



یکسال پس از عرضه تیگو5 و بهصورت دقیقتر در ابتدای زمستان 95، مدیرانخودرو همگام با خطوط تولیدی چری در چین، نمونه فیسلیفت شده تیگو5 را معرفی کرد که در قسمت ظاهری، تغییر در گرافیک چراغهای جلو و طراحی مجدد سپر و درب صندوق عقب از مهمترین تفاوتهایش با نسخههای قبلی این خودرو بودند. در بحث تجهیزات نیز چندین ویژگی جدید مانند آینههای تاشو برقی و دوربین دینامیک دنده عقب (نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان) به لیست تجهیزات استاندارد خودرو افزوده شده بود. در بهار 97 نیز دومین بهروزرسانی تیگو5 در ایران معرفی شد که البته هیچ تغییری در ظاهر خودرو رخ نداد ولی چندین مورد جدید به تجهیزات خودرو افزوده شد که مهمترینشان عبارتند از: تریم جدید کابین (چرم دو رنگ مشابه تیگو7 اکسلنت)، مانیتور 10 اینچی عمودی، نویگیشن، اضافهشدن سنسور جلو و سنسور باران و نهایتا لوگولایت (یا چراغ خوشآمدگویی با آرم چری) زیر دربهای جلو. تیگو5 ورژن 97 همچون گذشته، در دو تیپ لاکچری و اکسلنت قابل خریداری بود ولی بهدلیل داشتن امکانات جدید، تیپ لاکچری آن به «IL» و تیپ اکسلنت آن نیز به «IE» تغییر نام داد. مدیران خودرو از بهار 1400 نیز تیگو5 توربو را در قالب تیپ TE و به تعداد محدود، به بازار فرستاد. برای تیپ TE از قلب توربوشارژ تیگو7 استفاده شده که علیرغم کاهش حجم موتور اما قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به موتور 2.0 لیتری تنفس طبیعی تیگو5 دارد. همچنین گیربکس تیپ TE از نوع 9 دنده مجازی است که قبلا در آریزو6 نیز دیده بودیم. «فرمان برقی» تنها آپشن جدیدی است که مدیران خودرو به تیپ TE اضافه کرده است.
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای چری تیگو 5
- فضای کابین
- جعبهدنده اقتصادی
- تجهیزات بیشتر در تیپهای IE و IL
- بهبود موتور و گیربکس در تیپ TE
-
معایب چری تیگو 5
- فنربندی خشک
- کشش در سربالایی
- نبود دریچه تهویه عقب
- کیفیت ادوات کابین
- نفوذ صدای موتور در سرعت بالا
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1397 تا 1400
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 139 اسببخار
- گشتاور 182 نیوتنمتر
- شتاب 12.8 ثانیه
- سرعت 175 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
- طول 4506 میلیمتر
- عرض 1841 میلیمتر
- ارتفاع 1740 میلیمتر
- فاصله محوری 2610 میلیمتر
- وزن 1537 کیلوگرم
- حجم باک 55 لیتر
- چرخ جلو 225/65R18
- چرخ عقب 225/65R18
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی (لوگولایت) - چراغ بدرقه
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر - هندزفری
- مانیتور 10 اینچی لمسی عمودی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLink
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 4
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه با قابلیت تنظیم از روی مانیتور
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته برقی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
- گرمکن صندلی جلو
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم مشکی و نارنجی
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1397 تا 1398
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 139 اسببخار
- گشتاور 182 نیوتنمتر
- شتاب 12.8 ثانیه
- سرعت 175 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
- طول 4506 میلیمتر
- عرض 1841 میلیمتر
- ارتفاع 1740 میلیمتر
- فاصله محوری 2610 میلیمتر
- وزن 1537 کیلوگرم
- حجم باک 55 لیتر
- چرخ جلو 225/65R18
- چرخ عقب 225/65R18
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی (لوگولایت) - چراغ بدرقه
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر - هندزفری
- مانیتور 10 اینچی لمسی عمودی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLink
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه با قابلیت تنظیم از روی مانیتور
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته برقی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
- گرمکن صندلی جلو
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم مشکی و نارنجی
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1400
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی
- پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
- حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 150 اسببخار
- گشتاور 205 نیوتنمتر
- شتاب 11.2 ثانیه
- سرعت 175 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه کراساور جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت (T21)
- طول 4506 میلیمتر
- عرض 1841 میلیمتر
- ارتفاع 1740 میلیمتر
- فاصله محوری 2610 میلیمتر
- وزن -
- حجم باک 55 لیتر
- چرخ جلو 225/65R18
- چرخ عقب 225/65R18
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
- سایر ویژگی روشنایی چراغ خوشآمدگویی (لوگولایت) - چراغ بدرقه
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر - هندزفری
- مانیتور 10 اینچی لمسی عمودی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLink
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 4
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه با قابلیت تنظیم از روی مانیتور
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته برقی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم مشکی و نارنجی
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1396
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 139 اسببخار
- گشتاور 182 نیوتنمتر
- شتاب 12/8 ثانیه
- سرعت 175 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
- طول 4506 میلیمتر
- عرض 1841 میلیمتر
- ارتفاع 1740 میلیمتر
- فاصله محوری 2610 میلیمتر
- وزن 1537 کیلوگرم
- حجم باک 55 لیتر
- چرخ جلو 225/65R18
- چرخ عقب 225/65R18
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
- سایر ویژگی روشنایی چراغ بدرقه
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر - هندزفری
- مانیتور 8 اینچی لمسی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLink
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 4
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته برقی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
- گرمکن صندلی جلو
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1396
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 139 اسببخار
- گشتاور 182 نیوتنمتر
- شتاب 12/8 ثانیه
- سرعت 175 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
- طول 4506 میلیمتر
- عرض 1841 میلیمتر
- ارتفاع 1740 میلیمتر
- فاصله محوری 2610 میلیمتر
- وزن 1537 کیلوگرم
- حجم باک 55 لیتر
- چرخ جلو 225/65R18
- چرخ عقب 225/65R18
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
- سایر ویژگی روشنایی چراغ بدرقه
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر - هندزفری
- مانیتور 8 اینچی لمسی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLink
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته برقی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
- گرمکن صندلی جلو
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1396 تا 1397
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس CVT با 7 دنده مصنوعی
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 139 اسببخار
- گشتاور 182 نیوتنمتر
- شتاب 12/8 ثانیه
- سرعت 175 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول (T21) - فیس لیفت
- طول 4506 میلیمتر
- عرض 1841 میلیمتر
- ارتفاع 1740 میلیمتر
- فاصله محوری 2610 میلیمتر
- وزن 1537 کیلوگرم
- حجم باک 55 لیتر
- چرخ جلو 225/65R18
- چرخ عقب 225/65R18
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
- سایر ویژگی روشنایی چراغ بدرقه
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر - هندزفری
- مانیتور 8 اینچی لمسی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLink
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته برقی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
- گرمکن صندلی جلو
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری گارد و رکاب اسپرت - جلوپنجره رنجرووری
-
جک S5
1397
-
هایما S5
1397
-
هاوال H2
1397
pouriaa(117 روز پیش)
