بررسی مشخصات دنا پلاس
بررسی مشخصات دنا پلاس
بررسی مشخصات دنا پلاس

ایران‌خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌لیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه می‌شود. ایران‌خودرو در ابتدا امکانات رفاهی مشتری پسندی مانند سانروف، مانیتور بزرگ‌تر، دوربین عقب، ایربگ جانبی، کروز کنترل، دی‌لایت‌های جدید و چراغ خوش‌آمدگویی روی دنا پلاس قرار داده بود. البته از اواسط سال 97 بعضی از این آپشن‌ها (ایربگ جانبی و سانروف) مجددا از خانواده دنا پلاس حذف شدند! مهم‌ترین حذفیات این خودرو مواردی مانند ایربگ‌های جانبی، سانروف، جاعینکی و سیستم پشتبانی نویگیشن است. در قسمت فنی نیز دنا پلاس، تفاوتی با دنا معمولی ندارد. کیفیت ساخت آن نیز اندکی بهتر از دناست اما همچنان از تندر پلاس، کمتر است. حال به سراغ دومین عضو خانواده دنا، یعنی نسخه «پلاس توربو دنده‌ای» برویم؛ خودرویی که تولید آن از اواسط سال 96 آغاز شد اما اولین سری آن در سال 97 بدست مشتریانش رسید. به لحاظ فنی، تفاوت پلاس توربو با پلاس معمولی مانند تفاوت سورن توربو با سورن معمولی است؛ یعنی ایران خودرو فقط سیستم توربوشارژ را به پیشرانه EF7 این خودرو افزوده و چندین تغییر فنی جزیی در آن اعمال کرده. البته به لحاظ تجهیزات ظاهری نیز دنا پلاس توربو با چندین ویژگی متفاوت‌تر به تولید رسیده است مثل: رینگ بزرگتر با طراحی جدید، فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیرپایی موکتی با طرح توربو و نوار قرمز رنگ و سر دنده جدید. اما سومین عضو خانواده دنا، نسخه «پلاس توربو اتومات» است که از گیربکس 6 سرعته اتومات بهره می‌برد و به همین دلیل نیز وزن خالصش حدود 70 کیلوگرم بیشتر شده. درباره گیربکس اتومات این خودرو باید این نکته را بدانید که حتی در حالت تیپ ترونیک نیز به شما اجازه نمی‌دهد دور موتور را بالاتر از 4500 ببرید. دنا پلاس توربو اتومات که تحویل آن از نیمه اول 99 شروع شد، در تجهیزات و کیفیت ساخت متاسفانه دقیقا مانند دنا پلاس توربو دنده‌ای است؛ فقط به این تفاوت که به «فرمان برقی» مجهز شده.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای دنا پلاس

    • امکاناتی بیشتر از دنا
    • اقتصادی‌تر از پیشرانه‌های XUM و XU7
    • اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
  • معایب دنا پلاس

    • عایق‌بندی کابین
    • کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
    • کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
    • سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
    • نرم بودن فرمان برقی در سرعت‌ بالا
    • موقعیت نامناسب دکمه‌های تنظیم برقی صندلی
    • عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو
    • عدم بهبود آپشن‌های توربو اتومات نسبت به توربو دستی
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1399 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 سرعته اتومات با حالت اسپرت و برف
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ EF7
  • حجم موتور 1.7 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 215 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.5 ثانیه
  • سرعت 205 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) اول
  • طول 4559 میلی‌متر
  • عرض 1944 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2671 میلی‌متر
  • وزن 1275 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/50R16
  • چرخ عقب 205/50R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1397 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ EF7
  • حجم موتور 1.7 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 215 نیوتن‌متر
  • شتاب 10 ثانیه
  • سرعت 205 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) اول
  • طول 4559 میلی‌متر
  • عرض 1944 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2671 میلی‌متر
  • وزن 1262 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/50R16
  • چرخ عقب 205/50R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1396 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر EF7
  • حجم موتور 1.7 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 113 اسب‌بخار
  • گشتاور 155 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.5 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) اول
  • طول 4559 میلی‌متر
  • عرض 1944 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2671 میلی‌متر
  • وزن 1258 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 195/60R15
  • چرخ عقب 195/60R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
637 دیدگاه

majid a7(90 روز پیش)

دوستان بنظرتون دنا پلاس بهتره یا سورن پلاس. برام اپشن و جاداری صندوق و صندلی عقب مهم تره .

