یکسال پس از عرضه تیگو5 و به‌صورت دقیق‌تر در ابتدای زمستان 95، مدیران‌خودرو همگام با خطوط تولیدی چری در چین، نمونه فیس‌لیفت شده تیگو5 را معرفی کرد که در قسمت ظاهری، تغییر در گرافیک چراغ‌های جلو و طراحی مجدد سپر و درب صندوق عقب از مهم‌ترین تفاوت‌هایش با نسخه‌های قبلی این خودرو بودند. در بحث تجهیزات نیز چندین ویژگی جدید مانند آینه‌های تاشو برقی و دوربین دینامیک دنده عقب (نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان) به لیست تجهیزات استاندارد خودرو افزوده شده بود. در بهار 97 نیز دومین به‌روزرسانی تیگو5 در ایران معرفی شد که البته هیچ تغییری در ظاهر خودرو رخ نداد ولی چندین مورد جدید به تجهیزات خودرو افزوده شد که مهم‌ترین‌شان عبارتند از: تریم جدید کابین (چرم دو رنگ مشابه تیگو7 اکسلنت)، مانیتور 10 اینچی عمودی، نویگیشن، اضافه‌شدن سنسور جلو و سنسور باران و نهایتا لوگولایت (یا چراغ خوش‌آمدگویی با آرم چری) زیر درب‌های جلو. تیگو5 ورژن 97 همچون گذشته، در دو تیپ لاکچری و اکسلنت قابل خریداری بود ولی به‌دلیل داشتن امکانات جدید، تیپ لاکچری آن به «IL» و تیپ اکسلنت آن نیز به «IE» تغییر نام داد. مدیران خودرو از بهار 1400 نیز تیگو5 توربو را در قالب تیپ TE و به تعداد محدود، به بازار فرستاد. برای تیپ TE از قلب توربوشارژ تیگو7 استفاده شده که علی‌رغم کاهش حجم موتور اما قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به موتور 2.0 لیتری تنفس طبیعی تیگو5 دارد. همچنین گیربکس تیپ TE از نوع 9 دنده مجازی است که قبلا در آریزو6 نیز دیده بودیم. «فرمان برقی» تنها آپشن‌ جدیدی است که مدیران خودرو به تیپ TE اضافه کرده است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فضای کابین
    • جعبه‌دنده اقتصادی
    • تجهیزات بیشتر در تیپ‌های IE و IL
    • بهبود موتور و گیربکس در تیپ TE
  • نقاط ضعف
    • فنربندی خشک
    • کشش در سربالایی
    • نبود دریچه تهویه عقب
    • کیفیت ادوات کابین
    • نفوذ صدای موتور در سرعت بالا
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1397 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 182 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.8 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
  • طول 4506 میلی‌متر
  • عرض 1841 میلی‌متر
  • ارتفاع 1740 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1537 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R18
  • چرخ عقب 225/65R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1397 تا 1398
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 182 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.8 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
  • طول 4506 میلی‌متر
  • عرض 1841 میلی‌متر
  • ارتفاع 1740 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1537 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R18
  • چرخ عقب 225/65R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 205 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه کراس‌اور جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت (T21)
  • طول 4506 میلی‌متر
  • عرض 1841 میلی‌متر
  • ارتفاع 1740 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن -
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R18
  • چرخ عقب 225/65R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 182 نیوتن‌متر
  • شتاب 12/8 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
  • طول 4506 میلی‌متر
  • عرض 1841 میلی‌متر
  • ارتفاع 1740 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1537 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R18
  • چرخ عقب 225/65R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 182 نیوتن‌متر
  • شتاب 12/8 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
  • طول 4506 میلی‌متر
  • عرض 1841 میلی‌متر
  • ارتفاع 1740 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1537 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R18
  • چرخ عقب 225/65R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 182 نیوتن‌متر
  • شتاب 12/8 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
  • طول 4506 میلی‌متر
  • عرض 1841 میلی‌متر
  • ارتفاع 1740 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1537 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R18
  • چرخ عقب 225/65R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها

271 دیدگاه

Reza14000(21 روز پیش)

سلام . من یکبار این ماشین رو روندم . خشکی صندلیهاش واقعا رو مخه

Mahdi83913 (17 روز پیش)

