• ثبت نام خودرو فرسوده سايپا

سومین فراخوان از منتخبین سامانه یکپارچه

ثبت نام خودرو فرسوده سایپا 1402

28 بهمن 1402 08:37

ثبت نام طرح نوسازی خودرو سایپا: 26 بهمن 1402

سومین مرحله ثبت نام طرح نوسازی خودرو فرسوده سایپا، ویژه متقاضیانی که در سامانه یکپارچه خودرو، نسبت به انتخاب خودروهای موجود در لیست زیر اقدام نموده و خودروی خویش را اسقاط نموده و همچنین در تاریخ 1402/11/26 نیز پیامک اطلاع‌رسانی دریافت کرده‌اند، با شرایط زیر اعلام گردید:

ثبت نام خودرو فرسوده سایپا

براساس بخشنامه طرح نوسازی خودرو سایپا، متقاضیان واجد شرایطی که اسقاط خودرو را انجام داده و گواهی اسقاط با مهر پلیس راهور را نیز دریافت نموده‌اند، امکان ثبت نام در این فراخوان را خواهند داشت. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

طرح نوسازی خودرو قدیمی سایپا (PDF)

ثبت نام طرح نوسازی سایپا: 3 دی 1402

ثبت نام خودرو فرسوده سایپا، ویژه متقاضیانی که تاکنون در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، ثبت نام نکرده‌اند، از روز یکشنبه مورخ 1402/10/03 آغاز شده و تا روز پنجشنبه مورخ 1402/10/07 یا تا زمان تکمیل ظرفیت فروش نیز ادامه دارد:

براساس بخشنامه فروش خودرو فرسوده سایپا، ثبت نام از متقاضیان واجد شرایط، فقط از طریق سامانه یکپارچه فروش به نشانی esalecar.ir امکان‌پذیر خواهد بود. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

طرح نوسازی خودرو فرسوده سایپا (PDF)

ثبت نام خودرو فرسوده سایپا: آذر 1402

آندسته از متقاضیان طرح خودرو فرسوده سایپا که در دومین مرحله فروش سامانه یکپارچه تخصیص خودرو شرکت کرده و از تاریخ 1402/09/23 لغایت 1402/09/27 (یا تا تکمیل ظرفیت هر کدام که زودتر حادث شود) با مراجعه به سامانه یکپارچه، نسبت به تغییر سفارش درخواست خرید محصولات شرکت سایپا یا تغییر سفارش درخواست خرید خودرو از سایر خودروسازان جهت خرید یکی از محصولات شاهین اتوماتیک یا ساینا اس DA اقدام نموده و پس از تغییر سفارش پیامک به ایشان ارسال شده است، هم‌اکنون امکان واریز وجه و ثبت نام خودرو فرسوده سایپا مطابق شرایط ذیل را دارند:

ثبت نام خودرو فرسوده سایپا

متقاضـیان واجد شرایطی کـه پیامـک امکـان واریـز وجـه پـس از تغییـر سـفارش بـراي ایشـان از طریـق سـامانه گـروه سـایپا ارسـال گردیـده اسـت، مـیتواننـد بـا مراجعـه بـه سـایت فـروش اینترنتـی سایپا بـه آدرس saipa.iranecar.com جهت تکمیل مراحل ثبت نام خودرو، ادقام نمایند. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

طرح نوسازی خودرو فرسوده سایپا (PDF)

طرح نوسازی خودرو فرسوده سایپا: آبان 1402

اولین مرحله فراخوان خودرو فرسوده سایپا در سال 1402، ویژه منتخبین مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو، از سوی این شرکت اعلام گردید. برهمین اساس، متقاضیانی که نسبت به انتخاب خودرو شاهین اتومات با اولویت تابستان و پاییز 1402 و همچنین متقاضیانی که خودروهای کوییک اس با استاندارد 85گانه، کوییک SR با استاندارد 85گانه، ساینا اس با استاندارد 85گانه و ساینا اس دوگانه سوز را با اولویت تابستان 1402 انتخاب کرده بودند، هم‌اکنون امکان واریز وجه را دارند:

ثبت نام طرح نوسازی خودرو فرسوده سایپا

براساس بخشنامه فروش خودرو فرسوده سایپا، متقاضیانی که تا تاریخ 20 آبانماه 1402 نسبت به اسقاط خودرو از طریق سامانه ستاد نوسازی () اقدام کرده و گواهی اسقاط با مهر پلیس راهور را دریافت نموده‌اند، در صورتیکه پیامک اطلاع‌رسانی سایپا را در تاریخ 1402/08/20 دریافت کرده باشند، امکان ثبت نام در این طرح را دارند. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

طرح نوسازی خودرو فرسوده سایپا (PDF)


چه خودرویی فرسوده محسوب میشود؟

ثبت نام خودرو فرسوده سایپا، فعالا برای مالکان خودروهای تاکسی امکان پذیر نیست. همچنین مالکان خودروهای شخصی نیز به شرطی که حداقل 15 سال از زمان تولید خودروی‌شان گذشته باشد، می‌توانند در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سایپا ثبت نام کنند. جزییات کامل میزان فرسودگی انواع خودروها را در مقاله سن فرسودگی وسایل نقلیه مطالعه کنید.

