یکسال پس از عرضه تیگو5 و به‌صورت دقیق‌تر در ابتدای زمستان 95، مدیران‌خودرو همگام با خطوط تولیدی چری در چین، نمونه فیس‌لیفت شده تیگو5 را معرفی کرد که در قسمت ظاهری، تغییر در گرافیک چراغ‌های جلو و طراحی مجدد سپر و درب صندوق عقب از مهم‌ترین تفاوت‌هایش با نسخه‌های قبلی این خودرو بودند. در بحث تجهیزات نیز چندین ویژگی جدید مانند آینه‌های تاشو برقی و دوربین دینامیک دنده عقب (نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان) به لیست تجهیزات استاندارد خودرو افزوده شده بود. در بهار 97 نیز دومین به‌روزرسانی تیگو5 در ایران معرفی شد که البته هیچ تغییری در ظاهر خودرو رخ نداد ولی چندین مورد جدید به تجهیزات خودرو افزوده شد که مهم‌ترین‌شان عبارتند از: تریم جدید کابین (چرم دو رنگ مشابه تیگو7 اکسلنت)، مانیتور 10 اینچی عمودی، نویگیشن، اضافه‌شدن سنسور جلو و سنسور باران و نهایتا لوگولایت (یا چراغ خوش‌آمدگویی با آرم چری) زیر درب‌های جلو. تیگو5 ورژن 97 همچون گذشته، در دو تیپ لاکچری و اکسلنت قابل خریداری بود ولی به‌دلیل داشتن امکانات جدید، تیپ لاکچری آن به «IL» و تیپ اکسلنت آن نیز به «IE» تغییر نام داد. مدیران خودرو از بهار 1400 نیز تیگو5 توربو را در قالب تیپ TE و به تعداد محدود، به بازار فرستاد. برای تیپ TE از قلب توربوشارژ تیگو7 استفاده شده که علی‌رغم کاهش حجم موتور اما قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به موتور 2.0 لیتری تنفس طبیعی تیگو5 دارد. همچنین گیربکس تیپ TE از نوع 9 دنده مجازی است که قبلا در آریزو6 نیز دیده بودیم. «فرمان برقی» تنها آپشن‌ جدیدی است که مدیران خودرو به تیپ TE اضافه کرده است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فضای کابین
    • جعبه‌دنده اقتصادی
    • تجهیزات بیشتر در تیپ‌های IE و IL
    • بهبود موتور و گیربکس در تیپ TE
  • نقاط ضعف
    • فنربندی خشک
    • کشش در سربالایی
    • نبود دریچه تهویه عقب
    • کیفیت ادوات کابین
    • نفوذ صدای موتور در سرعت بالا
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1397 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 182 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.8 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
  • طول 4506 میلی‌متر
  • عرض 1841 میلی‌متر
  • ارتفاع 1740 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1537 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R18
  • چرخ عقب 225/65R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1397 تا 1398
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 182 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.8 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
  • طول 4506 میلی‌متر
  • عرض 1841 میلی‌متر
  • ارتفاع 1740 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1537 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R18
  • چرخ عقب 225/65R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 205 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.2 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه کراس‌اور جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت (T21)
  • طول 4506 میلی‌متر
  • عرض 1841 میلی‌متر
  • ارتفاع 1740 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن -
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R18
  • چرخ عقب 225/65R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 182 نیوتن‌متر
  • شتاب 12/8 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
  • طول 4506 میلی‌متر
  • عرض 1841 میلی‌متر
  • ارتفاع 1740 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1537 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R18
  • چرخ عقب 225/65R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 182 نیوتن‌متر
  • شتاب 12/8 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
  • طول 4506 میلی‌متر
  • عرض 1841 میلی‌متر
  • ارتفاع 1740 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1537 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R18
  • چرخ عقب 225/65R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 182 نیوتن‌متر
  • شتاب 12/8 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
  • طول 4506 میلی‌متر
  • عرض 1841 میلی‌متر
  • ارتفاع 1740 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1537 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 225/65R18
  • چرخ عقب 225/65R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها

266 دیدگاه

VahidReza(3 روز پیش)

سلاپ دوبستان من تا ۵۰۰ تومن دنبال یه ماشین آپشن دار و سریع و باکلاس میگردم بنظرتون بهترین گزینه چیست؟

Mehr12 (1 روز پیش)

هایما s5 هم توربو هم ۱۵۰ اسب بخاره هم سواری بهتر نسبت به تیگو داره

Mohamad6689(102 روز پیش)

