مشخصات فنی دنا پلاس EF7 5 دنده ساده سال 1396 - 1403
سال
ایرانخودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیسلیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغهای جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگتر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه میشود. ایرانخودرو در
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
امکاناتی بیشتر از دنا
اقتصادیتر از پیشرانههای XUM و XU7
اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
بهبود گیربکس در مدل توربو 6 دنده
اضافهشدن سنسور نور و باران (از بهار 1402)
نقاط ضعف
عایقبندی کابین
کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
نرم بودن فرمان برقی در سرعت بالا
موقعیت نامناسب دکمههای تنظیم برقی صندلی
عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1396 تا 1402مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر EF7حجم موتور
1.7 لیترعملکرد فنی
قدرت
113 اسببخارگشتاور
155 نیوتنمترشتاب
13.5 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
اولطول
4559 میلیمترعرض
1944 میلیمترارتفاع
1460 میلیمترفاصله محوری
2671 میلیمتروزن
1258 کیلوگرمحجم باک
60 لیترچرخ جلو
195/60R15چرخ عقب
195/60R15سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
(دزدگیر فابریک: سفارش مدیران)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژن با نئونسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - هندزفریمانیتور
7 اینچی لمسی - (مانیتور عقب: سفارش مدیران)نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
(سفارش مدیران)قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - SD cardسایر ویژگی مالتی مدیا
گیرنده تلویزیون (سفارش مدیران) - دی وی دی پلیر با دسته گیم (سفارش مدیران)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
(سفارشی)ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
مالتی پلکسرفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
8 حالته برقیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه مخملی - (روکش چرم فابریک: سفارش مدیران)ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکی یا تریم بژ-مشکی - دسترسی به صندوق - (کفپوش صندوق و کابین: سفارش مدیران)آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
(سفارشی)سایر ویژگی ظاهری
آنتن کوسهای (سفارشی) - شیشه سولار (سفارش مدیران) درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
amirreza59 4 روز پیش
سلام دوستان من ۲ سال هست این ماشین رو دارم دنا پلاس اتوماتیک ۱۴۰۱ و تا الان بیشتر از ۶۲۰۰۰ کیلومتر باهاش رفتم. جهت آگاهی دوستانی که قصد خرید دارن چند نکته میگم. از لحاظ مکانیکی موتور و توربو هیچ مشکلی نداشتم ولی در گیربکس یه بار دسته سیم مربوط به آن را تو نمایندگی عوض کردم چون بعد ۴۰۰۰۰ تقریبا سه چهار بار شروع حرکت با دنده ۳ بود که گارانتی شامل میشد و مشکل هم بر طرف شد.
از لحاظ بدنه در ها نیاز به رگلاژ دارند و وجود صدای باد از روز اول. مصرف بنزین زیاد تقریبا ۱۲ در شهر با کولر حتی بیست . در ضمن موتور زیاد حساس به بنزین نیست چون من بیشتر بنزین معمولی میزنم و گاهی سوپر. هر ۳، ۴ بار معمولی یه باک سوپر . ماشین نرمی هست. سواری خوبی تو جاده داره. با توجه به قیمت که داره ارزش خرید داره.
پاسخ
1
0
1
علی12345 3 روز پیش
خداوکیلی داشتن یک دنای آپشنال ۹۸۰ میلیونی که درهاش هی ریگلاژ میخاد چه حسی داره؟؟؟؟ متاسفم که هنوز کسانی پیدا میشن یک میلیارد پول برای اینا میدن! با احترام به طرفدارهای حلبی های ایران زمین
0
0
کمالی 1403/1/19
سلام دوستان برای خرید بین دنا پلاس توربو آپشنال فول و تارا اتوماتیک کدام رو انتخاب می کنید ؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/1/21
جواب دادن به این سوال یکم سخته ولی میتونیم بگیم در مقایسه دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک باید بگوییم که دنا پلاس عملکرد فنی بهتر و قیمت منطقیتری دارد اما در مقابل، تارا اتوماتیک ایمنی بهتر، سواری نرمتر و کابین جادارتری دارد. از نظر طراحی و آپشن هم میتوانیم به هر دو خودرو امتیاز تقریباً یکسانی بدهیم و سلیقه خریدار خودرو برتر در این بخشها را مشخص خواهد کرد.