Saeed67 (8 روز پیش)

نظر من دنا پلاس ، سورن پلاس هم خوبه ولی موتور دنا پلاس توربو نسخه بهبود یافته سورن پلاسه

Sharif(122 روز پیش)

سلام آیا به ماشین های با موتور توربو شارژ مثل دنا، باید فقط بنزین سوپر زد؟

Mmmd (83 روز پیش)

آره فک کنم چون EF7 برای اکتان ۹۳ به بالا ساخته شده و بنزین معمولی اکتانش کمتر از ۸۷ هست

Saeed67 (8 روز پیش)

بنزین یورو 4 هم بزنی خوبه ، با بنزین معمولی مصرفت میره بالاتر و در طولانی مدت ممکنه مضر باشه. سعی کن سوپر بزنی نشد هم چند باک در میون بزن

Radi(8 روز پیش)

سلام دوستان دنا پلاس توربو اتوماتیک بهتره یا تارا اتوماتیک ؟

Jaavad(9 روز پیش)

سلام من ماشین دنا توربو اتومات را اول اسفند ۱۴۰۰ تحویل گرفتم. نظر و تجربه من در مرداد ۱۴۰۱: ۱. به لحاظ ظاهر و طراحی تو این رنج فوق‌العاده است به ویژه رنگی مشکی که دارم. ۲. به لحاظ توان موتور و شتاب هم عالی. حتی در جاده‌های سربالایی و کوهستانی بدون مشکل میره. خودم با مسافر کامل و یه بچه و صندوق وسیله رفتم ییلاق فیلبند (یه روستای کوهستانی با جاده‌های s شکل ) آخ نگفت. ۳. این که میگن مکان کلید تنظیم صندلی نامناسب هستش و جا دست نداره، اصلا این طور نیست و به راحتی تنظیم میشه. ۴. راحتی صندلی خوبه بد نیست و تنظیماتش به درد بخوره ۵. مشکل اصلی که ماشین من داره گاهی اوقات به ویژه داخل شهر پس از کاهش سرعت و ترمز گرفتن انگار معکوس نمی‌کشه و دنده کم نمی کنه و دور موتور میاد زیر ۱۵۰۰ و ماشین ترتر می‌کنه. باید چند بار پدال گاز فشار بدم یا زیاد گاز بدم تا این که دور موتور بره بالا تا صدا قطع بشه. نمایندگی میگه برو بیرون ریمپ کن از ما کاری برنمیاد!!! ۶. گاهی هنگام تعویض دنده به حالت عقب (R) ماشین تقه می زنه طوری که صدای وحشتناکی میده و ماشین تکون می‌خوره البته همیشگی نیست و گاهی خفیف هست. نمایندگی میگه کاری نمیشه کرد. ۷. گاهی هنگام تعویض به دنده عقب سیستم برقی قاطی می کنه طوری که چراغ خاموش و روشن میشه، کیلومتر trip صفر میشه و سنسور دنده عقب نیمه فعال میشه یعنی وقتی به مانع نزدیک میشم مانیتور نشون میده اما صدای هشدار نمیده. نمایندگی میگه مشکل از دسته سیم موتور هست. ۸. لنت عقب سوت می‌کشید نمایندگی تحت گارانتی عوض کرد. ۹. چراغ پس زمینه بخارگیر روشن نمی شد اما کار می کرد کل پنل سیستم تهویه هوا تحت گارانتی عوض کردم. ۱۰. قاب ستون بیرونی هر دو سمت شل شده و سمت شاگرد کامل شل شد و شکست که تعویض کردم. ۱۱. تیغه برف پاک کن سمت راننده پله‌ای حرکت می‌کرد تحت گارانتی عوض کردم. ۱۲. روز اول که ماشین را تحویل گرفتم قاب زیر کنسول کناری سمت شاگرد نداشت متاسفانه اومدم خونه متوجه شدم. هنوزم قاب نداره و نتونستم از جایی تهیه کنم. ۱۳. سانروف خوبه و مشکلی نداره ۱۴. سیستم مالتی مدیا چنگی به دل نمی زنه کیفیت تصویر متوسط و هنگ می کنه. ۱۵. کلا ستون و درب ها تو دست انداز صدای قیج قیج میده . ۱۶. یه بار سیستم دزدگیرش قاطی کرد و کلا بوق می زد و قطع نمی شد مجبور شدم سرباتری دربیارم.

Alireza23(78 روز پیش)

به جای دنا پلاس توربو چی میشه خرید پیشنهاد بدید

Cyu6tfg (51 روز پیش)

تارا اتوماتیک البته گرون تر هست ولی بهتر

momen (50 روز پیش)

باید ببینی نیاز و توقعت چیه . مثلا تندر پلاس اتومات عالیه . یا حتی ساندرو . یا حتی جک جی4

J4Reza (47 روز پیش)

جک جی ۴ بخر فوق‌العاده کم مصرف و بدون استهلاک موتور زنجیر تایم فنر بندی نرم فرمان برقی دقیق دو برابر دنا می ارزه

JjjjAmir (10 روز پیش)

تارا اتومات بخرین جونت راحته

سیاوش محسنی(28 روز پیش)

نمی خوام بگم ماشین بدون ایرادیه ولی از همه اونایی که دارن پرسیدم و یک سفر چهار ساعته هم باهاش رفتم، با توجه به موتور قوی و گیربکس پیشرفته خودرو و در نظر گرفتن خدمات گسترده ایران خودرو، با وجود تمام معایبی که داره به صرفه ترین و بهترین خودرو اتومات در رده قیمتی خودش هست و میشه گفت تو این محدوده قیمت هیچ رقیبی نداره. البته اگر کسی بخواد بیشتر هزینه کنه قطعاً خودروهای بسیار بهتری داخل کشور وجود داره.