پس چرا برا من‌ مشکلی نداره 🤔

Nima888(25 روز پیش)

درود به همه تجربه ۳ ماهه در استفاده از تیگو ۵ تیپ ie خودرو مدل ۹۷ قیمت ۵۳۰ ت خریداری کردم که نسبت به قیمت صفر کارخونه ۲۲۰ت کمتر هست و حتما دسته دو خریداری کنید چون به محض استارت ۵۰ تا ۱۰۰ت از قیمت خودرو کم میشه، برای مقایسه خودرو هم باید دید آدم از خودرو چه انتظاری داره و برای چه منظوری قصد خرید داره و اینکه با همرده های خودش مقایسه بشه. من خودرو رو بعنوان خودروی خانوادگی خریداری کردم و شتاب و سرعت اون در درجه دوم و بعد از جادار و راحت بودنش برام اهمیت داشت. ظاهر خودرو که دیگه مشخص هست و بنظرم از هایما اس ۷ و جک اس ۵ جذاب تره، فضای داخلی جادار هست و ۳ نفر براحتی در صندلی عقب میشینن، در مسافرت ۵ نفره هم به هیچ عنوان با کمبود جا برای چمدان و بار مواجه نشدیم. فضای باز و بزرگی هم در کنار لاستیک زاپاس وجود داره. شتاب خودرو ۱۳ ثانیه هست که خب قطعا نسبت به خیلی از خودروها کندتر هست ولی شتاب اولیه اینطور هست و در شتاب ثانویه و زمانی که سرعت روی ۴۰ ۵۰ باشه خیلی سریع به ۱۱۰ کیلومتر می‌رسید. درباره مصرف سوخت هم باید گفت کاملا بستگی به روش رانندگی شما داره، در صورت فشردن پدال گاز تا انتها و به اصطلاح پر گاز روندن مصرف بالای ۱۰ ۱۱ در شهر و در جاده ۹ هست در صورت مدارا با خودرو و افزایش ملایم سرعت خودرو و نگه داشتن دور موتور زیر ۲۰۰۰، من براحتی در جاده ۵.۵ ۶ و در شهر ۷ ۸ میسوزونم که البته ۲ ماه طول کشید که قلقش دستم بیاد. بهترین حالت رانندگی هم روی اکو هست که چه در جاده های کوهستانی و پر شیب و چه درمسیرهای مستقیم به هیچ عنوان کم نمیاره و ما با ظرفیت کامل بار و مسافر هیچ مشکلی نداشتیم. حالت اسپورت ماشین رو جون دارتر می‌کنه ولی صدای دور موتور و بالارفتن مصرف سوخت آزار دهنده میشه. فضای کنسول کنار دری ها هم جا دار هست و وسایل زیادی میتونین قرار بدید. سیستم کنترل سربالایی و ایستایی هم بسیار خوب و کارا هست. قطعات یدکی خودرو هم معمولا در نمایندگی هست نباشه هم با سفارش اماده میکنند. ایراد این خودرو شتاب اولیه هست که کسی که میخره دنبال شتاب آنچنانی نیست و البته ماشین کندی هم نیست. مورد بعدی صدای موتور در دور موتور بالا هست که کمی تو ذوق میزنه و نبود روشنایی در صندلی ردیف عقب، محل قرارگیری یو اس بی و سمت چپ فرمون محل قرارگیری کنترل دستی آینه های بغل. برای نرم تر شدن خودرو هم حتما از لاستیک هانکوک کره ای استفاده کنین تا از رانندگی لذت بیشتری ببرید. قطعا خودروهای تولید داخلی هیچ کدوم بی عیب نیست و باید ببینیم از خودرو چی انتظار داریم و بنظرم با توجه به امکانات خودرو در برابر معایب اون، در برابر رقبا انتخاب بهتری هست.