سلام دوستان من تازه یک تیگو 5 اکسلنت مدل 96 خریدم اولین ماشینمه که اتوماته یکی میتونه کمک کنه که دکمه ایستادگی در سربالایی این ماشین کجاست و چرا رو حالت دنده D N Rترمز دستیش کار نمیکنه فقط رو حالت P کار میکنه میدونید چرا؟
Ahmad65(459 روز پیش)
سلام دوستان من تیگو ۵ دارم مدل IE قبلش مگان اتوماتیک داشتم ، خدمتتون عرض کنم بین جک و هایما و تیگو منطقی ترین خرید تیگو است. اول تیگو خیلی آپشن داره ، دوم من استعلام لوازم یدکی های هر ۳ را گرفتم مقایسه کردم ، واقعا تفاوت قیمت زباد بود و مهمتر کیفیت قطعات اصلی تیگو بود ، سوم موتور توربو شارژ که واقعا در ایران با این کیفیت بنزین و قطعات خیلی ریسکه کسی انتخاب کنه پس هایما در ایران گزینه خوبی نیست ، در کل هر ۳ ماشین خیلی خوب هستند و کاملا سلیقه ای میشه خرید کرد ولی یه توصیه دارم ماشینی بخرید که گارانتی بالایی داشته باشه همیشه ماشینتون نو و سالم نیست ، پس اگه خودروتون زیر ۳ سال گارانتی داشت کمی تامل کنید ،
ariamanesh (381 روز پیش)
مگان مدل ۹۰ بهتره یا ام وی ام
Gomnam (339 روز پیش)
درباسخ دوستمون اقای ariamanesh,نظر خودتون چیه خودرویی که مال ده سال پیش با اون موتور و گیربکس چهار دنده. بنظر من که مگان برخلاف برندش کیفیتشو خوب حفظ نکرده . خب مسلمه صد در صد تیگو۵
ariqnbayat (150 روز پیش)
ببخشید دوست عزیزم تیگو فایو سنسور بارون داره؟ کنترل در سرپایینی داره؟گیربکس دبل کلاچ داره ؟مموری صندلی داره ؟معلوم که نه!! یکی از اقوام رفتن برای تنوع بسترن بی ۳۰ فروختن چری فایو گرفتن الان به شدت پشیمان شدن شما ببینید که یک ماشین شاسی بلند رو با سدان مقایسه میکنه نتیجه ماشین خوبی نیست از بین گزینه ها جک تیگو و هایما طبیعت جک یک سر و گردن از همشون بالاتره دوستانی هم که میگن جک کروز کنترل نداره نیوفیس ها دارن قطعاً جک اس فایو خیلی بهتره یا فایو داخلش قیافه داره نه بیرونش البته این نظر شخصی منه احترام میزارم به نظر دیگران مورد قبول من نیست بند سوار هردوی ماشین ها شدن خیلی پر شتاب جون داره ولی چری فایو علاوه بر این که یک ماشین تنبل و کنده صندلی خوشکه آزاردهنده است ولی در آخر جک اس فایو نیو فیس به نظر من خیلی خیلی بهتره با تشکر از سایت باما 🙏🙏
Midiarezayi(601 روز پیش)
سلام من میخوام تیگو 5 صفر 1400بخرم از نظر استقامت خوبه ؟چون من روزی یه بار سفر تهران سنندج میکنم در ماه 25بار رفت و آمد میکنم میخوام نظر شما عزیزان خیلی برام مهم لطفا هر یکی یه حرفی بزنه تا امیدوار شیم
مرتضی هستم! (600 روز پیش)
دوست عزیز ارادت. تهران سنندج حدود 500 کیلومتره. درسته؟ یعنی ماهی بیش از 12 هزار کیلومتر میخواین با تیگو برید؟ و دوباره همینو برگردید؟ تیگو مناسب چنین کارکرد بالایی نیست. باید دنبال گزینه دیگه ای باشید. البته دوستانی که مالک تیگو هستن بهتر میتونن شمارو راهنمایی کنن.
firuzlotfi@yahoo,com (599 روز پیش)
سلام.دوست عزیز تیگو 5 برای مصرف خانوادگی ماشین خوب و نسبتا با کیفیتی هست ولی در نظر داشته باشید برای مصرف یک ماشین سواری سالانه حدود 20000 کیلومتر کارکرد در نظر میگیرند. حال شما میخواهید در یک ماه بیش از این مقدار از این ماشین چینی کار بکشید.به نظر من در یک سال مستهلک میشود. موفق باشید.
سعيد EF7 (593 روز پیش)
به نظرم با این مورد عجیب شما، سراغ هیچ ماشین دیگه هم نرو. از خطی استفاده کن، چون بعد چند ماه، ماشین که سهله خودت هم مستهلک می شی.
Ali75 (221 روز پیش)
نمیدونم دوستانی که اصلا یکبار هم تیگو 5 سوار نشدن چرا نظر میدن تمام تیگو سوارا میدونن از سری اول وارداتی تا الان به ندرت خبر خرابی موتور تیگو 5 اومده گیربکش هم به نوع رانندگی و نحوه مصرف راننده بستگی داره که بهترین گزینه برای یک رانندگی نرم و بدون چالش توی جادست در ضمن اگر تمام سرویس ها رو داخل نمایندگی انجام بدید تا 5 سال گارانتی داره
ariqnbayat (150 روز پیش)
به نظر بنده شما برو دنبال جک اس فایو البته نیوفیس چون هم کنترل اضافه شده دیلایت تازه موتور توربو جی تی آی همون اسب بخار قبلی همون نیوتن متر گشتاور تازه پاشش سوخت مستقیم است که دیگه نیازی به زدن بنزین سوپر نیست شتاب شم خیلی بهتره عملکرد گیربکس شم بهتره فقط پشت چراغ قرمز برای توقف بیش از ۲۰ ثانیه گیربکس در حالت خلاص و تمام چون جک آپشن کنترلر سرپایینی سنسور نور و باران و همچنین مموری صندلی کولر دوگانه ظاهری زیباتر البته به نظر من البته این نظر بنده است ولی به نظر من جک اس فایو نیو فیس خیلی بهتره با تشکر از سایت باما 🙏🙏