سلام خدمت هموطنان. در مورد خرید تیگو۵ بنده تجربه ی دو ساله سواری با مدل ۹۵ نیو فیس رو در اختیار عزیزان قرار میدهم. ابتدا در مورد موضوع بیمارگونه ای که به لطف فضای مجازی در بازار خودرو رواج پیدا کرده که شتاب خودرو هست شرح میدم که در حد متعادل هست و همون جور که عزیزان فرمودن اگر با قلق خودش پدال رو فشار بدین و بعد رسیدن دور به حد بالا کمی از فشار روی پدال کم کنید ضریب گیربکس تغییر میکنه و در همون حد ۱۲ تا ۱۳ ثانیه شتاب داره. فارغ از بحث شتاب در مورد ایمنی به عنوان خودروی خانوادگی موضوعی که مهمترین بخش خودرو است میشه گفت به لطف به کارگیری سیستم کنترل پایداری بوش و سامانه های ترمز کمکی واقعا در این رنج قیمتی ایده آل عمل میکنه. به شخصه بارش برف سال ۹۸ تهران رمپ بزرگراه مدرس به برزگراه همت با عملکرد کنترل پایداری از برخورد به گارد جلوگیری کرد و عملکرد مناسب ترمز ضد قفل هم در رمپ خروجی همت به یادگار با وجود یخ‌زدگی که منجر به ورود ال نود به فضای سبز شده بود با کنترل عالی از مسیر رمپ خارج شدم و مورد دیگه هم در اتوبان تهران کرج به دلیل تصادف خودروی جلویی با عملکرد فوق العاده ترمز کمکی از سانحه جلوگیری کرد. این که به عنوان راننده و سرنشین شاید هرگز نیاز به درگ نداشته باشیم قطعا بارها به سیستم ایمنی و ترمز و ... نیاز داریم مخصوصا اگر سلامت خانواده برامون اهمیت داشته باشه!!! کیفیت قطعات بسیار بالاتر از خودروی داخلی و هم رده هست. لاستیک های فابریک خشک هست و شاید نمونه های کره ای نرمتر باشند. در کل سیستم تعلیق کمی خشک هست اما در حالت ظرفیت کامل این حس خیلی کمتر میشه اما با این سیستم تعلیق در سرعت های بالا پایداری خوبی داره. بل توجه به تنفس طبیعی بودن برای سفر جاده های ایران با وضعیت اسفناک پمپ های بنزین بین راهی ایده ال هست. اتاق بسیار جادار هست و چه فضای ردیف جلو چه عقب برای خانواده کمبودی احساس نمیشه. دریچه تهویه برای سرنشینان ردیف عقب روی کنسول میانی تعبیه نشده و زیر صندلی ردیف جلو هست که باعث میشه تصور پیش بیاد که ردیف عقب تهویه نداره. در مورد صدا حین رانندگی در اتوبان با سرعت ۱۲۰ به لطف گیربکس cvtدور موتور در حدود ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ هست و بسیار کم صدا در شتاب گیری و سربالایی با توجه به عملکرد گیربکس که سعی داره موتور در حداکثر گشتاور باشه صدای موتور زیاد داخل کابین میاد اما کشش در سربالایی مناسبه به شرطی که از فشردن بیشتر پدال منصرف نشید. در مورد روشنایی اتاق کمی ضعیف هست که چراغ کابین ردیف عقب نداره، محدوده فندک و ورودی یو اس بی فاقد روشنایی هست و دکمه مربوط به تنظیم آیینه ها به طور عجیبی روشنایی زمینه نداره که با توجه به روشنایی زمینه سایر دکمه ها خیلی عجیبه!! آینه جمع شو برقی همراه با پاور ویندوز برای تمامی شیشه های جانبی و سانروف به همراه سیستم برگشت در برابر مانع و عملکرد تمامی شیشه ها با یک فشار کلید جالبه. نبود فرمان برقی کمی تو ذوق میزنه اما عملکرد فرمان هیدرولیکش خوبه و از سواری های داخلی نرم تر و راحت تر هست رانندگی باهاش. سیستم روشن شدن مه شکن با گردش فرمان تو جاده های پر پیچ و خم کارایی خوبی داره. سیستم خنک کننده موتور عملکرد عجیبی داره که تو این دو سال با دمای ۴۸ درجه کولر روشن هم ندیدم نشانگر از وسط تغییری بکنه. خدمات پس از فروش مناسب بوده و برخورد مودبانه که البته در پاره ای از موارد برخی نمایندگی ها برخورد خوبی نداشتن که فکر کنم در مجموع نمره ی قابل قبول بگیره از این جهت. هزینه سرویس های دوره ای در مقایسه با خودروهای داخلی بالاتر هست و در مقایسه با کره ای پایین تر. تقریبا هر سرویس پایه حدود ۵۰۰ هزینه میشه که اگه آیتم های تعویض روغن گیربکس و ... داشته باشه افزایش پیدا میکنه. در این دو سال خرابی قطعه یا مراجعه به نمایندگی برای تعمیرات نداشتم و از این لحاظ واقعا راضی هستم که گارانتی پنج ساله و ۱۵۰ هزار کیلومتر خودش موید کیفیت مورد اطمینان این خودرو هست. کیفیت رنگ بدنه چندان چشمگیر نیست و نیاز به مراقبت و رسیدگی داره. فضای نصب زاپاس با وجود زاپاس فرغونی خیلی زیاد هست و اگر چری، باکس بندی میکرد فضا رو واقعا عالی بود و حجم زیادی از وسایل رو در قسمت مربوط به زاپاس میشه قرار داد . سیستم خطوط راهنمای دینامیک برای پارک خودرو با توجه به ابعاد خودرو بسیار کارا هست و به شخصه برای پارک خودرو از سدان خیلی راحت تر هستم. داشبورد و رودری ها پلاستیک خشک هست اما صدای خاصی نداره که سبب ناراحتی باشه و فقط این دانش متالوژی و مواد هموطنان رو که با دست زدن به داشبورد خودرو و نرم یا سفت بودنش در موردش نظرات کارشناسی میدن رو به چالش میکشه. در مورد مصرف بنزین مسیرهای پر ترافیک شهری بین ۹ تا ۱۲ هست که به نحوه ی رانندگی خیلی ربط داره و در مسیرهای مختلط شهری بنده مصرف ۸ تا ۹ دارم و برای جاده هم با توجه به مسیر، سرعت، نحوه ی رانندگی و کیفیت بنزین ۷ تا ۱۱ رو تجربه میکنید. در کل از سواری خودرو با توجه به استفاده ی خانوادگی و هزینه راضی هستم و موضوع افزایش عمر خودرو و افت قیمت و یا ارتقا به خودروی دیگه میتونه دلیل شخصی من برای فروش باشه و در پایان توصیه به عزیزانی که قصد خرید دارن این هست که بیش تر از این که نقاط ضعف خودرو اذیت کنه قضاوت سایرین و استرس خریداران از شرح خرابی خودرو توسط عزیزانی که این خودرو رو ندارن آزار دهنده هست. تمام کامنت های منفی حول این هست که شتاب نداره که بنده به شخصه در بزرگراه های تهران و جاده های کشور تردد دارم و پیست اتومبیل رانی محل عبور و مرورم نیست!!! موتور قابل اطمینان که خرابی بسیار پایی داره، سیستم برقی بدون نقص و باگ، فراوانی قطعات به دلیل اشتراکات فنی با چند خودرو و تولید مداوم چند ساله در مقایسه با انبوه خودروی چینی وارداتی که توقف تولید داشته میتونه از دلایل خرید بدون استرس این خودرو باشه.

