• مشخصات فنی tiggo5atexcellent
  • مشخصات فنی tiggo5atexcellent
  • مشخصات فنی tiggo5atexcellent
  • مشخصات فنی tiggo5atexcellent

مشخصات فنی چری تیگو 5 اکسلنت سال 1396 - 1400

316 دیدگاه
سال
یکسال پس از عرضه تیگو5 و به‌صورت دقیق‌تر در ابتدای زمستان 95، مدیران‌خودرو همگام با خطوط تولیدی چری در چین، نمونه فیس‌لیفت شده تیگو5 را معرفی کرد که در قسمت ظاهری، تغییر در گرافیک چراغ‌های جلو و طراحی مجدد سپر و درب صندوق عقب از مهم‌ترین تفاوت‌هایش با نسخه‌های قبلی این خودرو بودند. در بحث تجهیزات نیز چندین ویژگی جدید
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

فضای کابین
جعبه‌دنده اقتصادی
تجهیزات بیشتر در تیپ‌های IE و IL
بهبود موتور و گیربکس در تیپ TE

نقاط ضعف

فنربندی خشک
کشش در سربالایی
نبود دریچه تهویه عقب
کیفیت ادوات کابین
نفوذ صدای موتور در سرعت بالا

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1396

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

CVT با 7 دنده مصنوعی

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

2 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

139 اسب‌بخار

گشتاور

182 نیوتن‌متر

شتاب

12/8 ثانیه

سرعت

175 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (T21) - فیس لیفت

طول

4506 میلی‌متر

عرض

1841 میلی‌متر

ارتفاع

1740 میلی‌متر

فاصله محوری

2610 میلی‌متر

وزن

1537 کیلوگرم

حجم باک

55 لیتر

چرخ جلو

225/65R18

چرخ عقب

225/65R18

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

2 حالته (اکو - اسپرت)

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدال شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - هندزفری