JjjjAmir (10 روز پیش)

تارا اتوماتیک ۹۰م گرونتره خیلی بهتره

BehnamFr(570 روز پیش)

سلام دوستان یه 3 ماهی هستش یه دستگاه دنا پلاس توربو اتومات سفید از شرکت دلال تحویل گرفتم. اگر بخواهید من با مشورت و کمک بعضی از اقایون مثل این جناب محسنی و اسدی و بعضی که اسمشون نمیبرم . منماشین اصلی و جاده ایم مگان 2000 هستش . چون دیگه جدیدا گرون شده و قطعاتش نایاب شده گفتم بهتره یه ماشین بخرم تو جاده دیگه اونو استفاده کنم.  یه کوییک اتوماتیک هم دارم که اون برای شهره توی خط مقایسه با این ماشین نیست. روز اولی که گرفتمش راستیتش برق زیبایی و خوشگلیش چشای منو گرفت. خیلی هم پرشتاب بود میتونم بگم تو شتاب اولیه راحت مگان رو میخورد. اوردمش خونه. یک یه هفته ای استفادش کردم تا رسید 1000 کیلومتر . سر 1100 کیلومتر ماشین خراب شد دیگه بزور استارت میخورد. بردمش نمایندگی گفتن استارتت نیم سوز شده. گفتن گارانتی نیس از من 800 هزار تومن پول گرفتن عوضش کردن. گفتم عیب نداره. از 1200 شروع کردم باهاش رفتم جاده. چون من بیشتر بین تهران و شمال با خانواده در تردد هستم .  اول از همه این ماشین بالای 100 کیلومتر اگر ضبط رو روشن نکنی صدای باد دیوونت میکنه . راستیتش از ظبط و سیستم برقیش اصلا راصی نیستم چون همیشه یا ظبطش هنگه یا دکمه های رو فرمونش کار نمیکنه. ماشین هم بعضی از اوقات تا سر باتری رو قطع نکنی استارت نمیخوره یه مشکل چراغ چک رو هم خیلی داره هر دو روز یکبار روشن میشه باید دیاگ بزنی ببینی مشکل چیه. .یه 3 باری رفتم شمال و برگشتم ماشین رفت رو کیلومتر 3000 کیلومتر. تو این کیلومتر یه سنگی به نسبت کوچیک از شانس من تو جاده خورد بهش یه تیکه از درش کامل قر شد . استحکام بدنش واقعا ضعیف هستش. من برای مگانم یه سنگ بزرگ خورد به سپرش حتی یه ترک بر نداشت ولی برای این خورد به فلز محکم ترین جاش یعنی در راننده اش قشنگ قر شد. بردمش صافکاری نمایندگی . درستش کردن ولی با چکش اول نه دوم رنگ اون تیکه اش به اندازه یه لکه رنگ ریخت. خیلی خورد تو ذوقم. بعدش گفتم چیکار میکنید به شما میگن صافکار . گفتن عیب از ما نیست. رنگ ماشینت ضعیفه. البته راستم میگفتن . بردم یه صافکار نشون دادم بهم گفت ماشینت تک پوششه هستش. واقعا جا خوردم چون تو مشخصات بالای شیشه اش زده بود دو پوششه. گفتم عیب نداره بازم باهاش رفتم تو جاده.  با یه سراتو مونتاژ کورس گذاشتم از سرعت 120 به بالا .  نمیدونم عیب از ماشین من بود یا همه اینجورین خیلی قشنگ ضایع شدم. بازم هزاران بار افسوس میخورم کورس گذاشتم چون رسیدم تهران ماشین خراب شد بردم نمایندگی گفتن فشار اوردی دهانه سیلندرت مشکل پیدا کرده و سیستم توربوات پره هاش داغون شده. هیچوقت نشده بود با ماشینی من کورس بزارم و نفسشو بقول معروف نگیرم. چون من با مگانم با هرکسی حتی سوناتا و مزدا 3 نیو و سراتو مدل 2017 اش کورس تو سرعت های بالا میزاشتم از 130 تا 180 خیلی قشنگ نفسشون رو میبریدم.  