مشخصات فنی دنا پلاس EF7 6 دنده توربو سال 1396 - 1403
سال
ایرانخودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیسلیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغهای جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگتر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه میشود. ایرانخودرو در
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
امکاناتی بیشتر از دنا
اقتصادیتر از پیشرانههای XUM و XU7
اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
بهبود گیربکس در مدل توربو 6 دنده
اضافهشدن سنسور نور و باران (از بهار 1402)
نقاط ضعف
عایقبندی کابین
کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
نرم بودن فرمان برقی در سرعت بالا
موقعیت نامناسب دکمههای تنظیم برقی صندلی
عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1401 تا 1402مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ EF7حجم موتور
1.7 لیترعملکرد فنی
قدرت
150 اسببخارگشتاور
215 نیوتنمترشتاب
10 ثانیهسرعت
205 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
اولطول
4559 میلیمترعرض
1720 میلیمترارتفاع
1460 میلیمترفاصله محوری
2671 میلیمتروزن
1262 کیلوگرمحجم باک
60 لیترچرخ جلو
205/50R16چرخ عقب
205/50R16سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
(از بهار 1402)سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
(از بهار 1402)نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
نئونسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
روکش چرم با دوخت قرمزمالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - هندزفریمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - SD cardسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
مالتی پلکسرفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
8 حالته برقیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه مخملیایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکی - دسترسی به صندوق - زیرپایی موکتی با آرم توربوآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
kia 1403/3/27
سلام
دوستانی که تجربه شاهین اتومات و دنا پلاس توربو اتومات ساده را داشتند ، لطفا راهنمایی بفرمایند .
شاهین اتومات صفر را با دنا اتومات توربو ساده ، عوض کنم ؟
کدام تجربه رانندگی و راحتی بیشتری میده ؟
من اصلا ماشینی که بخوام یکسره گارانتی باشم رو دوست ندارم .
الن یک شاهین اتومات صفر تحویل گرفتم که هنوز تجربه ای باهاش ندارم .
اما انصافا شاهین دنده ای که داشتم ، خوب و راحت بود .
لطفا درباره مصرف بنزین هر دو ماشین هم تجربه خودتون رو بفرمایید .
با سپاس فراوان
یا علی
پاسخ
1
0
0
مهدی 2 روز پیش
درود بر شما ، یکی از دوستانم شاهین اتومات خریده توی مسافرت گیربکسش داغ کرده و فقط دستی دنده روعوض میکنه ، دنا فقط مصرفش بالاست صدی 11 و لی شتاب ، نرمی بهتروصدای موتور کمتری نسبت به شاهین داره
0
0
Mivamo 1403/3/24
اگربه خودروفشاربیشترواردنکنیدهمین سوخت جایگاها عالی ومکمل های سوخت قابل اعتمادنیستن وحتی احتمال اسیب دارن درصورتی که مکمل قابل اطمینان بودهرزگاهی استفاده بشه
پاسخ
0
0
0
firuzlotfi@yahoo,com 1403/3/13
سلام.لطفا دوستانی که مدل اتوماتیک توربو دارند اظهار نظر نمایند.
با توجه به اینکه خودرو های توربو شارژ دار باید از بنزین سوپر استفاده کنند در صورت استفاده از بنزین معمولی چه مشکل فنی یا عملکردی متوجه این خودرو می شود.
سپاسگزارم
پاسخ
3
0
0
ناشناس 1403/4/5
لطفا حداقل هر 3 باک 1 قوطی اکتان بوستر مرغوب و معتبر استفاده بشه و در تعویض مصرفی ها نظیر روغن و فیلترها سهل انگاری نشه تا وسیله زیرپایی عمری داشته باشین
0
0
ناشناس 1403/4/5
سلام وقت بخیر در صورت استفاده از بنزین عادی : مصرف سوخت بیشتر ، ناک و خرخر موتور بخصوص در هوای گرم و سربالایی ، آسیب به قطعات موتور ناشی از ناک ، افزایش صدای کلی موتور به مرور زمان ، چراغ چک سنسور اکسیژن ، افت عملکرد موتور ، تخریب زودتر کاتالیزور و موارد دیگه. البته همه با هم پیش نمیاد ولی به مرور اتفاق میفته
0
0
Hossini123 1403/3/19
دوست عزیر در صورتی که از بنزین سوپر نتونستید استفاده کنید از بوستر بنزین استفاده کنید
0
1
parsa00000 1403/3/8
سلام من دنا توربو اتومات داشتم و الان fx دارم
شاهین توربو و 207 هم داشتم
دور بالای دنا توربو از ماکسیما , fx ، زانتیا ، و کل خودرو های زیر 2،5 میلیارد خیلی بهتره
شتاب اولیش تو ماشینای ایرانی از همه بیشتره
ایراداتش : تو بعضی مدلا سر و صدای در هست که بهتره قبل خرید سوار شید و ببینید صدا داره در ها یا نه
توی سرعت بالای ۸۰ صدای باد زیاد میاد که بهتره ی لاستیک در واسش بندازید
ترمز هاش همون ترمز پارس و 207 منتها دنا ۲۰۰ کیلو سنگین تره واسه همین خیلی ضعیفه ترمزش نسبت به شتاب و وزنش
تو مدلای توربو فضای سر و پا واقعا کمه (که البته از ۲۰۷ صد درصد بهتره)
در کل موتور گیربکسش واقعا عالیه روغن خوب بربزید نیاز نیست بنزین سوپر یا اکتان هم بزنید
و اینکه مدل های بالا رو یکم قدرت موتورشو محدود کردن که کافیه ی ریمپ اصولی انجام بدید که بهترین بازدهی رو داشته باشه
در کل اگه ماشین خانوادگی میخواید بگیرید شاهین بهتره
اگه اسپرت دوست دارید بین ۲۰۷ و دنا توربو قطعا دنا توربو
پاسخ
0
1
1
شمشیر 1403/3/4
سلام دنا بیسش همون سمند هست دیگه جای بحث نداره
پاسخ
1
1
1
ناشناس 1403/4/5
دنا توربو با سمند و سورن بسیار متفاوته بنده بعنوان سرنشین تجربه بهتری نسبت به سمند و سورن جدید داشتم عیب های قابل حلی داره اما کیفیت نسخه توربو معقوله
0
0