مشخصات فنی دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده سال 1396 - 1403
سال
ایرانخودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیسلیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغهای جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگتر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه میشود. ایرانخودرو در
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
امکاناتی بیشتر از دنا
اقتصادیتر از پیشرانههای XUM و XU7
اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
بهبود گیربکس در مدل توربو 6 دنده
اضافهشدن سنسور نور و باران (از بهار 1402)
نقاط ضعف
عایقبندی کابین
کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
نرم بودن فرمان برقی در سرعت بالا
موقعیت نامناسب دکمههای تنظیم برقی صندلی
عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1399 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 سرعته اتومات با حالت اسپرت و برفپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ EF7حجم موتور
1.7 لیترعملکرد فنی
قدرت
150 اسببخارگشتاور
215 نیوتنمترشتاب
10 ثانیهسرعت
205 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
اولطول
4559 میلیمترعرض
1720 میلیمترارتفاع
1460 میلیمترفاصله محوری
2671 میلیمتروزن
1334 کیلوگرمحجم باک
60 لیترچرخ جلو
205/50R16چرخ عقب
205/50R16سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
(از بهار 1402)سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
(از بهار 1402)نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
نئونسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
روکش چرم با دوخت قرمزمالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - هندزفریمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - SD cardسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
4ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
مالتی پلکسرفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
8 حالته برقیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه مخملیایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکی یا دو رنگ - دسترسی به صندوق - زیرپایی موکتی با آرم توربوآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
فریدییییییی 3 روز پیش
سلام.اقا کسی اپشنال داشته ؟
سرعت بالا ۱۶۰ و بالاتر رفته؟
میگن میره تو دنده اضطراری بیخود و بی جهت درسته؟
گاهی اوقات میگن دکمه استارت کار نمیکنه باید سرباتری کسید دزسته؟
میگن سرعت بالا ۱۸۰ ۲۰۰ یهو esp فعال میشه ماسین ترمز میکنه در حدی ک به چپ شدن برسه درسته؟
پاسخ
0
1
2
ناشناس 6 روز پیش
اندروید اتو داره
پاسخ
0
1
0
فریدییییییی 1403/6/13
سلام.۲۰۷ پانا دنده بخرم یا دنا پلاس توربو اتومات.
۲۰۷ ارزون تره
دنا باید بیشتر هزینه کرد
ولی ۲۰۷ یکم چون اپشنای خیلی ساده رو نداره دلمو میزنه
مثل صندلی برقی
آینه تاشو برقی
و این مسائل
کابین ۲۰۷ قشنگ تر از دناعه.
دنا داخلش یجوریه واسه ادمای سن داره
ولی ۲۰۷ جوون تره
اما اگه دوستان کسی داشته بتونه نظر بده ممنون میشم
پاسخ
1
0
1
Hossini123 1403/6/13
دنا و 207 هر دو توی بازار خیلی مورد استقبال مصرف کننده گان قرار گرفته و هر دو گزینه خیلی خوبی هم برای سواری و مصرف هم برای سرمایه گذاری هستند ولی هزینه و استهلاک دنا توربو مقداری از 207 بالاتر هست ولی خوب لذت رانندگی بیشتری هم برای شما به ارمغان می اورد
1
2
ناشناس 1403/6/5
جالبه کارشناسان با دستگاه از دنا توربو تست و آزمایش قدرت گرفتن، ۱۳۰ اسب بخار قدرت داشت نه ۱۵۰ !!!!!!!!!!!
پاسخ
0
1
5
مسعود. 1403/5/22
پدرم چند روزه تحویل گرفته (پلاس آپشنال اتومات 1403)ولی هنوز باهاش رانندگی نکرده میگه دوستش ندارم ماشین خودم(206 sd v8 مدل 90)بهتر و میخواد بفروشه.
در ضمن جا لیوانی نداره؟درسته؟یا ما پیدا نکردیم.
پاسخ
1
1
2
mrsakha 1403/6/1
حق داره من امروز یه اسنپ سوار شدم دنا توربو اتومات بود. صندلی عقب کمردرد گرفتم انگار تخته گذاشته باشت هیچ ارگونومی نداره . رکش مخمل تو درهای پلاستیک و مخمل صدای باد داخل میومد جای پا تنگ . واقعا ماشین بیخودی هست
2
3