ariqnbayat(154 روز پیش)
واقعاً جک اس فایو نیو فیس خیلی خیلی از این ماشین بهتره مصرفش امده پایین کروز کنترل داره دیلایت داره موتور توربو جی تی آی هستش و به خاطر همین به خاطر فناوری جی تی آی یا پاشش سوخت مستقیم خبری از ناک زدن نیست یعنی شما میتونید با بنزین معمولی هم استفاده بکنی بعضی وقتا هم سوپر بزنی ولی در کل هم جک شتابش بهتره هم گیربکسش عملکرد بهتری داره اون دوستانی هم که میگن جک گیربکسش داغ میکنه باید بگم پشت چراغ قرمز به حالت خلاص در بیارن البته برای توقف های بیش از ۲۰ ثانیه به نظر بنده اگر کسانی قصد خرید این ماشین(چری ۵ ) رو دارن ، جک اس فایو بگیره خیلی طبیعتاً بهتره و تازه جک کنترل در سرپایینی داره و مموری صندلی به اضافه سنسور نور و باران طبیعتاً یک مقدار گران تره ولی می ارزه امیدوارم توصیه ها مفید باشه و به خریداران این ماشین کمک کرده باشم با تشکر از سایت باما.🙏🙏
Sadramosai(207 روز پیش)
سلام . در جواب آقا امید آقا کی گفته که همچین چیزی هست اصلا کدوم چینی هست که کپی نیست و بعد شما تیگو ۷ رو با مدل ۱۴۰۱ ما مقایسه کنید و هایما هم نمی زنه و بد هم کروز چیزی نیست که خیلی استفاده داشته باشه و ما جنس خوب به مردم میدیم و ازش مطمئن هستیم از ماشینمون
oOMIDo(296 روز پیش)
امروز داشتم گشت و گذاری میکردم تا ببینم این زبون بسته ( تیگو 5 ) که در همه محافل توسرش میزنند رو میشه با یه ماشین دیگه عوض کنم؟ که به نتایج قابل توجهی رسیدم همونطور که همه تیگو 5 سوارها میدونند،همه از گیربکس cvt این ماشین بد میگن و میگن کند و تنبله ، یا قدرت نداره و از این حرف ها پس سعی کردم برادر اسپرتر اون یعنی تیگو 7 یا جک یا هایماو یا swm رو بررسی کنم، اما تو یک جمع بندی و خلاصه بگم تمام اونایی که ماشین هاشون گیربکس دوکلاجه دارند گیربکس هاشون داغ میکنه و باید بعضی مواقع بزنند بغل خنک شه !!!!!!!!!!!!!!!! اونم تو ترافیک یا سربالایی های تند تازه توربو هشون هم که حساسه وباید اکتان یا سوپر بزنی !!! خب اینا که خیلی عیب بزرگی محسوب میشه تا شتاب اولیه تیگو 5 که 15 ثانیه است یا نفوذ صدای موتور به کابین ... والا بنده 3 سال سوار این ماشین میشم تاحالانه مشکل کشش در سربالایی داشتم نه خرابی یا چیز دیگه ای
trueend5 (262 روز پیش)
اصلا همه خودروهای چری موجود تو بازار ایران داره سی وی تی میشه دیگه وقتی رو ایکس پنجاه و پنج و تیگو هفت پرو و تیگو هشت کلاسیک سی وی تی نصب کردن، فقط تیگو هفت و تیگو هشت پرو دو کلاجه هستن
1362Saeid (255 روز پیش)
من جک s5 دارم بارها و بارها تو کل کل جاده تیگو رو زیر لاستیکای ماشین له کردم ، نه شتاب تیگو ۵ خوبه نه اتاق توش زیبایی داره همه چیز توش شبیه پلاستیک و اسباب بازیه ، حیفه اسم ماشین شاسی رو تیگو ۵ بذاری بازم تیگو ۷ و یه چیزی
oOMIDo (233 روز پیش)
خدمت آقا سعید گل که تیگو رو له کرده داداش ماشین شما داخلش چرمه یا اونم پلاستیکه؟!!!!ضمناً اسباب بازی ما 5 سال گارانتی داره ولی مال شما جرات نداشته این کار کنه خودت خوب میدنی چرا!!!حتی نتونسته یه کروز کنترل بندازه رو ماشین چرا که سیستم برقش قاطی میکنه شما برو با شتاب ماشین حال کن که اونم اگه مدام حال کنی داغ میکنه و خلاص ................ ضمناً اگه با تیگو 7 مقایسه میکنی اون موتورش 1.5 توربوشارژه و ماشین شما 2 لیتر توربوشارژ که اون راندمان و نداره، منظورم کل کل شتابه که برای خیلی ها شده ملاک انتخاب ماشین از نظر زیبایی هم که سلیقه ایه حداقل تیگو نخواسته از جلو کپی توسان باشه و از عقب ائودی
parsa007(407 روز پیش)
سلام من تجربه ی رانندگی با نسخه le ( فول ) این خوردو رو دارم و نظرم این ها هست : به نظرم صندلی یکمی خشک هست و راننده و سرنشینان رو اذیت میکنه همچنین ماشین سواری خشکی دارد و نرم نیست و قابل مقایسه با سدان ها نیست . اگر سواری نرم میخواهید به جای این ماشین ( شاسی بلند هست ) سدان بخرید . ترمز خودرو قابل قبول هست و به خوبی خودرو رو نگه میداره . این ماشین ۵ ستاره ایمنی دارد . شتاب اولیه و ثانویه به نظر من خوب هست ( البته اگر انتظار معقولی داشته باشید ) ، هندلینگ ضعیف هست ولی امکانات خودرو خوب هست ، قیمتش به نظرم با توجه به امکاناتش کاملا معقول هست ، خودرو ظاهر زیبایی دارد ، وسعت دید به جاده هم خوب هست ولی خودرو لذت رانندگی خوبی ندارد . در کل برای یک شاسی بلند اقتصادی خودروی بدی نیست .
