ایران‌خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌لیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه می‌شود. ایران‌خودرو در ابتدا امکانات رفاهی مشتری پسندی مانند سانروف، مانیتور بزرگ‌تر، دوربین عقب، ایربگ جانبی، کروز کنترل، دی‌لایت‌های جدید و چراغ خوش‌آمدگویی روی دنا پلاس قرار داده بود. البته از اواسط سال 97 بعضی از این آپشن‌ها (ایربگ جانبی و سانروف) مجددا از خانواده دنا پلاس حذف شدند! مهم‌ترین حذفیات این خودرو مواردی مانند ایربگ‌های جانبی، سانروف، جاعینکی و سیستم پشتبانی نویگیشن است. در قسمت فنی نیز دنا پلاس، تفاوتی با دنا معمولی ندارد. کیفیت ساخت آن نیز اندکی بهتر از دناست اما همچنان از تندر پلاس، کمتر است. حال به سراغ دومین عوض خانواده دنا، یعنی نسخه «پلاس توربو دنده‌ای» برویم؛ خودرویی که تولید آن از اواسط سال 96 آغاز شد اما اولین سری آن در سال 97 بدست مشتریانش رسید. به لحاظ فنی، تفاوت پلاس توربو با پلاس معمولی مانند تفاوت سورن توربو با سورن معمولی است؛ یعنی ایران خودرو فقط سیستم توربوشارژ را به پیشرانه EF7 این خودرو افزوده و چندین تغییر فنی جزیی در آن اعمال کرده. البته به لحاظ تجهیزات ظاهری نیز دنا پلاس توربو با چندین ویژگی متفاوت‌تر به تولید رسیده است مثل: رینگ بزرگتر با طراحی جدید، فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیرپایی موکتی با طرح توربو و نوار قرمز رنگ و سر دنده جدید. اما سومین عضو خانواده دنا، نسخه «پلاس توربو اتومات» است که از گیربکس 6 سرعته اتومات بهره می‌برد و به همین دلیل نیز وزن خالصش حدود 70 کیلوگرم بیشتر شده. درباره گیربکس اتومات این خودرو باید این نکته را بدانید که حتی در حالت تیپ ترونیک نیز به شما اجازه نمی‌دهد دور موتور را بالاتر از 4500 ببرید. دنا پلاس توربو اتومات که تحویل آن از نیمه اول 99 شروع شد، در تجهیزات و کیفیت ساخت متاسفانه دقیقا مانند دنا پلاس توربو دنده‌ای است؛ فقط به این تفاوت که به «فرمان برقی» مجهز شده.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • امکاناتی بیشتر از دنا
    • اقتصادی‌تر از پیشرانه‌های XUM و XU7
    • اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
  • نقاط ضعف
    • عایق‌بندی کابین
    • کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
    • کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
    • سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
    • نرم بودن فرمان برقی در سرعت‌ بالا
    • موقعیت نامناسب دکمه‌های تنظیم برقی صندلی
    • عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو
    • عدم بهبود آپشن‌های توربو اتومات نسبت به توربو دستی
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1399 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 سرعته اتومات با حالت اسپرت و برف
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ EF7
  • حجم موتور 1.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 215 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.5 ثانیه
  • سرعت 205 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.1 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) اول
  • طول 4559 میلی‌متر
  • عرض 1944 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2671 میلی‌متر
  • وزن 1275 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/50R16
  • چرخ عقب 205/50R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1397 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ EF7
  • حجم موتور 1.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 215 نیوتن‌متر
  • شتاب 10 ثانیه
  • سرعت 205 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) اول
  • طول 4559 میلی‌متر
  • عرض 1944 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2671 میلی‌متر
  • وزن 1262 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/50R16
  • چرخ عقب 205/50R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1396 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر EF7
  • حجم موتور 1.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 113 اسب‌بخار
  • گشتاور 155 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.5 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) اول
  • طول 4559 میلی‌متر
  • عرض 1944 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2671 میلی‌متر
  • وزن 1258 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 195/60R15
  • چرخ عقب 195/60R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
535 دیدگاه

mhmamhi(225 روز پیش)

