استفاده از انرژی خودروهای برقی در خانه

شارژ اشتراکی، نوآوری جدید نیسان

14 آذر 1397 13:15

نیسان لیف (Leaf) هنوز هم پرفروش‌ترین خودروی برقی دنیاست. نیسان قصد دارد با بهره‌گیری از همین موقعیت طلایی، لیف را کاربردی‌تر کند. در واقع ژاپنی‌ها در پی آن هستند که بتوانند راه‌های مناسبی برای استفاده از باتری خودرو به‌منظور ذخیره‌سازی و البته به اشتراک‌گذاری انرژی (شارژ) آن‌ها ارائه کنند.

خودروهای برقی نیسان دارای منبع ذخیره‌ای با بیش از 10 گیگا وات ساعت هستند، آن‌ها می‌خواهند به این پتانسیل بالا دسترسی داشته باشند.نکته اینجاست که بحث فوق یک ایده بلندپروازانه نیست. نیسان برنامه‌های جدی برای بحث اشتراک‌گذاری انرژی فراتر از شبکه مرسوم انتقال برق دارد. در حقیقت این خودروساز می‌خواهد یک «اکوسیستم خودروی برقی» تدارک ببیند.

تحت برنامه‌ای جدید به اسم «انرژی نیسان» این شرکت سه اقدام جداگانه تامین، اشتراک‌گذاری و ذخیره انرژی را آغاز خواهد کرد.

در گام اول ژاپنی‌ها تلاش خواهند کرد که سیستم شارژ خانگی را تا حد ممکن تسهیل کنند. چراکه شرکت قصد دارد به مشتریان خود کمک کند تا مطمئن شوند آیا تجهیزات شارژ را می‌توانند با ایمنی تمام به وسایل الکتریکی وصل کنند یا خیر.

راستش را بخواهید زیرمجموعه انرژی نیسان جذاب‌ترین بخش این برنامه سه‌گانه است. از آنجایی که خودروهای برقی شرکت دارای منبع ذخیره‌ای با بیش از 10 گیگا وات ساعت هستند، آن‌ها می‌خواهند به این پتانسیل بالا دسترسی داشته باشند. به‌عنوان بخشی از این اقدام مبتکرانه، این شرکت با برخی از همکاران خود برای توسعه تجهیزات ارزان‌قیمت به‌منظور محبوب کردن فناوری موسوم به «خودرو به خانه» کار خواهد کرد.

دیدگاه کاربران