یکزره اخ هم نمیگفت ولی این تا رفتم روی 150 دیگه ضایعم کرد هیچ الارم جوش اوردنش هم شروع شد. خلاصه خیلی تو ذوقم خورد. سر کیلومتر 4200 کیلومتر از شانس من تو جاده شمال بارانی بود . جاده پر از ماسه بود . رسیدم خونه ماشینو شستم دیدم ای دل غافل رنگ سپر عقبش دون دون شده. این ماسه ها کل رنگ سپرشو ریخته بودن. واقعا دیگه اصبانی شده بودم. چون تا اون موقع کلی از قیمت ماشینم اینجوری میوفتاد. بازم رفتم رنگش از بیرون دادم درست کردن . ماشین روی کیلومتر 5670 تو جاده بودم میخاستم سبقت بگیرم پدال گاز رو تخته گردم سبقتم رو که گرفتم پامو گذاشتم رو ترمز که سرعت بیارم پایین. دیدم یا ابلفضل ماشین گازش هنگ کرده با گیربکسش همینجوری داره گاز میخوره. دیگه داشتم مرگ رو تو چشمای خودم میدیدم که مجبور شدم ماشین رو از گیربکس D ببرم حالتN به همین دلیل گیربکسش خورد شد. بردمش نمایندگی گفتن کامیپوتر گیربکست رطوبت خورده و هنگ کرده بوده که گاز میخورده همینجور. نباید این کار میکردی که گیریکست خورد شه. درجا بهش گفتم اگر این کارو نکرده بودم که الان باید بهشت زهرا میخوابیدم. والا بخدا یه بار نشده بود مگانم تو جاده یه چراغ اچارش روشن بشه چه رسد به خرابی چیز مهمی مثل کامپیوتر گیربکس درستش کردم امروز بازم رفتم باهاش بیرون. بخاری گرفتم تا زدم رو حالت A/C که بخار شیشه رو پاک کنه کمپرسورش نمیدونم چی شد یه صدای انفجار داد. بردمش نمایندگی میگه کمپرسور کولرت خراب شده ماشین رو 2 روز بخوابون درستش کنیم.  نمیدونم از بد شانسی منه ولی این ماشین کلی عیب رو دستم گذاشته. در ها که همه شروع کردن به صدا دادن اینه سمند. چون سمند داشتم ولی سمند قدیم واقعا به اندازه این اذیتم نکرد . این پلاستیک دور درب ها دیگه اب رو میدن داخل ماشین . میشورمش اب میاد داخل اتاق. سیستم برقش که هر روز هنگ میکنه رو اصابم میره. مهمتر از همه این رینگ هاش سمت جلو هاش تاب برداشته بود رفتم تاب گیری کردم . الانم دیگه بخدا پشیمونم که خریدم. مشکل اصلیش سانروفشه بجز اینکه فضای سر برای من کوتاه کرده البته من قدم 172 هستش مشکلی ندارم ولی دخترم 180 هستش مشکل داره. سانروفش مثل دندون بچه لق هستش تویه جاهایی که پستی بلندی داره یکسره صدای برخورد شیشه میده خیلی ضایع هستش. خلاصه الان با کلی ضرر ماشین 7000 کیلومتر با 40 میلیون زیر قیمت ماشین رو 350 گذاشتم.  باز هم کسی بهم نیست یه زنگ بزنه . شماها باید به من پاسخگو باشید جناب اسدی و محسنی تو روز قیامت . چرا این ماشین رو میدونستید اینجوریه به من گفتید بخرم. الانم کلا از ایران خودرو پشیمون هستم. تا زمانی که تحریم ها تمکم نشه از ایران خودرو ماشین نمیخرم چون همراعصاب ادم و جون ادم رو نشانه میره. الانم نه ماشین چینی میخرم نه ایرانی. فقط فرانسوی . چون تجربه استفاده از مگان رو دارم . واقعا یه بارم اذیتم نکرده و همیشه تو شتاب ثانویه سربلندم نگه داشته . بنظرم ماشین بعدیم یا تندر پلاس میگیرم یا داستر دو دف .همین وگرنه دیگه کلاهم بیوفته ماشین از ایران خودرو نمیخرم. باز سایپا بهتره. کویکم یه بار اذیتم کرد فقط اونم سر دری صندوقش بود وگرنه مشکلی واسم ایجاد نکرد. امیدوارم نظراتم در مورد این ماشین ....... بدرد همگی بخوره. گرچه شاید این مشکل ماشین بود ولی شما هم از خرید این ماشین پیشگیری کنید تا مثل من اذیت نشید

مگان۹۱ (561 روز پیش)

ممنون از اینکه تجربه تون رو به اشتراک گزاشتید

mehrzadsattary (559 روز پیش)

