تمرکز روی برگزاری رونمایی‌های اختصاصی

کناره‌گیری جگوار لندرور از نمایشگاه خودروی ژنو 2019

15 آذر 1397 11:15

بعد از فورد و ولوو، حالا گروه جگوار لندرور نیز از حضور در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 امتناع کرده است.

جگوار لندرور معتقد است برگزاری رونمایی‌های اختصاصی و تمرکز روی پتانسیل‌های مشتریان به مراتب تاثیر بهتری از حضور در خبرهای داغ طی نمایشگاه خودرو دارد.شرکت می‌گوید دلیل اصلی این اقدام کاهش هزینه‌ها از طریق صرفه‌جویی در برگزاری چنین گردهمایی‌هایی بوده است. سخنگوی این شرکت در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Autocar‌ تشریح کرده است که مجموعه فوق به دنبال اثربخشی هر نمایشگاه خودرویی به‌صورت مستقل است.

در حال حاضر وضعیت کسب‌وکار در JLR (گروه جگوار لندرور) به دلیل برخوردهای سیاسی با بحث تعرفه‌ها با مشکلاتی روبه‌رو شده است. از ابتدای سال جاری میلادی تا حدود 2 ماه پیش، ‌فروش این شرکت چیزی حدود 4 درصد تنزل پیدا کرده و به تیراژ 492 هزار و 388 دستگاه رسیده بود. با این حال کارشناسان بر این باورند که این آمار هنوز هم امیدوارکننده است؛ اما قسمت بد داستان آنجا بود که فروش این گروه تنها در بازار چین طی ماه اکتبر (مهر ماه) 49 درصد افت را نشان می‌دهد.

سخنگوی جگوار لندرور می‌گوید این شرکت به دنبال راهی برای جبران خسارت‌های وارده و خنثی کردن مشکلات به‌خصوص در بازار چین است. اقدامی که می‌بایست از طریق همکاری نزدیک با شبکه فروش و برقراری تعادل در تولید و تقاضا با توجه به شرایط انجام شود.

درست به دلیل چنین مباحثی است که شرکت از حضور در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 کنار کشیده است. جگوار لندرور معتقد است برگزاری رونمایی‌های اختصاصی و تمرکز روی پتانسیل‌های مشتریان به مراتب تاثیر بهتری از حضور در خبرهای داغ طی نمایشگاه خودرو دارد.

دیدگاه کاربران