عضویت در تیم فرمول یک ویلیامز

لطیفی یک گام دیگر به آرزویش نزدیک شد

14 آذر 1397 16:06

پیش‌تر نامش را در لیست ایرانیان موفق حوزه بین‌المللی خودرو شنیده بودیم؛ نیکلاس لطیفی. راننده حرفه‌ای کانادایی‌تبار ایرانی‌الاصلی که رتبه‌های درخشانی در فرمول سه به دست آورد و سپس وارد فرمول دو شد.

هر چند لطیفی به عنوان راننده رزرو در خدمت تیم ویلیامز است اما به دلیل نداشتن «سوپر لایسنس» شانس حضور در مسابقات اصلی را هنوز ندارد.اکنون هم خبرهای رسمی حاکی از آن است که لطیفی توانسته جایگاه با ارزش «راننده رزرو» تیم ویلیامز را در فصل 2019 مسابقات فرمول یک به دست بیاورد. این راننده 23 ساله پیش‌تر به‌عنوان راننده توسعه تیم فرمول ایندیا مشغول به کار بود.

گفته می‌شود او در تیم ویلیامز شش جلسه تمرینی، دو آزمون درون فصلی در روزهای تست،‌ آزمون روز ماقبل فصل و دو آزمون تایرها را انجام خواهد داد. به گفته لطیفی این یک فرصت استثنایی برای ادامه مسیر رو به رشدش است.

به صورت معمول، راننده رزرو به‌عنوان یک جایگزین در رقابت‌های جایزه بزرگ آخر هفته حضور خواهد داشت. این در حالتی است که راننده اصلی قادر به ادامه کار نباشد؛ اما در این مورد، از لطیفی کاری ساخته نیست. چراکه او هنوز گواهینامه رانندگی در مسابقات فرمول یک موسوم به «سوپر لایسنس» را اخذ نکرده است.

بد نیست بدانید که مایکل لطیفی پدر ثروتمند نیکلاس با پرداخت مبلغی معادل 270 میلیون دلار 10 درصد از سهام شرکت مک‌لارن را خریداری کرده است. البته خود نیکلاس می‌گوید که با پول نمی‌توان موفقیت در مسابقات اتومبیل‌رانی را تضمین کرد.

دیدگاه کاربران