این مشکلاتی که واسه ماین صفر شما پیش اومده واسه پیکان ۳۰۰ هزار تا کار هم پیش نمیاد ولی در کل خوب نیستن ماشین های ایرانی مخصوصا این ک تقریبا میشه گف اولین تجربه خودرو اتوماتیک ایرانخودرو هستش شما جای خرید ۴تا ماشین یه ماشین بخرین خیلی بهتره تقریبی که من از بودجه شما میزنم حدود ۷۰۰ تومنی باید باشه که با این پول میشه تیگو ۵ خرید نمیگم خیلی خوبه در هر صورت چینیه ولی یه سر و گردن از ماشین ها ایرانی بهتره

سیاوش محسنی (549 روز پیش)

ممنون از اظهار نظرتون، به نظرم به جای تحلیل خودرو، برو تو کار رمان تخیلی، هیچ عاقلی سه تا ماشین تو اون رده متوسط نداره، نمی‌خوام از ماشینی تعریف کنم ولی هر ماشینی هر چقدر بد باشه امکان نداره این همه ایراد تو این کیلومتر کارکرد پیدا کنه، امکان نداره.

Soltan99 (543 روز پیش)

سلام برادر اما ببخشید شما اولین اشتباهتون اینبود که از دلال ماشین خریدید بارها و بارها شنیدم که دلال های شاسی نصفه رو جوش دادن و به قیمت بی رنگ و درحد صفر فروختن و خیلی بدتر از اینها شما از کجا میدونید که این ماشین صفر بوده تو تجربه خرید پژو پارس از دلال داشتن ماشین با کارکد ۱۵۰ هزار تا رو با کارکرد ۳۰ هزارتا بهم میفروختن و اگه تست فنی نمیگرفتم اصاا متوجه نمیشدم چرا این مشکلاتو فقط شما دارید برادر خب نمیخوام بگم دروغ میگید و اصلا چنین مقصودی ندارم اما ماشینی که از دلال گرفتید به اسم صفر کیلومتر صد درصد ایراد داره گیربکس اتومات پژو پارس ۱۰۰ هزار تا که سوار شدم چینن ایراداتی نداشت که شما میگید...حالا به نظرتون ایرانخودرو ماشین ملی خودشو با ماشین های کپی چندین سال پیش فرانسه با کیفیت ساخت یکی روانه بازار میکنه تجربه استفاده از دنا پلاس رو ندارم اما تو دنا که واقا ضعیف تر از دنا پلاس معمولی تیپ ۱ هست چنین ایرادانی نداشت مشکل شما از اولش خرید ماشین از دلال بوده در مورد رنگ ماشین هم بگم که اگر واقا تک پوششه بود کل سایتای منتقد ایرانخودرو که مدیران خودرو و سایپا و بقیه شرکتای مونتاژ بودن منفجر میشد از این سوتی و اشتباه ایرانخودرو ایم ماشین از نظر من با این قیمتی و طراحی زیبایی که داره و خیلی ارزونتر از ماشین های همرده چینیش هست به نظرم ارزش خرید خیلی بالاتری داره آقایونی هم کا نام بردید اگر تجربه استفاده دارن یا از روی کاغذ و اطلاعات بهتون پیشنهاد دادن گناهی ندارن شما خودتون نباید میرفتید از دلال ماشین بگیرید که چنین بلایی سرتون بیاد در کل بگم دنا پلاس یکی از بهترینای بازار ایران هست و هیچکس این مشکلاتی که گفتید رو نداشته و امیدوارم تجربه‌ای باشه تا ماشبن از دلال غیر مطمئن نگیرید ممنون که تا آخر نظرمو خوندید

Mp09ugniu (542 روز پیش)

داداش الکی اینقدر عیب رو ماشین نزار هیچ ماشینی تو ایران خودرو و سایپا با رنگ تک پوششه اصلا وجود نداره الان بهت میگم شما از کدام شرکت دلال گرفتی شما رفتی خیابان ستارخان از عاملیت های مجاز ایران خودرو خریدی نه نمایندگی های مجاز ایران خودرو ماشین خریدی برای همین سرت کلاه رفته تو ستارخان ماشین را با رنگ تک پوششه بهت میدن و تمام آپشن های استاندارد ماشین مثل ضبط و روکش و کفی و.... ماشین نداره و خودشون رو ماشین میبندن میگن فول آپشن چون اون ها ماشین های دپو شده ایران خودرو هستن که چند ماه خاک خوردن و اینها خریدن و میندازن به مردم من خودم‌ تو قرعه کشی ایران خودرو یه دنا پلاس توربو اتومات بردم خیلی هم ازش راضیم الان کیلومترش ۵۰۰۰ تا است و تا الان تنها خرجش بنزین بوده پس الکی نگو ماشین بده شما سرت کلاه رفته گردن ایران خودرو ننداز من تا الان همیشه ماشین های ایران خودرو را سوار شدم از 405 و پارس و سمند گرفته تا تندر و دنا پلاس و از همشون هم راضی بودم شما تجربه یک ماشین بی اعتبار را گذاشتی گارانتی ماشینت هم به خاطر اینکه کد مجاز فروش نداشتی از نمایندگی باطل شده واگر نه من از خدمات فروش ایران خودرو خیلی راضیم من این حرف هارو بدون تعصب میزنم