سلام به همه بامایی های عزیز ، من یه دنا پلاس ساده تیپ دو دارم(بدون سانروف) خواستم مزایا و معایب این خودرو رو بهتون بگم ، از اونجا که این خودرو رو من تازه تحویل گرفتم هنوز یک ماه نشده (آخرین فروش فوق العاده ایرانخودرو ثبت نام کردم و برنده شدم هر شایعه ای که در مورد این قرعه کشی میگن چرت و پرته) نمیتونم زیاد نظرن رو قطعی بگم خب مزایا: یک خودروی ایده آل برای یک خانواده ساده، جادار مخصوصا صندوق، به نسبت قیمتش اپشن هاش خوبه و داشبورد خوشگلی داره ،صندلی های برقی یکی از اپشن های خوبشه، فعلا از کروز استفاده نکردم واقعا رخ محشری داره بنظر من سفید خوشگل تره اگر هم مشکی میخواید بگیرید باید کامل ماشین رو ست کنید با رنگ مشکی بریم؟ معایب( داشبورد این ماشین یکم بد طراحی شده مخصوصا جایی که پای چپ شاگرد و پای راست راننده قرار میگیره یکم بد شده اون گوشه و پای سرنشین اذیت میشه و باید صندلی رو کشید عقب و همین غیب خاصی رو این ماشین ندیدم در ضمن این ماشین رو چه توربو چه ساده با زانتیا و elx مقایسه نکنید ساده که به پای این دو نمیرسه ولی اگر هم توربو با تقویت و اینا رسید بدانید اون ماشین توربو و یه ماشین توربو رو با یه ماشین تنفس طبیعی نباید مقایسه کرد ، با تشکر

Arya1010010 (215 روز پیش)

داداش تو دنا پلاس نداری پارس elx داری. ای اف سون دور بالا حریف ندارد

مجید سمیعی (214 روز پیش)

ای اف سون شتاب ثانویه خوبی داره ولی به پای موتور زانتیایی اصلا نمیرسه . موتور زانتیا لامصب مثل ماکسیما موشک میمونه . چه تو اولیه چه تو ثانویه. موتورش جزو موتور هایی هست که میتونه پابه پای خارجی ها بره چه تو ثانویه چه تو اولیه. موشکه موتورش . ای اف سون مقابل موتور زانتیا از لحاظ شتاب مثل لاکپشته مقابل ملخ.

ssfree (120 روز پیش)

ایمنی ای اف با زانتیا قابل قیاس نیست زانتیا دو ستاره ایمنی داره ولی ای اف 3 ستاره و نیم

Hessam1380 (52 روز پیش)

ای اف سون چه شتاب ثانویه چه دور بالا حریف نداره ولی تو شتاب ثانویه یکم از زانتیا ضعیف تره ولی بعد دور ۳۵۰۰ تا جبران میکنه میگیرش و دلیل این شتاب ثانویه تاخیر دریچه گاز برقی هست که با یک ریمپ اصولی میشه تقریا حلش کرد چون تا زیر دور ۴۰۰۰ تا دریچه گاز ۱۰۰ در ۱۰۰ باز نمیشه و ۵۰،۶۰ درصد بازش میکنه ایسیو (کامپیوتر ماشین)

L4 (47 روز پیش)

ef7 هیچ جوره حریف زانتیا نیست وقتی پشت هیچ کدوم ننشستین نظر ندین لطفاا

Iran18 (15 روز پیش)

شمایی که میگی ماشین بازی اول برو اسب بخار هردو خودرو رو بخوان بعد ادعا کن. سیزده اسب بیشتر از زانتیاس توربو 50 اسب بیشتره شاید گشتاور زانتیا بخاطر وزنش ییخورده بیشتر باشه اما چند ثانیه س دنا میخورتش چه ساده چه توربو

Afshin_h70 (8 روز پیش)

دوستان فیلم درگ دنا اتومات با بقیه ماشین ها در آپارات موجوده ببینید بعد قضاوت کنید

Fmss(18 روز پیش)

مقدارعرض دنا(1944میلیمتر) درست ذکر نشده قبلاً حدودا 200میلیمتر یعنی 20 سانتیمتر کمتر عنوان شده بود که همون درست الان بسترن B30با اون هیبتش 1790 اونوقت چجوری برای دنا نزدیک 2متر عرض درج شده

Gjuhb(25 روز پیش)