Gomnam (339 روز پیش)
خدایی هندلش خیلی عالیه نه میکشه نه میلغزه
parsa007 (298 روز پیش)
هندلینگش به نظرم واقعا تعریفی نداره و متوسط بود … شتاب انچنان خوبی هم ندارد و در هنگام سبقت گیری در جاده واقعا ادم اذیت میشه … ولیکن نقطه قوت هایی هم داره که در کامنت اشاره کردم … به نظر من بزرگترین ضعفش شتاب ضعیف خوردو هست و زور زدن ماشین در هنگام تخته گاز کردن هست و همچنین عدم لذت رانندگی … برای شاسی بلند اقتصادی خودروی بدی نیست … ولی اگر ادم ازش زیاد انتظار داشته باشه نا امید خواهد شد …
omid65656566(337 روز پیش)
سلام ببخشید فرق تیگو مدل ۹۵اکسلنت با لاکچری ۹۵چیه ؟
Mgkgiviv(389 روز پیش)
عالی واقعا بین هایما۷ و جک ۵ تکه درسته موتورش نسبت به اون ماشین ضعیف تر است اما از نظر امکانات و کیفیت و کیفیت موتور از اون ها سر تر
Gomnam (339 روز پیش)
درود،از لحاظ شتاب اولیه فقط یک ثانیه که در دور های بالا جبران میکنه،و حتی تاپ اسپید بالاتری داره توی همین سایت باما مشخصات هر سه رو سرچ کنید میبینید که حداکثر سرعت تیگو از دو رقیبش بیشتر هست
Gomnam(339 روز پیش)
دوستان خباصه عرض میکنم با توجه به سه سال روندن این خودرو،خودروی با کیفیت و با دوام،بدون خرج اضافی،رخ دوست داشتی فقط کاش روی گلگیر جلو یه حالت بر آمده بود که عضلانی تر بود،طراحی هم بروز و هم همیشه رو مد،از لحاظ داخلی که آپشن های فوق العاده کار آمد مثل پاور ویندوز دو حالت رانندگی و...،محیط داخلش بنظر من از بقیه رقباش بهتره و بهتر اجزاش چیده شدن ولی روی داشبورد سفته و یه حالتی روش داره که اینگاز میخواسته نرم باشه ولی مشخصه دوام بالایی داره،کاش گرم کن هاش چند حالته بود،و اما موتوری این ماشین،از لحاظ موتوری حداکثر یک ثانیه تفاوت داره با رقبای توربو،کشش موتور تو سربالایی خیلی عالیه البته در مقابل اکثر کراس اور ها ولی به سدان های چابک نمیرسه،صدای فوق العاده زیبا در دورهای بالا و پایین،گیربکس این خودرو همونطور که میدونین سی وی تی هست و درسته توی تخته گاز مثل AT و دو کلاچ نباشه که حس بشه ولی از لحاظ شتاب خیلییییی بهتر از اوناس چون افت گشتاور تو تعویض دنده نداره،توی معکوس یه نیمچه لگی داره که من خیلی دوسش دارم چون یهو ماشین از جلو بلند میشه و صدای خیلی جذابی داره،توی کفی که اصلا رقیب نداره چه خودرو های غیرانی چه همرده هاش،بنظر من دوست داشتنی،اگر سوالی بود در خدمتم