Mp09ugniu (541 روز پیش)

کدوم ماشینی اینقدر عیب و ایراد داره به خدا پیکان اتومات مدل ۶۴ هم این مشکلات رو نداره شما چجوری تا ۷۰۰۰ رفتی اینقدر ماشین داغون شده بعد داداش سوتی نده مگان فقط ۱۱۵ اسب بخار با ۱۵۲ نیوتن متر گشتاور داره آخه چجوری سوناتا با ۱۷۶ اسب بخار قدرت با ۲۲۹ نیوتن متر گشتاور رو بگیره شما فکر کنم داری قوانین فیزیک رو اشتباه میگیری حتی مزدا ۳ که ۱۴۷ اسب بخار داره با گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور. مگان نمیتونه مزدا۳ رو بگیره چه برسه به سوناتا اتفاقا دنا پلاس توربو موتورش ۱۵۰ اسب بخار قدرت داره با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر پس این دنا پلاس هست که میتونه مزدا۳ رو بگیره ولی با سوناتا نمیرسه ولی تو نسخه tc7 پلاس میتونه سوناتا رو هم بگیره من هم خودم دنا پلاس توربو اتومات از شرکت بردم خیلی راضیم الان کیلومترش ۱۰۰۰۰ تا است و تنها خرجش روغن و بنزین بوده از خدمات پس از فروش ایران خودرو هم خیلی راضیم پس قشنگ معلومه شما تجربه این ماشین را نداری بلکه فقط میخوای یه نظر بد در مورد این ماشین بدی

Nirvana (540 روز پیش)

دوست عزیز از ماشینی که پایش برای چهل سال پیشه انتظاری نمیشه داشت.متاسفانه بعضی گول سمند بزک‌کرده میخورن. در مورد صدای باد دلیلش طراحی ناقص ستونهای a هستند که به طرز خنده اوری به هم نزدیک هستند و شیب به داخل دارن و باعث شده پهنای سقف به اندازه پراید باشه و شیشه جلو توانایی گرفتن باد از ستونهای کناری رو نداشته باشه و عملا سر راننده و سرنشین به طرز وحشتناکی به شیشه و ستون کناری نزدیکه و این عیب مشترک خانواده سمنده.

Mmm123 (528 روز پیش)

اینقدر نوشتی که آدم خسته میشه.پر ایراد هست ولی نه اینجوری که شما میفرمایید.بهترین محصول ایران‌خودرو شکی درش نیست و از محصولات سایپا بسیار بهتر و حتی از بعضی چینی ها هم بهتره.ولی خب دیگه چهارصد بدی و مثلاً صفر باشه و کلی هم ایراد.خب واقعا تو پر آدم میخوره.حق داری از این نظر

Adel2551 (522 روز پیش)

هیچ گیربکسی از d به n رفتن خورد نمیشه. یا خالی میبندی یا از d رفتی به r که احتمال اول خیلی زیادتره.

سیاوش محسنی (514 روز پیش)

اظهار نظر عجیب، غیر منطقی و تخیلی رو با دقت خوندم، هیچ خودرو صفر کیلومتری امکان نداره از کارخانه ی ایران خودرو با این همه عیب خارج بشه مگر اینکه بخش کنترل کیفیت کارخونه منحل شده باشه!! امکان داره یکی، دو مورد ایراد وجود داشته باشه ولی این حجم از ایراد امکان نداره. البته از قدیم گفتن هر چه دروغ بزرگتر باورپذیریش بیشتره! من نمی دونم شما به چه دلیلی این داستان افسانه ای رو درست کردید. در ارزیابی سازمان استاندارد که یک سازمان بیطرف و عموما در جبهه مقابل خودرو سازان است دنا پلاس اتوماتیک و پژو دوهزار و هشت تنها خودروهای پنج ستاره کیفی بین تمام خودروهای داخلی و مونتاژ شدن. شما هم بهتره «اصابتو» بیشتر از این خورد نکنی و به صورت جانبدارانه خودرو خاصی رو تخریب نکنی.😄

علی قربانی (491 روز پیش)

به هر حال قد صدوهشتاد هم معضلیه در دنا اتومات

Alimoradi83 (483 روز پیش)

من الان ۱ سال و خورده ای دارمش. و خونم هم تو بندر عباسه وقتی میام اصفهان براحتی و بدون هیچ دغدغه ای میام ی بارم همچین مشکلاتی و نداشته

Cres (479 روز پیش)

