• مشخصات فنی plusturboautomaticoptional
  • مشخصات فنی plusturboautomaticoptional
  • مشخصات فنی plusturboautomaticoptional

مشخصات فنی دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو آپشنال سال 1396 - 1403

926 دیدگاه
سال
ایران‌خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌لیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه می‌شود. ایران‌خودرو در
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

امکاناتی بیشتر از دنا
اقتصادی‌تر از پیشرانه‌های XUM و XU7
اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
بهبود گیربکس در مدل توربو 6 دنده
اضافه‌شدن سنسور نور و باران (از بهار 1402)

نقاط ضعف

عایق‌بندی کابین
کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
نرم بودن فرمان برقی در سرعت‌ بالا
موقعیت نامناسب دکمه‌های تنظیم برقی صندلی
عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1402 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 سرعته اتومات با حالت اسپرت و برف

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ EF7

حجم موتور

1.7 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

150 اسب‌بخار

گشتاور

215 نیوتن‌متر

شتاب

10.5 ثانیه

سرعت

205 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

8.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

اول

طول

4559 میلی‌متر

عرض

1720 میلی‌متر

ارتفاع

1460 میلی‌متر

فاصله محوری

2671 میلی‌متر

وزن

1400 کیلوگرم

حجم باک

60 لیتر

چرخ جلو

205/50R16

چرخ عقب

205/50R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

روکش چرم با دوخت قرمز - فرمان دی‌کات

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - هندزفری

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تعویض دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

4

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

مالتی پلکس

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

8 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه مخملی

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی یا دو رنگ - دسترسی به صندوق - زیرپایی موکتی با آرم توربو

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
siamak 4 روز پیش
داشتم کامنتارو میخوندم .متاسفم تو کشوری زندگی میکنم که مردمش تو همه ی موارد با تعصب حرف میزنن بدون داشتن کوچکترین اطلاعاتی در زمینه ی خودرو
پاسخ
0
0
1
رادمنش 1403/8/13
سلام و درود به همگی داشتم نظریه هارو میخوندم و خواستم یه کمک واقعی به اونایی کنم که میخوان این ماشین رو بخرن کنم اول از همه به هیچ عنوان به نظریه ها توجه نکنید حتی شاید خود منم دارم دروغ میگم چون متاسفانه تو مملکتی زندگی میکنیم که از روی بیکاری یا تعصبی که یسریا روی ماشین دارن میان چرت و پرت مینویسن و من خودم بخاطر نظریه های غلط داشتم بیخیال این ماشین میشدم ،تنها چیزی که میتونم بگم اگه بین چندتا انتخاب گیر کردین برین حتما هر چندتاشو سوارشید و در مورد بازار دست دومش تحقیق کنید بعد بخرین،نظریه خودمم درباره این ماشین اینه توی این رنج قیمت با توجه به بازار و مدلی که انتخاب میکنید سواری نرم امکانات خوب بازار دست دوم خوب و طراحی جوان پسند عالیه از شتاب هم توی ایرانی ها واقعا بینظیره تاکید میکنم شاید من دروغگو هستم ولی برید بشینید پشت فرمون که متوجه همه حرفام بشید
پاسخ
0
0
2
.Amir. 1403/8/12
سلام خدمت همگی من دنا پلاس مدل ۱۴۰۲ دارم خواستم تجربیاتم رو داخل این یکسال سواری باهاتون به اشتراک بذارم . متاسفانه کیفیت سواری و داشبورد و صندلی در حد یک ماشین ۹۰۰ میلیونی نیست . سر و صدای کابین زیاده واقعا زیاده . عقب ماشین کوبش داره و در کل سواری نرمی نداره . از تارا خیلی سواریش پایین تره با اینکه تایر هم عوض کردم تاثیر چندانی نداشت . لنت ترمز هاش بی کیفیته و زود به سوت زدن می افته عایق بندیش متوسط رو به بالاست و بدک نیست اما نمی تونه صدای داشبورد و تعلیق شو بگیره پایداریش خوبه متاسفانه کیفیت ساخت و مونتاژ به شدت پایینه و اگر آدم وسواسی باشید کمی ناراحتتون میکنه . صندلی برقی یک آپشن جالبه که داخل خودرو های داخلی کمتر دیده میشه . و واقعا خوبی ولی ارگونومی و راحتی زیادی نداره و داخل بلند مدت کمر درد می گیرید و صندلیش خیلی سر و صدا می کنه و اعصاب خورد کنه و همه اش صدای قیژ قیژ می ده کروز کنترلش خوب و کاربردی هست اما ممکنه بخاطر مشکل استپ کلاچ یا ترمز از کار بیفته که مال منم همینطور شد بالابر های درش داخل ۳۰۰۰ کیلومتر خراب شد که نمایندگی پاسخگو بود و عوض کردش ریموت هم سوخت و کلا عوض شد و.... در کل مشکل برقی زیاد داره و شانس شماست موتورش شدیدا به روغن بی کیفیت حساسه باید دقت کنید . متاسفانه ماشین داخل یک سال دچار پوسیدگی جزئی داخل قسمت سینی و داخل در های جلو و پشت دستگیره استیل صندوق عقب شده که برای من به شخصه عجیب و غیر قابل باور است !! لامپ هاش و مه شکنش هم زود می سوزه که یه نظرم زیاد مهم نیست . خدمات پس از فروشش هم خداوکیلی خوبه من راضیم در کل باید بگم که نسبت به پولی که پرداخت می کنید فکر نکنم ارزش داشته باشه و بهتره گزینه های دیگری رو بررسی کنید که گرفتار نشید و نگید یک ماشین صفر گرفتم که حداقل سه سال خراب نمیشه نه از این خبرا نیست . امید وارم که کمکتون کرده باشم . سعی کردم که نقاط ضعف ماشین رو بگم چون نقاط قوتش که مشخصه موفق و پیروز باشید
پاسخ
0
1
3
ناشناس 1403/8/10
عرض سلام و ادب ام جی ۳۶۰ مدل ۹۷ بهتر است یا دنا پلاس توربو مدل ۱۴۰۱؟
پاسخ
1
0
1
ناشناس 1403/8/12
دنا توربو چون هم لوازمش خیلی راحت تر و ارزون تره و هم بازار فروس دست دوم خیلی بهتری داره
1
2
ناشناس 1403/8/3
با عرض سلام خدمت همه دوستان و خوانندگان عزیزانی که این همه گلایه کردید من از بد شانسی شما میدونم چون یک دنا پلاس دنده ای مدل 99 سوار شدم هم بسیار نرمه به خاطر صندلی های برقی و مبلی بودنش راه های طولانی اصلا خسته کننده نیست شتابش خوبه اگه بخوای هر ماشینی رو ۵ نفر که هر کدوم ۱۵۰ کیلو و بارت هم ۷۰۰ کیلو سوار کنی بله کم میاره ، حالا کسی این همه ادعا می‌کنه که خودش مهندسی ، تکنیسینی ، باشه چیزی درست کرده باشه ، اختراعی ، نوآوری میشه تحمل کرد ، عزیزان شما که از من بدتر ... ، توقع انسان از هر چیز به اندازه خودش داشته باشه
پاسخ
0
1
2