• مشخصات فنی plusturboautomatic
  • مشخصات فنی plusturboautomatic
  • مشخصات فنی plusturboautomatic

مشخصات فنی دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده سال 1396 - 1403

910 دیدگاه
سال
ایران‌خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌لیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه می‌شود. ایران‌خودرو در
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

امکاناتی بیشتر از دنا
اقتصادی‌تر از پیشرانه‌های XUM و XU7
اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
بهبود گیربکس در مدل توربو 6 دنده
اضافه‌شدن سنسور نور و باران (از بهار 1402)

نقاط ضعف

عایق‌بندی کابین
کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
نرم بودن فرمان برقی در سرعت‌ بالا
موقعیت نامناسب دکمه‌های تنظیم برقی صندلی
عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1399 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 سرعته اتومات با حالت اسپرت و برف

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ EF7

حجم موتور

1.7 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

150 اسب‌بخار

گشتاور

215 نیوتن‌متر

شتاب

10 ثانیه

سرعت

205 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

اول

طول

4559 میلی‌متر

عرض

1720 میلی‌متر

ارتفاع

1460 میلی‌متر

فاصله محوری

2671 میلی‌متر

وزن

1334 کیلوگرم

حجم باک

60 لیتر

چرخ جلو

205/50R16

چرخ عقب

205/50R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

(از بهار 1402)

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

(از بهار 1402)

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

نئون

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

روکش چرم با دوخت قرمز

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - هندزفری

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - SD card

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

4

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

مالتی پلکس

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

8 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه مخملی

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی یا دو رنگ - دسترسی به صندوق - زیرپایی موکتی با آرم توربو

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
فریدییییییی 2 روز پیش
سلام.اقا کسی اپشنال داشته ؟ سرعت بالا ۱۶۰ و بالاتر رفته؟ میگن میره تو دنده اضطراری بیخود و بی جهت درسته؟ گاهی اوقات میگن دکمه استارت کار نمیکنه باید سرباتری کسید دزسته؟ میگن سرعت بالا ۱۸۰ ۲۰۰ یهو esp فعال میشه ماسین ترمز میکنه در حدی ک به چپ شدن برسه درسته؟
پاسخ
0
1
0
ناشناس 5 روز پیش
اندروید اتو داره
پاسخ
0
0
0
فریدییییییی 1403/6/13
سلام.۲۰۷ پانا دنده بخرم یا دنا پلاس توربو اتومات. ۲۰۷ ارزون تره دنا باید بیشتر هزینه کرد ولی ۲۰۷ یکم چون اپشنای خیلی ساده رو نداره دلمو میزنه مثل صندلی برقی آینه تاشو برقی و این مسائل کابین ۲۰۷ قشنگ تر از دناعه. دنا داخلش یجوریه واسه ادمای سن داره ولی ۲۰۷ جوون تره اما اگه دوستان کسی داشته بتونه نظر بده ممنون میشم
پاسخ
1
0
1
Hossini123 1403/6/13
دنا و 207 هر دو توی بازار خیلی مورد استقبال مصرف کننده گان قرار گرفته و هر دو گزینه خیلی خوبی هم برای سواری و مصرف هم برای سرمایه گذاری هستند ولی هزینه و استهلاک دنا توربو مقداری از 207 بالاتر هست ولی خوب لذت رانندگی بیشتری هم برای شما به ارمغان می اورد
1
1
ناشناس 1403/6/5
جالبه کارشناسان با دستگاه از دنا توربو تست و آزمایش قدرت گرفتن، ۱۳۰ اسب بخار قدرت داشت نه ۱۵۰ !!!!!!!!!!!
پاسخ
0
1
4
مسعود. 1403/5/22
پدرم چند روزه تحویل گرفته (پلاس آپشنال اتومات 1403)ولی هنوز باهاش رانندگی نکرده میگه دوستش ندارم ماشین خودم(206 sd v8 مدل 90)بهتر و میخواد بفروشه. در ضمن جا لیوانی نداره؟درسته؟یا ما پیدا نکردیم.
پاسخ
1
1
1
mrsakha 1403/6/1
حق داره من امروز یه اسنپ سوار شدم دنا توربو اتومات بود. صندلی عقب کمردرد گرفتم انگار تخته گذاشته باشت هیچ ارگونومی نداره . رکش مخمل تو درهای پلاستیک و مخمل صدای باد داخل می‌ومد جای پا تنگ . واقعا ماشین بیخودی هست
2
3