• شرايط فروش شيران ديزل
  • شرايط فروش شيران ديزل

واردات هزار دستگاه MAN در سال 1403

شرایط فروش شیران دیزل موتور و ثبت نام کشنده مان (MAN)

14 بهمن 1402 16:04

شیران دیزل، نماینده رسمی محصولات مان در ایران

بهمن 1402: شرکت شیران دیزل، به عنوان واردکننده محصولات تجاری مان، در پنجمین اتو اکسپو تهران 1402 حضور یافته و کشنده مان TGX وارداتی را رونمایی و معرفی کرد. شیران دیزل قصد دارد با همکاری شرکت ره نیاز ایستا، محصولات این برند را وارد و عرضه کند.

بابک ثقفی، مدیرعامل شرکت شیران دیزل، در مراسم رونمایی از کامیون‌های مان در نمایشگاه خودرو تهران اعلام کرد که این شرکت موفق شده تا نمایندگی رسمی کامیون‌های مان را در ایران دریافت کند. بنابراین ارائه خدمات پس از فروش به کامیون‌های مان و همچنین تامین قطعات آن‌ها توسط ما انجام خواهد شد. تعدادی کشنده مان نیز توسط شرکت ما وارد خواهد شد و البته ارائه خدمات به سایر نسخه‌های وارد شده نیز انجام می‌شود.

وی افزود این شرکت تصمیم دارد تا سال آینده حدود هزار دستگاه کشنده مان را وارد کشور کند. کشنده‌های واردشده از نوع کارکرده با حداکثر سن پنج سال هستند که برای سال‌ها می‌توانند به خدمت‌رسانی در جاده‌های ایران مشغول شوند. کامیون‌ها و کشنده‌های مان پس از واردات باید توسط شرکتی اصالت‌سنجی شوند که این وظیفه را شیران دیزل با کسب نمایندگی رسمی مان برعهده گرفته است. تفاوت اندک قیمت کشنده‌های کارکرده مان با کشنده‌های چینی صفرکیلومتر در کشور، می‌تواند به تقویت جایگاه این برند آلمانی در بازار ایران کمک کند.

وی همچنین اظهار کرد سال ها بود که با توجه به عدم واردات، جای خالی این محصولات با کیفیت در کشور خالی بود اما از سال گذشته مذاکرات از سر گرفته شده و روند واردات آغاز شد. ما ایرانی ها همیشه محصولات آلمانی را دوست داشتیم و برند MAN برای افرادی که در این صنعت فعال هستند بسیار ارزشمند و مهم تلقی می شود. ما هم اکنون تامین قطعات و خدمات پس از فروش این محصول را آغاز کرده و با اطمینان در خدمت هموطنان هستیم. این محصولات تازه بعد از 4 سال به اصطلاح آب بندی شده و بسیار آماده به کار است. جای این محصول در ایران خالی بوده و امیدواریم طی سال های آینده این محصول به جایگاه اصلی خود برگردد.

محسن جعفر پور، مدیرعامل شرکت ره نیاز ایستا، به عنوان وارد کننده کشنده های اروپایی در خصوص برند مان توضیح داد شیران دیزل با قدرت در حال عرضه محصولات مان است و این اتفاق بسیار خوبی است. محصولات مان با دارا بودن شاسی های 8 میل یا اصطلاحا نشکن، محصولات قدرتمند و ایمنی محاسبه شده و این محصولات کارکرده تا 5 میلیون کیلومتر به راحتی قابل استفاده بوده و هیچ مشکلی نخواهند داشت. تمام قطعات مصرفی این محصولات به وفور در بازار یافت شده و در خصوص قطعات نیز کشورهای همسایه برای تامین قطعات کاملا همکاری داشته و شرکت شیران دیزل نیز در کل کشور تضمین تامین قطعات را دارد.

