بررسی مشخصات دنا پلاس
بررسی مشخصات دنا پلاس
بررسی مشخصات دنا پلاس

ایران‌خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌لیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه می‌شود. ایران‌خودرو در ابتدا امکانات رفاهی مشتری پسندی مانند سانروف، مانیتور بزرگ‌تر، دوربین عقب، ایربگ جانبی، کروز کنترل، دی‌لایت‌های جدید و چراغ خوش‌آمدگویی روی دنا پلاس قرار داده بود. البته از اواسط سال 97 بعضی از این آپشن‌ها (ایربگ جانبی و سانروف) مجددا از خانواده دنا پلاس حذف شدند! مهم‌ترین حذفیات این خودرو مواردی مانند ایربگ‌های جانبی، سانروف، جاعینکی و سیستم پشتبانی نویگیشن است. در قسمت فنی نیز دنا پلاس، تفاوتی با دنا معمولی ندارد. کیفیت ساخت آن نیز اندکی بهتر از دناست اما همچنان از تندر پلاس، کمتر است. حال به سراغ دومین عضو خانواده دنا، یعنی نسخه «پلاس توربو دنده‌ای» برویم؛ خودرویی که تولید آن از اواسط سال 96 آغاز شد اما اولین سری آن در سال 97 بدست مشتریانش رسید. به لحاظ فنی، تفاوت پلاس توربو با پلاس معمولی مانند تفاوت سورن توربو با سورن معمولی است؛ یعنی ایران خودرو فقط سیستم توربوشارژ را به پیشرانه EF7 این خودرو افزوده و چندین تغییر فنی جزیی در آن اعمال کرده. البته به لحاظ تجهیزات ظاهری نیز دنا پلاس توربو با چندین ویژگی متفاوت‌تر به تولید رسیده است مثل: رینگ بزرگتر با طراحی جدید، فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیرپایی موکتی با طرح توربو و نوار قرمز رنگ و سر دنده جدید. اما سومین عضو خانواده دنا، نسخه «پلاس توربو اتومات» است که از گیربکس 6 سرعته اتومات بهره می‌برد و به همین دلیل نیز وزن خالصش حدود 70 کیلوگرم بیشتر شده. درباره گیربکس اتومات این خودرو باید این نکته را بدانید که حتی در حالت تیپ ترونیک نیز به شما اجازه نمی‌دهد دور موتور را بالاتر از 4500 ببرید. دنا پلاس توربو اتومات که تحویل آن از نیمه اول 99 شروع شد، در تجهیزات و کیفیت ساخت متاسفانه دقیقا مانند دنا پلاس توربو دنده‌ای است؛ فقط به این تفاوت که به «فرمان برقی» مجهز شده. از تابستان 1401 نیز دناپلاس توربو با گیربکس 6 دنده به بازار کشورمان آمد که تنها تفاوتش با مدل‌های توربو 5 دنده، بازهم در «فرمان برقی» خلاصه می‌شد. ایران خودرو همچنین از زمستان 1401 نسخه لوآپشن دنا پلاس معمولی را هم به بازار آورد که رینگ آلومینیومی نداشت و ترمز عقب آن نیز از دیسکی به کاسه‌ای تغییر کرده بود. از بهار 1402 نیز دو آپشن جدید «سنسور نور» و «سنسور باران» به دنا پلاس توربو اتومات افزوده شد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای دنا پلاس

    • امکاناتی بیشتر از دنا
    • اقتصادی‌تر از پیشرانه‌های XUM و XU7
    • اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
    • بهبود گیربکس در مدل توربو 6 دنده
    • اضافه‌شدن سنسور نور و باران (از بهار 1402)
  • معایب دنا پلاس

    • عایق‌بندی کابین
    • کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
    • کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
    • سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
    • نرم بودن فرمان برقی در سرعت‌ بالا
    • موقعیت نامناسب دکمه‌های تنظیم برقی صندلی
    • عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو
    • عدم بهبود آپشن‌های توربو اتومات نسبت به توربو دستی
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 1397 تا 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ EF7
  • حجم موتور 1.7 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 215 نیوتن‌متر
  • شتاب 10 ثانیه
  • سرعت 205 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) اول
  • طول 4559 میلی‌متر
  • عرض 1944 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2671 میلی‌متر
  • وزن 1262 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/50R16
  • چرخ عقب 205/50R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 1401 تا 1402

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ EF7
  • حجم موتور 1.7 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 215 نیوتن‌متر
  • شتاب 10 ثانیه
  • سرعت 205 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) اول
  • طول 4559 میلی‌متر
  • عرض 1944 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2671 میلی‌متر
  • وزن 1262 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/50R16
  • چرخ عقب 205/50R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 1399 تا 1402

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 سرعته اتومات با حالت اسپرت و برف
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ EF7
  • حجم موتور 1.7 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 215 نیوتن‌متر
  • شتاب 9.5 ثانیه
  • سرعت 205 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 8.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) اول
  • طول 4559 میلی‌متر
  • عرض 1944 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2671 میلی‌متر
  • وزن 1275 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205/50R16
  • چرخ عقب 205/50R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • سال های موجود 1396 تا 1402

