مشخصات فنی دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو آپشنال سال 1396 - 1403
سال
ایرانخودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیسلیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغهای جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگتر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه میشود. ایرانخودرو در
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
امکاناتی بیشتر از دنا
اقتصادیتر از پیشرانههای XUM و XU7
اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
بهبود گیربکس در مدل توربو 6 دنده
اضافهشدن سنسور نور و باران (از بهار 1402)
نقاط ضعف
عایقبندی کابین
کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
نرم بودن فرمان برقی در سرعت بالا
موقعیت نامناسب دکمههای تنظیم برقی صندلی
عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 سرعته اتومات با حالت اسپرت و برفپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ EF7حجم موتور
1.7 لیترعملکرد فنی
قدرت
150 اسببخارگشتاور
215 نیوتنمترشتاب
10.5 ثانیهسرعت
205 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
8.1 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
اولطول
4559 میلیمترعرض
1720 میلیمترارتفاع
1460 میلیمترفاصله محوری
2671 میلیمتروزن
1400 کیلوگرمحجم باک
60 لیترچرخ جلو
205/50R16چرخ عقب
205/50R16سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
سایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
روکش چرم با دوخت قرمز - فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - هندزفریمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USBسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تعویض دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
4ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
مالتی پلکسرفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
8 حالته برقیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه مخملیایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکی یا دو رنگ - دسترسی به صندوق - زیرپایی موکتی با آرم توربوآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 6 روز پیش
با عرض سلام خدمت همه دوستان و خوانندگان
عزیزانی که این همه گلایه کردید من از بد شانسی شما میدونم چون یک دنا پلاس دنده ای مدل 99 سوار شدم هم بسیار نرمه به خاطر صندلی های برقی و مبلی بودنش راه های طولانی اصلا خسته کننده نیست شتابش خوبه اگه بخوای هر ماشینی رو ۵ نفر که هر کدوم ۱۵۰ کیلو و بارت هم ۷۰۰ کیلو سوار کنی بله کم میاره ، حالا کسی این همه ادعا میکنه که خودش مهندسی ، تکنیسینی ، باشه چیزی درست کرده باشه ، اختراعی ، نوآوری میشه تحمل کرد ، عزیزان شما که از من بدتر ... ، توقع انسان از هر چیز به اندازه خودش داشته باشه
پاسخ
0
1
1
نورالهبلندی 1403/7/25
سلام، من دارم مدل ۴۰۲، واقعا"مزخرفه، مشکل برقی، کابین تنگ و آشغال، میخام اون طراحش گیرم بیاد گوششا بجوم، یه وقت کیلومترش قطع میشه، فرمونش سفت میشه تمام چراغهای هسدارش روشن میشه، تقه میزنه، زیر پا تلق تلوق ، ، ۱۷۰۰۰ هزار دلار پول یه سانتافه مدل ۲۰۲۰تو دبی دادم سوار اسباب بازی میشم، یه بار هم خود بخود از جاده خارج شد نزدبک بود ده تا ملق بزنم، خلاصه جون زیادی دارم، اصلا قابل اطمینان نیست، خدا لعنت کنه اونایی که با جون مردم بازی میکنن....
پاسخ
1
1
2
Mmm123 1403/7/30
یادش بخیر ۳ سال پیش من از صفر تحویل گرفته بودم ،خرداد۱۴۰۰،۶همین مشکلات داشتم الان هم بعد سه سال اومدم میبینم همه دارید می نالید ازش.همینارو تو همین صفحه نوشته بودم ولی باز رفتید صف ایستادید براش.از ماست که برماست
1
0
ناشناس 1403/7/24
دوستان نظرتون راجع به دنا جوانان EFP چیه؟
اون خوبه یا x33 cross ؟
پاسخ
2
0
2
نورالهبلندی 1403/7/25
اصلا خوب نیست
1
1
ناشناس 1403/7/24
دنا جوانان کمی خواهانش نسبت به ایکس 33 بیشتره ولی هر دو توی رنج قیمتی ماشین خوبین ولی از نظر شتاب دنا جوانان شتاب بیشتری دارد
1
2
ناشناس 1403/7/24
کلا ایراد برقی زیاد داره (یا کلیدها از کار میفتن یا چراغ چک موتور بی مورد روشن میشه،... )
از بیرون شیک و با وقار ولی داخل که میشینی سقف بسیار کوتاه (اذیت کننده) ، فرمون با پا دو انگشت فاصله داره، شتابگیری اولیه با تاخیر اذیت کننده
تو سر بالایی اگر از ترمز استفاده کنید کند و با تاخیر به سرعت قبل بر میگیردد با اینکه توربو است
ولی تو کفی و سرپائینی جاده ها خیلی خوب میره
صدا و احساس ضربه تو دست اندازها زیاد نیست و به نظرم خوبه
چون ارتفاع ماشین به صورت استاندارد کمه مانور پذیری قابل قبولی داره و اولش هیجان داره
قفل و دستگیره ها لاکی کروم و مشابه اسباب بازی های ارزون بچه ها
تنها مزیت نسبی اینست که میتوانید به فروش سریع آن اطمینان کنید
در کل من بیشتر از دو ماه نتونستم تحملش کنم
پاسخ
0
1
2
MORTEZA 1403/7/22
سلام
برای جبران بنزین معمولی جهت خودروهای توربو مثل دنا آپشنال، از چه مکملی و به چه میزان باید استفاده کرد؟
پاسخ
0
0
0