Ahmad65(26 روز پیش)

سلام دوستان من تیگو ۵ دارم مدل IE قبلش مگان اتوماتیک داشتم ، خدمتتون عرض کنم بین جک و هایما و تیگو منطقی ترین خرید تیگو است. اول تیگو خیلی آپشن داره ، دوم من استعلام لوازم یدکی های هر ۳ را گرفتم مقایسه کردم ، واقعا تفاوت قیمت زباد بود و مهمتر کیفیت قطعات اصلی تیگو بود ، سوم موتور توربو شارژ که واقعا در ایران با این کیفیت بنزین و قطعات خیلی ریسکه کسی انتخاب کنه پس هایما در ایران گزینه خوبی نیست ، در کل هر ۳ ماشین خیلی خوب هستند و کاملا سلیقه ای میشه خرید کرد ولی یه توصیه دارم ماشینی بخرید که گارانتی بالایی داشته باشه همیشه ماشینتون نو و سالم نیست ، پس اگه خودروتون زیر ۳ سال گارانتی داشت کمی تامل کنید ،

VahidReza(34 روز پیش)

سلاپ دوبستان من تا ۵۰۰ تومن دنبال یه ماشین آپشن دار و سریع و باکلاس میگردم بنظرتون بهترین گزینه چیست؟

Mehr12 (31 روز پیش)

هایما s5 هم توربو هم ۱۵۰ اسب بخاره هم سواری بهتر نسبت به تیگو داره

Mahdi83913 (30 روز پیش)

تیگو بگیر کنده ولی از همشون بیشتر اپشن داره فقط یادت نره ک اکسلت یا ie بگیری ک هم از هایما بیشتر اپشن داره هم از جک.خودم برای تنوع هرسه تاشون و داشتم و الان تیگو اکسلنت ۹۶ دارم واقعا ماشین خوبیه رو اسپرت بزاری شتابشم خوبه هایما و جک شتاب بهتری داشتند ولی خب دردسر توربو رو داشتم و عوض کردم.تیگو ۵ مدل ۹۶ تر و تمیز پیدا کنی عالیه واقعا من ک دارم واقعا راضیم

Mohamad6689(133 روز پیش)

