همراه با افزایش قدرت 330 اسب‌بخاری

خاص‌ترین استون‌مارتین سیگنت دنیا

24 تیر 1397 06:00

زمانی که استون‌مارتین از مدل کوچک شهری سیگنت رونمایی کرد، انتقادهای بسیاری به سمت شرکت سرازیر شد که این خودرو تغییراتی بسیار جزئی در مقایسه با تویوتا iQ داشته است. ولی خودرویی که در این مطلب در موردش صحبت می‌کنیم، چیزی بیشتر از یک هاچ‌بک عادیست! این خودروی شهری استون‌مارتین که طول عمر چندان بالایی ندارد، تقریباً 5 سال بعد از بازنشستگی، در قالب یک پروژه ویژه دوباره به میادین بازگشته است.

استون‌مارتین با تغییراتی ظاهری و فنی روی سیگنت استاندارد و با نصب پیشرانه هشت سیلندر 430 اسب‌بخاری، سیگنت V8 را برای فستیوال گودوود آماده کرده است.دیگر خبری از پیشرانه 1.3 لیتری 4 سیلندر نیست و مهندسان ماهر استون‌مارتین، به نحوی موفق شده‌اند پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 4.7 لیتری ونتیج S را در سینه سیگنت جای بدهند. ازاین‌رو، قدرت خودرو از 97 اسب‌بخار به 430 اسب‌بخار افزایش‌یافته و به‌راحتی می‌توانیم این خودرو را یک موشک جیبی بنامیم! مهندسان استون جعبه‌دنده هفت سرعته خودکار Speedshift ll را هم از ونتیج قرض گرفته و روی سیگنت نصب کرده‌اند.

درحالی‌که تویوتا iQ و نسخه استاندارد استون‌مارتین سیگنت دیفرانسیل جلو بودند، مهندسان شرکت این نمونه ویژه را دیفرانسیل عقب کرده‌اند. برای این کار، برخی تغییرات باید روی خودرو اعمال می‌شد. ازجمله آن‌ها می‌توان به استفاده از یک شاسی متفاوت، یک میل‌گاردان ونتیج کوتاه شده و یک تونل سیستم انتقال قدرت جدید اشاره کرد.

سیستم تعلیق آن هم تغییر کرده و شاهد استفاده از تعلیق مستقل در محور جلو و عقب هستیم. برای مقابله با این افزایش قدرت و شتاب فوق‌العاده زیاد، خودرو به ترمزهایی بزرگ‌تر مجهز شده که پشت رینگ‌های 19 اینچ آلیاژی آن پنهان شده‌اند. رینگ‌های استاندارد سیگنت 16 اینچی بودند، ازاین‌رو برای این که امکان نصب رینگ 19 اینچ فراهم بشود، شرکت تغییراتی روی گلگیرها اعمال کرده و اکنون شاهد گلگیرهای پهن فیبرکربنی روی خودرو هستیم.

با این مشخصات فنی، نسخه ویژه سیگنت صفر تا صد را در 4.2 ثانیه پر می‌کند و حداکثر سرعتش را می‌تواند تا 274 کیلومتربرساعت افزایش دهد. این یک پیشرفت فوق‌العاده در مقایسه با نسخه عادی سیگنت است که صفر تا صدی 11.8 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی برابر با 171 کیلومتربرساعت داشت.

همان‌طور که قطعاً حدس زده‌اید، وزن سیگنت هشت سیلندر در مقایسه با مدل معمولی افزایش یافته است. درحالی‌که مدل استاندارد وزنی زیر هزار کیلوگرم داشته، این نسخه ویژه وزنی برابر با 1375 کیلوگرم دارد که به‌طور مساوی بین محورهای جلو و عقب تقسیم شده است. برای پایین آوردن وزن خودرو، داخل کابین شاهد استفاده از دو صندلی ریکارو و یک داشبورد فیبر کربنی جدید هستیم.

استون‌مارتین سیگنت V8 هفته جاری در فستیوال سرعت گودوود 2018 رونمایی خواهد شد.

دیدگاه کاربران