Mahdi83913 (100 روز پیش)

یدونه ۹۶ دارم میخاستم ۹۹ شو بگیرم ولی تو شک بودم ک جک بگیرم یا تیگو.واقعا نظرت عالی بود🙏تیگو بازم انتخاب بعدیمه

علی..... (37 روز پیش)

سلام شرح بسیار عالی بود من مدل ۹۹ دارم ۲۰۰۰۰ تا کارکرد داره در کل راضیم کسی که عشق شتاب هم باشه اگر در حالت اسپورت دنده حالت دستی رانندگی کنه شتابش هم عالیه واگر خیلی شتاب بیشتر بخواد باید حالت دنده دستی فقط گاز بده و دنده رو عوض نکنه تا در دور بالاتر از ۳۵۰۰ خود گیربکس کار تعویض رو انجام بده شتاب خیلی عالی پیدا میکنه

Ashori(148 روز پیش)

سلام دوستان چندتا سوال دارم من ال نود دارم و می خوام کراس اور بخرم از بین های ما s7 توربو و چری تیگو 5 ie، چری رو انتخاب کردم به دلیل موتور تنفس طبیعی چون دردسر کمتری دارد. چری مصرفش در شهر و در جاده با کروز کنترل چقدر هست؟ در صندوق چری یک کودک ۱۰ ساله می تواند بشیند؟ با چری در یک سربالایی با ۶ نفر می توان رفت(با حالت اسپرت)؟ با ۴ نفر چی(حالت اسپرت)؟ صدای موتور در چری تیگو 5 ie مدل ۹۹، در سرعت های بالاتر از ۸۰ توی کابین می آید؟ لطفا به همه سوالاتم جواب بدین. ممنونم💐💐🌷🌷

مرتضی هستم! (147 روز پیش)

