون فیبرکربن و کولار (Kevlar) در شاسی، تایرهای سفارشی مخصوص SP3 ساخت پیرلی و سامانه Dynamic Enhancer انحصاری فراری (FDE) با قابلیت تقویت دینامیک رانندگی برای افزایش کنترل روی خودرو، از دیگر ویژگی­‌های قابل ذکر درمورد دیتونا SP3 است.

مشخصات فنی فراری دیتونا SP3

نیروی حرکتی فراری دیتونا SP3 از پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری مشترک با مدل 812 کامپتیتزیونه تامین شده که در این مدل به لطف استفاده از کربن و تیتانیوم، 3 درصد سبک‌تر است. خروجی این پیشرانه تنفس طبیعی با کد فنی F140HC برابر با 828 اسب‌­بخار قدرت و 697 نیوتن‌متر گشتاور است و امکان دورگیری تا 9500 دور در دقیقه را دارد.

فراری دیتونا SP3

این موتور به عنوان قدرتمندترین پیشرانه تاریخ فراری به جعبه‌دنده 7 سرعته متصل شده و دیتونا SP3 را ظرف تنها 2.86 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می­‌رساند. زمان لازم برای دستیابی به سرعت 200 کیلومتر برساعت نیز 7.4 ثانیه خواهد بود.

بنابر اعلام فراری، بازطراحی مسیر ورودی هوا به پیشرانه باعث کاهش 30 درصدی آلایندگی دیتونا SP3 نسبت به 812 کامپتزیونه شده است.

دیدگاه کاربران