سلام خدمت هموطنان. در مورد خرید تیگو۵ بنده تجربه ی دو ساله سواری با مدل ۹۵ نیو فیس رو در اختیار عزیزان قرار میدهم. ابتدا در مورد موضوع بیمارگونه ای که به لطف فضای مجازی در بازار خودرو رواج پیدا کرده که شتاب خودرو هست شرح میدم که در حد متعادل هست و همون جور که عزیزان فرمودن اگر با قلق خودش پدال رو فشار بدین و بعد رسیدن دور به حد بالا کمی از فشار روی پدال کم کنید ضریب گیربکس تغییر میکنه و در همون حد ۱۲ تا ۱۳ ثانیه شتاب داره. فارغ از بحث شتاب در مورد ایمنی به عنوان خودروی خانوادگی موضوعی که مهمترین بخش خودرو است میشه گفت به لطف به کارگیری سیستم کنترل پایداری بوش و سامانه های ترمز کمکی واقعا در این رنج قیمتی ایده آل عمل میکنه. به شخصه بارش برف سال ۹۸ تهران رمپ بزرگراه مدرس به برزگراه همت با عملکرد کنترل پایداری از برخورد به گارد جلوگیری کرد و عملکرد مناسب ترمز ضد قفل هم در رمپ خروجی همت به یادگار با وجود یخ‌زدگی که منجر به ورود ال نود به فضای سبز شده بود با کنترل عالی از مسیر رمپ خارج شدم و مورد دیگه هم در اتوبان تهران کرج به دلیل تصادف خودروی جلویی با عملکرد فوق العاده ترمز کمکی از سانحه جلوگیری کرد. این که به عنوان راننده و سرنشین شاید هرگز نیاز به درگ نداشته باشیم قطعا بارها به سیستم ایمنی و ترمز و ... نیاز داریم مخصوصا اگر سلامت خانواده برامون اهمیت داشته باشه!!! کیفیت قطعات بسیار بالاتر از خودروی داخلی و هم رده هست. لاستیک های فابریک خشک هست و شاید نمونه های کره ای نرمتر باشند. در کل سیستم تعلیق کمی خشک هست اما در حالت ظرفیت کامل این حس خیلی کمتر میشه اما با این سیستم تعلیق در سرعت های بالا پایداری خوبی داره. بل توجه به تنفس طبیعی بودن برای سفر جاده های ایران با وضعیت اسفناک پمپ های بنزین بین راهی ایده ال هست. اتاق بسیار جادار هست و چه فضای ردیف جلو چه عقب برای خانواده کمبودی احساس نمیشه. دریچه تهویه برای سرنشینان ردیف عقب روی کنسول میانی تعبیه نشده و زیر صندلی ردیف جلو هست که باعث میشه تصور پیش بیاد که ردیف عقب تهویه نداره. در مورد صدا حین رانندگی در اتوبان با سرعت ۱۲۰ به لطف گیربکس cvtدور موتور در حدود ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ هست و بسیار کم صدا در شتاب گیری و سربالایی با توجه به عملکرد گیربکس که سعی داره موتور در حداکثر گشتاور باشه صدای موتور زیاد داخل کابین میاد اما کشش در سربالایی مناسبه به شرطی که از فشردن بیشتر پدال منصرف نشید. در مورد روشنایی اتاق کمی ضعیف هست که چراغ کابین ردیف عقب نداره، محدوده فندک و ورودی یو اس بی فاقد روشنایی هست و دکمه مربوط به تنظیم آیینه ها به طور عجیبی روشنایی زمینه نداره که با توجه به روشنایی زمینه سایر دکمه ها خیلی عجیبه!! آینه جمع شو برقی همراه با پاور ویندوز برای تمامی شیشه های جانبی و سانروف به همراه سیستم برگشت در برابر مانع و عملکرد تمامی شیشه ها با یک فشار کلید جالبه. نبود فرمان برقی کمی تو ذوق میزنه اما عملکرد فرمان هیدرولیکش خوبه و از سواری های داخلی نرم تر و راحت تر هست رانندگی باهاش. سیستم روشن شدن مه شکن با گردش فرمان تو جاده های پر پیچ و خم کارایی خوبی داره. سیستم خنک کننده موتور عملکرد عجیبی داره که تو این دو سال با دمای ۴۸ درجه کولر روشن هم ندیدم نشانگر از وسط تغییری بکنه. خدمات پس از فروش مناسب بوده و برخورد مودبانه که البته در پاره ای از موارد برخی نمایندگی ها برخورد خوبی نداشتن که فکر کنم در مجموع نمره ی قابل قبول بگیره از این جهت. هزینه سرویس های دوره ای در مقایسه با خودروهای داخلی بالاتر هست و در مقایسه با کره ای پایین تر. تقریبا هر سرویس پایه حدود ۵۰۰ هزینه میشه که اگه آیتم های تعویض روغن گیربکس و ... داشته باشه افزایش پیدا میکنه. در این دو سال خرابی قطعه یا مراجعه به نمایندگی برای تعمیرات نداشتم و از این لحاظ واقعا راضی هستم که گارانتی پنج ساله و ۱۵۰ هزار کیلومتر خودش موید کیفیت مورد اطمینان این خودرو هست. کیفیت رنگ بدنه چندان چشمگیر نیست و نیاز به مراقبت و رسیدگی داره. فضای نصب زاپاس با وجود زاپاس فرغونی خیلی زیاد هست و اگر چری، باکس بندی میکرد فضا رو واقعا عالی بود و حجم زیادی از وسایل رو در قسمت مربوط به زاپاس میشه قرار داد . سیستم خطوط راهنمای دینامیک برای پارک خودرو با توجه به ابعاد خودرو بسیار کارا هست و به شخصه برای پارک خودرو از سدان خیلی راحت تر هستم. داشبورد و رودری ها پلاستیک خشک هست اما صدای خاصی نداره که سبب ناراحتی باشه و فقط این دانش متالوژی و مواد هموطنان رو که با دست زدن به داشبورد خودرو و نرم یا سفت بودنش در موردش نظرات کارشناسی میدن رو به چالش میکشه. در مورد مصرف بنزین مسیرهای پر ترافیک شهری بین ۹ تا ۱۲ هست که به نحوه ی رانندگی خیلی ربط داره و در مسیرهای مختلط شهری بنده مصرف ۸ تا ۹ دارم و برای جاده هم با توجه به مسیر، سرعت، نحوه ی رانندگی و کیفیت بنزین ۷ تا ۱۱ رو تجربه میکنید. در کل از سواری خودرو با توجه به استفاده ی خانوادگی و هزینه راضی هستم و موضوع افزایش عمر خودرو و افت قیمت و یا ارتقا به خودروی دیگه میتونه دلیل شخصی من برای فروش باشه و در پایان توصیه به عزیزانی که قصد خرید دارن این هست که بیش تر از این که نقاط ضعف خودرو اذیت کنه قضاوت سایرین و استرس خریداران از شرح خرابی خودرو توسط عزیزانی که این خودرو رو ندارن آزار دهنده هست. تمام کامنت های منفی حول این هست که شتاب نداره که بنده به شخصه در بزرگراه های تهران و جاده های کشور تردد دارم و پیست اتومبیل رانی محل عبور و مرورم نیست!!! موتور قابل اطمینان که خرابی بسیار پایی داره، سیستم برقی بدون نقص و باگ، فراوانی قطعات به دلیل اشتراکات فنی با چند خودرو و تولید مداوم چند ساله در مقایسه با انبوه خودروی چینی وارداتی که توقف تولید داشته میتونه از دلایل خرید بدون استرس این خودرو باشه.