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر EF7
  • حجم موتور 1.7 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 113 اسب‌بخار
  • گشتاور 155 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.5 ثانیه
  • سرعت 190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) اول
  • طول 4559 میلی‌متر
  • عرض 1944 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2671 میلی‌متر
  • وزن 1258 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 195/60R15
  • چرخ عقب 195/60R15
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
709 دیدگاه

BehnamFr

سلام دوستان یه 3 ماهی هستش یه دستگاه دنا پلاس توربو اتومات سفید از شرکت دلال تحویل گرفتم. اگر بخواهید من با مشورت و کمک بعضی از اقایون مثل این جناب محسنی و اسدی و بعضی که اسمشون نمیبرم . منماشین اصلی و جاده ایم مگان 2000 هستش . چون دیگه جدیدا گرون شده و قطعاتش نایاب شده گفتم بهتره یه ماشین بخرم تو جاده دیگه اونو استفاده کنم.  یه کوییک اتوماتیک هم دارم که اون برای شهره توی خط مقایسه با این ماشین نیست. روز اولی که گرفتمش راستیتش برق زیبایی و خوشگلیش چشای منو گرفت. خیلی هم پرشتاب بود میتونم بگم تو شتاب اولیه راحت مگان رو میخورد. اوردمش خونه. یک یه هفته ای استفادش کردم تا رسید 1000 کیلومتر . سر 1100 کیلومتر ماشین خراب شد دیگه بزور استارت میخورد. بردمش نمایندگی گفتن استارتت نیم سوز شده. گفتن گارانتی نیس از من 800 هزار تومن پول گرفتن عوضش کردن. گفتم عیب نداره. از 1200 شروع کردم باهاش رفتم جاده. چون من بیشتر بین تهران و شمال با خانواده در تردد هستم .  اول از همه این ماشین بالای 100 کیلومتر اگر ضبط رو روشن نکنی صدای باد دیوونت میکنه . راستیتش از ظبط و سیستم برقیش اصلا راصی نیستم چون همیشه یا ظبطش هنگه یا دکمه های رو فرمونش کار نمیکنه. ماشین هم بعضی از اوقات تا سر باتری رو قطع نکنی استارت نمیخوره یه مشکل چراغ چک رو هم خیلی داره هر دو روز یکبار روشن میشه باید دیاگ بزنی ببینی مشکل چیه. .یه 3 باری رفتم شمال و برگشتم ماشین رفت رو کیلومتر 3000 کیلومتر. تو این کیلومتر یه سنگی به نسبت کوچیک از شانس من تو جاده خورد بهش یه تیکه از درش کامل قر شد . استحکام بدنش واقعا ضعیف هستش. من برای مگانم یه سنگ بزرگ خورد به سپرش حتی یه ترک بر نداشت ولی برای این خورد به فلز محکم ترین جاش یعنی در راننده اش قشنگ قر شد. بردمش صافکاری نمایندگی . درستش کردن ولی با چکش اول نه دوم رنگ اون تیکه اش به اندازه یه لکه رنگ ریخت. خیلی خورد تو ذوقم. بعدش گفتم چیکار میکنید به شما میگن صافکار . گفتن عیب از ما نیست. رنگ ماشینت ضعیفه. البته راستم میگفتن . بردم یه صافکار نشون دادم بهم گفت ماشینت تک پوششه هستش. واقعا جا خوردم چون تو مشخصات بالای شیشه اش زده بود دو پوششه. گفتم عیب نداره بازم باهاش رفتم تو جاده.  با یه سراتو مونتاژ کورس گذاشتم از سرعت 120 به بالا .  نمیدونم عیب از ماشین من بود یا همه اینجورین خیلی قشنگ ضایع شدم. بازم هزاران بار افسوس میخورم کورس گذاشتم چون رسیدم تهران ماشین خراب شد بردم نمایندگی گفتن فشار اوردی دهانه سیلندرت مشکل پیدا کرده و سیستم توربوات پره هاش داغون شده. هیچوقت نشده بود با ماشینی من کورس بزارم و نفسشو بقول معروف نگیرم. چون من با مگانم با هرکسی حتی سوناتا و مزدا 3 نیو و سراتو مدل 2017 اش کورس تو سرعت های بالا میزاشتم از 130 تا 180 خیلی قشنگ نفسشون رو میبریدم.  