• پايان توليد لامبورگيني اونتادور
  • لامبورگيني اونتادور

پایان مونتاژ سوپراسپرت 12 سیلندر با الهام از میورا

معرفی آخرین نسخه از لامبورگینی اونتادور

23 مهر 1401 16:17

در اوایل سال جاری میلادی، کشتی Felicity Ace با تعدادی خودرو از محصولات گروه فولکس‌­واگن از جمله 15 دستگاه لامبورگینی اونتادور و 70 دستگاه از سایر مدل‌های لامبورگینی، در اقیانوس آتلانتیک غرق شد. این سرنوشتی تلخ برای آخرین سری از محصول پرچمدار لامبورگینی بود، که هرگز به مالکان تحویل داده نشدند.

لامبورگینی این مدل را برای ادای احترام به خاطره میورا رودستر تولید کرده و به همین دلیل، بدنه این خودروی سفارشی با رنگ آبی روشن Azzuro Flake تزئین شده است.اما خودروساز ایتالیایی باید به تعهد خود در قبال مشتریان عمل می­‌کرد، بنابراین اونتادور این فرصت را پیدا کرد که مجدداً روی خط تولید قرار بگیرد.

در اواخر ماه سپتامبر، آخرین نمونه از این سری هم تولید شد تا لامبورگینی اونتادور واقعا به پایان راه برسد. خودروی موردنظر به صورت روباز از سری اولتیمائه و تحت برنامه شخصی‌­سازی Ad Personam شکل گرفته و حال تصاویر آن با کمی تاخیر از سوی لامبورگینی منتشر شده است.

طراحی و ویژگی‌های آخرین لامبورگینی اونتادور

ظاهرا لامبورگینی این مدل را برای ادای احترام به خاطره میورا رودستر تولید کرده و به همین دلیل، بدنه این خودروی سفارشی با رنگ آبی روشن Azzuro Flake تزئین شده است.

لامبورگینی میورا رودستر یک شاهکار منحصربفرد با طراحی برتونه بود، که در نمایشگاه خودرو بروکسل 1968 به معرض نمایش درآمد، ولی هرگز وارد خط تولید نشد. اکنون روح میورا P400 رودستر در کالبد آخرین نمونه از اونتادور دمیده شده است، تا تصاویری خاطره‌­انگیز در تاریخ لامبورگینی به ثبت برسد.

بخش زیرین بدنه لامبورگینی اونتادور اولتیمائه با قطعاتی از برندهای Grigio Liqueo و Nero Aldebaran تزئین شده، که با رنگ بدنه تضاد زیبایی ایجاد کرده است.

در فضای کابین هم این ترکیب به طریق دیگری تکرار شده است، چراکه روکش چرم Bianco Leda در کنار قطعات Nero Aldebaran قرار گرفته، تا خطره میورا رودستر بازسازی شود. داشبورد هم با روکش آلکانترا Nero Ade با دوخت Bianco Leda و البته نشان Miura تزئین شده است.

آمار تولید لامبورگینی اونتادور

شرکت لامبورگینی تاکنون 11465 دستگاه اونتادور تولید کرد. اونتادور موفقیت بزرگی برای لامبورگینی بود. این خودروساز تعداد بیش‌تری از این مدل را در مقایسه با تمامی محصولات V12 قبلی خود تولید و عرضه کرد‌. در واقع این مدل تنها پس از 5 سال تولید، بالاتر از مدل مورسیه‌لاگو قرار گرفت. 85 درصد مشتریان از سفارشی‌سازی‌های Ad Personam استفاده کردند و در نتیجه بیش از 200 رنگ و تریم خاص به بازار آمد.

لامبورگینی مدل اونتادور را به عنوان LP 700-4 کوپه در نمایشگاه خودرو ژنو 2011 معرفی کرد. این خودرو از یک پیشرانه 6.5 لیتری V12 با زاویه 60 درجه بین سیلندرها نیرو می‌گیرد. نسخه اولیه 690 اسب‌بخار قدرت و 690 نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو در مدت زمان 2.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 350 کیلومتر برساعت است.

فرزندان و جانشین لامبورگینی اونتادور

لامبورگینی در طول عرضه اونتادو، مدل‌های مختلفی را برپایه آن معرفی و عرضه کرد که این مدل‌ها عبارت‌اند از اونتادور SVJ، که با زمان 6 دقیقه و 44.97 ثانیه، رکورد نوربورگ‌رینگ را بدست آورد. لامبورگینی وننو، لامبورگینی سیان FKP 37، لامبورگینی سنتناریو و لامبورگینی کونتاش LPI 800-4 نیز اشتراکاتی با اونتادور داشتند.

اخیراً عکس‌های جاسوسی‌ای از جانشین اونتادور منتشر شده که به نظر شبیه به مدل فعلی است. چراغ‌های جلو کوچک‌تر به نظر می‌رسند. گلگیرهای عقب با ورودی‌های اصلاح‌شده همراه‌ شده‌اند، که خطوط افقی دارند.

برچسب هشدار ولتاژ بالا روی گلگیر عقب، تایید می‌کند که مدل جدید هیبریدی است. طبق گزارشات، پیشرانه هنوز از نوع V12 است. جانشین اونتادور باید از سال 2023 تولید شود.

دیدگاه کاربران