جناب اشوری ارادت. تویه شهر حدود 10 تا 12 هست البته کاملا بستگی داره به رانندگیتون و اگه مدارا کنید ممکنه به 9.5 هم برسه. تویه جاده معمولا 8 تا 9 هست. واسه کروز بستگی به سرعت و مسیر جاده هم داره. ولی با سرعتی بین 90 تا 110 تویه جاده صاف با کروز و بدون کولر چیزی حدود 7 تا 8.5 هست. بعضی از مالکان زیر 7 لیتر رو هم تجربه کردن. تویه صندوق چرا باید یه کودک بشینه؟! اگه منظورتون فضای صندوق هست باید عرض کنم که بله. صندوقش بسیار جادار و بزرگه. کاور صندوق رو هم اگه بردارید فضاش خیلی بیشتر میشه. تویه سربالایی مشکلی نداره این ماشین. حالا چرا شش نفر؟! بازم یکی رو گذاشتید تویه صندوق؟ :|| کار بسیار خطرناکیه. نکنید این کارو لطفا. صدای موتور هم اذیت کننده نیست و عادی هست

Msheykhi (53 روز پیش)

من قبلا هم نظر دادم و تجربه‌مو گفتم اما بازم کامل توضیح میدم شاید بکارتون بیاد. منم این ماشینو (تیگو۵)در حد چند مرتبه سوار شدم و موارد دیگه‌ای از ماشینای این رده رو هم داشتم یا تونستم چند روزی تست کنمشون و در نهایت همه‌چیزو در نظر گرفتم و ماشینمو انتخاب کردمو خریدم و مطمئنا انتخابم تیگو ۵ نبود و بازم بخام انتخاب کنم بازم اینو انتخاب نمیکنم. این ماشین بسیار تنبله و گیربکسش واقعا گیج میزنه، همچنین بسیار فنربندیش خشکه اما.... اما در واقع باید انتظارمون و استفاده‌مونو در نظر بگیریم، این یک ماشین کراس‌اوور خانوادگیه و بنظرم گیربکسش قلق داره چون گیربکس cvt کلا ساختار خاصی داره و اگه بررسی کنید میبینید عملا تعویض دنده به اون شکلی که ما فکر میکنیم انجام نمیشه و عموما بهش دنده مجازی میگن و به همین دلیلم خیلی نرم افزایش سرعت میده...ماشین جادارایه و امکاناتشم خوبه. قدرتشم بنظرم مناسبه و این نیست که تو سربالایی کم بیاره ولی تنبله و اگه مثل من جوان هستین و بهرحال کمی شتاب به‌وجد میارتون این ماشین جوابگو نیست.صدای موتورم میاد داخل ولی شدید نیست اما به نسبت هایما و جک و خصوصا تیگو٧ زیاده. دوستی گفته بودن موتور توریو و گرفتاری بنزین!!! باید بگم گرفتاری بنزین زمانی هست که شما به موتور توربو شارژ دائما فشار بیاری که احتمالا باعث ناک میشه وگرنه با رانندگی معمولی هیچ اتفاقی هم نمیافته.ضمن اینکه اکتان هر دوسه باک بریزی دیگه هیچ مشکلی نیست یا هر دوسه باک یکی سوپر بزنی.اکتان هم فقط کاسپین چون هم قیمتش مناسبه هم واقعا اکتانه. دوست عزیزم ؛ دیگه موتور تنفس طبیعی دوره‌ش تموم شده، الان با حجم ۱۲۰۰ گشتاور ۱۸۰میگیرن نه با ۲۰۰۰ گشتاور ۱۷۵....ضمنا تیگو۵ مصرفشم بالاست و توی شهر زیر ۱۲ نیست و ١٣ و ١۴ میسوزونه و جاده هم حداقل ۱۰ من شخصا این ماشینو به هیچکس توصیه نمیکنم و همینطورم ماشین ژاپنی و کره‌ای ده سال ساخت رو هم توصیه نمیکنم که بنظرم صفر همین تیگو۵ با تموم ایراداتی که گفتم بهتره از ژاپنی ١٠سال کار...بنظرم اگه پولشو داری فقط صفر بگیر و در حد ۷۰۰ و ۸۰۰ تا یک تومن همین ماشینای چینی عالیه.اتفاقا اخیرا چینی ها بسیار پیشرفت کردن و ماشیناشون اکثرا تکنولوژی روزه...پنج سال و سه سالم گارانتی داره و خیالت راحته ، شرکتای قوی مثل ایرانخودرو و مدیران پشت این خودروها هستن و مشکل قطعه هم اکثریت نداری، چرا بری ماشینی که ده سال زیر آفتاب و برف و خاک شلاق خورده و معلوم نیس کی و چطوری رونده شده ، اونم تکنولوژی قدیمی رو بخری...