آغاز ثبت سفارش برای فقط 50 دستگاه

رونمایی از نیسان GT-R50 یک میلیون یورویی

17 آذر 1397 13:50

با داشتن قیمت پایه‌ای برابر با 175 هزار دلار، نیسان GT-R نیسمو 2019 گران‌قیمت‌ترین مدل نیسان محسوب می‌شود. البته، این خودرو اکنون رقیبی بسیار قدر دارد. نیسان GT R-50 که نخستین بار توسط شرکت ایتال‌دیزاین در فستیوال سرعت گودوود رونمایی شد، طبق اعلام نیسان به‌زودی وارد خط تولید می‌شود و قیمت پایه 990 هزار یورویی برای آن تعیین شده است. نیسان هنوز قیمت این خودرو برای بازار آمریکا را اعلام نکرده و معلوم نیست که اصلاً GT R-50 وارد ایالات‌متحده خواهد شد یا نه؛ ولی با توجه به نرخ ارز امروز، قیمت این خودرو در آمریکا حدوداً 1 میلیون و 120 هزار دلار باید باشد.

این خودرو به مناسب پنجاه‌سالگی ایتال‌دیزاین و نیسان GT-R طراحی شده و فقط 50 دستگاه از آن ساخته خواهد شداین خودرو که برای گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ایتال‌دیزاین و همچنین تولد پنجاه‌سالگی GT R طراحی شده، فقط در تیراژ محدود 50 دستگاهی تولید خواهد شد. نیسان هم‌اکنون ثبت سفارش آن را شروع کرده و کار تحویل این مدل‌ها از سال 2019 قرار است شروع شود. تبدیل یک GT-R نیسمو به R50 پروسه‌ای زمان‌بر است و به همین خاطر تحویل مدل‌های فروخته شده تا سال 2020 ادامه خواهد یافت.

درحالی‌که خودرو به نمایش در آمده در فستیوال سرعت گودوود رنگ بدنه خاکستری با تزئینات طلایی داشت، نسخه تولیدی که تصویرش را اینجا می‌بینیم آبی‌رنگ است. امکان سفارشی‌سازی بدنه و کابین GT-R50 برای خریداران این خودرو وجود دارد.

علاوه‌بر طراحی بدنه فوق‌العاده زیبا و تهاجمی، GT-R50 به یک پیشرانه توربو دوقلوی 3.8 لیتری شش سیلندر خورجینی 710 اسب‌بخاری مجهز شده که بالای 110 اسب‌بخار قدرت بیشتری در مقایسه با مدل استاندارد نیسمو تولید می‌کند. گشتاور نیز از سویی دیگر از 652 نیوتن‌متر به 780 نیوتن‌متر افزایش یافته است.

به‌جز تقویت پیشرانه، نیسان سیستم تعلیق خودرو را هم بازبینی کرده و خودرو اکنون از کمک‌فنرهای قابل تنظیم Bilstein و ترمزهای تقویت‌شده برمبو بهره می‌برد. از دیگر تغییرات می‌توان به جعبه‌دنده دو کلاچه شش سرعته تقویت شده، دیفرانسیل‌های بزرگ‌تر و میل‌گاردان‌های قوی‌تر اشاره کرد.

دیدگاه کاربران