سلام دنا پلاس صفر بهتر هست یا برلیانس H330 1650 البته دنا پلاس صفر ۳۸۸ تومان هست ولی برلیانس ۳۵۴ تومن لطفاً دوستان راهنمایی کنید

Mmm123 (21 روز پیش)

هیچ کدوم.سمند بخری بجاش بهتره و هزینه هاش کمتره و تازه کلی هم پول برات میمونه.

mohammad52(187 روز پیش)

دوستان سلام میخواستم راهنمایی بفرمایید که آیا دنا پلاس اتومات بخرم یا خودروی جدید به اسم فردا 511 با کلی آپشنهای فنی و ظاهری خوب.

mahf (184 روز پیش)

سلام دوست عزیز، بنظر من بخاطر اینکه هر دوتاش چینی است، از بین این دوتا حتما حتما 511 بخر، به فکر قطعاتش هم نباش 25 ساله باهم احد و پیمان بستیم😑😑 با چین، و اینکه بخاطر اینکه 511 داخلش تقریبا مثل بی ام و است از لحاظ داخلی واقعا ماشین خیلی زیبایی است ولی ظاهر دنا پلاس بهتره ولی از قیافه هم به خودروی النترا یکمی عقبش مثل اونه، ولی درکل 511 را بخر،

HOSANjafary (181 روز پیش)

قابل توجه کامنت پایینی،دنا ایرانی هست نه چینی😄🤣

mahf (179 روز پیش)

داداش خیلی قطعاتش از چین میاد، ایران ماشین را با زور درست میکنه وقتی هم درست میکنه ماشین استارت نمیخوره،

CVB (170 روز پیش)

فردا عالی است هم کیفیت هم سرعت. هم قیافه اصلا در حد دنا نیست

Mojtaba8890 (155 روز پیش)

ببین بنظرم بگذار فردا بیاد. ببین چطور ماشینی هستش ولی خب من دنا پلاس انتخاب می کنم

ssfree (120 روز پیش)

من دنا رو ترجیح میدم

mhmamhi (116 روز پیش)

دوست عزیز mahf , شما تو دنا پلاس توربو، یه قطعه به جز گیربکس این ماشین اسم ببر که چینی باشه، براچی حرف درست میکنی ؟!

Esy (107 روز پیش)

هیچکدام,جکs5 بخر،دناکه کیفیت نداره توربوش هم زود خراب میشه،فرداهم شناخته شده نیست،جک هم امتحان شدست هم کیفیتش خوبه،بارارفروش خوبی هم داره،کلاس هم داره.

mahf (103 روز پیش)

سلام، دوست عزیز گفت به جز گیربکس بگو کدوم ها چینی هستند، چراغ، فرمان، سیم، روکش واقعا خیلی بد که باید از اولین روز عوض کنی، مانیتور، باند و... البته در این نیست ماله سمند هم اینه ماله پرشیا هم چینی است الان هر ماشین ایرانی خیلی قطغاتش چینی هست، نیمگم همه قطاعتش اما خیلی هاش بله چینی هست، خسته نباشید

ghoghnoosi (99 روز پیش)

دنا پلاس توربو اتومات رو اول سوار شید. بعد نظر بدبد. یک سری ایراد داره که با تعویض قابل حل هستند . مثل مانیتور. صدای باد. تعویض لاستیک های نرم و... اما کلیت ماشین نسبت به ماشین های هم رنج وخصوصا چینی یا دست دوم های مستهلک شده خارجی تو بازار به شده ارزش خرید برای مصرف کننده. با اینکه قیمتش کمی بالاست. فنی و ریز بین باشید. کلی نظر ندید. تک تک ببینید قطعات رو و بررسی و مقایسه و حتی امتحان کنید و به نسبت نوع مصرف کاربری خودتون انتخاب کنید، نه بر اساس چند تا کامنت ...