هزارم ژاپن عالی باشه ولی ماشین قدیمیه، چه فایده؟؟؟ والا الان دور و بریام و خودمون چندین ساله چینی داریم، مثل بقیه ماشینای بازار گیر و گرفتاری هم داره ولی در مورد صفر مشکلی لااقل من یکی ندیدم...ماشینای کره‌ای که کلا آشغالن مگر جدیداش که به پول ما نمیخوره و گرونه، ژاپنی و آلمانی هم همینه. پس راحت ماشین چینی بخر نگرانم نباش. مگر مهمترین اجزا ماشین موتور و گیربکس و سیستم برقی‌ش نیست؟؟؟ مثلا هایما موتور و گیربکسش پک شده از کره میاد و سیستم برقی‌ش هم اکثرا بوش آلمان ، توربو هم که جزء معروفتریناست که دیگه تعریف نمیخاد، یا تیگو٧ که اونم همینه و بهترین شرکتای اتریش و آلمان قطعاتشو زدن، یا جک اس۵ و دیگنیتی بهرحال این نیست که بگی هم رده تویوتاست ولی اونطوری هم نیست که ماشین ده سال پیشه کره ازش بهتر باشه. اما در مورد تیگو ۵ بنظرم میشه بهترشو بگیرین، تیگو٧ یا هایما اس٧ پلاس یا هایما اس۵ پلاس انتخاب‌های بهتری هستن. دوستی گفته بودن تیگو٧ شتاب خیلی بهتری از جک و هایما داره!!!! البته همه‌چیز شتاب اولیه نیست و کلی پارامتر دیگه هم هست واسه بررسی ولی عزیز برادر توی نت ده‌ها درگ هست که هایما میبره و ده‌ها هست ک تیگو٧ میبره یا جک اس۵.... هر کی ماشین خودشو میگه بهتره ولی بنظر من در شتاب اولیه و ماشین خالی این سه تا توی یک رنج هستن تا میرسیم به شتاب اولیه با ظرفیت تکمیل و یا شتاب ثانویه و یا سر بالایی‌ها با ظرفیت چند سرنشین که اونجا حجم ١٨٠٠ و ٢٠٠٠ هایما و جک خودشو نشون میده...من اخیرا مسافرتی رفتم چند ماشینه و توی گردنه‌های حیران و همچنبن اینور سمت گردنه‌های شاهرود و بجنورد...توی گردنه‌ها تیگو٧ بخاطر حجم کمتر مجبوره دورموتورشو بالا ببره و دنده‌ها رو زودتر سنگین کنه در نتیجه مصرف بالا میره و فشار به گیربکس میاد که بخاطر نوع گیربکس که دوکلاچه‌ست خودش برای جلوگیری از صدمه زودتر دنده عوض میکنه و فشارو از روی گیربکس کم میکنه که باعث میشه ماشین تنبل بشه و تو سر بالایی کم بیاره و گاها مجبور میشدن بزنن کنار، این موضوع واسه جک هم بخاطر گیربکس مشابه وجود داشت(البته تیگو سه‌بار توی سربالایی‌ها این اتفاق افتاد و جک یک بار) ولی هایما راحت و بدون مشکل بود. این گرفتاری گیربکس دو کلاچه البته در مورد شتابگیری هم هست که شما چندبار درگ انجام بدی از بار دوم چون گیربکس داغ میشه عملا شتاب افت میکنه(فیلمای تست شتاب اسب‌بخار و یک سایت دیگه هست میتونین سرچ کنین) البته مطمئنم کم‌کم این مشکلاتو کمپانی‌هاش رفع خواهند کرد ولی میخاستم بگم اینطوریام نیست... واقعیت من مصرف کمتر هم برام مهم بود و اگه قیمت تیگو٧ اینقدر بالا نبود و مطابق ارزشش میبود حتما تیگو٧ میگرفتم ولی اونموقع بنظرم ٨٠٠بیشتر ارزشش نبود که خب قیمت نمایندگی ٩۶٠بود و من حذفش کردم.... در انتها سعی کن اولین پارامتر برای خرید ماشین خدمات باشه.بنظرم بجز ماشینای چینی که ماله ایرانخودرو ، مدیران ، بهمن و کرمان هستن هیچ مدل دیگه نگیر که اذیت میشی. احتمالا خودت مشکلات کارمانیا و سیف‌خودرو رو شنیدی پس فقط همین معروفا رو درنظر بگیر. خدمات این چهارتا هم اول ایرانخودرو یعد مدیران و بعدم کرمان خودرو و بهمن موفق باشی