Mahdi83913 (130 روز پیش)

یدونه ۹۶ دارم میخاستم ۹۹ شو بگیرم ولی تو شک بودم ک جک بگیرم یا تیگو.واقعا نظرت عالی بود🙏تیگو بازم انتخاب بعدیمه

علی..... (67 روز پیش)

سلام شرح بسیار عالی بود من مدل ۹۹ دارم ۲۰۰۰۰ تا کارکرد داره در کل راضیم کسی که عشق شتاب هم باشه اگر در حالت اسپورت دنده حالت دستی رانندگی کنه شتابش هم عالیه واگر خیلی شتاب بیشتر بخواد باید حالت دنده دستی فقط گاز بده و دنده رو عوض نکنه تا در دور بالاتر از ۳۵۰۰ خود گیربکس کار تعویض رو انجام بده شتاب خیلی عالی پیدا میکنه

Ashori(179 روز پیش)

سلام دوستان چندتا سوال دارم من ال نود دارم و می خوام کراس اور بخرم از بین های ما s7 توربو و چری تیگو 5 ie، چری رو انتخاب کردم به دلیل موتور تنفس طبیعی چون دردسر کمتری دارد. چری مصرفش در شهر و در جاده با کروز کنترل چقدر هست؟ در صندوق چری یک کودک ۱۰ ساله می تواند بشیند؟ با چری در یک سربالایی با ۶ نفر می توان رفت(با حالت اسپرت)؟ با ۴ نفر چی(حالت اسپرت)؟ صدای موتور در چری تیگو 5 ie مدل ۹۹، در سرعت های بالاتر از ۸۰ توی کابین می آید؟ لطفا به همه سوالاتم جواب بدین. ممنونم💐💐🌷🌷

مرتضی هستم! (177 روز پیش)

جناب اشوری ارادت. تویه شهر حدود 10 تا 12 هست البته کاملا بستگی داره به رانندگیتون و اگه مدارا کنید ممکنه به 9.5 هم برسه. تویه جاده معمولا 8 تا 9 هست. واسه کروز بستگی به سرعت و مسیر جاده هم داره. ولی با سرعتی بین 90 تا 110 تویه جاده صاف با کروز و بدون کولر چیزی حدود 7 تا 8.5 هست. بعضی از مالکان زیر 7 لیتر رو هم تجربه کردن. تویه صندوق چرا باید یه کودک بشینه؟! اگه منظورتون فضای صندوق هست باید عرض کنم که بله. صندوقش بسیار جادار و بزرگه. کاور صندوق رو هم اگه بردارید فضاش خیلی بیشتر میشه. تویه سربالایی مشکلی نداره این ماشین. حالا چرا شش نفر؟! بازم یکی رو گذاشتید تویه صندوق؟ :|| کار بسیار خطرناکیه. نکنید این کارو لطفا. صدای موتور هم اذیت کننده نیست و عادی هست

Msheykhi (83 روز پیش)