بازگشت کامیون کشنده MAN به ایران

یکی از معروف‌ترین شرکت‌های سنگین‌ساز دنیا که مهندسی بالای محصولاتش، همیشه زبانزد بوده و هست، کمپانی MAN آلمان است که رانندگان قدیمی و کارشناسان خودرویی، همیشه آن را همپای مرسدس بنز می‌دانند. این کمپانی اما یکی از کم اقبال‌ترین شرکت‌های تجاری‌سازی بوده که به کشورمان پای گذاشته و هیچ وقت آن چنان که باید و شاید، سهمی از بازار کسب نکرده است. اما ظاهرا در روزهایی که کامیون‌ها و کشنده‌های کارکرده در حال ورود به کشورمان هستند، قرار است تا مان نیز دوباره وارد میدان شود.

تا قبل از دهه 1380 خورشیدی

مان از جمله شرکت‌های تجاری‌ساز است که در تمام دوران خودروسازی در کشورمان، حضور ضعیفی داشته است و این قضیه هم در قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب اسلامی صدق می‌کند.

قبل از انقلاب، کامیون‌های مان دماغدار که شباهت ظاهری اندکی هم به ساخته‌های مرسدس بنز آن زمان داشتند، با وجود اینکه یکی از بهترین کامیون‌های دوران خود بودند، اما به تعداد بسیار اندکی وارد بازار ایران شدند و عجیب اینکه با وجود بهره‌مندی از مهندسی بالای آلمانی بالایی در دوران خود، در هیچ ارگانی به عنوان کامیون سازمانی انتخاب نشدند. خرید مردم عادی نیز از این برند کم بود و این در حالیست که مان، همچون برادر هموطنش یعنی مرسدس بنز، به کم استهلاکی شهرت داشت.

فروش کم این خودروساز کاملا در پس رقبایی چون مرسدس و ولوو قرار می‌گرفت. این رویه بعد از انقلاب نیز تغییری نکرد و با وجودی که کامیون‌هایی مثل ایویکو، ولوو و مرسدس بنز در کشورمان مونتاژ می‌شدند و داف و اسکانیا نیز در زمره وارداتی‌ها قرار داشتند، مان هیچگاه به این بازار تشنه ورود نکرد.

در دهه 1380 خورشیدی

اما قضیه در اوایل دهه هشتاد، کاملا تغییر کرد. روند واردات خودروهای تجاری که بیشتر با مونتاژ آنها همراه بود، آغاز شد و کمپانی‌های اروپایی از جمله مرسدس بنز و ولوو، شروع به مونتاژ کامیون‌ها و کشنده‌های خود کرده بودند و برندهایی مثل رنو و ایویکو نیز در تدارک حضور در این بازار بودند. ولوو با FH نسل اول خود با موتور 460 اسب‌بخاری و مرسدس بنز نیز با کشنده آکسور 1843 و آکتروس 1843 حاضر شده بودند.

در سال 1383، کمپانی MAN بالاخره با قدرت وارد بازار کشورمان شد و در این ایام، کشنده خاص و با ابهت TGA را با قدرت 460 و 480 اسب بخار روانه بازار ایران کرد. این کشنده با سقف بلند خود، نرمی خاصش که زبانزد همه بود و کیفیت بالای ساخت در کنار موتورهای پرقدرت، شانس زیادی برای برنده شدن در برابر رقبا داشت.

اما مشکلات عرضه این کشنده و نبود خدمات پس از فروش و از همه مهم‌تر، نبود قطعات یدکی که به خاطر پشتیبانی ضعیف عرضه کننده، با قیمت‌های بالا به دست مالکان آنها می‌رسید، باعث شد تا مان باز هم در برابر دو بازیگر اصلی این میدان، یعنی مرسدس بنز و ولوو، شکست بخورد. عرضه کشنده‌های مان در سال 1386 پایان یافت و این در حالی بود که شرکت‌هایی مثل رنو و اسکانیا، تازه حضور در بازار را در این ایام، آغاز کرده بودند.

دهه 1390 خورشیدی

در نمایشگاه حمل نقل تهران در سال 1395، شرکت شیران دیزل موتور به عنوان نماینده جدید شرکت مان آلمان، اعلام حضور کرد و برنامه‌های این شرکت با حضور برخی از مدیران بین المللی MAN، بیان شد. برنامه‌های شیران دیزل، عرضه دو کشنده  TGSو TGX در ابتدا و سپس کامیون‌های دیگری از مان بود که حضور چند دستگاه از کشنده‌های MAN در اطراف غرفه شیران دیزل، نشان از عزم جدی این شرکت برای حضور در این بازار داشت.

