• مشخصات فنی plusturboautomaticoptional
  • مشخصات فنی plusturboautomaticoptional
  • مشخصات فنی plusturboautomaticoptional

مشخصات فنی دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو آپشنال سال 1396 - 1404

992 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
ایران‌خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌لیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه می‌شود. ایران‌خودرو در
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
5/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

امکاناتی بیشتر از دنا
اقتصادی‌تر از پیشرانه‌های XUM و XU7
اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
بهبود گیربکس در مدل توربو 6 دنده
اضافه‌شدن سنسور نور و باران (از بهار 1402)
عرضه نسخه ارتقایافته (از پاییز 1402)

نقاط ضعف

عایق‌بندی کابین
کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
نرم بودن فرمان برقی در سرعت‌ بالا
موقعیت نامناسب دکمه‌های تنظیم برقی صندلی
عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو

تریم های دنا پلاس EF7

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1402 تا 1404

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 سرعته اتومات با حالت اسپرت و برف

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ EF7

حجم موتور

1.7 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

150 اسب‌بخار

گشتاور

215 نیوتن‌متر

شتاب

10.5 ثانیه

سرعت

205 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

8.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

اول

طول

4559 میلی‌متر

عرض

1720 میلی‌متر

ارتفاع

1460 میلی‌متر

فاصله محوری

2671 میلی‌متر

وزن

1400 کیلوگرم

حجم باک

60 لیتر

چرخ جلو

205/50R16

چرخ عقب

205/50R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

روکش چرم با دوخت قرمز - فرمان دی‌کات

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - هندزفری

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تعویض دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

4

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

مالتی پلکس

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

8 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه مخملی

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی یا دو رنگ - دسترسی به صندوق - زیرپایی موکتی با آرم توربو

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو آپشنال در بازار

سمند سورن ELX

سمند سورن ELX

مقایسه
رنو تندر 90 پلاس دنده ای

رنو تندر 90 پلاس دنده ای

مقایسه
دیدگاه کاربران
ناشناس 1404/3/6
جالبه برام رئیس نمایندگی شهرستان ما پرادو و لندکروز سوار میشه...یکم به کل ماجرا فکر کنید...به اجبار مردم مجبور میکنن ماشینهای بی کیفیت و نا امن و قدیمی و ۱۰۰برابر گران‌تر قیمت واقعی بخرن ولی خودشون چی سوار میشن با پول و خون مردم که بدست آوردن ... تازه این یه مدیر ساده ایرانخودرو هست ...دیگه بقیش فکر کن ...
پاسخ
0
0
6
Ali1053 1404/3/3
سلام ضعف دنا اول بدنه نازک دوم حساس بودن‌ به بنزین معمولی
پاسخ
0
0
2
Ashkan2625 1404/3/3
سلام واقعا اگر كسي ميخاد ماشين ايراني معقول و با كيفيت سوار شه و از همه مهم تر بازم تاكيد ميكنم مهم تر ازهر چيز راننده بودن اون طرف هست من خودم اپشنال ٤٠٣ دارم تو اين يك سال به خاطر شغلم كه شهرهاي مختلف بايد برم براي خريد ميوه از باغ هاي مختلف از هر جاي ايران كاركردش الان ٩٤ هزار تاس و تا الان فقط روغن رو سر ٤ هزارتا دوستان روغن رو خواهشن ٤ هزارتا عوض كنيد متوجه حرف من ميشيد بعدا و تا الان يك بار گارانتي نرفتم چه براي سرويس وچه هر چيز ديگري روغن گيربكس سر ٤٠ هزارتا عوض كردم و تسمه تايم و دينام و شمع سر ٧٠ هزار تا عوضكردم و اب و ضد يخ رو همين فقط مصرفي و يه تجربه ديگه كه خواستم بگم در كل از ايران خودرو ماشين ميگيري فقط بايد رنگ مشكي رو بخري چون تيراژش كم هستش دقت توليد بيشتر هست نسبت به سفيد اين رو يكي از دوستام كه ايران خودرو مهندس هست به من گفته پر حرفي كردم فقط خواستم تجربم روتو اين يك سال از اين ماشين براتون بگم پاينده باشيد
پاسخ
1
0
2
Morteza56 1404/3/15
کاملاً مغایرت داره با خودرو من.پر از اشکال و همیشه خراب
0
0
Javad4190 1404/3/3
سلام بین خرید دناپلاس 6سرعته صفر و دناپلاس اتومات مدل 402 با کارکرد۲۰ هزار که تقریبا هردو توی یک رنج قیمت هستن انتخاب شما کدوم هست
پاسخ
0
0
0
Javad4190 1404/3/3
سلام بین خرید دناپلاس 6 دنده صفر و دناپلاس اتومات دوسال کارکرده کدوم انتخاب بهتری هست
پاسخ
0
0
0