شرایط ثبت نام سایپا برای خودروهای فرسوده

1- در راستای اجرای بند (ف) تبصره (۷) قانون بودجه سال 1401، مالکین خودروهای فرسوده که شرایط مندرج در آیین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و نیز آیین نامه موضوع ماده (۸) قانون هوای پاک و اصلاحات بعدی آنها را دارا بوده و تمایل به شرکت در قرعه کشی سایپا را دارند، میتوانند نسبت به ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو اقدام نمایند.

2- متقاضیان مکلفند شناسه منحصر به فرد (VIN)، شماره شاسی خودرو و شماره موتور و نیز مشخصات فردی شامل نام، نام خانوادگی و کد ملی را در سامانه یکپارچه فروش ثبت نمایند.

3- تاقبل از احراز صلاحیت دارنده خودرو فرسوده از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و اعلام منتخبین قرعه کشی از سوی سامانه یکپارچه خودرو و همچنین طی مراحل اسقاط خودروی فرسوده، متقاضیان امکان هیچگونه واریز وجهی را نخواهند داشت.

4- تشخيص واجدین شرایط بر عهده ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور است و شرکت سایپا، مسئولیتی در این زمینه ندارد.

5- مالکین در صورت برنده شدن در قرعه کشی سایپا، موظفند در اسرع وقت به یکی از مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده (موجود در سایت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت) مراجعه و فرآیند اسقاط خودروی خود را حداکثر ظرف دو ماه به پایان رسانند.

5- با توجه به اینکه گواهی اسقاط خودرو متعلق به کارخانه سازنده است، متقاضیان واجد شرایط که در قرعه کشی سایپا برنده شده باشند و خودرو خود را اسقاط نموده باشند، هیچ گونه ادعایی در خصوص صدور و نحوه استفاده از گواهی اسقاط صادره در سامانه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و ارزش آن نخواهند داشت.

6- متقاضیانی که در هر مرحله از فرآیند ثبت نام سایپا تا تحویل خودرو جدید، حائز شرایط و ضوابط قانونی و ابلاغی در بخشنامه نباشند، در هر مرحله از فرآیند از ادامه فرآیند باز خواهند ماند و مجری طرح و خودروساز هیچگونه تعهدی در قبال آنان نخواهد داشت.

7- متقاضی باید اطلاعات خودروی فرسوده را ثبت و تائید نماید. بدیهی است در صورت هرگونه تاخیر در فرایند اسقاط و ثبت نام خودروی جایگزین عواقب ناشی از آن برعهده متقاضی خواهد بود و گروه خودروسازی سایپا هیچگونه تعهدی مبنی بر تحویل خودروی اعلامی در این بخشنامه را نخواهد داشت.

8- قیمت خودرو جایگزین توسط گروه خودروسازی سایپا معادل قیمت مصوب فروش در زمان واریز وجه است. مجددا تاکید میگردد متقاضیان پس از طی مراحل تایید احراز شرایط از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و انتخاب از طریق قرعه کشی در سامانه یکپارچه و طی مراحل اسقاط خودروی فرسوده به این شرکت معرفی میگردند و پس از آن، امکان واریز وجه فراهم خواهد شد.

9- متقاضیان خودروی فرسوده که میخواهند وجه خودروی فرسوده یا ارزش لاشه یا امتیازات گواهی اسقاط را از مراکز اسقاط دریافت نمایند، نمیتوانند در طرح ثبت نام خودرو فرسوده سایپا شرکت کنند.

محدودیت های ثبت نام مالکان خودرو فرسوده

1- محدودیت کد ملی برای ثبت نام خودرو فرسوده سایپا اعمال خواهد شد (هر کد ملی مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو).

2- امکان صلح (خرید انصرافی) و انتقال خودرو بصورت وکالتی وجود ندارد.

