• مشخصات فنی plusturbo6mt
  • مشخصات فنی plusturbo6mt
  • مشخصات فنی plusturbo6mt

مشخصات فنی دنا پلاس EF7 6 دنده توربو سال 1396 - 1404

1012 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
ایران‌خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌لیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه می‌شود. ایران‌خودرو در
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
5/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

امکاناتی بیشتر از دنا
اقتصادی‌تر از پیشرانه‌های XUM و XU7
اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
بهبود گیربکس در مدل توربو 6 دنده
اضافه‌شدن سنسور نور و باران (از بهار 1402)
عرضه نسخه ارتقایافته (از پاییز 1402)

نقاط ضعف

عایق‌بندی کابین
کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
نرم بودن فرمان برقی در سرعت‌ بالا
موقعیت نامناسب دکمه‌های تنظیم برقی صندلی
عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو

تریم های دنا پلاس EF7

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1401 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ EF7

حجم موتور

1.7 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

150 اسب‌بخار

گشتاور

215 نیوتن‌متر

شتاب

10 ثانیه

سرعت

205 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

اول

طول

4559 میلی‌متر

عرض

1720 میلی‌متر

ارتفاع

1460 میلی‌متر

فاصله محوری

2671 میلی‌متر

وزن

1262 کیلوگرم

حجم باک

60 لیتر

چرخ جلو

205/50R16

چرخ عقب

205/50R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

(از پاییز 1402)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

(از پاییز 1402)

کنترل پایداری (ESC)

(از پاییز 1402)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

(از بهار 1402)

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

(از پاییز 1402)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

(از پاییز 1402)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

(از بهار 1402)

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

نئون

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

روکش چرم با دوخت قرمز

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - هندزفری

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - SD card

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

(نشانگر تعویض دنده: از پاییز 1402)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

مالتی پلکس

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

8 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه مخملی

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی - دسترسی به صندوق - زیرپایی موکتی با آرم توربو

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای دنا پلاس EF7 6 دنده توربو در بازار

رنو تندر 90 پلاس دنده ای

رنو تندر 90 پلاس دنده ای

مقایسه
سمند سورن ELX

سمند سورن ELX

مقایسه
دیدگاه کاربران
محمدحسینغ 1404/4/13
سلام و عرض احترام،دنا اپشنال در بین خودروهای داخلی بهترین سواری رو داره،فقط باید در نگهداریش دقت کرد مخصوصا روغن موتور و گیربکس،البته متاسفانه در حالت کلی خودروهای داخلی شانسی است .
پاسخ
0
0
3
فواددعایی 1404/4/7
سلام وقت بخییر ،یه اتومات مدل ۱۴۰۰ پیدا کردم کارکرد خیلی پایین ، کارشناسی کردم درسته کارکردش ، ۱۲ هزارتاس ماشین خابیده بوده اکثرا ، بنظرتون بخرمش ، سری ۱۴۰۰‌میگفت ایراد زیاد داشته ، گیربکس مخصوصا ، مصرفش ممنون میشم بگسد چقد هست. لطفا راهنماییم کنید ، با تشکر
پاسخ
1
0
1
awmin 1404/4/8
سلام دوست عزیز تمام مدل های دنا گیربکس خیلی خیلی بدی دارن مصرفش صدی ۹ هرچی خریدی بخر پولوتو نده دنا
1
1
awmin 1404/4/6
کل چیزایی که میشه بگم از این ماشین همینه که الان میگم خدمتتون هفته ی پیش یکی خشک داشتم فروختمش هزینه ی روغن و نگهداری موتورش زیاد یه گیربکس افتضاح داره که موتور رو نابود می کنه فضای کابین بسیار کوچیکی داره برای قد زیر ۱۸۰ خوبه از سر و صدای داخل اطاقشم که نگم براتون انگار سوار اسباب بازی شدین به شدت ایمنی پایینی داره یعنی از بین ماشین های حلبی ایرانی و چینی توی ایمنی پایین دنا ربته ی یک رو داره سیستم صوتیش رو انگار از توی سطل آشغال پیدا کردن نمی‌دونم چی بگم واقعاً یعنی اگه می خواین پولتون رو بدین ماشین بخرین هر چیزی بخرین غیر از دنا من طرفدار هیچ ماشینی نیستم فقط میگم هرچی خریدین دنا نخرین همه نوع مدلی ماشین ایرانی داشتم افتضاح ترینش همین دنا بوده
پاسخ
0
1
1
Aligeusbf 1404/4/3
من سورن پلاس ef7 داشتم بعد به خاطر کپ شدید و تاخیر دریچه گاز فروختم و دنا پلاس توربو اتومات آپشنال خریدم نسبت به سورن پلاس اتاق ماشین خیلی کوچیک تر هست اتاق سورن پلاس بزرگ تر هست ولی نرمی وبی صدایی اتاق دنا پلاس بهتر از سورن پلاس هست و تاخیرش نسبت به سورن پلاس خیلی کمتر هست اگر به دنبال بزرگی و جادار بودن هستید قطعا سورن پلاس بهتره اگر دنبال شتاب و کشش بهتر هستید دنا پلاس توربو بهتره
پاسخ
0
0
1
aligcgf 1404/4/2
تارا بخر
پاسخ
0
2
4