من قبلا هم نظر دادم و تجربه‌مو گفتم اما بازم کامل توضیح میدم شاید بکارتون بیاد. منم این ماشینو (تیگو۵)در حد چند مرتبه سوار شدم و موارد دیگه‌ای از ماشینای این رده رو هم داشتم یا تونستم چند روزی تست کنمشون و در نهایت همه‌چیزو در نظر گرفتم و ماشینمو انتخاب کردمو خریدم و مطمئنا انتخابم تیگو ۵ نبود و بازم بخام انتخاب کنم بازم اینو انتخاب نمیکنم. این ماشین بسیار تنبله و گیربکسش واقعا گیج میزنه، همچنین بسیار فنربندیش خشکه اما.... اما در واقع باید انتظارمون و استفاده‌مونو در نظر بگیریم، این یک ماشین کراس‌اوور خانوادگیه و بنظرم گیربکسش قلق داره چون گیربکس cvt کلا ساختار خاصی داره و اگه بررسی کنید میبینید عملا تعویض دنده به اون شکلی که ما فکر میکنیم انجام نمیشه و عموما بهش دنده مجازی میگن و به همین دلیلم خیلی نرم افزایش سرعت میده...ماشین جادارایه و امکاناتشم خوبه. قدرتشم بنظرم مناسبه و این نیست که تو سربالایی کم بیاره ولی تنبله و اگه مثل من جوان هستین و بهرحال کمی شتاب به‌وجد میارتون این ماشین جوابگو نیست.صدای موتورم میاد داخل ولی شدید نیست اما به نسبت هایما و جک و خصوصا تیگو٧ زیاده. دوستی گفته بودن موتور توریو و گرفتاری بنزین!!! باید بگم گرفتاری بنزین زمانی هست که شما به موتور توربو شارژ دائما فشار بیاری که احتمالا باعث ناک میشه وگرنه با رانندگی معمولی هیچ اتفاقی هم نمیافته.ضمن اینکه اکتان هر دوسه باک بریزی دیگه هیچ مشکلی نیست یا هر دوسه باک یکی سوپر بزنی.اکتان هم فقط کاسپین چون هم قیمتش مناسبه هم واقعا اکتانه. دوست عزیزم ؛ دیگه موتور تنفس طبیعی دوره‌ش تموم شده، الان با حجم ۱۲۰۰ گشتاور ۱۸۰میگیرن نه با ۲۰۰۰ گشتاور ۱۷۵....ضمنا تیگو۵ مصرفشم بالاست و توی شهر زیر ۱۲ نیست و ١٣ و ١۴ میسوزونه و جاده هم حداقل ۱۰ من شخصا این ماشینو به هیچکس توصیه نمیکنم و همینطورم ماشین ژاپنی و کره‌ای ده سال ساخت رو هم توصیه نمیکنم که بنظرم صفر همین تیگو۵ با تموم ایراداتی که گفتم بهتره از ژاپنی ١٠سال کار...بنظرم اگه پولشو داری فقط صفر بگیر و در حد ۷۰۰ و ۸۰۰ تا یک تومن همین ماشینای چینی عالیه.اتفاقا اخیرا چینی ها بسیار پیشرفت کردن و ماشیناشون اکثرا تکنولوژی روزه...پنج سال و سه سالم گارانتی داره و خیالت راحته ، شرکتای قوی مثل ایرانخودرو و مدیران پشت این خودروها هستن و مشکل قطعه هم اکثریت نداری، چرا بری ماشینی که ده سال زیر آفتاب و برف و خاک شلاق خورده و معلوم نیس کی و چطوری رونده شده ، اونم تکنولوژی قدیمی رو بخری...هزارم ژاپن عالی باشه ولی ماشین قدیمیه، چه فایده؟؟؟ والا الان دور و بریام و خودمون چندین ساله چینی داریم، مثل بقیه ماشینای بازار گیر و گرفتاری هم داره ولی در مورد صفر مشکلی لااقل من یکی ندیدم...