در آن ایام، ولوو، ایویکو، رنو و اسکانیا به عنوان اصلی‌ترین بازیگران این بخش از بازار بودند که مان باید با آنها رقابت می‌کرد. قرار بود تا کشنده های TGS و TGX با 2 نوع پیشرانه و 3 توان خروجی مختلف وارد بازار شوند که این پیشرانه‌ها شامل دو پیشرانه 6 سیلندر خطی با حجم 10.5 لیتر با دو خروجی 360 و دیگری 400 اسب بخار و یک پیشرانه 12.4 لیتری بود که حداکثر 480 اسب بخار نیرو تولید می کرد که البته در آن روزها، برای رقابت با رقبا، چندان هم پر قدرت به نظر نمی رسیدند.

ضمن اینکه در همان ایام که این کشنده‌ها رونمایی شدند، با وجود داشتن قوای فنی به‌روز، اما دو فیس لیفت ظاهری از مدل‌های روز آن دوران، قدیمی‌تر بودند که جای تعجب داشت. با این وجود، مان بازهم نتوانست محصولی در ایران بفروشد و حضورش، به همان نمایشگاه تهران 1395 محدود شد تا بازهم طلسم این محصول آلمانی در کشورمان باقی بماند.

قرن جدید با MAN

از سال 1401 و با شدت گرفتن روند واردات کامیون‌ کارکرده اروپایی به کشورمان، بار دیگر زمزمه‌های حضور محصولات مان به صورت دسته دوم و نو از سوی شیران دیزل شنیده شد و حتی عکس‌هایی از مان TGX و TGS در حال ورود به گمرک نیز منتشر شد که نشان داد، این بار این اتفاق جدی‌تر است.

حتی اخبار منتشر شده، خبر از ورود بخش اول خودروهای تجاری مان به تعداد بیش از 1500 دستگاه را می‌دهند که می‌تواند بار دیگر نام این برند را در کشورمان زنده کند. البته باید دید که شیران دیزل تا چه حد در بحث خدمات پس از فروش و تامین قطعات و تعمیرات این خودروها تلاش می‌کند. چرا که یکی از اصلی‌ترین عوامل در موفقیت و فروش یک خودرو تجاری، گستردگی خدمات آن است. عاملی که MAN همیشه در کشورمان از داشتن آن محروم بوده است.

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/8/17
سلام من هم با نظر دوستمون موافقم خیلی از راننده ها شرایط مالی خوبی ندارن اگه بشه یه جوری ای جماعت زحمت کش ماشین دار بشن خیلی عالی میشه
پاسخ
0
0
1
Kaktose23 1402/7/26
مان بهترین کشنده وارداتی به ایرانه .باواردشدن کشنده مان به ایران دیوانگیه به استقبال کشنده های دیگر بری بالخصوص چینی
پاسخ
0
0
0
Ebiahmadi 1402/7/7
سلام. به نظرمن اگه میخواهید که کار ثوابی انجام بدی راننده ها راماشین دار کنیدیه لطفی کنید با شرایط یک 1میلیارد نقدی وباقیمانده رابا شرایط لیزینگی واقساط کم وبلند مدت را و تحویل فوری را بدید به مردم به خوبی از شما استقبال میشه. باتشکر فراوان از لطف شما
پاسخ
0
0
0
خالکی 1402/7/6
این ماشین برای کاره نه تعمیرگاه باراننده قدربالیاقت ماشین کاملی برای ترانزیت خداکنه هرکسی ماشینه کارموردنیازخودشوبخره تاقیمت بی حدحساب نشه
پاسخ
0
0
0
مان 1402/7/5
سلام،مان یکی بهترین برندهای کامیون هست امیدوارم که به زودی وارد جاده های ایران شود
پاسخ
0
0
0