با پیشرانه هشت سیلندر به آمریکای جنوبی می‌رود

رونمایی از خودروی ویژه رالی داکار سانگ‌یانگ رکستون

13 آذر 1397 15:40

شرکت سانگ‌یانگ امروز از خودروی جدید رکستون DKR رونمایی کرده که قرار است ماه آینده در مسابقه فوق‌العاده سخت رالی داکار شرکت کند.

سانگ‌یانگ با این خودروی جدید و همان راننده‌های سال پیش، امیدوار است عملکرد بهتری در مسابقه رالی داکار امسال داشته باشد.رانندگی با این خودرو که پروژه طراحی و توسعه آن توسط شاخه مسابقه‌ای سانگ‌یانگ در اسپانیا انجام شده، برعهده راننده اسپانیایی به نام اسکار فورتس خواهد بود. این مسابقه رالی بین روزهای ششم تا هفدهم ژانویه 2019 در سه کشور پرو، بولیوی و آرژانتین قرار است برگزار شود.

رکستون DKR یک مدل باگی بوده که روی شاسی لوله‌ای ساخته شده است. به جز اسم رکستون و برخی عناصر طراحی الهام گرفته شده در ساخت آن، شباهتی به نسخه خیابانی ندارد.

خودرو به یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی با 450 اسب بخار قدرت مجهز است. خروجی‌های آن به کمک جعبه‌دنده شش سرعته و یک دیفرانسیل قفل‌شونده تورسن به تمام چرخ‌ها ارسال می‌شوند.

وزن این خودرو زیر 1900 کیلوگرم است. سانگ‌یانگ می‌گوید صفر تا صد رکستون DKR برابر با 4.4 ثانیه بوده و حداکثر سرعتی برابر با 196 کیلومتر برساعت دارد. این خودرو در کلاس T1-3 که مخصوص خودروهای دو دیفرانسیل بنزینی است شرکت خواهد کرد.

تقریباً همه مراحل رالی داکار امسال صحرایی هستند، ازاین‌رو شرکت، رکستون DKR را به تایرهای 17 اینچ و سیستم تعلیق دو بازویی مجهز کرده تا خودرو به‌خوبی بتواند از پس این مراحل بربیاید.

فورتس که قبلاً قهرمان مسابقات رالی ملی اسپانیا بوده و دیگو والخو، کمک‌راننده او با خودروی مبتنی بر مدل تیوولی سانگ‌یانگ در مسابقه سال قبل رالی داکار هم شرکت کرده بودند که در میان تیم‌های آماتور رتبه دوم و در رده‌بندی کلی رتبه 32 را توانستند به خود اختصاص دهند.

دیدگاه کاربران