3- شماره کارت، شماره حساب بانکی و شماره شبا که در آینده وجوه خرید خودرو از آن به حساب شرکت خودروساز واریز میگردد، الزاما باید متعلق به شخص متقاضی باشد. در صورت درج اطلاعات نادرست، تمام مسئولیت آن متوجه متقاضی ثبت نام کننده خواهد بود.

4- شماره تلفن همراه اعلام شده باید متعلق به شخص متقاضی باشد.

5- کدپستی متقاضی ثبت نام کننده و کد نمایندگی انتخابی توسط مشتری، باید از یک استان باشند. بدیهی است پس از انتخاب کد نمایندگی امکان تغییر نمایندگی تحویل گیرنده وجود نداشته و مسئولیت آن بر عهده گروه سایپا نیست.

6- مشتریان محترم باید پس از کارکرد 1000 کیلومتر و حداکثر پنج ماه از تاریخ تحویل خودرو، برای انجام سرویس اولیه به نمایندگی سایپا مراجعه نمایند. در غیر اینصورت گارانتی خودرو سایپا ابطال میگردد.

7- ثبت نام برای مشتریان حقوقی میسر نیست.

8- در صورتیکه پس از امضای قرارداد فی مابین مشتری بر حسب ضرورت و یا الزامات قانونی و یا لزوم رعایت استانداردهای اجباری و محیط زیست از جمله (سطح آلایندگی یورو4 ، یورو5 و ....) شرکت ملزم به نصب تجهیزات و یا لوازم اضافی (آپشن) بر روی خودرو گردد و یا تغییری در برخی از قطعات خودرو ایجاد شود و یا هرگونه افزایش هزینه ها (شماره گذاری، بیمه، مالیات، مالیات نقل و انتقال، و ...) تا قبل از فاکتور خودرو صورت پذیرد، دعوتنامه تکمیل وجه هزینه مربوطه صادر خواهد شد.

9- با توجه به دستورالعمل صادره توسط پلیس راهور ناجا مبنی بر ثبت و بروزرسانی اطلاعات فردی و آدرس مشتریان در سامانه شماره گذاری موارد ذیل متذکر میگردد :

  • در صورتیکه مشتری در سامانه شماره گذاری فاقد اطلاعات فردی و سکونتی بوده و یا بیشتر از یکسال از آخرین تاریخ بروزرسانی اطلاعات فردی و نشانی محل سکونت آن در سامانه شماره گذاری گذشته باشد، مشتری باید با مراجعه به سامانه سخا نسبت به به‌روزرسانی یا ثبت آخرین اطلاعات خود اقدام نموده و پس از تائید توسط اداره پست، تصویر نشانی ثبت شده در سامانه سخا را به نمایندگی محل ثبت نام خود تحویل نماید.
  • در صورتیکه مشتری دارای برگه احراز سکونت مالک خودرو باشد، باید حتما برگه مذکور را به نمایندگی محل ثبت نام خود تحویل نماید در غیر اینصورت عواقب ناشی از آن بر عهده مشتری خواهد بود.
  • تا زمانیکه برگه احراز سکونت توسط مشتری به نمایندگی ارائه نگردد و یا اطلاعات مورد نیاز شماره گذاری به درستی ارائه نشده باشد، شماره پذیرش مشتری وارد مرحله تخصیص نخواهد شد و فاکتور نمیگردد.
  • درصورتیکه شماره‌گذاری خودرو به دلیل تاخیر مشتری یا درج اطلاعات نادرست توسط مشتری، به تاخیر بیفتد، علاوه بر اینکه سود تاخیر در تحویل ناشی از عدم شماره گذاری به آنان تعلق نخواهد گرفت، هزینه پارکینگ و نگهداری خودرو نیز از ایشان دریافت خواهد شد.

۱۰- مشتریان میتوانند جهت رویت ویژگی‌ها و تجهیزات محصولات سایپا به سایت saipacorp.com مراجعه نمایند.

12- در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو، برابر ضوابط مندرج در قرارداد، معادل 36 درصد سالیانه خسارت تاخیر، محاسبه و در بازه زمانی مطابق ضوابط قابل پرداخت خواهد بود. در صورتیکه مشتری موفق به اسقاط خودروی فرسوده طی مدت ۲ ماه نگردد مسئولیتی در خصوص تحویل خودرو و یا سود تاخیر متوجه خودروساز نخواهد بود.

13- در روش فروش فوق العاده سایپا، یکی از بسته های خدمت و آپشن در زمان واریز وجه بصورت پیش فرض انتخاب شده است، در صورتیکه مشتری تمایل به تغییر در بسته خدمت و آپشن و یا حذف آن داشته باشد، میتواند قبل از واریز وجه اقدام نماید. همچنین در روش‌های پیش فروش یکساله سایپا امکان انتخاب بسته‌های خدمت و آپشن برای خودروها بصورت اختیاری فراهم است. در صورت انتخاب بسته، مبلغ آن در زمان پرداخت مابه التفاوت از مشتریان اخذ میگردد.

