• مشخصات فنی plusbasicmanual
  • مشخصات فنی plusbasicmanual
  • مشخصات فنی plusbasicmanual

مشخصات فنی دنا پلاس دنده ای ساده سال 1396 - 1402

740 دیدگاه
سال
ایران‌خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌لیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه می‌شود. ایران‌خودرو در
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

امکاناتی بیشتر از دنا
اقتصادی‌تر از پیشرانه‌های XUM و XU7
اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
بهبود گیربکس در مدل توربو 6 دنده
اضافه‌شدن سنسور نور و باران (از بهار 1402)

نقاط ضعف

عایق‌بندی کابین
کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
نرم بودن فرمان برقی در سرعت‌ بالا
موقعیت نامناسب دکمه‌های تنظیم برقی صندلی
عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو
عدم بهبود آپشن‌های توربو اتومات نسبت به توربو دستی

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1396 تا 1402

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر EF7

حجم موتور

1.7 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

155 نیوتن‌متر

شتاب

13.5 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

اول

طول

4559 میلی‌متر

عرض

1944 میلی‌متر

ارتفاع

1460 میلی‌متر

فاصله محوری

2671 میلی‌متر

وزن

1258 کیلوگرم

حجم باک

60 لیتر

چرخ جلو

195/60R15

چرخ عقب

195/60R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

(دزدگیر فابریک: سفارش مدیران)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن با نئون

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدال شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - هندزفری

مانیتور

7 اینچی لمسی - (مانیتور عقب: سفارش مدیران)

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

(سفارش مدیران)

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - SD card

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

گیرنده تلویزیون (سفارش مدیران) - دی وی دی پلیر با دسته گیم (سفارش مدیران)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

(سفارشی)

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

مالتی پلکس

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

8 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه مخملی - (روکش چرم فابریک: سفارش مدیران)

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی یا تریم بژ-مشکی - دسترسی به صندوق - (کفپوش صندوق و کابین: سفارش مدیران)

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

آینه جانبی با گرمکن

سقف پانوراما

سانروف

(سفارشی)