ماشینای کره‌ای که کلا آشغالن مگر جدیداش که به پول ما نمیخوره و گرونه، ژاپنی و آلمانی هم همینه. پس راحت ماشین چینی بخر نگرانم نباش. مگر مهمترین اجزا ماشین موتور و گیربکس و سیستم برقی‌ش نیست؟؟؟ مثلا هایما موتور و گیربکسش پک شده از کره میاد و سیستم برقی‌ش هم اکثرا بوش آلمان ، توربو هم که جزء معروفتریناست که دیگه تعریف نمیخاد، یا تیگو٧ که اونم همینه و بهترین شرکتای اتریش و آلمان قطعاتشو زدن، یا جک اس۵ و دیگنیتی بهرحال این نیست که بگی هم رده تویوتاست ولی اونطوری هم نیست که ماشین ده سال پیشه کره ازش بهتر باشه. اما در مورد تیگو ۵ بنظرم میشه بهترشو بگیرین، تیگو٧ یا هایما اس٧ پلاس یا هایما اس۵ پلاس انتخاب‌های بهتری هستن. دوستی گفته بودن تیگو٧ شتاب خیلی بهتری از جک و هایما داره!!!! البته همه‌چیز شتاب اولیه نیست و کلی پارامتر دیگه هم هست واسه بررسی ولی عزیز برادر توی نت ده‌ها درگ هست که هایما میبره و ده‌ها هست ک تیگو٧ میبره یا جک اس۵.... هر کی ماشین خودشو میگه بهتره ولی بنظر من در شتاب اولیه و ماشین خالی این سه تا توی یک رنج هستن تا میرسیم به شتاب اولیه با ظرفیت تکمیل و یا شتاب ثانویه و یا سر بالایی‌ها با ظرفیت چند سرنشین که اونجا حجم ١٨٠٠ و ٢٠٠٠ هایما و جک خودشو نشون میده...من اخیرا مسافرتی رفتم چند ماشینه و توی گردنه‌های حیران و همچنبن اینور سمت گردنه‌های شاهرود و بجنورد...توی گردنه‌ها تیگو٧ بخاطر حجم کمتر مجبوره دورموتورشو بالا ببره و دنده‌ها رو زودتر سنگین کنه در نتیجه مصرف بالا میره و فشار به گیربکس میاد که بخاطر نوع گیربکس که دوکلاچه‌ست خودش برای جلوگیری از صدمه زودتر دنده عوض میکنه و فشارو از روی گیربکس کم میکنه که باعث میشه ماشین تنبل بشه و تو سر بالایی کم بیاره و گاها مجبور میشدن بزنن کنار، این موضوع واسه جک هم بخاطر گیربکس مشابه وجود داشت(البته تیگو سه‌بار توی سربالایی‌ها این اتفاق افتاد و جک یک بار) ولی هایما راحت و بدون مشکل بود. این گرفتاری گیربکس دو کلاچه البته در مورد شتابگیری هم هست که شما چندبار درگ انجام بدی از بار دوم چون گیربکس داغ میشه عملا شتاب افت میکنه(فیلمای تست شتاب اسب‌بخار و یک سایت دیگه هست میتونین سرچ کنین) البته مطمئنم کم‌کم این مشکلاتو کمپانی‌هاش رفع خواهند کرد ولی میخاستم بگم اینطوریام نیست... واقعیت من مصرف کمتر هم برام مهم بود و اگه قیمت تیگو٧ اینقدر بالا نبود و مطابق ارزشش میبود حتما تیگو٧ میگرفتم ولی اونموقع بنظرم ٨٠٠بیشتر ارزشش نبود که خب قیمت نمایندگی ٩۶٠بود و من حذفش کردم.... در انتها سعی کن اولین پارامتر برای خرید ماشین خدمات باشه.بنظرم بجز ماشینای چینی که ماله ایرانخودرو ، مدیران ، بهمن و کرمان هستن هیچ مدل دیگه نگیر که اذیت میشی. احتمالا خودت مشکلات کارمانیا و سیف‌خودرو رو شنیدی پس فقط همین معروفا رو درنظر بگیر. خدمات این چهارتا هم اول ایرانخودرو یعد مدیران و بعدم کرمان خودرو و بهمن موفق باشی