آخه چرا مال شما این جوری شده من دارم مال من دنده ای هس 45000هزار کیلومتر کارکرده مدل 97 تا حالا آخ هم نگفته ماشینو بشورن انگار نو هس صفر نمیدونم شاید مال شما این طوری باشه آخه من چون. تعریف توصیف زیادی کردم تو فامیل یه دونه هم داییم گرفت مال اون اتومات هس تا حالا از اون هم مشکلی نشنیدیم مال ایشون فکر کنم 15 تا کار کرده باشه نمیدونم کیفیت شاید شانسی باشه

Alisd (477 روز پیش)

مشکل اینجاست که ماشین میبردیم ایران خودرو من ماشینم مدل ۹۳ هست تا ۹۵ میبردم ایران خودرو هر روز خراب بود تو یه هفته ۴بار واشر زده دیگه نمیبرم به جز چیز های مصرفی خرج دیگه نداره ماشالا

Djv (470 روز پیش)

این مشکلات همشون به جز خرد شدن گیربکس و کیفیت رنگ بد برای سورن من هم اتفاق افتاده بود.

Mohammad1234 (57 روز پیش)

سلام دوست عزیز من دنا پلاس ۹۹ دارمولی مشکل هنگ کردن و بخاری و صدا باد را ندارم از من سانروف نداره ولی فرقی نداره با بدون سانروف الان ۱۴۰۱است میخواهم بخرم سوال به نظرتان چی بخرم دناپلاس یا یک ماشین هم قیمت سانروف دار مانیتور دار اگه میشناسید اسمشو بگید ممنون میشم

momen (50 روز پیش)

من کار به دفاع بیهوده ی دوستان ندارم . خداروشکر با اینکه ماشیناشون ایرانیه ، ولی هنوز زنده هستن و دارن نظر میدن . همین جای شکر داره . فقط میدونم ایرانخودرو حتی نمیتونه یه ایربگ رو ماشیناش بزاره که به موقع باز بشه . چه برسه به توربو و گیربکس اتومات 6 سرعته و کلی تجهیزات که حتی خودش هم ازشون سر درنمیاره . برادر جان ، شماهم به جای این همه ایراد گرفتن برو خدات رو شکر کن ماشینت خودبخود دچار حریق نشد که کلا متضرر بشی . چهل پنجاه تومن فدای سر خودتو خانوادت . یه لطف کن آبروی رنو (مگان) رو هم نبر و اینقدر با مقایسه اش با ماشین بیضوی ایرانی بهش توهین نکن که روز قیامت باید جوابشو بدی . از ما هم بابت دفاعیات چرندمون دلگیر نشو . ما ایرانیها تو عمرمون ماشین خوب ندیدیم و برای حفظ آبرو مجبوریم به توضیحات شما شبهه وارد کنیم تا نگیم یه مشت پیکان سوار بودیم . الکی ادای لوکس سوار هارو درمیاریم که دنیا بهمون نخنده . بین خودمون بمونه ، داریم صورتمونو با سیلی سرخ میکنیم . وگرنه این ماشینها لیاقت ما نبوده و نیست .😉

Nimabr (38 روز پیش)

سلام وقت بخیر خدمت شما . خودمم تازه اگه خدا قسمت کنه ی هفته دیگه میخوام بخرم اما تجربه ایی ک من از دنا پلاس معمولی داشتم ک ماشین خوبی هست بماند حالا اتومات ک بماند اینکه ماشین های ایرانی کیفیتشون واقعا نسبت ب قیمتشون پایینه شکی نیست اما ببینید شما ی ماشین خانوادگی خریدید نه ی ماشین مسابقه بعدشم ماشین های ایرانی همشون حساس هستن خب اما توربو ک حساسیتش بالاتر هم هست ببینید ماشین تا ۸هزارتا اصلا نباید بهش فشار بیاد نباید دور موتور از ۳/۵بیشتر بشه ماشین از ۱۲۰تا بیشتر نباید بره شما ی پیچ گلویی اگزوز میبندی بعد دوروز باید بری اچار کشی کنی ک پیچ اگه شل شده باید سفت بشه اونوقت شما با ماشین ک هم خیلی حساسه هم خانوادگیه رفتی با اینو اون کورس گذاشتی خب منم باشم کم میارم حالا اونکه ماشین صفر هست ببیند ماشین صفر اب بندی باید بشه بعد ۱۰۰۰تا باید بره نمایندگی سرویس های دوره اییش انجام بشه نکه با سراتو کورس بزاری شما دیدی تو اینستا با دنا ۲۲۰تا میرن اون ماشین تا ده هزارتا بهش فشار نیومده رینگ و پیستون باید جا باز کنن برادر تو برو دنا مدل ۹۵ بخر بنداز تو جاده ببین راه میره یا نه نکه ماشین اتومات صفر ک اب بندی نشده باهاش تست شتاب بگیری کورس بندازی من خودم تو دنا پلاس نشستم دنا پلاس رفیقمم هست اصلا اینکه میگی بالای ۱۲۰تا باید ظبط روشن کنی نیست بعدشم ماشین های دنا مدل بالا باید ایسیوشون عوض بشه چون ایسیو بی کیفتی روش نصب هست باتشکر از سایت خوبتون

