• مشخصات فنی plusturbo
  • مشخصات فنی plusturbo
  • مشخصات فنی plusturbo

مشخصات فنی دنا پلاس EF7 5 دنده توربو سال 1396 - 1404

1101 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
ایران‌خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌لیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه می‌شود. ایران‌خودرو در
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.4
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
5/10 کابین و امکانات
7/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

امکاناتی بیشتر از دنا
اقتصادی‌تر از پیشرانه‌های XUM و XU7
اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
بهبود گیربکس در مدل توربو 6 دنده
اضافه‌شدن سنسور نور و باران (از بهار 1402)
عرضه نسخه ارتقایافته (از پاییز 1402)

نقاط ضعف

عایق‌بندی کابین
کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
نرم بودن فرمان برقی در سرعت‌ بالا
موقعیت نامناسب دکمه‌های تنظیم برقی صندلی
عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو

تریم های دنا پلاس EF7

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1397 تا 1401

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ EF7

حجم موتور

1.7 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

150 اسب‌بخار

گشتاور

215 نیوتن‌متر

شتاب

10 ثانیه

سرعت

205 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

اول

طول

4559 میلی‌متر

عرض

1720 میلی‌متر

ارتفاع

1460 میلی‌متر

فاصله محوری

2671 میلی‌متر

وزن

1262 کیلوگرم

حجم باک

60 لیتر

چرخ جلو

205/50R16

چرخ عقب

205/50R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

(دزدگیر فابریک: سفارش مدیران)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

نئون

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

روکش چرم با دوخت قرمز

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - هندزفری

مانیتور

7 اینچی لمسی - (مانیتور عقب: سفارش مدیران)

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

(سفارش مدیران)

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - SD card

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

(گیرنده تلویزیون: سفارش مدیران) - (دی وی دی پلیر با دسته گیم: سفارش مدیران)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

(سفارشی)

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

مالتی پلکس

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

8 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه مخملی - (روکش چرم فابریک: سفارش مدیران)

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی - دسترسی به صندوق - زیرپایی موکتی با آرم توربو - (کفپوش صندوق و کابین: سفارش مدیران)

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سفارشی

سایر ویژگی‌ ظاهری

(آنتن کوسه‌ای: سفارشی) - (شیشه سولار: سفارش مدیران)
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای دنا پلاس EF7 5 دنده توربو در بازار

رنو تندر 90 پلاس دنده ای

رنو تندر 90 پلاس دنده ای

مقایسه
سمند سورن ELX

سمند سورن ELX

مقایسه
دیدگاه کاربران
Afshar51 5 روز پیش
سلام دوستان من تازه صفر کیلومتر خریدم اگه درست رانندگی کنید جوابگو هستش
پاسخ
0
0
0
عسگرری 6 روز پیش
سلام به همگی من ده دوازده روزه دنا اتومات صفر خریدم‌ قبلاً اتومات نداشتم نظرات که می خونم بعضی ها آنچنان بی مهابا حمله می کنند که واقعا از خریدم می ترسم ، نکنه این ماشین وبال گردنم بشه ، خب بعضی ها به نظر منطقی نقد می کنند ،
پاسخ
0
0
0
Mousavi2000 1404/9/3
خداییش ماشین ایرانی دنا میخرید 6دنده تنفس طبیعی بخرید ef7پلاس از 403اومده عالیهههه مگرنه توربو چه ماشین های ایرانی چه چینی هم زود داغ میکنه هم نظم مدار نداره و از همه مهم تر گیربکس اتومات به قران بسشترین باگ و خرابی رو داره به خصوص ایرانی
پاسخ
0
1
0
محسن06 1404/8/23
دنا پلاس ۵ دنده های جدید ۱۴۰۴ ماشینای خوبین یا ۶ دنده ها ؟فرقشون چیه راهنمایی کنید
پاسخ
1
1
0
علیسلامـــــــتی 1404/8/27
اگر بیشتر از دنا پلاس استفاده شهری می‌کنی یا بودجه‌ات محدودتر است: مدل ۵ دنده گزینه منطقی‌تره. چون ساده‌تر، ارزان‌تر و نگهداری آن معقول‌تر خواهد بود. اگر اولویت‌ات سفر بین‌شهری، مصرف در بزرگراه و احساس رانندگی مدرن‌تر (با دنده ششم) است: مدل ۶ دنده را پیشنهاد می‌دم.
0
2
Alimohamad1370 1404/8/22
پولی که میخواید بدید این افتضاح تاریخ خودرو سازی بخرید ی زره روش بزارید ، ریسپکت ۲ بخرید ، در حد مزدا ۳ کیفیت سواری و همه چیش قیافش خیلی شیکه چرا پول میدید این ماشین مزخرف
پاسخ
1
6
2
ناشناس 1404/8/26
طرفدار ماشین ایرانخودرو نیستم همشون اشغالن...ولی ماشین چینی هم داشتم چندین مدلش همشون گیربکسشون خراب شده خیلی ضعیف هست گیربکسشون یکم فشار بیاری گیربکس ماشین چینی داغون میشه...چه کنیم باید ساخت با این آشغالها مجبورمون میکنن با این قیمت مالیاتی گمرک که میبندن روشون
0
2