مشخصات فنی دنا پلاس EF7 6 دنده توربو سال 1396 - 1403
سال
ایرانخودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیسلیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغهای جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگتر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه میشود. ایرانخودرو در
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
امکاناتی بیشتر از دنا
اقتصادیتر از پیشرانههای XUM و XU7
اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
بهبود گیربکس در مدل توربو 6 دنده
اضافهشدن سنسور نور و باران (از بهار 1402)
عرضه نسخه ارتقایافته (از پاییز 1402)
نقاط ضعف
عایقبندی کابین
کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
نرم بودن فرمان برقی در سرعت بالا
موقعیت نامناسب دکمههای تنظیم برقی صندلی
عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1401 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ EF7حجم موتور
1.7 لیترعملکرد فنی
قدرت
150 اسببخارگشتاور
215 نیوتنمترشتاب
10 ثانیهسرعت
205 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
اولطول
4559 میلیمترعرض
1720 میلیمترارتفاع
1460 میلیمترفاصله محوری
2671 میلیمتروزن
1262 کیلوگرمحجم باک
60 لیترچرخ جلو
205/50R16چرخ عقب
205/50R16سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
(از پاییز 1402)کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
(از پاییز 1402)کنترل پایداری (ESC)
(از پاییز 1402)ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
(از بهار 1402)سنسور فشار باد تایر (TPMS)
(از پاییز 1402)سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
(از پاییز 1402)ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
(از بهار 1402)نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
نئونسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
روکش چرم با دوخت قرمزمالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - هندزفریمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - SD cardسایر ویژگی مالتی مدیا
(نشانگر تعویض دنده: از پاییز 1402)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
مالتی پلکسرفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
8 حالته برقیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه مخملیایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکی - دسترسی به صندوق - زیرپایی موکتی با آرم توربوآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Mmsr 2 روز پیش
بنظرم موتور توربو تو کشوری که عدد اکتان بنزینش به 85 هم نمیرسه . خرید اشتباهیه . اینکه بخوای هر بار سوختگیری از اکتان بوستر استفاده کنی هم هزینه اش زیاد نمی ارزه هم اینکه فیکش خیلی زیاده . حالا میخواد دنا توربو باشه یا هر خودرو کره ای یا ژاپنی .
پاسخ
0
0
0
OmidT 1403/9/17
ببینید من 5 سال دنا معمولی داشتم و الان یکساله دنا توربو شش دنده دارم ، به طور خلاصه بگم کیفیت کلی قطعات دنای 5 سال پیش بهتر از تولیدات فعلیه ، ضمن اینکه اگر صفر این ماشین رو میخرید توقع نداشته باشید که دیگه تا چند سال سراغ تعمیرگاه و باطریساز نمیرم . ینی ممکنه خیلی زود به روغن ریزی بیفته ، چراغ هاش بسوزن ، ... ولی اینا مشکل خاصی برای راننده ایجاد نمی کنند ، مهمترین مشکلی که من باهاش برخورد کردم و از قرار قابل حل هم نیست ، قدرت ماشین در سربالایی هاست ، البته فقط زمانی که ماشین سرده ، طوریکه ماشین اعلب خاموش میکنه .
موتور ماشین به بنزین معمولی هم بسیار حساسه ، ماشین با بنزین معمولی راه میره ولی جون نداره ، امیدوارم کمکی کرده باشم .