0
0
ناشناس 1403/1/14
سلام دوستان
من می خواستم دنا پلاس اتومات توربو بخرم و قدرتش و شتابش برام مهمه به نظر شما توی این رنج قیمتی ارزششو داره؟؟ (صفر باشه )
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1403/1/10
درود
من پارس tu5داشتم
رانا پلاس داشتم
۲۰۶ داشتم
SLXام داشتم
۴۰۵ام داشتم
اما الان اولین باره که سمت خانواده سمند میرم
دنا پلاس توربو استاندارد ۸۵ گانه رو من نرداد ماه ۱۴۰۲ گرفتم
رنگ مشکی
اولین چیزی که خیلی واسم جالب بود شتابش بود
واقعا نسبت به ماشینایی که نام بردم از لحاظ موتوری فوقلعاده اس
اما وقتی نشستم داخلش ...
ای کاش ای کاش ایرانخودرو از افتابه بازیافتی استفاده نگیکرد رانا پلاس که داشتم مدل ۱۴۰۰ بود صد رحمت به کیفت داشبورد رانا پلاس واقعا اون پارس Tu5ام که داشتم مدل ۹۴ بود که از همه ماشینای نام برده متریال بهتری داشت اما نمیدونم واقعا چرا ایراد برقی خیلی داشت پارس tu5
گیربکس اتوماتیکش گیج میزنه ولی بزاریدش رو اسپرت یجورایی بهتر میشه
۳ ماه از استفاده گذشت چراغ چک روشن شد
و متاسفانه سنسور کنترل ورود هوا به توربو اسیب دیده بود و توروبو از کار اوفتاد که یه بعد از ظهر وقت رو گرفتن
واقعا پشتیبانی و پیگیری خوبی داشتن دم شون گرم
۵ ماه گذشت قفل مرکزی از کار افتاد
قفل سمت شاگرد رو عوض کردن
شهری که من توش هستم بنزین سوپر نداره متاسفانه ولی بنزین یورو ۴ میریزم توش خداروشکر اشکالی پیش تیونده واسش
من عادت به کل کل با ماشینا دارم
با اریزو ۶ تو درگ رفتم میتونم بگم قدرت موتوری تقریبا برابری داشتن
کنترل پایداری کشک
تو پیچ میدون با ۷۰ تا ماشین تاب خورد خوشبختانه خلوت بود چیزی نشد
عایق بندی افتضاح تو ۱۰۰ تا سرعت صدا باد شدید میشه
تعلیق به شدت خشک در حد همون اریزو ۵ که قبلش میخواستم بخرم
داشبورد بعد ۹ ماه به سر صدا اوفتاده
خلاصه بگم برای یه خودرو داخلی خوبه اگه از توش چیزی ندزدن
کیفت رو نیارن پایین تر
اما ارزش خرید
با استاندارد ۸۵ گانه که من گرفتم ارزش داره
سنسور نور و باران و ... به کار میاد واقعا
بدون استاندارد ۸۵ گانه نه به نظرم چون تفاوتی به جز توربو با دنا معمولی نداره
موفق باشید🫡
پاسخ
0
0
0
Mohammad87409 1403/1/10
دوستان یه سوال داشتم راجب مصرف سوخت این ماشین حقیقت داره که مصرف بسیار بالایی داره ؟؟؟ من حتی صدی ۱۷ لیتر هم شنیدم که واقعا جای سوال داره مگه میشه همچین چیزی ؟؟؟
خوده شرکت عددی که اعلام کرده ترکیبی حدود ۷.۵ لیتر هستش که باتوجه به قدرتش میتونه رقم خوبی باشه ولی بالای ۱۰ لیتر بنظرم دردسر ساز میتونه باشه برای مصرف کننده خواهشا کسانی که حداقل یکسال سابقه استفاده از این خودرو رو دارن نظرشونو اعلام کنن تا ما هم استفاده کنیم از تجربه شون
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1403/1/24
با سلام و عرض ادب دنا پلاس دارم مدل ۹۹ مصرفش با tu5 یکیه توی جاده تقریباً صدی۶.۵ مصرف داره
0
0