• مشخصات فنی plusturbo
  • مشخصات فنی plusturbo
  • مشخصات فنی plusturbo

مشخصات فنی دنا پلاس EF7 5 دنده توربو سال 1396 - 1403

887 دیدگاه
سال
ایران‌خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌لیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه می‌شود. ایران‌خودرو در
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

امکاناتی بیشتر از دنا
اقتصادی‌تر از پیشرانه‌های XUM و XU7
اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
بهبود گیربکس در مدل توربو 6 دنده
اضافه‌شدن سنسور نور و باران (از بهار 1402)

نقاط ضعف

عایق‌بندی کابین
کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
نرم بودن فرمان برقی در سرعت‌ بالا
موقعیت نامناسب دکمه‌های تنظیم برقی صندلی
عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1397 تا 1401

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ EF7

حجم موتور

1.7 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

150 اسب‌بخار

گشتاور

215 نیوتن‌متر

شتاب

10 ثانیه

سرعت

205 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

اول

طول

4559 میلی‌متر

عرض

1720 میلی‌متر

ارتفاع

1460 میلی‌متر

فاصله محوری

2671 میلی‌متر

وزن

1262 کیلوگرم

حجم باک

60 لیتر

چرخ جلو

205/50R16

چرخ عقب

205/50R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

(دزدگیر فابریک: سفارش مدیران)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

نئون

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

روکش چرم با دوخت قرمز

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - هندزفری

مانیتور

7 اینچی لمسی - (مانیتور عقب: سفارش مدیران)

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

(سفارش مدیران)

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - SD card

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

(گیرنده تلویزیون: سفارش مدیران) - (دی وی دی پلیر با دسته گیم: سفارش مدیران)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

(سفارشی)

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

مالتی پلکس

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

8 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه مخملی - (روکش چرم فابریک: سفارش مدیران)

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی - دسترسی به صندوق - زیرپایی موکتی با آرم توربو - (کفپوش صندوق و کابین: سفارش مدیران)

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سفارشی

سایر ویژگی‌ ظاهری

(آنتن کوسه‌ای: سفارشی) - (شیشه سولار: سفارش مدیران)
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
علیرضا مومن 3 روز پیش
شتابش نسبت به هم قیمتش عالی هست ، آپشن های خوبی هم اضافه شده در دنا جوانان . اصلا با تارا v4قابل مقایسه نیست ،نه تو شتاب و قدرت ، نه تو امکانات ، و نه جنس تریم داخلی ، نه قیافه .ممنون از باما
پاسخ
0
2
0
fazeli 1403/4/22
سلام واقعا افتضاح است. فنر بندی خشک، مصرف سوخت بالا و فضای داخلی کوچیک که بسیار بد طراحی شده. ۶ ماه داشتم ناراضی بودم. فروختم تارا خریدم خیلی بهتره
پاسخ
0
1
2
mahan55 1403/4/17
تجربه رانندگی من با دنا صفر به مسافت 3000 کیلومتر و طی کردن مسیرهای اتوبانی و کوهستانی (کیلومتر خودرو در زمان شروع سفر 102 و در پایان 3280: اول از نکات منفی که خیلی تو ذوقم خورد میگم. اول از همه درز بین درب ها بیش از حد باز هست به دلیل کم شدن مصرف آهن در ساخت خودرو که باعث ورود صدای زیاد و هوا به داخل کابین میشه مصرف بنزین بالاتر از رقم اعلام شده در کاتالوگ می باشد به خصوص در جاده های کوهستانی وقتی توربو بیشتر در مدار هست به 17 18 لیتر میرسه. متوسط مصرف تو جاده هم حدود 10 12 لیتر بود چراغ های جلو میزان نبود و بالا پایین بود (جالب اینکه در زمان مراجعه برای سرویس اولیه به ایران خودرو گفتن تنظیم نور و رگلاژ درب ها شامل هزینه خواهد بود) مخزن شیشه شور آب نگه نمیداشت و باعث کلی مشکل شد بعد 1000 کیلومتر اول تسمه دینام و سفت کن لق شده بود و به صدا افتاده بود داشبورد بعد از کیلومتر 2500 به صدا افتاده و قابل رفع نیست فضای داخل کابین تنگ هست خصوصا برای سرنشینان عقب در حد 206 همه دارندگان دنا اذعان میکنن که درب ها هم بعد از مدت کوتاهی به شدت به صدا میفته نکات مثبت دنا از نظر من: موتور پر قدرت و پرشتاب که جایی کم نیاورد در جاده هم ماشین استیبل بود همچنین عملکرد ترمزها راضی کننده بود فرمان بسیار نرم و راحت هست در کل این ماشین در بازار آزاد حدود 1میلیارد هستش که از نظر من این رقم بالاست و ارزش نداره اما چاره ای هم نیست متاسفانه.
پاسخ
0
1
2
kia 1403/3/27
سلام دوستانی که تجربه شاهین اتومات و دنا پلاس توربو اتومات ساده را داشتند ، لطفا راهنمایی بفرمایند . شاهین اتومات صفر را با دنا اتومات توربو ساده ، عوض کنم ؟ کدام تجربه رانندگی و راحتی بیشتری میده ؟ من اصلا ماشینی که بخوام یکسره گارانتی باشم رو دوست ندارم . الن یک شاهین اتومات صفر تحویل گرفتم که هنوز تجربه ای باهاش ندارم . اما انصافا شاهین دنده ای که داشتم ، خوب و راحت بود . لطفا درباره مصرف بنزین هر دو ماشین هم تجربه خودتون رو بفرمایید . با سپاس فراوان یا علی
پاسخ
1
0
0
مهدی 1403/4/11
درود بر شما ، یکی از دوستانم شاهین اتومات خریده توی مسافرت گیربکسش داغ کرده و فقط دستی دنده روعوض میکنه ، دنا فقط مصرفش بالاست صدی 11 و لی شتاب ، نرمی بهتروصدای موتور کمتری نسبت به شاهین داره
0
0
Mivamo 1403/3/24
اگربه خودروفشاربیشترواردنکنیدهمین سوخت جایگاها عالی ومکمل های سوخت قابل اعتمادنیستن وحتی احتمال اسیب دارن درصورتی که مکمل قابل اطمینان بودهرزگاهی استفاده بشه
پاسخ
0
1
0