وقتی HR-V دست به دامن سیویک می‌شود

رونمایی از تریم اسپرت برای هوندا HR-V

12 آذر 1397 11:40

شرکت هوندا به‌عنوان بخشی از برنامه گسترش خانواده HR-V مدل 2019، یک مدل جدید به نام اسپرت به خانواده این خودرو در اروپا اضافه کرده است.

این خودرو با تغییراتی در طراحی بدنه و کابین و ارتقای فنی قابل‌توجه آمده تا توجه مشتریان جوان را به خود جلب کند.این خودرو قدرت موردنیاز خود را از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو بنزینی که از سیویک قرض گرفته شده تامین می‌کند و به‌گونه‌ای طراحی شده تا علاوه‌بر داشتن ظاهری اسپرت‌تر، تجربه رانندگی پویاتری را در اختیار راننده قرار بدهد.

از منظر طراحی بدنه، خودرو به کمک یک جلوپنجره مشکی از مدل استاندارد HR-V که جلوپنجره‌ای کرومی دارد جدا شده است. همین موضوع به بخش عقب خودرو نیز راه پیدا کرده و شاهد یک‌ تریم مشکی براق هستیم که بین دو چراغ کشیده شده و چراغ‌های عقب، ظاهری دودی دارند.

از دیگر تغییرات قابل‌توجه می‌توان به طراحی تهاجمی‌تر سپر عقب، دو سراگزوز و قاب آینه‌های مشکی اشاره کرد. استفاده از رینگ‌های آلیاژی مشکی 18 اینچی مشکی مات ظاهر زیبا و خاص این خودرو را تکمیل کرده است.

داخل کابین، خودرو به صندلی‌های جدید HR-V مدل 2019 به‌صورت استاندارد مجهز شده و همان‌طور که حدس زده‌اید شاهد نصب روکش مشکی و قرمز تیره روی آن‌ها هستیم. هوندا رنگ روکش سقف خودرو را هم با یک ‌تریم مشکی تعویض کرده است.

مشخصات فنی کامل خودرو هنوز اعلام نشده، ولی با نگاهی به تصاویر منتشر شده می‌توان متوجه شد که HR-V مدل 2019 اسپرت به مواردی مانند ناوبری ماهواره‌ای، بلوتوث، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای و صندلی‌های گرم شونده مجهز است.

زیر کاپوت، تغییرات بسیار قابل‌توجه‌تر هستند. نه‌تنها یک پیشرانه 180 اسب‌بخاری جدید روی خودرو نصب شده، بلکه سیستم تعلیق و شاسی آن هم تغییراتی داشته‌اند تا کیفیت سواری و فرمان‌پذیری آن افزایش پیدا کنند.

هوندا می‌گوید از تکنولوژی Performance Damper روی HR-V اسپرت استفاده کرده است. این سیستم که روی تعلیق جلو و عقب نصب شده حرکات خودرو در پیچ‌ها و روی دست‌اندازها را خنثی کرده و علاوه‌بر افزایش کیفیت سواری، فرمان‌پذیری را هم بهتر می‌کند.

فرمان هوندا HR-V اسپرت هم به کمک سیستم Agile Handling Assist هوندا تفاوت‌هایی با مدل استاندارد دارد. با استفاده از یک سیستم فرمان برقی متغیر برای تغییر میزان سفتی و نرمی فرمان با توجه به پارامترهایی مثل سرعت و زاویه فرمان، هوندا می‌گوید این خودرو در همه حالت‌های رانندگی فرمان‌پذیری فوق‌العاده‌ای را در اختیار راننده قرار خواهد داد.

خودرو به‌طور استاندارد به یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی مجهز شده، ولی مشتریان امکان سفارش آپشن جعبه‌دنده خودکار CVT را هم دارند. هوندا هنوز قیمت HR-V اسپرت را اعلام نکرده و گفته که فروش آن تا بهار سال آینده در اروپا شروع نخواهد شد.

دیدگاه کاربران