ایرانخودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیسلیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغهای جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگتر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه میشود. ایرانخودرو در
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
امکاناتی بیشتر از دنا
اقتصادیتر از پیشرانههای XUM و XU7
اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
بهبود گیربکس در مدل توربو 6 دنده
اضافهشدن سنسور نور و باران (از بهار 1402)
عرضه نسخه ارتقایافته (از پاییز 1402)
نقاط ضعف
عایقبندی کابین
کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
نرم بودن فرمان برقی در سرعت بالا
موقعیت نامناسب دکمههای تنظیم برقی صندلی
عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو
تریم های دنا پلاس EF7
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1401 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ EF7حجم موتور
1.7 لیترعملکرد فنی
قدرت
150 اسببخارگشتاور
215 نیوتنمترشتاب
10 ثانیهسرعت
205 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
اولطول
4559 میلیمترعرض
1720 میلیمترارتفاع
1460 میلیمترفاصله محوری
2671 میلیمتروزن
1262 کیلوگرمحجم باک
60 لیترچرخ جلو
205/50R16چرخ عقب
205/50R16سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
(از پاییز 1402)کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
(از پاییز 1402)کنترل پایداری (ESC)
(از پاییز 1402)ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
(از بهار 1402)سنسور فشار باد تایر (TPMS)
(از پاییز 1402)سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
(از پاییز 1402)ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
(از بهار 1402)نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
نئونسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
روکش چرم با دوخت قرمزمالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - هندزفریمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - SD cardسایر ویژگی مالتی مدیا
(نشانگر تعویض دنده: از پاییز 1402)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
مالتی پلکسرفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
8 حالته برقیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه مخملیایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکی - دسترسی به صندوق - زیرپایی موکتی با آرم توربوآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
محمدحسینغ 1404/4/13
سلام و عرض احترام،دنا اپشنال در بین خودروهای داخلی بهترین سواری رو داره،فقط باید در نگهداریش دقت کرد مخصوصا روغن موتور و گیربکس،البته متاسفانه در حالت کلی خودروهای داخلی شانسی است .
پاسخ
0
0
3
فواددعایی 1404/4/7
سلام وقت بخییر ،یه اتومات مدل ۱۴۰۰ پیدا کردم کارکرد خیلی پایین ، کارشناسی کردم درسته کارکردش ، ۱۲ هزارتاس ماشین خابیده بوده اکثرا ، بنظرتون بخرمش ، سری ۱۴۰۰میگفت ایراد زیاد داشته ، گیربکس مخصوصا ، مصرفش ممنون میشم بگسد چقد هست. لطفا راهنماییم کنید ، با تشکر
پاسخ
1
0
1
awmin 1404/4/8
سلام دوست عزیز تمام مدل های دنا گیربکس خیلی خیلی بدی دارن مصرفش صدی ۹ هرچی خریدی بخر پولوتو نده دنا
1
1
awmin 1404/4/6
کل چیزایی که میشه بگم از این ماشین همینه که الان میگم خدمتتون هفته ی پیش یکی خشک داشتم فروختمش هزینه ی روغن و نگهداری موتورش زیاد یه گیربکس افتضاح داره که موتور رو نابود می کنه فضای کابین بسیار کوچیکی داره برای قد زیر ۱۸۰ خوبه از سر و صدای داخل اطاقشم که نگم براتون انگار سوار اسباب بازی شدین به شدت ایمنی پایینی داره یعنی از بین ماشین های حلبی ایرانی و چینی توی ایمنی پایین دنا ربته ی یک رو داره سیستم صوتیش رو انگار از توی سطل آشغال پیدا کردن نمیدونم چی بگم واقعاً یعنی اگه می خواین پولتون رو بدین ماشین بخرین هر چیزی بخرین غیر از دنا من طرفدار هیچ ماشینی نیستم فقط میگم هرچی خریدین دنا نخرین همه نوع مدلی ماشین ایرانی داشتم افتضاح ترینش همین دنا بوده
پاسخ
0
1
1
Aligeusbf 1404/4/3
من سورن پلاس ef7 داشتم بعد به خاطر کپ شدید و تاخیر دریچه گاز فروختم و دنا پلاس توربو اتومات آپشنال خریدم
نسبت به سورن پلاس اتاق ماشین خیلی کوچیک تر هست
اتاق سورن پلاس بزرگ تر هست ولی نرمی وبی صدایی اتاق دنا پلاس بهتر از سورن پلاس هست و تاخیرش نسبت به سورن پلاس خیلی کمتر هست
اگر به دنبال بزرگی و جادار بودن هستید قطعا سورن پلاس بهتره
اگر دنبال شتاب و کشش بهتر هستید دنا پلاس توربو بهتره
پاسخ
0
0
1
aligcgf 1404/4/2
تارا بخر
پاسخ
0
2
4