یکزره اخ هم نمیگفت ولی این تا رفتم روی 150 دیگه ضایعم کرد هیچ الارم جوش اوردنش هم شروع شد. خلاصه خیلی تو ذوقم خورد. سر کیلومتر 4200 کیلومتر از شانس من تو جاده شمال بارانی بود . جاده پر از ماسه بود . رسیدم خونه ماشینو شستم دیدم ای دل غافل رنگ سپر عقبش دون دون شده. این ماسه ها کل رنگ سپرشو ریخته بودن. واقعا دیگه اصبانی شده بودم. چون تا اون موقع کلی از قیمت ماشینم اینجوری میوفتاد. بازم رفتم رنگش از بیرون دادم درست کردن . ماشین روی کیلومتر 5670 تو جاده بودم میخاستم سبقت بگیرم پدال گاز رو تخته گردم سبقتم رو که گرفتم پامو گذاشتم رو ترمز که سرعت بیارم پایین. دیدم یا ابلفضل ماشین گازش هنگ کرده با گیربکسش همینجوری داره گاز میخوره. دیگه داشتم مرگ رو تو چشمای خودم میدیدم که مجبور شدم ماشین رو از گیربکس D ببرم حالتN به همین دلیل گیربکسش خورد شد. بردمش نمایندگی گفتن کامیپوتر گیربکست رطوبت خورده و هنگ کرده بوده که گاز میخورده همینجور. نباید این کار میکردی که گیریکست خورد شه. درجا بهش گفتم اگر این کارو نکرده بودم که الان باید بهشت زهرا میخوابیدم. والا بخدا یه بار نشده بود مگانم تو جاده یه چراغ اچارش روشن بشه چه رسد به خرابی چیز مهمی مثل کامپیوتر گیربکس درستش کردم امروز بازم رفتم باهاش بیرون. بخاری گرفتم تا زدم رو حالت A/C که بخار شیشه رو پاک کنه کمپرسورش نمیدونم چی شد یه صدای انفجار داد. بردمش نمایندگی میگه کمپرسور کولرت خراب شده ماشین رو 2 روز بخوابون درستش کنیم.  نمیدونم از بد شانسی منه ولی این ماشین کلی عیب رو دستم گذاشته. در ها که همه شروع کردن به صدا دادن اینه سمند. چون سمند داشتم ولی سمند قدیم واقعا به اندازه این اذیتم نکرد . این پلاستیک دور درب ها دیگه اب رو میدن داخل ماشین . میشورمش اب میاد داخل اتاق. سیستم برقش که هر روز هنگ میکنه رو اصابم میره. مهمتر از همه این رینگ هاش سمت جلو هاش تاب برداشته بود رفتم تاب گیری کردم . الانم دیگه بخدا پشیمونم که خریدم. مشکل اصلیش سانروفشه بجز اینکه فضای سر برای من کوتاه کرده البته من قدم 172 هستش مشکلی ندارم ولی دخترم 180 هستش مشکل داره. سانروفش مثل دندون بچه لق هستش تویه جاهایی که پستی بلندی داره یکسره صدای برخورد شیشه میده خیلی ضایع هستش. خلاصه الان با کلی ضرر ماشین 7000 کیلومتر با 40 میلیون زیر قیمت ماشین رو 350 گذاشتم.  باز هم کسی بهم نیست یه زنگ بزنه . شماها باید به من پاسخگو باشید جناب اسدی و محسنی تو روز قیامت . چرا این ماشین رو میدونستید اینجوریه به من گفتید بخرم. الانم کلا از ایران خودرو پشیمون هستم. تا زمانی که تحریم ها تمکم نشه از ایران خودرو ماشین نمیخرم چون همراعصاب ادم و جون ادم رو نشانه میره. الانم نه ماشین چینی میخرم نه ایرانی. فقط فرانسوی . چون تجربه استفاده از مگان رو دارم . واقعا یه بارم اذیتم نکرده و همیشه تو شتاب ثانویه سربلندم نگه داشته . بنظرم ماشین بعدیم یا تندر پلاس میگیرم یا داستر دو دف .همین وگرنه دیگه کلاهم بیوفته ماشین از ایران خودرو نمیخرم. باز سایپا بهتره. کویکم یه بار اذیتم کرد فقط اونم سر دری صندوقش بود وگرنه مشکلی واسم ایجاد نکرد. امیدوارم نظراتم در مورد این ماشین ....... بدرد همگی بخوره. گرچه شاید این مشکل ماشین بود ولی شما هم از خرید این ماشین پیشگیری کنید تا مثل من اذیت نشید