14- مشتریان محترم میتوانند جهت رویت بسته‌های خدمت و آپشن به سایت اینترنتی سایپا یدک به نشانی saipayadak.org مراجعه نمایند.


اخبار طرح نوسازی خودرو فرسوده

مهم‌ترین و جدیدترین اخبار خودروهای فرسوده در ایران به همراه آخرین وضعیت خودروهای فرسوده کشور را در مطالب منتخب زیر مطالعه کنید:

اخبار مهم شرکت سایپا

جدیدترین و به روزترین خبرها از شرکت سایپا، مانند اخبار طرح تبدیل سایپا، اخبار کارت طلایی سایپا، اخبار مزایده اینترنتی سایپا، اخبار سرویس سایپا و اخبار تولید سایپا را در مطالب منتخب زیر مطالعه کنید:

 
آرشیو

ثبت نام خودرو فرسوده سایپا - فراخوان 3

28 بهمن 1402
دانلود فایل PDF

ثبت نام خودرو فرسوده سایپا - فراخوان 2

25 آذر 1402
دانلود فایل PDF

ثبت نام خودرو فرسوده سایپا - فراخوان 1

20 آبان 1402
دانلود فایل PDF

ثبت نام خودرو فرسوده سایپا 1401 - مرحله 1

24 شهریور 1401
دانلود فایل PDF
دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/8/21
خیلی خنده داره و گریه آور ، یعنی خودروی 15 ساله ای که خیلی بهتر از خودروهای نو هستش ، رو مفت بدی ، خودروی گران و بی کیفیت داخلی رو از مافیای خودروسازی داخلی تحویل بگیری !!! ؟؟؟
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/8/21
درود بر مردم ايران ، چند نکته در باره اسقاط خودرو : بااینکه مشتری میخواد بابت خرید خودرو بی کیفیت ساخت داخل اقدام کنه و هزینه های گزاف و سنگین بپردازه ، و بعد ثبت نام اسمشم هم در بیاد قیمت خودروی خودش رو نباید بدونه چند حساب میکنن ، ولی خودروی آشغالِ خودشونو در زمان تحویل بروز حساب میکنن ، خودرویی که من سوار میشم 17 سالشه و عالیه ، بعد حالا که 17 سالشه بدم اسقاط که چی ، برم خودروی نو بی کیفیت ، شرکت‌های مافیایی خودرو سازی رو بگیرم ؟ که هیچگونه حقی و اختیاری نداشته باشم ، و در این طرح اسقاط خودرویی که خودشون متن و تبصره یکطرفه نوشتن و توضیح دادن ، یعنی خودروی 15 سال ساخت رو باید بدونه اینکه از قیمتش خبر داشته باشی مفت بدی دست اسقاط ، در اصل یعنی مبلغی که کمکت کرده باشه در خرید خودروی نو وجود نداره ، گیرم 100میلیون هم خودرو اسقاط حساب کنن ، این مبلغ آیا کمکت میکنه در خرید خودروی بی کیفیت و قیمت بالاش ، در صورتی دولت باید خودروی اسقاط شده رو با خودروی باکیفیت با هزینه مناسب دست مشتری بده نه اینکه بیاد جیب های مردم رو با این طرفندها خالی کنه البته دستشون تو یه کاسه است ، بیشتر خودروهای قدیمی از خودروهای آشغالی که الآن مافیای شرکت‌های خودروساز تولید میکنن و بی کیفیت هستن خیلی بهتره ، ما مردم نباید گول این اینها رو بخوریم که شرایط رو یکطرفه بنفع خودشون درست کردن ، و ما رو مجبور به هزینه های گزاف کنن ، و باید در خرید خودرو دقت کنیم و عجله نکنیم
پاسخ
0
0
0
ناصردلجو 1402/5/9
با سلام آیا بابت خودروی اسقاطی که تحویل داده میشود مبلغی توسط خودروساز پرداخت میگردد یا امتیازی برای مالک خودرو درنظر گرفته میشود ؟؟؟؟
پاسخ
0
0
0
علیصالحی 1402/5/2
آقاخودروفرسوده دارم کی ثبت نام میکنند
پاسخ
0
0
0
Mamad111 1401/8/21
سلام لینک سایت ثبت نام خودرو فرسوده چیه؟ من یک پراید دارم چگونه ثبت نام کنم؟
پاسخ
0
0
0