سیاوش محسنی (28 روز پیش)

ممنون بابت داستان سرایی زیبات. تو مواردی که گفتی کنده شدن فرمون و دنده رو حین سبقت فراموش کردی دوست گرامی. این کار شما بسیار غیر اخلاقی و غیر منصفانه است.سعی کنید مزایا و معایب رو به طور عادلانه بیان کنید. قطعا این خودرو خودرو ایده آلی نیست ولی در بازار ایران و باتوجه به خودروهای داخلی، جز بهترین خودروهای صفر داخلی محسوب میشه.

khosravian (10 روز پیش)

بله کاملا درست می فرمایید من خودم 6 ساله ال نود دارم، از اول خشک زیر پام بوده، با اینکه منو بابام و یه مدت داداشم سوار میشدیم، تا الان بیشتر از 137 هزارتا کار کرده، تازه منو داداشم که اینقدر خرکی با ماشین میریم، ینی کاری نبوده که من با ماشین نکرده باشم غیر از دور پلیسی دنده عقب، با این وضعیت عین چی داره کار می‌کنه و تاحالا خداروشکر آخ نگفته، از نظر شتاب هم که عالیه، با خیلی از ماشینا کورس گذاشتم، حتی تقریباً همین 20 روز پیش که ریمپ زدم، با زانتیا هم کورس گذاشتم کم نیاورد ردش کرد!!! اینم که میگن چپ می‌کنه و... الکیه، من خودم تنها چندباری دستی 180 درجه کامل با سرعت 60 تا کشیدم ماشین هیچی نشد، چندین بار دور کامل فرمون 90 درجه با سرعت 40,50 تا زدم اصلا هیچی نشد ماشین قشنگ چرخید، اما با ماشین داداشم که سمند ال ایکس صفر مدل 99 هست این کارو کردم، بهوای اینکه مث ماشین خودم دور میرنه، نزدیک بود برم تو جدول!!! در کل عالیه 👌👌 من با پارس، 405، 206، 207، مزدا 3، ام وی ام 530، و 315، X22، زانتیا و... کورس گذاشتم همشونو قال گذاش...

JjjjAmir (10 روز پیش)

دوستان عزیز بنظر من ۸۰ تا ۹۰م بیشتر هزینه کنید یک تارا اتومات صفر بخرید و با آرامش زندگی کنید... کلا کم خرج و آپشن های زیادی داره خیلی هم به روزتر هست بنظر این بنده حقیر بهترین ماشین تو ایرانی ها و چینی ها هست با قیمت ۵۸۰ تا ۵۹۰ .....

farzadghannadi(26 روز پیش)

سلام دوستان من تندر ۹۰ مدل ۸۷ دارم ارزش داره که برم یدونه دنا پلاس دنده ای بخرم یا یه تندر ۹۰ مدل بالاتر بخرم ؟

khosravian (10 روز پیش)

سلام اگه ال نود E2 هست که عالیه، اگه نیس که پایین ترین سال ساخت ال نود E2 بگیرین، من خودم ال نود E2 مدل 95 دارم، ولی میگن کیفیت ساخت، صدای موتور و... مدل 90 به پایین بهتره. دنا پلاس اصلا نخرید، چون چرت و مسخره اس از همه نظر، فقط ظاهرش خوبه، وگرنه کیفیت ساخت، قدرت موتور و... اصلا نداره و بدرد نمیخوره، اگرم شما بخاطر امکاناتش میخواین دنا پلاس بگیرین، میتونین با هزینه کمتر، خیلی بیشتر از امکانات دنا پلاس رو روی ال نود بذارین. یاعلی

M123(17 روز پیش)

سلام. من دو ماهه ۱۴۰۱ اتومات رو دارم. مصرف سوخت زیادی داشت حدود ۱۵ تو شهر. بردم نمایندگی گفتن برنامه آپدیت براش اومده.‌آپدیت شد حدود ۱۱ شد. در کل ماشین خوبیه. دنده خیلی خوب میده، شتاب خوبی داره. صدای بیرون هم خیلی کم میاد داخل. نسبت به قیمتش خیلی خوب

Amirali55(47 روز پیش)

سلام به نظرتون دنا پلاس اتوماتیک صفر بگیرم یا ام وی ام x33 کارکرده

Cyu6tfg (40 روز پیش)

دنا پلاس توربو اتوماتیک بگیر

Show More