مگان۹۱

ممنون از اینکه تجربه تون رو به اشتراک گزاشتید

ZSL

این مشکلاتی که واسه ماین صفر شما پیش اومده واسه پیکان ۳۰۰ هزار تا کار هم پیش نمیاد ولی در کل خوب نیستن ماشین های ایرانی مخصوصا این ک تقریبا میشه گف اولین تجربه خودرو اتوماتیک ایرانخودرو هستش شما جای خرید ۴تا ماشین یه ماشین بخرین خیلی بهتره تقریبی که من از بودجه شما میزنم حدود ۷۰۰ تومنی باید باشه که با این پول میشه تیگو ۵ خرید نمیگم خیلی خوبه در هر صورت چینیه ولی یه سر و گردن از ماشین ها ایرانی بهتره

سیاوش محسنی

ممنون از اظهار نظرتون، به نظرم به جای تحلیل خودرو، برو تو کار رمان تخیلی، هیچ عاقلی سه تا ماشین تو اون رده متوسط نداره، نمی‌خوام از ماشینی تعریف کنم ولی هر ماشینی هر چقدر بد باشه امکان نداره این همه ایراد تو این کیلومتر کارکرد پیدا کنه، امکان نداره.

Soltan99

سلام برادر اما ببخشید شما اولین اشتباهتون اینبود که از دلال ماشین خریدید بارها و بارها شنیدم که دلال های شاسی نصفه رو جوش دادن و به قیمت بی رنگ و درحد صفر فروختن و خیلی بدتر از اینها شما از کجا میدونید که این ماشین صفر بوده تو تجربه خرید پژو پارس از دلال داشتن ماشین با کارکد ۱۵۰ هزار تا رو با کارکرد ۳۰ هزارتا بهم میفروختن و اگه تست فنی نمیگرفتم اصاا متوجه نمیشدم چرا این مشکلاتو فقط شما دارید برادر خب نمیخوام بگم دروغ میگید و اصلا چنین مقصودی ندارم اما ماشینی که از دلال گرفتید به اسم صفر کیلومتر صد درصد ایراد داره گیربکس اتومات پژو پارس ۱۰۰ هزار تا که سوار شدم چینن ایراداتی نداشت که شما میگید...حالا به نظرتون ایرانخودرو ماشین ملی خودشو با ماشین های کپی چندین سال پیش فرانسه با کیفیت ساخت یکی روانه بازار میکنه تجربه استفاده از دنا پلاس رو ندارم اما تو دنا که واقا ضعیف تر از دنا پلاس معمولی تیپ ۱ هست چنین ایرادانی نداشت مشکل شما از اولش خرید ماشین از دلال بوده در مورد رنگ ماشین هم بگم که اگر واقا تک پوششه بود کل سایتای منتقد ایرانخودرو که مدیران خودرو و سایپا و بقیه شرکتای مونتاژ بودن منفجر میشد از این سوتی و اشتباه ایرانخودرو ایم ماشین از نظر من با این قیمتی و طراحی زیبایی که داره و خیلی ارزونتر از ماشین های همرده چینیش هست به نظرم ارزش خرید خیلی بالاتری داره آقایونی هم کا نام بردید اگر تجربه استفاده دارن یا از روی کاغذ و اطلاعات بهتون پیشنهاد دادن گناهی ندارن شما خودتون نباید میرفتید از دلال ماشین بگیرید که چنین بلایی سرتون بیاد در کل بگم دنا پلاس یکی از بهترینای بازار ایران هست و هیچکس این مشکلاتی که گفتید رو نداشته و امیدوارم تجربه‌ای باشه تا ماشبن از دلال غیر مطمئن نگیرید ممنون که تا آخر نظرمو خوندید

Mp09ugniu

داداش الکی اینقدر عیب رو ماشین نزار هیچ ماشینی تو ایران خودرو و سایپا با رنگ تک پوششه اصلا وجود نداره الان بهت میگم شما از کدام شرکت دلال گرفتی شما رفتی خیابان ستارخان از عاملیت های مجاز ایران خودرو خریدی نه نمایندگی های مجاز ایران خودرو ماشین خریدی برای همین سرت کلاه رفته تو ستارخان ماشین را با رنگ تک پوششه بهت میدن و تمام آپشن های استاندارد ماشین مثل ضبط و روکش و کفی و.... ماشین نداره و خودشون رو ماشین میبندن میگن فول آپشن چون اون ها ماشین های دپو شده ایران خودرو هستن که چند ماه خاک خوردن و اینها خریدن و میندازن به مردم من خودم‌ تو قرعه کشی ایران خودرو یه دنا پلاس توربو اتومات بردم خیلی هم ازش راضیم الان کیلومترش ۵۰۰۰ تا است و تا الان تنها خرجش بنزین بوده پس الکی نگو ماشین بده شما سرت کلاه رفته گردن ایران خودرو ننداز من تا الان همیشه ماشین های ایران خودرو را سوار شدم از 405 و پارس و سمند گرفته تا تندر و دنا پلاس و از همشون هم راضی بودم شما تجربه یک ماشین بی اعتبار را گذاشتی گارانتی ماشینت هم به خاطر اینکه کد مجاز فروش نداشتی از نمایندگی باطل شده واگر نه من از خدمات فروش ایران خودرو خیلی راضیم من این حرف هارو بدون تعصب میزنم