مانیتور

8 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLink

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

4

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

آینه جانبی با گرمکن

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
فرزاداقاسی 1402/6/28
اول اینکه تیگو ۵ مدل اکسلنت فوول ترین نسخه نسبت ب همه مدلاشه گول مانیتور بزرگارو نخورید چون کولر دوالش حذف شده بماند مابقی جریان 🤏 موتور همون موتور ایکس ۳۳ اما گیربکس اپدیت تر ب مراتب بهتری داره اما بازم خنگ ک با ریمپ کردن همه چی درست میشه از طرفی موتور این خودرو تسمه تایمه ن یسری از دوستان امدن گفتن زنجیر و .. تو سر بالایی بخاطر تنفس طبیعی بودن موتور و وزن بالا خودرو بهتر ک تو حالت دستی قرار بگیره ک صدای زوزه گیربکس و خود موتور نشنوید دوستان کلا سربالایی برای خودرو اتومات سمه فضای کابین جادار . صندوقش خوبه ولی از ایکس ۳۳ ب مراتب کوچیکتره و اگه باهاش مدارا بشه حالا حالاها بی دردسر امیدوارم ب دردتون بخوره
پاسخ
0
0
0
Alireza1976a 1402/5/31
من ۲ ساله که تیگو۵ دارم. مدل ۹۴ با ۱۰۰.۰۰۰ تا کارکرد. خیلی از عیوبی که دوستان میگم وجود ندارد. در مورد نرمی، من از ۲۰۷ اتومات رفتم پشت این نشستم. واقعا از ۲۰۷ نرمتر و بیصداتره. (با اینکه ۲۰۷ من فرانسوی و سند دست اول بود) در مورد مصرف بنزینش ، توی جاده ۸.۵ لیتر میخوره و توی شهر ۱۰-۱۱ تا (بر اساس کامپیوتر سفری) در مورد گیربکس ، من بردم نمایندگی تهرانپارس و با ۱۵ تومن تعمیرش کردن (بهم گفتن پمپ قویتر روش گذاشتن ) و تمام ایرادهای گیربکس برطرف شده. نه داغ می‌کنه و نه توی سربالایی کم میاره و نه صدای زنجیر میاد تو. منزل ما کرجه و هر ۲ ماه یه بار میرم شمال و توی هر شرایطی که بگین توی این ۲ سال از جاده چالوس تردد کردم. تاحالا هیچ اذیتی نکرده. به خاطر ارتفاعش تکون عرضی داره که طبیعیه. اما حتی با این تکونها خستگی خیلی خیلی کمتری نسبت به ۲۰۷ داره. نسبت به قیمتش، آپشنهای خوبی داره علی الخصوص مدل بالاهاش . بخاری و کولر خیلی خوبی داره که روشن یا خاموش بودنش تاثیر چندانی روی قدرت ماشین نداره . قیافه اش خوبه و جلب توجه می‌کنه ( مال من قهوه ایه و جلو پنجره لندروری روشه) و پا رو خیلی خوب میخوره !!! با توجه به وزنش و ابعادش ، ماشین تیز و چابکی نیست اما اگه دنده رو بزارین روی دستی ،جوابه. چراغهای ماشین من معمولیه (لنز نداره) اما پرتاب نور خیلی خوبی داره. صندلی هاش قابل مقایسه با ماشینهای ایرانی نیس و خیلی نرمه. جای پای عقبش خوبه. چرم صندلی ها و فرمون ، مثل روز اولشه و پوسته نشده و خط و خش ندارد اما قسمت های براق طوسی رنگی که توی ماشین وجود داره ، خط و خش داره. اگر بخوام با پولی که داشتم دوباره ماشین انتخاب کنم بازهم همین رو میخرم اما سعی میکنم یه چیزی بزارم روش و توربوی همین تیگو۵ روبخرم.چون واقعا ازش راضی ام و بعید می‌دونم با پول این، ماشین بهتر و بی آزارتری نصیبم بشه. یه چیزی هم بگم و تموم کنم. من ۵۰ سالمه و خوره ی موسیقی هستم. به ضبطش بدون هیچ تبدیلی آمپلی فایر وصل میشه و با تعویض باندهاش با کامپوننت و خرید یه ساب ،صدای خیلی خوبی میتونید ازش بگیرین
پاسخ
1
0
0
Alireza1976a 1402/6/9
حق با دوستمونه هر ماشینی رو باید با همقیمت و هم کلاسش مقایسه کرد با پول این ماشین باید یکی از ماشینهای ایران خودرو رو بخرین من که واقعا ازش راضی ام هزینه های تعمیراتی هم هم اندازه ماشینهای ایران خودرو هست و و چون موتورش از سال ۹۰ داره تولید میشه همه چیش توی بازار هست و تعمیرکار وارد خیلی زیاد داره و لوازمش با ماشینهای دیگه مشابهه به عنوان مثال من وایر شمع و شمع پراید انداختم روش !!!! و داره مثل بنز کار می‌کنه 😂
0
0
Mahdi_ha 1402/5/30
من بین تیگو 5 اکسنت و x33s موندم لطفاً بگید کدوم بهتره
پاسخ
0
0
0
pouriaa 1401/7/17
سلام دوستان من تازه یک تیگو 5 اکسلنت مدل 96 خریدم اولین ماشینمه که اتوماته یکی میتونه کمک کنه که دکمه ایستادگی در سربالایی این ماشین کجاست و چرا رو حالت دنده D N Rترمز دستیش کار نمیکنه فقط رو حالت P کار میکنه میدونید چرا؟
پاسخ
1
0
0
alinava123 1402/5/21
سلام دوست عزیز ترمز دستی ماشین شما نیاز به رگلاژ داره اتو هلد ندارم
0
0
ariqnbayat 1401/6/11
واقعاً جک اس فایو نیو فیس خیلی خیلی از این ماشین بهتره مصرفش امده پایین کروز کنترل داره دیلایت داره موتور توربو جی تی آی هستش و به خاطر همین به خاطر فناوری جی تی آی یا پاشش سوخت مستقیم خبری از ناک زدن نیست یعنی شما میتونید با بنزین معمولی هم استفاده بکنی بعضی وقتا هم سوپر بزنی ولی در کل هم جک شتابش بهتره هم گیربکسش عملکرد بهتری داره اون دوستانی هم که میگن جک گیربکسش داغ میکنه باید بگم پشت چراغ قرمز به حالت خلاص در بیارن البته برای توقف های بیش از ۲۰ ثانیه به نظر بنده اگر کسانی قصد خرید این ماشین(چری ۵ ) رو دارن ، جک اس فایو بگیره خیلی طبیعتاً بهتره و تازه جک کنترل در سرپایینی داره و مموری صندلی به اضافه سنسور نور و باران طبیعتاً یک مقدار گران تره ولی می ارزه امیدوارم توصیه ها مفید باشه و به خریداران این ماشین کمک کرده باشم با تشکر از سایت باما.🙏🙏
پاسخ
1
0
1
Alireza1976a 1402/6/10
اولا که یه مقدار گرون تر نیست و توربو جک اس۵ ۴۰٪ گرونتره. دوما دیلایت و صندلی برقی و کروز و سنسور نور و بارون و ... رو تیگو ۵ هم داره. بعدشم موتور اس۵ جی تی آی نیست و جی دی آی هست. موتور های GDI یا پاشش سوخت مستقیم احتیاج به بنزین سوپر دارن و با بنزین معمولی ناک میزنه و دمای موتور بالاتر از حد استاندارد قرار میگیره . هم قدرتش کم میشه هم استهلاک موتور خیلی خیلی بیشتره . در مورد گیریبکسش هم همه می‌دونم که چجوریه . اگر می‌خواین مقایسه کنید تیگو ۵ توربو که مدل ۱۴۰۱ هست رو با اس۵ توربو مقایسه کنید ببینید کدوم سرتره و کدوم یکی اون یکی رو میخوره نه تیگو معمولی رو با اس۵ توربو 🤬🤬🤬🤬
0
0