Akbarpour(60 روز پیش)

تیگو ۵ بهتره یا هایما +s7 ?؟

Mahan84 (59 روز پیش)

سلام هایما بهتره چون هم گیریبکس و موتور بهتری داره هم آپشناش بیشتره تیگو ۵ کند هست

سیاوش اسدی(842 روز پیش)

اصلا کاری به طراحی ، امکانات و کیفیت ندارم موتور این خودرو نسبت به وزن و ابعادش فاجعه است. گیربکس سی وی تی هم داره که تاخیر تعویض دنده رو افزایش می ده. این خودرو حتی در مقابل رقبای چینی خودش مثل جک و هایما هم حرفی برای گفتن نداره. دوستان علمی صحبت کنید خودرو یک پدیده صنعتی است و نباید احساسی بنویسید. خودتون اسب بخار خودرو و وزن اونو با تمام خودروهای مشابه بازار مقایسه کنید به همین نتیجه می‌رسید. از اونایی هم که دارن بپرسید اگه صادق باشن بهتون می گن ماشین تو سربالایی مخصوصا تو جاده راه نمیره. اگر اعصابتون خورد نمیشه تو جاده همه ازتون سبقت بگیرند و شما تو لاین کندرو آروم حرکت کنید خودرو مناسبیه.

naserkhan (826 روز پیش)

این موارد رو شما از کجا میارید؟ تیگو ۵ در شتابگیری نسبت به ماشین های هم رده خودش کمی کند هست که دلیلش هم معلوم هست ! تنفس طبیعی ! این ماشین توربو شارژ نداره و نه تنها عدم وجود توربو شارژ نه تنها در ایران عیب نیست ، بلکه مزیت هست و دلیلش هم عدم وجود بنزین با کیفیت در ایران و نیز کمبود مشهود بنزین سوپر هست . اما اینکه اعلام بشه در سربالایی ها کم میاره کاملا مغرضانه و بهتره بگم ناآگاهانه هست . گیربکس این ماشین قلق داره ، کافیه فقط به درستی ازش استفاده بشه ، همین ! تقاضا دارم از کسانی که این ماشین رو دارند نظر خواهی کنید

آکسور (817 روز پیش)

کاملا با شما موافقم مرسی از صحبت های دقیق و منطقی تون

Mahdi83913 (60 روز پیش)

آقا تو سوار شدی ک اینطوری نظر میدی؟ والا من دارم. کسی ک لکسوز سوار شده ک نمیاد اینارو سوار شه.این ماشینو من از سال ۹۶ صفر گرفتم و ۸۰ تا راه رفتم. همه جام تو سربالاییا باهاش رفتم دیگه نمیخاین افرود برین با این ماشین که.بعدشم اگر گیربکس سی وی تی رو خوب بشناسین میدونین ک این گیربکش حداکثر قدرتشو تو شتاب ثانویه میزاره.شما سوار جک و هایما شید میفهمید ماشین دنده عوض میشه ولی تو این ماشین هیچ حسی نداری بخاطر سی وی تی بودن.اقا همه چیز ماشین موتورش نیست قرار نیست شتاب سانتافه ۳۵۰۰ و داشته باشه ولی به اندازه قدرت موتورش خوبه.🙏

Mahan84 (59 روز پیش)

پاسخ به mahdi83913 دوست عزیز معلومه تعویض احساس نمیشه چون اصلا دنده ای وجود نداره که بخواد تعویض کنه اگه با ساختار گیریبکس CVT آشنایی داشته باشید متوجه میشید که دنده ها مصنوعی هست و اصلا دنده ای وجود نداره

HamedVafaee(75 روز پیش)

سلام،ببخشید من میخواستم تیگو ۵ بخرم، میخواسم ببینم روی هم رفته ماشین خوبی هست؟ ارزش خرید داره؟

Mahdi83913 (74 روز پیش)

من مدل ۹۶ دارم رنگ مشکی.واقعا عالیه و خیلی جذاب تر از هم رده هایش است.بگیر ک پشیمون نمیشی.دردسر موتور توربو هم نداره

arnold(143 روز پیش)

سلام من یه سوال دارم تیگو ۵ بهتر یا بیسو t3

مرتضی هستم! (137 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. بیسو کوچکتر از تیگو هست و قابل مقایسه نیستن. اما با توجه به شرایط بازار، از بین این دو مورد، تیگو گزینه بسیار بهتریه

Mahdi83913 (80 روز پیش)

یک ماشین کاملا شناخته کجا و یه ماشین تازه وارد کجا..

Meisamesfandiari(146 روز پیش)

سلام وقت عزیزان بخیر من ام جی ۶ مدل ۲۰۱۲ دارم ولی چون باغ خریدم یه ماشین کراس یا شاسی لازم دارم.شخصا از ظاهر تیگو ۵ خوشم‌میاد فقط تردیدم در مورد خرابیها و استهلاک گیربکسش هست چون شنیدم به قدری میزان خرابیهای گیربکس تیگو ۵بخاطر تنبل بودن موتور زیاده که تعمیر گیربکس تیگو۵ به یک عادت برای این‌ماشین تبدیل شده .خواهش میکنم در مورد خرابی های گیربکس و استهلاک این‌ملشبن بدون تعصب و اغراق و یا تخریب منو کامل راهنمایی کنید .ممنونم

[email protected],com (136 روز پیش)

سلام.دوست عزیز تیگو 5 ماشین راحت و آپشن داری هست ولی با توجه به داشتن گیربکس CVT زیاد مناسب جاده های خاکی سربالایی نیست .برای این منظور سوزوکی ویتارا ، هایما S7 توربو و جک S5 مناسبتر به نظر میرستد.