Mp09ugniu

کدوم ماشینی اینقدر عیب و ایراد داره به خدا پیکان اتومات مدل ۶۴ هم این مشکلات رو نداره شما چجوری تا ۷۰۰۰ رفتی اینقدر ماشین داغون شده بعد داداش سوتی نده مگان فقط ۱۱۵ اسب بخار با ۱۵۲ نیوتن متر گشتاور داره آخه چجوری سوناتا با ۱۷۶ اسب بخار قدرت با ۲۲۹ نیوتن متر گشتاور رو بگیره شما فکر کنم داری قوانین فیزیک رو اشتباه میگیری حتی مزدا ۳ که ۱۴۷ اسب بخار داره با گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور. مگان نمیتونه مزدا۳ رو بگیره چه برسه به سوناتا اتفاقا دنا پلاس توربو موتورش ۱۵۰ اسب بخار قدرت داره با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر پس این دنا پلاس هست که میتونه مزدا۳ رو بگیره ولی با سوناتا نمیرسه ولی تو نسخه tc7 پلاس میتونه سوناتا رو هم بگیره من هم خودم دنا پلاس توربو اتومات از شرکت بردم خیلی راضیم الان کیلومترش ۱۰۰۰۰ تا است و تنها خرجش روغن و بنزین بوده از خدمات پس از فروش ایران خودرو هم خیلی راضیم پس قشنگ معلومه شما تجربه این ماشین را نداری بلکه فقط میخوای یه نظر بد در مورد این ماشین بدی

Nirvana

دوست عزیز از ماشینی که پایش برای چهل سال پیشه انتظاری نمیشه داشت.متاسفانه بعضی گول سمند بزک‌کرده میخورن. در مورد صدای باد دلیلش طراحی ناقص ستونهای a هستند که به طرز خنده اوری به هم نزدیک هستند و شیب به داخل دارن و باعث شده پهنای سقف به اندازه پراید باشه و شیشه جلو توانایی گرفتن باد از ستونهای کناری رو نداشته باشه و عملا سر راننده و سرنشین به طرز وحشتناکی به شیشه و ستون کناری نزدیکه و این عیب مشترک خانواده سمنده.

Mmm123

اینقدر نوشتی که آدم خسته میشه.پر ایراد هست ولی نه اینجوری که شما میفرمایید.بهترین محصول ایران‌خودرو شکی درش نیست و از محصولات سایپا بسیار بهتر و حتی از بعضی چینی ها هم بهتره.ولی خب دیگه چهارصد بدی و مثلاً صفر باشه و کلی هم ایراد.خب واقعا تو پر آدم میخوره.حق داری از این نظر

Adel2551

هیچ گیربکسی از d به n رفتن خورد نمیشه. یا خالی میبندی یا از d رفتی به r که احتمال اول خیلی زیادتره.

سیاوش محسنی

اظهار نظر عجیب، غیر منطقی و تخیلی رو با دقت خوندم، هیچ خودرو صفر کیلومتری امکان نداره از کارخانه ی ایران خودرو با این همه عیب خارج بشه مگر اینکه بخش کنترل کیفیت کارخونه منحل شده باشه!! امکان داره یکی، دو مورد ایراد وجود داشته باشه ولی این حجم از ایراد امکان نداره. البته از قدیم گفتن هر چه دروغ بزرگتر باورپذیریش بیشتره! من نمی دونم شما به چه دلیلی این داستان افسانه ای رو درست کردید. در ارزیابی سازمان استاندارد که یک سازمان بیطرف و عموما در جبهه مقابل خودرو سازان است دنا پلاس اتوماتیک و پژو دوهزار و هشت تنها خودروهای پنج ستاره کیفی بین تمام خودروهای داخلی و مونتاژ شدن. شما هم بهتره «اصابتو» بیشتر از این خورد نکنی و به صورت جانبدارانه خودرو خاصی رو تخریب نکنی.😄

علی قربانی

به هر حال قد صدوهشتاد هم معضلیه در دنا اتومات

Alimoradi83

من الان ۱ سال و خورده ای دارمش. و خونم هم تو بندر عباسه وقتی میام اصفهان براحتی و بدون هیچ دغدغه ای میام ی بارم همچین مشکلاتی و نداشته

Cres

آخه چرا مال شما این جوری شده من دارم مال من دنده ای هس 45000هزار کیلومتر کارکرده مدل 97 تا حالا آخ هم نگفته ماشینو بشورن انگار نو هس صفر نمیدونم شاید مال شما این طوری باشه آخه من چون. تعریف توصیف زیادی کردم تو فامیل یه دونه هم داییم گرفت مال اون اتومات هس تا حالا از اون هم مشکلی نشنیدیم مال ایشون فکر کنم 15 تا کار کرده باشه نمیدونم کیفیت شاید شانسی باشه

Alisd

مشکل اینجاست که ماشین میبردیم ایران خودرو من ماشینم مدل ۹۳ هست تا ۹۵ میبردم ایران خودرو هر روز خراب بود تو یه هفته ۴بار واشر زده دیگه نمیبرم به جز چیز های مصرفی خرج دیگه نداره ماشالا

Djv

این مشکلات همشون به جز خرد شدن گیربکس و کیفیت رنگ بد برای سورن من هم اتفاق افتاده بود.

