• مشخصات فنی plusbasicmanual
  • مشخصات فنی plusbasicmanual
  • مشخصات فنی plusbasicmanual

مشخصات فنی دنا پلاس EF7 5 دنده ساده سال 1396 - 1403

932 دیدگاه
سال
ایران‌خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌لیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه می‌شود. ایران‌خودرو در
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

امکاناتی بیشتر از دنا
اقتصادی‌تر از پیشرانه‌های XUM و XU7
اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
بهبود گیربکس در مدل توربو 6 دنده
اضافه‌شدن سنسور نور و باران (از بهار 1402)
عرضه نسخه ارتقایافته (از پاییز 1402)

نقاط ضعف

عایق‌بندی کابین
کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
نرم بودن فرمان برقی در سرعت‌ بالا
موقعیت نامناسب دکمه‌های تنظیم برقی صندلی
عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1396 تا 1402

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر EF7

حجم موتور

1.7 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

155 نیوتن‌متر

شتاب

12 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

اول

طول

4559 میلی‌متر

عرض

1720 میلی‌متر

ارتفاع

1460 میلی‌متر

فاصله محوری

2671 میلی‌متر

وزن

1258 کیلوگرم

حجم باک

60 لیتر

چرخ جلو

195/60R15

چرخ عقب

195/60R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

(دزدگیر فابریک: سفارش مدیران)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن با نئون

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - هندزفری

مانیتور

7 اینچی لمسی - (مانیتور عقب: سفارش مدیران)

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

(سفارش مدیران)

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - SD card

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

گیرنده تلویزیون (سفارش مدیران) - دی وی دی پلیر با دسته گیم (سفارش مدیران)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

(سفارشی)

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

مالتی پلکس

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

8 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه مخملی - (روکش چرم فابریک: سفارش مدیران)

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی یا تریم بژ-مشکی - دسترسی به صندوق - (کفپوش صندوق و کابین: سفارش مدیران)

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

(سفارشی)

سایر ویژگی‌ ظاهری

آنتن کوسه‌ای (سفارشی) - شیشه سولار (سفارش مدیران)
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
Zamanatai 6 روز پیش
سلام وعرض ادب خدمت همه خوانندگان این پست بنده حدود 2ماهه دانااپشنال توربودنده اتومات 1403خریدم،اول که چندروزی سوارشدم کیلش مشکل داشت،حدود7روزنمایندگی بودتابلاخره برطرف شد بعدچندروزتحویل گرفتن دوباره کلاخاموش شدزنگ زدیم به امدادخودرو،الان 2نمایندگی جابجاکردیم تقریبا15روزه اونجاست ولی هنوزنتونستن عیبش روپیداکنند،پیشنهادمن اگه عقب برگردم،دنای دنده ای میگیرم،چون بااین مبلغ کل ماشین های ایرانی فرغون هستند،شماانتخاب دیگری مداریدکه یک ماشین بی دردسرودلخواه سوارشید اونم ایرانی،پس ناچاراًبایدبسوزید یم بسازیم
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1403/10/13
دوستان من صفر مدل۴۰۳ رو گرفتم اپشنال نیست تا الان راضی بودم اون مشکلاتی که دوستان میگفتن حل شده مثل شل شدن فرمون در سرعت بالا باگ سنسور باران و ی سری چیز های دیگه حذف شده اون کپ اول ماشین حل شده من ی مدل ۱۴۰۰ اتو نشستم پشتش کپ زیاد داشت مالکش هم بنزین معمولی میزد ناک میزد ماشین من توصیه میکنم اکتان بریزید یا هر چند وقت یک بار سوپر بزنید حل میشه ی مشکلی که مدل ۴۰۳ ها دارن شیشه بالا بر برقی که بعضی موقع ها باگ میخوره و کار نمیکنه که به نمایندگی گفتم گفت بیار آپدیت باید شه در نتیجه مشکلاتش زیاد ولی به شرطی که درست استفاده کنید به موقع روغن عوض کنید که به مشکل بر نخورید ممنون
پاسخ
0
1
0
ناشناس 1403/10/4
دنا اپشنال؟آخه لامصبا اپشنش کجا بود این فرغون، یه کیلس ساده ۴۰ سال پیش گذاشتین میگین دنا اپشنال🤣🤣🤣
پاسخ
0
0
3
Mmsr 1403/9/22
بنظرم موتور توربو تو کشوری که عدد اکتان بنزینش به 85 هم نمی‌رسه . خرید اشتباهیه . اینکه بخوای هر بار سوختگیری از اکتان بوستر استفاده کنی هم هزینه اش زیاد نمی ارزه هم اینکه فیکش خیلی زیاده . حالا میخواد دنا توربو باشه یا هر خودرو کره ای یا ژاپنی .
پاسخ
0
1
1
OmidT 1403/9/17
ببینید من 5 سال دنا معمولی داشتم و الان یکساله دنا توربو شش دنده دارم ، به طور خلاصه بگم کیفیت کلی قطعات دنای 5 سال پیش بهتر از تولیدات فعلیه ، ضمن اینکه اگر صفر این ماشین رو میخرید توقع نداشته باشید که دیگه تا چند سال سراغ تعمیرگاه و باطریساز نمیرم . ینی ممکنه خیلی زود به روغن ریزی بیفته ، چراغ هاش بسوزن ، ... ولی اینا مشکل خاصی برای راننده ایجاد نمی کنند ، مهمترین مشکلی که من باهاش برخورد کردم و از قرار قابل حل هم نیست ، قدرت ماشین در سربالایی هاست ، البته فقط زمانی که ماشین سرده ، طوریکه ماشین اعلب خاموش میکنه . موتور ماشین به بنزین معمولی هم بسیار حساسه ، ماشین با بنزین معمولی راه میره ولی جون نداره ، امیدوارم کمکی کرده باشم .
پاسخ
0
0
3