Hessam1380 (52 روز پیش)

Mahf این موتور رو ایرانخوردو با مرکز تحقیقاتی المان ساخت و هرقطه ای از ماشن رو نگاه میکنی روش نوشته بوش . و شرکت بوش هم مال المانه اول تحقیق کن بعد نظر بده

HOSANjafary (48 روز پیش)

۱-موتورش(EF7)آلمانیه ۲-قطعاتش مال بوش آلمانه

mahf (43 روز پیش)

دوست عزیز، اون بوش هایی که نوشتن هوا هستن بیا من کولر بوش را بهت نشون بدم کپی اصل هست ولی فیک هست یعنی بدل تو ایران کلا مار ک بوش نداریم اونهایی هم که بوش نوشتن بدل هستن اون بوش را یدونه دستگاه مینویسه بیا برو از اون بخر مثلا سامسونگ را پاک میکنه بجای سامسونگ بوش مینویسه 2 دنا موتورش اصل اصل چینه یعنی طراحی موتور در چین شده بعد اینکه به ایران داد موتور اماده میاد از چین و بعضی موتور هایی که دنا ها مشکل دارن اونها را ایران زده چند تا دنا هست که موتورشون ایراد داره یا آتیش میگیره لطفا فقط به یدونه برچسب نگاه نکنید

Bi (37 روز پیش)

ببین اگه خریدی فردا511چقدر به نفعت شد الان 150میلیون از دنا گرون تره

Amin1 (25 روز پیش)

داری دنا رو با ماشین چینی دو هزاری مقایسه میکنی ۱۰۰ درصد دنا بگیر

Mmm123 (21 روز پیش)

هیچ کدوم.

MFHN(40 روز پیش)

من این خودرو رو حدود یک هفته هست که خریداری کردم.بعنوان یک خودرو داخلی با توجه به قیمتی که داره بنظرم قابل قبوله. عملکرد گیریکس و هماهنگی موتور با گیربکس و شتاب راضی کننده بزرگترین نقطه قوت این ماشینه. شتابش حتی با بنزین معمولی بسیار عالیه و راضی کننده عملکرد گیربکس فوق العاده عالی بدون هیچ تقه و مکث. واقعا برای یه ماشین ایرانی این مزیت بزرگیه که شما همیشه منتظر فرصت برای نیش گاز دادن باشید و در قبالش شتاب بالایی رو تحویل بگیرید. موتور اصلا کم نمیاره و خیلی بعیده نیاز باشه شما تا ته پدال گاز رو فشار بدید چون با کمترین فشار به اون شتاب مد نظرتون میرسید. مصرف هم با توجه به قدرت موتور و عدم نیاز به فشار پدال ته ته در اکثر مواقع یه مصرف منطقی هست و حدودی بین صدی ۹ تا ۱۰ لیتر در شهر و جاده بصورت ترکیبی مصرف میکنه. دمای موتور بسیار خنکه و روی ۸۰ نهایتا تا ۹۰ درجه در سنگینترین ترافیک های شهری میرسه بر خلاف موتور تی یو فایو که همیشه بین صد و ده تا صد و بیست درجه کار میکنه. صدای فن ماشین رو هم مثل صدای موتور بسیار ضعیف می شنوید و کابین عایق بندی مناسبی داره. کمک فنر ها بسیار نرم هست و رینگ بزرگ در کنار کمک فنر ها بسیاری از ضربات جاده رو به خودشون جذب میکنن و سواری سواری بسیار نرمی هست. عایق بندی کابین خیلی خوبه و صدای باد و جاده به داخل ماشین نمیاد یا بسیار کم میاد. صندوق جادار هست بطوریکه یک انسان با جثه متوسط میتونه راحت داخلش جا بگیره! صندلی ها راحت هستن و برقی بودنشون به تنظیم راحت بسیار کمک میکنه. فن خودرو در حالت خاموش هم کار میکنه و روشن میشه و این به استفاده از بخاری هنگامی که خودرو خاموش هست بسیار کمک میکنه و نیازی به استارت‌مکرر در زمستان برای استفاده از بخاری نیست. فرمان برقی بسیار نرم هست و رانندگی رو واقعا لذت بخش میکنه. اما در مورد ایرادات این ماشین که عمدتا ایرادات طراحی هست: ۱- داشبورد بسیار کوچک ۲- تعبیه در باک در سطح پایین به طوری که موقع بنزین زدن باید خم بشین! ۳- بدلیل جمع شدن سانروف داخل سقف ارتفاع سقف داخل کابین کم هست و سر راننده به سقف برخورد میکنه و من با ۲ متر قد واقعا مشکل دارم. ۴-عدم تنظیم فرمان در ارتفاع بالا. با وجودیکه جا داره فرمون بالاتر از این بیاد اما نمیاد و این پای راننده قد بلند رو اذیت میکنه. در کل بخوام ۵- کولر فکر میکنم باید سرمای بیشتری داشته باشه. در کل با این قیمت و گارانتی ایرانخودرو و سطح گسترده خدمات در کشور بنظرم در این قیمت بعنوان خودروی صفر بهترین انتخابه سوالی داشتید بپرسید در خدمتم