Mohammad1234

سلام دوست عزیز من دنا پلاس ۹۹ دارمولی مشکل هنگ کردن و بخاری و صدا باد را ندارم از من سانروف نداره ولی فرقی نداره با بدون سانروف الان ۱۴۰۱است میخواهم بخرم سوال به نظرتان چی بخرم دناپلاس یا یک ماشین هم قیمت سانروف دار مانیتور دار اگه میشناسید اسمشو بگید ممنون میشم

momen

من کار به دفاع بیهوده ی دوستان ندارم . خداروشکر با اینکه ماشیناشون ایرانیه ، ولی هنوز زنده هستن و دارن نظر میدن . همین جای شکر داره . فقط میدونم ایرانخودرو حتی نمیتونه یه ایربگ رو ماشیناش بزاره که به موقع باز بشه . چه برسه به توربو و گیربکس اتومات 6 سرعته و کلی تجهیزات که حتی خودش هم ازشون سر درنمیاره . برادر جان ، شماهم به جای این همه ایراد گرفتن برو خدات رو شکر کن ماشینت خودبخود دچار حریق نشد که کلا متضرر بشی . چهل پنجاه تومن فدای سر خودتو خانوادت . یه لطف کن آبروی رنو (مگان) رو هم نبر و اینقدر با مقایسه اش با ماشین بیضوی ایرانی بهش توهین نکن که روز قیامت باید جوابشو بدی . از ما هم بابت دفاعیات چرندمون دلگیر نشو . ما ایرانیها تو عمرمون ماشین خوب ندیدیم و برای حفظ آبرو مجبوریم به توضیحات شما شبهه وارد کنیم تا نگیم یه مشت پیکان سوار بودیم . الکی ادای لوکس سوار هارو درمیاریم که دنیا بهمون نخنده . بین خودمون بمونه ، داریم صورتمونو با سیلی سرخ میکنیم . وگرنه این ماشینها لیاقت ما نبوده و نیست .😉

Nimabr

سلام وقت بخیر خدمت شما . خودمم تازه اگه خدا قسمت کنه ی هفته دیگه میخوام بخرم اما تجربه ایی ک من از دنا پلاس معمولی داشتم ک ماشین خوبی هست بماند حالا اتومات ک بماند اینکه ماشین های ایرانی کیفیتشون واقعا نسبت ب قیمتشون پایینه شکی نیست اما ببینید شما ی ماشین خانوادگی خریدید نه ی ماشین مسابقه بعدشم ماشین های ایرانی همشون حساس هستن خب اما توربو ک حساسیتش بالاتر هم هست ببینید ماشین تا ۸هزارتا اصلا نباید بهش فشار بیاد نباید دور موتور از ۳/۵بیشتر بشه ماشین از ۱۲۰تا بیشتر نباید بره شما ی پیچ گلویی اگزوز میبندی بعد دوروز باید بری اچار کشی کنی ک پیچ اگه شل شده باید سفت بشه اونوقت شما با ماشین ک هم خیلی حساسه هم خانوادگیه رفتی با اینو اون کورس گذاشتی خب منم باشم کم میارم حالا اونکه ماشین صفر هست ببیند ماشین صفر اب بندی باید بشه بعد ۱۰۰۰تا باید بره نمایندگی سرویس های دوره اییش انجام بشه نکه با سراتو کورس بزاری شما دیدی تو اینستا با دنا ۲۲۰تا میرن اون ماشین تا ده هزارتا بهش فشار نیومده رینگ و پیستون باید جا باز کنن برادر تو برو دنا مدل ۹۵ بخر بنداز تو جاده ببین راه میره یا نه نکه ماشین اتومات صفر ک اب بندی نشده باهاش تست شتاب بگیری کورس بندازی من خودم تو دنا پلاس نشستم دنا پلاس رفیقمم هست اصلا اینکه میگی بالای ۱۲۰تا باید ظبط روشن کنی نیست بعدشم ماشین های دنا مدل بالا باید ایسیوشون عوض بشه چون ایسیو بی کیفتی روش نصب هست باتشکر از سایت خوبتون

سیاوش محسنی

ممنون بابت داستان سرایی زیبات. تو مواردی که گفتی کنده شدن فرمون و دنده رو حین سبقت فراموش کردی دوست گرامی. این کار شما بسیار غیر اخلاقی و غیر منصفانه است.سعی کنید مزایا و معایب رو به طور عادلانه بیان کنید. قطعا این خودرو خودرو ایده آلی نیست ولی در بازار ایران و باتوجه به خودروهای داخلی، جز بهترین خودروهای صفر داخلی محسوب میشه.