Akbarpour(91 روز پیش)

تیگو ۵ بهتره یا هایما +s7 ?؟

Mahan84 (90 روز پیش)

سلام هایما بهتره چون هم گیریبکس و موتور بهتری داره هم آپشناش بیشتره تیگو ۵ کند هست

سیاوش اسدی(873 روز پیش)

اصلا کاری به طراحی ، امکانات و کیفیت ندارم موتور این خودرو نسبت به وزن و ابعادش فاجعه است. گیربکس سی وی تی هم داره که تاخیر تعویض دنده رو افزایش می ده. این خودرو حتی در مقابل رقبای چینی خودش مثل جک و هایما هم حرفی برای گفتن نداره. دوستان علمی صحبت کنید خودرو یک پدیده صنعتی است و نباید احساسی بنویسید. خودتون اسب بخار خودرو و وزن اونو با تمام خودروهای مشابه بازار مقایسه کنید به همین نتیجه می‌رسید. از اونایی هم که دارن بپرسید اگه صادق باشن بهتون می گن ماشین تو سربالایی مخصوصا تو جاده راه نمیره. اگر اعصابتون خورد نمیشه تو جاده همه ازتون سبقت بگیرند و شما تو لاین کندرو آروم حرکت کنید خودرو مناسبیه.

naserkhan (856 روز پیش)

این موارد رو شما از کجا میارید؟ تیگو ۵ در شتابگیری نسبت به ماشین های هم رده خودش کمی کند هست که دلیلش هم معلوم هست ! تنفس طبیعی ! این ماشین توربو شارژ نداره و نه تنها عدم وجود توربو شارژ نه تنها در ایران عیب نیست ، بلکه مزیت هست و دلیلش هم عدم وجود بنزین با کیفیت در ایران و نیز کمبود مشهود بنزین سوپر هست . اما اینکه اعلام بشه در سربالایی ها کم میاره کاملا مغرضانه و بهتره بگم ناآگاهانه هست . گیربکس این ماشین قلق داره ، کافیه فقط به درستی ازش استفاده بشه ، همین ! تقاضا دارم از کسانی که این ماشین رو دارند نظر خواهی کنید

آکسور (847 روز پیش)

کاملا با شما موافقم مرسی از صحبت های دقیق و منطقی تون

Mahdi83913 (91 روز پیش)

آقا تو سوار شدی ک اینطوری نظر میدی؟ والا من دارم. کسی ک لکسوز سوار شده ک نمیاد اینارو سوار شه.این ماشینو من از سال ۹۶ صفر گرفتم و ۸۰ تا راه رفتم. همه جام تو سربالاییا باهاش رفتم دیگه نمیخاین افرود برین با این ماشین که.بعدشم اگر گیربکس سی وی تی رو خوب بشناسین میدونین ک این گیربکش حداکثر قدرتشو تو شتاب ثانویه میزاره.شما سوار جک و هایما شید میفهمید ماشین دنده عوض میشه ولی تو این ماشین هیچ حسی نداری بخاطر سی وی تی بودن.اقا همه چیز ماشین موتورش نیست قرار نیست شتاب سانتافه ۳۵۰۰ و داشته باشه ولی به اندازه قدرت موتورش خوبه.🙏

Mahan84 (90 روز پیش)

پاسخ به mahdi83913 دوست عزیز معلومه تعویض احساس نمیشه چون اصلا دنده ای وجود نداره که بخواد تعویض کنه اگه با ساختار گیریبکس CVT آشنایی داشته باشید متوجه میشید که دنده ها مصنوعی هست و اصلا دنده ای وجود نداره

HamedVafaee(105 روز پیش)

سلام،ببخشید من میخواستم تیگو ۵ بخرم، میخواسم ببینم روی هم رفته ماشین خوبی هست؟ ارزش خرید داره؟

Mahdi83913 (104 روز پیش)

من مدل ۹۶ دارم رنگ مشکی.واقعا عالیه و خیلی جذاب تر از هم رده هایش است.بگیر ک پشیمون نمیشی.دردسر موتور توربو هم نداره

arnold(173 روز پیش)

سلام من یه سوال دارم تیگو ۵ بهتر یا بیسو t3

مرتضی هستم! (167 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. بیسو کوچکتر از تیگو هست و قابل مقایسه نیستن. اما با توجه به شرایط بازار، از بین این دو مورد، تیگو گزینه بسیار بهتریه

Mahdi83913 (110 روز پیش)

یک ماشین کاملا شناخته کجا و یه ماشین تازه وارد کجا..

Show More