پاسخ
0
0
0
siamak 1403/8/27
داشتم کامنتارو میخوندم .متاسفم تو کشوری زندگی میکنم که مردمش تو همه ی موارد با تعصب حرف میزنن بدون داشتن کوچکترین اطلاعاتی در زمینه ی خودرو
پاسخ
0
0
4
رادمنش 1403/8/13
سلام و درود به همگی داشتم نظریه هارو میخوندم و خواستم یه کمک واقعی به اونایی کنم که میخوان این ماشین رو بخرن کنم
اول از همه به هیچ عنوان به نظریه ها توجه نکنید حتی شاید خود منم دارم دروغ میگم چون متاسفانه تو مملکتی زندگی میکنیم که از روی بیکاری یا تعصبی که یسریا روی ماشین دارن میان چرت و پرت مینویسن و من خودم بخاطر نظریه های غلط داشتم بیخیال این ماشین میشدم ،تنها چیزی که میتونم بگم اگه بین چندتا انتخاب گیر کردین برین حتما هر چندتاشو سوارشید و در مورد بازار دست دومش تحقیق کنید بعد بخرین،نظریه خودمم درباره این ماشین اینه توی این رنج قیمت با توجه به بازار و مدلی که انتخاب میکنید سواری نرم امکانات خوب بازار دست دوم خوب و طراحی جوان پسند عالیه از شتاب هم توی ایرانی ها واقعا بینظیره تاکید میکنم شاید من دروغگو هستم ولی برید بشینید پشت فرمون که متوجه همه حرفام بشید
پاسخ
0
1
4
.Amir. 1403/8/12
سلام خدمت همگی من دنا پلاس مدل ۱۴۰۲ دارم خواستم تجربیاتم رو داخل این یکسال سواری باهاتون به اشتراک بذارم .
متاسفانه کیفیت سواری و داشبورد و صندلی در حد یک ماشین ۹۰۰ میلیونی نیست .
سر و صدای کابین زیاده واقعا زیاده . عقب ماشین کوبش داره و در کل سواری نرمی نداره . از تارا خیلی سواریش پایین تره با اینکه تایر هم عوض کردم
تاثیر چندانی نداشت .
لنت ترمز هاش بی کیفیته و زود به سوت زدن می افته
عایق بندیش متوسط رو به بالاست و بدک نیست اما نمی تونه صدای داشبورد و تعلیق شو بگیره
پایداریش خوبه متاسفانه کیفیت ساخت و مونتاژ به شدت پایینه و اگر آدم وسواسی باشید کمی ناراحتتون میکنه .
صندلی برقی یک آپشن جالبه که داخل خودرو های داخلی کمتر دیده میشه . و واقعا خوبی ولی ارگونومی و راحتی زیادی نداره و داخل بلند مدت کمر درد می گیرید و صندلیش خیلی سر و صدا می کنه
و اعصاب خورد کنه و همه اش صدای قیژ قیژ می ده
کروز کنترلش خوب و کاربردی هست اما ممکنه
بخاطر مشکل استپ کلاچ یا ترمز از کار بیفته که مال منم همینطور شد
بالابر های درش داخل ۳۰۰۰ کیلومتر خراب شد که نمایندگی پاسخگو بود و عوض کردش
ریموت هم سوخت و کلا عوض شد
و....
در کل مشکل برقی زیاد داره و شانس شماست
موتورش شدیدا به روغن بی کیفیت حساسه باید دقت کنید . متاسفانه ماشین داخل یک سال دچار پوسیدگی جزئی داخل قسمت سینی و داخل در های جلو و پشت دستگیره استیل صندوق عقب شده که برای من به شخصه عجیب و غیر قابل باور است !!
لامپ هاش و مه شکنش هم زود می سوزه که یه نظرم زیاد مهم نیست .
خدمات پس از فروشش هم خداوکیلی خوبه من راضیم
در کل باید بگم که نسبت به پولی که پرداخت می کنید فکر نکنم ارزش داشته باشه و بهتره گزینه های دیگری رو بررسی کنید که گرفتار نشید و نگید یک ماشین صفر گرفتم که حداقل سه سال خراب نمیشه نه از این خبرا نیست .
امید وارم که کمکتون کرده باشم . سعی کردم که نقاط ضعف ماشین رو بگم چون نقاط قوتش که مشخصه موفق و پیروز باشید
پاسخ
0
1
6