برای قدرت بیشتر باید منتظر ماند

آئودی و چالش e-Tron های فول‌آپشن

17 آذر 1397 13:59

ارباب حلقه‌ها چندی پیش اولین خودروی برقی خود را در سگمنت کراس‌اور و با نام e-tron معرفی کرد.

قوی‌ترین نسخه آئودی e-tron با 3 موتور الکتریکی و قدرتی در حدود 640 اسب‌بخار حداقل تا سال 2020 به بازار عرضه نخواهد شد.از همان ابتدا هم مشخص شد که آئودی در نظر دارد به‌زودی مدل‌های پایه و البته ویرایش‌های توانمندتر را عرضه کند. نشریه تاپ‌گیر در گزارشی اعلام کرده است که نسخه‌های پایه سال آینده به دست مشتریان خواهد رسید. شاید این اتفاق خوبی برای خریداران ئی-ترون‌های آینده‌نگر باشد؛ اما خبر بد آن است که خریداران نسخه‌های بهینه‌سازی شده باید زمان بیشتری را صبر کنند. چراکه پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که آئودی‌های فوق زودتر از سال 2020 به بازار عرضه نمی‌شوند.

ابهام درباره مشخصات فنی هم‌چنان به قوت خود باقی است. چراکه شرکت هنوز اطلاعاتی درباره مشخصات فنی ارائه نداده است؛ اما با این حال می‌دانیم که ئی-ترون‌های جدید با قیمت پایه 74 هزار و 800 دلار به فروش می‌رسند. این قیمت‌گذاری آئودی فوق را نسبت به تسلا مدل X‌ که قیمت پایه 84 هزار دلاری دارد،‌ مقرون به صرفه‌تر می‌کند؛ اما با این حال باید به این نکته نیز اشاره کرد که آئودی ئی-ترون هم‌چنان از جگوار I-Pace با قیمت 69 هزار و 500 دلار گران‌تر است؛ اما راستش را بخواهید این نسخه پایه نیست که برای مشتریان آئودی جنجال‌برانگیز است.

در واقع آن‌ها چشم به راه حضور ویرایش نهایی آن هستند. خودرویی که گفته می‌شود با یک موتور برقی اضافه برای چرخ‌های عقب تولید خواهد شد. کراس‌اوری که با 3 موتور می‌تواند چیزی حدود 640 اسب‌بخار قدرت تولید کند.

دیدگاه کاربران