Mahdi83913 (80 روز پیش)

اقا من ماشین بازم هم تیگو داشتم هم هایما هم جک.هر سه تا خوب بودن.جک گیربکسش به مشکل میخوره ،هایما متریال داخلش ضعیفه.تیگو ۵ تنبل هست ولی از لحاظ زیبایی و اپشن از این بهتر نداریم.همه اینارو من دیدم و نظر میدم..تیگو ۵ بگیر پشیمون نمیشی

oOMIDo(113 روز پیش)

سلام دوستان خواستم تجربیات خودم را پس از یکسال سواری از ماشین براتون بگم شاید تو انتخابتون کمک کرده باشم اول اینکه برای خرید این قبیل خودرو باید ببینید از ماشینی که می خواهید بخرید چه انتظاری دارید مسلماً وبدیهی است که برای ویراژ دادن و کل کل کردن و لایی کشیدن و کورس گذاشتن که متاسفانه ملاک انتخاب ما ایرانی ها شده اونم به خاطر اینکه همیشه یه حس داریم که بایدبه همه ثابت کنیم که ماشینمون ازدیگران بهتره ورانندگیمون حرفه ای تر سراغ این نوع ماشین نروید به نظر من این دسته از دوستان اصلا سراغ ماشین نروند بهتره بگذریم این ماشین یه ماشین اقتصادی خانوادگی با رانندگی نرم و آرام است پس اگه سبک رانندگیتون این شکلیه توانتخاب این ماشین شک نکنید اگر نه بقیه مطلب هم نخونید...... علیرغم تبلیغاتی که برای این ماشین تو فضای مجازی و بین دلالان عزیز هست به هیچ عنوان شتابگیری ضعیفی در این ماشین وجود ندارد بلکه به واسطه گیربکس cvt که توماشین هست شما حس تعویض دنده را ندارید وچون باید در دورهای بالا به اصطلاح دنده عوض بشه فکر میکنید ماشین گاز میخوره وراه نمیره اصلاً و قویاً این طور نیست و فکر نکنید وقتی چراغ سبز شد همه رفتند شما دارید تقلا میکنید که به بقیه برسید این یک دروغ محض است. صد البته در کورس گذاشتن با ماشین هایی که توربو دارند عقب می افتید که این موضوع جای تعجب ندارد خوب خودتون دارید می گید اونا توربو هستند آیا همین جک s5 یا هایما که دائم توسر این ماشین می کوبید می تونند به گرد تیگو 7 با موتور1500 cc برسند ؟؟ پس باید نتیجه بگیریم اونا ماشین خوبی نیستند اگر ملاک شتابه که 206 از همه اینا قوی تره آخه این قیاسیه اگر نگران هزینه های نگهداری توربو هستید که باید حتما از بنزین اکتان بالا ویا سوپر استفاده کنید پس بازهم انتخاب این خودرو یک امتیاز محسوب میشه . به هیچ عنوان در سربالایی ها حتی با کولر و فول سرنشین کم نمیاره اینو بنده بارها وبارها در شیب های تند پارکینگ و پیچ های پر شیب جاده های کوهستانی تست کردم فقط باید بلد باشید که چطور با گیربکس cvt رانندگی کنید همین مورد بعدی برای انتخاب ،گارانتی 5 ساله و تعداد فراوان نمایندگی در سطح کشور و مهمتر از همه این ها این شرکت ( مدیران خودرو) یه خودرو نیاورده یکی و دوسال وارد کنه بفروشه و بعد بره به امان خدا و شما باید مثل برلیانس، ریگان کوپا و اچ سی کراس و بسترن و هزار تا خودرو دیگه که منقرض شدند بدوید دنبال قطعه یدکی ضمن اینکه بنده در طول این یکسال یکبار هم مشکل فنی برقی یا هر چیز دیگه نداشتم امکانات این ماشین فوق العاده است که کاملا راضی تون میکنه از چرغ های اتوماتیک تا برف پاکن اتومات کروز کنترل انواع سیستم های کمکی ترمز کنترل سربالایی مانیتور با صدای خوب چراغ خوشامدگویی وکلی اپشن دیگه که واقعا یه سرو گردن از هم رده های خودش بالاتره ظاهر وفضای کابین واقعا زیباست البته سلیقه ای اتاق بیصدایی داره من یکسال سوار میشم هیچ صدای اضافه ای تو کابین ندارم ساکت ساکت فضای سرنشینان عقب عالیه هرکی نشسته راضی بوده چه فاصله تا سقف چه زانو با صندلی جلویی نفوذ صدا به داخل کمه و تومسافرت واقعا عملکرد خوبی داره مصرف این خودرو در حالت eco در حدود 6.5 تا 7 لیتر در جاده و درشهر به اعداد 10 تا 13 میرسه البته کمتر یا بیشتر شدن این اعداد به نوع رانندگی خیلی بستگی داره فضای صندوق خوبی داره و مشکلی بافضا ندارید روکش صندلی ها وقسمتی از درها و کنسول چرمه خوش رنگیه که تا امروز یعنی یکسال استفاده هر روزه سالم مونده و دچار رنگ پریدگی تا پوسیدگی نشده اما انتظار چرم ماشین های لوکس و نداشته باشید داشبورد پلاستیک خشک اما کیفیت خوبی داره که از ماشین های دیگه بهتره، توذوق نمی زنه و به صدا نیافتاده ، طراحی خیلی خوبی داره وحس لوکس بودن تا حدی القا میکنه ارتفاع ماشین واقعا حس شاسی سواری رو داره و دید به جاده عالیه و به لطف دوربین داینامیک و سنسور جلو وعقب تو پارک کردن مشکلی ندارید در برخی از لوازم مثل برف پاک کن ها و خیلی چیزهای دیگه از برندهای معروف مثل bosch استفاده شده اما برای اینکه برخی از دوستان نگند ایشون از عوامل مدیران خودرو معایب ماشین هم میگم 1- شتاب اولیه که انتظار خیلی از ما از ایرانی ها در کورس گذاشتن هست را ندارد این عیب نیست چون این ماشین واسه این کارها نیست ولی می نویسم که نگید می خواد لاپوشونی بکنه اگه براتون واقعا مهمه جک s5 دنده دستی بهترین گزینه است اگه پول دارید تیگو 7 بخرید 2- در مدل ie اتفاقات جالبی افتاده که عیب محسوب میشه اگزوز ها فیک هستند که در مدل های قبلی اینطوری نیست 3- از کولر دوئل خبری نیست حتی اتومات هم نیست فقط تنظیماتش دیجیتالیه بدتر اینکه تنظیمات فقط رو مانیتور انجام میشه و اگر مانیتور روشن نباشه کولر ندارید !!!!!!!!!!! 4- لاستیک ها ایرانی و لاستیک زاپاس فروغونیه که باعث کوبش میشه 5- نمایندگی تو یکسال تعویض رایگان روغن و فیلتر تو این ماشین روغن ایرانی میریزه قبلا خارجی می ریخت البته مشکلی نداشته ولی ....... 6- نویگیشن نصب شده داغونه که البته من روش نویگیشن بلد و نصب کردم عالی شد 7- مموری صندلی ندارد وفقط صندلی راننده برقیه 8- عقب ماشین کانال کولر ندارد ولی شکایتی هم از گرم بودن یا سرد بودن از سرنشینان عقب نداشتم 9- نفوذ صدای موتور در دورهای بالا به داخل یعنی تا دور 2000 صدا اصلا ندارید ولی بالاتر دیگه صدای موتور رو میشنوید که البته آزاردهنده نیست . 10- اگر اهل خرید و فروش وتعویض ماشین هستیدافت قیمت این ماشین زیاده که پیشنهاد میکنم دست دوم تمیز بخرید تا ضررنکنید امیدوارم این نقد بدرد بخور بوده باشه