Amyr (39 روز پیش)

توضیحات عالی بود جناب، با آرزوی موفقیت 🙏

reza54 (37 روز پیش)

با نظرتون موافقم دنا پلاس توربو اتومات بین ماشین‌های ایرانی از همشون بهتره.

Sobhan1 (25 روز پیش)

دوست عزيز فقط ي نكته اينكه موتور تي يو فايو موتور گرم هست و اون دما عاديه براش

hasanjahani (22 روز پیش)

واقعا اين ماشين اگه راضيتون ميكنه پس احتمالا تاحالا ماشين خوب سوار نشدين كه حرف از شتاب ميزنيد

Mmm123 (21 روز پیش)

جسارتا در صفحه اشتباه کامنت دادید.برید تو صفحه بنز و بی ام و این کامنت رو بذارید😂😂

8Mohammadamin(37 روز پیش)

سلام دوستان میشه رو دنا پلاس ساده موقه ثبت نام، سانروف ،۴ ایربگ ،جا عینکی رو گذاشت،چقدر تفاوت قیمت داره

Hemmati(46 روز پیش)

سلام یه سوال دنا پلاس توربو آیا بی سانروف داره یا نه؟ دنا پلاس چطور ؟؟؟

مرتضی هستم! (46 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. پلاس توربو اتومات همشون دارن اما پلاس توربو دنده ای و پلاس ساده ممکنه داشته باشن یا نداشته باشن. اما اگه منظورتون از سال 1400 به بعد هست، باید عرض کنم که پلاس توربو دنده ای، از 1400 دوباره به سانروف استاندارد مجهز شده اما پلاس ساده از 1400 به بعد، دیگه تیپ بندی نداره و همشون بدون سانروف هستن. البته هر لحظه امکان تغییر اپشن ها هست!

Shayn(77 روز پیش)

سلام گیربکس این ماشین سی وی تی نیست؟ در شتاب گیری ها شبیه سی وی تی بود..

HOSANjafary (48 روز پیش)

CVTنیست ولی دندش عالیه

Ho3inkj(124 روز پیش)

ببخشید راسته که میگن دنا پلاس شاتون میزنه؟

ssfree (120 روز پیش)

نه. تو به موتور دوج هم فشار بیاری شاتون میزنه. به این حرف ها گوش نکن

Hessam1380 (52 روز پیش)

دروغ های محضه این شاتونش برش الفینگ خورده یعنی لیزر برش شکستی و اون هایی هم که میبینی میگن شاتون ریمپ غیر اصولی کردن و روغن موتور رو عوض نمیکنن و تا دور های ۸۰۰۰ هزارتا میان ای ال ایکس و ۴۰۵ بیشتر شاتون میزنن فیلم هاش تو فضای مجازی هست

HOSANjafary (48 روز پیش)

نه نیست. اینهارو احتمالا پارس و ۴۰۵ سوارا گفتن چون دنا ۲۲۰کیلومترو راحت میره ولی اونا ۱۸۰تا میرن

HOSANjafary (48 روز پیش)

موتورش آلمانیم هست که دیگه اصلا شاتون نمیزنه هرچند به بنز هم فشار بیاری شاتون میزنه

Mohammadreza85(71 روز پیش)

سلام و وقت بخیر ببخشید یدونه دنا پلاس توربو اتوماتیک صفر خوبه یا ی چانگان مدل ۹۷ کم کار کرد؟(لطفا از هر نظر خوبی ها و بدی هاشون رو بگید و بعد بگید کدوم خوبه؟ ) اگه ماشینی بهتر از این دو و هم قیمت اینها می‌دونین هم بگید با تشکر از شما که خوندید ⚘ با تشکر از سایت باما🙏🏼

Alireza7 (70 روز پیش)

بهت آریزو 5 توربو یا x33s at یا تیگو5 هم گزینه خوبیه

بابک۴۵۱۲ (68 روز پیش)