khosravian

بله کاملا درست می فرمایید من خودم 6 ساله ال نود دارم، از اول خشک زیر پام بوده، با اینکه منو بابام و یه مدت داداشم سوار میشدیم، تا الان بیشتر از 137 هزارتا کار کرده، تازه منو داداشم که اینقدر خرکی با ماشین میریم، ینی کاری نبوده که من با ماشین نکرده باشم غیر از دور پلیسی دنده عقب، با این وضعیت عین چی داره کار می‌کنه و تاحالا خداروشکر آخ نگفته، از نظر شتاب هم که عالیه، با خیلی از ماشینا کورس گذاشتم، حتی تقریباً همین 20 روز پیش که ریمپ زدم، با زانتیا هم کورس گذاشتم کم نیاورد ردش کرد!!! اینم که میگن چپ می‌کنه و... الکیه، من خودم تنها چندباری دستی 180 درجه کامل با سرعت 60 تا کشیدم ماشین هیچی نشد، چندین بار دور کامل فرمون 90 درجه با سرعت 40,50 تا زدم اصلا هیچی نشد ماشین قشنگ چرخید، اما با ماشین داداشم که سمند ال ایکس صفر مدل 99 هست این کارو کردم، بهوای اینکه مث ماشین خودم دور میرنه، نزدیک بود برم تو جدول!!! در کل عالیه 👌👌 من با پارس، 405، 206، 207، مزدا 3، ام وی ام 530، و 315، X22، زانتیا و... کورس گذاشتم همشونو قال گذاش...

JjjjAmir

دوستان عزیز بنظر من ۸۰ تا ۹۰م بیشتر هزینه کنید یک تارا اتومات صفر بخرید و با آرامش زندگی کنید... کلا کم خرج و آپشن های زیادی داره خیلی هم به روزتر هست بنظر این بنده حقیر بهترین ماشین تو ایرانی ها و چینی ها هست با قیمت ۵۸۰ تا ۵۹۰ .....

amirarsalan10

قربون دستت داداش میدونم چقدر اذیت شدی چقدر اعصابت از دست ویرانخورد خورده دمت گرم که میدونی ماشین با اصالت چیه مگان و زانتیا عالی هستن

Mohammad58

چه داستانی ایران خودرو بدونه این همه از محصولش ایراد گرفتی ازت شکایت میکنه😆

Xoyxyolv

در رابطه با اینکه گفتید قاطی کرده و خودش گاز میخورده ... هیچ ربطی به ای سی یو گیربکس نداره این ایراد مربوط به درچه گاز و پدال گاز میشه ... و اگر گیربکس خورد کرده بود باید هزینه بالایی میداشت ... چطور برایه استارت ۸۰۰ تومن پول دادین رو نوشتید اما برای خورد شدن گیربکس از هزینش حرفی نزدید ؟! شما دنا نداری یک مگانه سرطان دادی که واسه تعویضه یک‌ لامپه چراغش باید کله سپر بیاد پایین !! و‌ اینکه گیربکسش (al4) بی کیفیت و خنگ ترین گیربکس هستش و با گیربکسه ۲۰۶ . 17 18 سال قبل یکیه

Jsudhe

با توجه به پیام هایی که شما عزیزان گذاشتید دنا پلاس توربو اتوماتیک ماشین خوبیه و من هم کاملاً این رو قبول دارم.ببیین برادر هر ماشینی فرقی نداره ایرانی یا خارجی، چند معایب چند مزایای منحصر به فودش رو داره دنا پلاس توبو اتوماتیک هم معایبی داره ولی برادرجان اگه دنا پلاس توربو اتوماتیک اینقدر معایب داشت،ایرانخودرو تا الان صدبار به غلط کردن میوفتاد🙃

Fd

ایران خودرو با جایی رقابت نمی کند و تو این رنج قیمت فقط می توانی همین شاسی فرغون با بدنه شورولت و گیربکس چینی و سیستم تعلیق پژو ۴۰۵ را بخری. مبارکتون باشد. تعرفه ۱۰۰ درصدی واردات خودرو نمی گذارد هیچ وقت سوار ماشین استاندارد حتی ۴ ستاره شویم.