Mahdi83913 (106 روز پیش)

واقعا عالی توضیح دادی🙏

Amirkeyvani (103 روز پیش)

دمت گرم خدایی یه نفر‌واقعا درست گفت ،من این ماشینو سه سال دارم مدل ie واقعا هیچ مشکلی نداره ، نمایندگی های ایران خودرو همه تو صف هستن از ۶ صبح نوبتشون بیاد و کلی اذیت میشن ولی نمایندگی مدیران واقعا هرشهری ک رفتم عالیه و به نحو احسن کار راه میندازن،قطعات تیگو ک راحت و باکیفست پیدا میشه،مابقیشم ک شما گفتی ایرادات هم همونا هستن که گفتید ولی در کل میشه گفت ماشین خولیه تو رنج قیمتی خودش

Amir131(121 روز پیش)

سلام من ال 90 مدل 97 دارم میخوام عوض کنم تیگو 5 بگیرم، فنیش خوب هست؟ چون من حوصله ی تعمیرگاه رو ندارم و برام فنی خیلی مهمه

[email protected],com (119 روز پیش)

سلام.دوست عزیز اگر صفر یا کم کارکرد بگیری خوبه و چندان به تعمیرگاه نیاز ندارد و کافی است در سرویسهای دوره ای به تعمیرگاه مراجعه شود.

oOMIDo (107 روز پیش)

فنی این ماشین بعد یکسال سواری هرروزه عالی

Mahdi83913 (106 روز پیش)

من مدل ۹۶ صفر خریدم از اونموقع تا حالا جز سرویس هیچ مشکلی نداشت واقعا عالیه

Show More