سایر ویژگی‌ ظاهری

آنتن کوسه‌ای (سفارشی) - شیشه سولار (سفارش مدیران)
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
Mohammad_ghelichkhani@yahoo.com
با سلام و عرض ادب.دوستان یه راهنمایی در مورد دنا پلاس بورسی یا همان لو آپشن میخواستم.کسی خریده ؟ایا راضی هستین؟
پاسخ
0
0
0
adelante1362@yahoo.com
یک سال داشتم.موتور و گیربکس فوق العاده.شتاب خوب.کابین عایق بندیش افتضاح.فضای کابین تنگ.کلا راحت نیستید تو ماشین
پاسخ
0
0
0
مام
با سلام من دنا پلاس اتوامت دارم اینکه عرض خودرو رو زده 194 واقعا برام سوال شده یعنی از لندکروز هم عریضتر هست؟؟؟؟ ماکه تفاوتی با سمند ندیدیم
پاسخ
0
0
0
911pArHaM
سلام من دنا پلاس ۱۴۰۲ اتومات تیپ جدید تحویل گرفتم و حدود ۲هزار کیلومتر با ماشین راه رفتم و میخوام تجربه این چند ماه رو برای کسایی که میخوان دنا بخوارن به اشتراک بذارم . اول که ماشینو تحویل گرفتم خیلی ناامید بودم از ماشین بخاطر نظرات کاربران و فقط به فکر فروشش بودم اما وقتی پشت ماشین نشستم هیچ کدوم از مشکلای کاربران رو نداشتم و بیشتر بخاطر اینه که من از کارخونه تحویل گرفتم و بقیه شاید از بنگاه دلال تحویل گرفتن، خلاصه توی سرعت بالا صدای باد از سانروف نمیاد و بالای سرعت ۱۲۰ صدای باد کمی از درهای عقب میاد داخل و من پرسیدم از ایرانخودرو گفتن ما کلا ماشینو تغییر دادیم و عیباشو کم کردیم مثلا قفل درها رو جدید انداختیم و بی صدا هستن که بهش میگن قفل یخچالی و گفتن حرارت گیر موتور اضافه شده و بوستر ترمز عوض شده ، ecu ماشین به طور کل عوض شده ، توربو عوض شده و زود تر به مدار میاد و از نظر کیفیتی بهتر شده و توی این ۲۰۰۰ کیلومتر حالا بعضی ها چراغ چکشون روشن میشه مال من روشن نشدو گفتن سیم کشی ها رو تغییر دادیم و گفتن سوییچ رو یک پله بچرخونی کامل برق ماشین فعال میشه و نیاز نیست برای تنظیم صندلی و... ماشینو روشن کنی ، و توی این ۲۰۰۰ هیچ استحلاک نداشتم و فقط توی ۱۰۰۰ تا روغن موتور عوض کردم و اینو بدونین من یک بار بنزین سوپر نزدم و متوجه شدم که توربو خاموش شده و ماشین مثل قبل راه نمیره و کپ عجیبی داشت و قتی پارو از گاز بر میداشتم و حتمااا حتما پیشنهاد میکنم بنزین سوپر بریزید وگرنه اتفاق خوبی برای ماشین نمیافته و تنها عیبی که دیدم اینکه برای سرعت گیر و چاله و تپه مناسب نیست و زیرش گیر میکنه و من از موقعی از روی سرعت گیر رفتم یه صدایی از جلوی ماشین مثل شکستن میاد و اگه میشه کمک کنید ، ماشین نرمیه ، مشکل برقی نداره ، صدای موتور نداره ، کولر ۱۴۰۲ کامل عوض شده و خیلی خنک میکنه و فن ماشین بزرگ تر شده ، مانیتور جدیدش خیلی عملکرد خیلی خوبی داره و قابلیتاش خوبه صندلی ها راحته و من با قد ۱.۸۵ راحت تو ماشین جا میشم و نمیدونم چطور بعضی ها میگن کوچیکه ، عملکرد سنسور نور و بارون خوبه و حواستون باشه چادر میکشین رو ماشین حتما خاموشش کنین ، به سربالایی رحم نمیکنه و تیپ جدیدا صدای بوقشون فحش خوره و بهتر بود صداشو کم میکردن دست گیره درش خوب و محکمه و بدنش بد نیست بهتره شده نسبت به قبل و حیف چراغاش هدلایت نیست ، عملکرد تعویض دستیش کنده و حدود ۲ ثانیه طول میکشه دنده بده و حالت تعویض خودکارش بهتره صدای رودری ها نمیاد تا الان، سوییچ ماشین افتضاححه یعنی برای خودرو ۸۰۰ میلیون سوییچ اینجوری نباید باشه حداقل و جالبه طرحش ماله پرایده و کمی از سوییچ پراید کوچیک تره اگه ایرانخودرو عوضش کنه خیلی بهتر میشد ، دست راهنمای جدید کیفیت خوبی داره و از قبلی بهتره ،بعضی ها میگن ۲ ایربگ داره اما اینطور نیست و همون ۴ ایربگ هست اگه کسی هم بین تارا اتومات و دنا اتومات مونده من بهش میگم اگه شتاب و سرعت و صندلی راحت ۸ حالته و میخوای دختر کش باشه دنا و اگه ابعاد و نزدن بنزین سوپر و صندوق بزرگ میخواد تارا
پاسخ
1
0
0
Amirali_Rajabzadeh
حالا یه سوال دارم ازتون:اینکه این بهبود هایی که گفتید،واسه توربو۶ دنده دستی ۱۴۰۲ هم رخ داده؟
0
0
Amirali_Rajabzadeh
سلام ببخشید درسته که تو دنا پلاس معمولی های جدید مانیتور جدیدتر نصب شده؟
پاسخ
2
0
0
Siava5h
بله با رابط کاربری نسبتا بهتر
0
0
Hossini123
نمایشگر 11 اینچ تمام لمسی ips
0
0