من دنا رو برميدارم چون بازار فروشش بهتره در ايران خودرو جنبه سرمايه رو داره پس خودرويي رو بخر كه بتوني راحت تر بفروشي

Ss2200 (67 روز پیش)

دوست عزیز برلیانس H330 اتومات ۱۶۵۰ سی سی حرف نداره

mahf (65 روز پیش)

سلام دوست عزیز، دنا پلاس توربو اتوماتیک شتاب آنچنانی نداره بخاطر خنگ بودن گیربکس اتوماتیک اما دنده ای هاش بهتر از اینها شتاب دارن، از لحاظ امکاناتی که در این اضافه شده فقط سانروف و هست بقیه چیز ها در اون یکی دنا ها هم هست و یدونه هم توربو که در اتوماتیک شتاب زیادی نداره، اگه یک ماشین نیم شاسی بخوای mvm x 33s خوبه اما at sport نمیشه اون خودرو هایی که تو گفتی اگر مقدار پولت دوربر اونها باشه at sport گرون تر هست یا نه ماشین نیم شاسی نمیخوای ماشین افرودی و موتور قوی استحکام بدنه قوی و زیبایی قیافه را میخوای ساندرو استپ وی را بخر اون هم دنده ای میشه اتوماتیکش گرونتر هست، چانگان ماشین خوبی هست اما موتورش صعیف هست و اگه 2 سال پیش میگفتی حتما میگفتم بخر ولی الان بازارش دیگه ضعیف هست اما استحکام بدنه اش در بین ماشین های چینی بهتره، بنظر من دنا پلاس توربو اتوماتیک نخر، 1- شتابی نداره مقداری پولی که میدی و از ماشین هم انتظار داری ولی دنا پلاس اون انتطار را بهت نمیده، بخاطر اینکه توربو هست اون خراب شد درست کردنش سخت هست، مانیتوری که داخلش هست و چشم ادم را میزنه بعد یک سال هنگ میکنه، کروز کنترل اسباب بازی هست، اونم بعد یک سال یا دکمه میره تو در نمیاد یا کار نمیکنه، تیگو 5 نخر کلا راه نمیره موتورش ضعیف هست اردی از اون قشنگ میره من روندم دیدم حرف بقیه را ول کن اونایی که میگن این تیگو 5 را نروندن، اگه خودروی نیم شاسی میخوای mvm x33s بگیر موتورش خوبه قیافه زیباتری داره، بازارش هم خوبه، و بازار دنا پلاس توربو اتوماتیک خیلی خوب نیست دنا و دنا پلاس اره خوبه اما دنا پلاس توربو اتوماتیک زیاد خریداری نداره، اگه موتور قوی میخوای استحکام بدنه عالی میخوای و در هر جا راحت گاز بدی یعنی در صحرا راه های کوهستانی روستایی بری عالی هست و ماشینی باشه که مکانیک نری برو ساندرو استپ وی دنده ای بگیر از هر لحاظ از این خودرو ها جلوتر هست، بنظر من ساندرو استپ وی دنده ای بگیر، خسته نباشید

Nima1372 (59 روز پیش)

برلیانس ۳۳۰ موتور بزرگ هم گزینه ی خوبی هست

ssfree (59 روز پیش)

دنا اتومات شتاب نداره و بازار خوبی هم نداره چون قیمتش فضاییه ولی دنده اش خیلی خوب و روان و پر سرعته و چانگان بازارش داره بد میشه چون هر روز داره قیمتش میره بالا ولی اگه ماشین کار مشکلی نداری به مزدا 3 و سراتو فک کن چون توربو باید خرجش کنی مثلا بنزین سوپر یا اگه معمولی میزنی باید اکتان بریزی

Javadss4 (49 روز پیش)

چانگان رو ک بنداز دور چون هم چینیه هم موتورش بسیار ضعیفه سواریشم خوب نیست چون پسرداییم داره نشستم همیشه گله میکنه از ماشینش. برو سراغ دنا پلاس .هم موتور قوی . هم سواری نسبتا خوب و هم کیفیت بالا. موتور دنا پلاس قطعاتش رو بوش درست میکنه ک المانیه و فوق العاده کیفیتش بالاس

Show More