amirpeyravy

سلام همین اول بگم مفصل و طولانیه من این ماشینو تو قرعه کشی برنده شدم البته مدل اتوماتشه و دقیقا سر ۲ ماه تحویل دادن بهمون و اینکه میگن همیشه با تاخیر تحویل میدن، نه اینجوری نیست ماشینای کم تیراژ رو به موقع تحویل میدن ولی مثلا پارس tu5 الان تو فامیل کسی هست که ۴ ماهش تموم شده و هنوز بهش ندادن قبل از هرچیزی هم بگم قبل از این ماشین ما پارس سال ۹۸ داشتیم که یجاهایی برای درک بهتر دوستان با اون مقایسه میکنم. الان ۷ ماهه که ماشینو تحویل گرفتیم و کیلومترش به ۱۵۰۰۰ رسیده بخاطر سفرهایی که باهاش رفتیم معایب: ۱:اولین چیزی که وقتی سوار ماشین میشید متوجه میشید جای پای کم راننده مخصوصا نسبت به پرشیا هست و کلا با این ابعاد بیرونی ماشین با پرشیا یکیه ولی فضای کمتری داره هم عرض قسمت عقب هم ارتفاع سقف هم جای پا ولی دیگه خدایی در حد ۲۰۶ نیست یعنی تقریبا یچیزی بین ۲۰۶ و پرشیاست از این نظر ۲:یکی دیگه از ایرادهای ماشین مصرف بالاشه،اگر اهل رانندگی هیجانی هستی اصلا به عددی که تو سایت ایرانخودرو یا کاتالوگش که نوشته (مصرف ترکیبی ۸ لیتر) اصلا توجه نکنید ،در کل بگم مصرف ماشین بشدت به نحوه رانندگی خودتون بستگی داره،اگر تو کفی ۵ نفره و پرگاز و با کولر برید راحت میرسه به صدی ۱۵ ولی از اونطرف یکبار من یه مسیر ۱۰۰ کیلومتری رو با سرعت ۸۰ کیلومتر فیکس رفتم چون کروز روشن بود ،مصرف ماشین به عدد حیرت انگیز ۵ لیتر رسید تازه با ۳ تا سرنشین و بار صندوق عقب ولی کولر خاموش و یکبار دیگه هم با همین شرایط ولی سرعت فیکس ۱۲۰ توی ۳۰۰ کیلومتر دقیقا ۱۸ تا سوزوند یعنی صدی ۶ تا،مصرف میانگین ماشین تو جاده با رانندگی طبیعی چیزی حدود ۸ و تو شهر با رانندگی طبیعی حدود ۱۲ لیتر(منظورم از طبیعی بدون گاز و ترمز و سرعت استاندارده و اگر هیجانی میرونی باید بگم مصرفت حدودا ۳ تا زیاد میشه) ۳: باید بگم با اینکه مبلغ هنگفتی پرداخت میکنید نباید تفاوت کیفیت زیادی توقع داشته باشید،نمیگم کیفیتش با پرشیا یکیه ولی خیلی هم بیشتر نیست و الان بعد از ۴ ماه از ستون ماشین صداهای اضافه میاد(در کل هم منظورم از کیفیت ،کیفیت کابین خودرو و داشبورد و رودری ها و... هست) ۴:درمورد یکی دیگه از مهمترین ایراد ها که دوستان اشاره کردن داغ کردنشه بله داغ میکنه و همگام با داغ کردن افت میکنه حتی تا ۵۰ درصد مخصوصا تو سربالایی فشار بیاری خیلی داغ میکنه ولی بازم اون بستگی به رانندگیتون داره اینم بگم که ماشین فن و سیستم خنک کاری قوی ای داره(حداقل نسبت به پرشیا) چون شما سرعت خنک شدن دمای اب رو تو امپر دمای اب میبینی و دو تا راه حل برای این معضل:اول اینکه اگر توی شهر متعادل یا گرم هستید برید نمایندگی بگید ترموستات ماشینو با ۸۳ درجه عوض کنن چون فابریکش ۸۸ هست دوم اینکه اقا سطح اب رو دقیقا وسط max وmin نگهدارید چون وقتی اب رو max پر میکنید امپر ماشین بطور چشمگیر میاد بالا و فن یکسره کار میکنه و خیلی دیر خاموش میشه ۵:اینم بگم من تا این کیلومتر یکبار بدلیل تنظیم نبودن فرمان ماشین رفتم گارانتی و بعضی مواقع هم امپر بنزین گیج میزنه یعنی خودت میبینی وایسادی و امپر بنزین یکی کم میشه یا زیاد میشه!!! ۶:یک ایراد دیگه اینکه تو سرعت های بالاتر از ۱۰۰ صدای باد و جاده خیلی وارد اتاق میشهو از سرعت ۱۶۰ به بعد اصلا صدا به صدا نمیرسه و لاستیک های درها خوب مونتاژ نشده ۷:مشکل بعدی هم درمورد کامپیوتر سفریه،بعضی از مواقع خود به خود ریست میشه و ساعت و تاریخ و trip رو ریست میکنه و حدود یکهفته هست که علامت ترمز دستی رو نشون میده که هنوز نبردم نمایندگی نشون بدم ۸:اخرین چیزی که به ذهنم رسید تاخیر پدال گازه ،با اینکه تو حالت اسپرت تاخیر کمتر میشه ولی همچنان وجود داره که پرسیدم میگن تو ماشینهای اتومات طببعیه مزایا: ۱:اولین مزیت ماشین که متوجهش میشید شتاب خوب ماشینه با اینکه ماشین اتوماته و حدودا ۲۵۰ از پرشیا سنگینتره ولی شتابش از پرشیا بیشتره(خودم در شرایط یکسان با برنامه تست کردم و صفر تا صد رو تو شرایط یکسان و نه استاندارد پرشیا ۱۶ و دنا ۱۳.۲ زد) و حتی تو سربالایی و ۵ نفره بودن بهمراه بار تو صندوق بهتون نه نمیگه و قشنگ تو اینمورد از خیلی از ماشینهای حتی تا ۱ میلیارد هم بهتره (چون خودم یکبار با جک s5 کورس گذاشتم و قشنگ اون جا موند مخصوصا شتاب تو سرعت های بالای ۱۲۰خیلی زیاده البه خب اون ماشین سنگین تره ولی برا قیاس کردن گفتم) ۲:یکی از لذت بخش ترین مزایای ماشین کمصدا بودن موتورشه یعنی واقعا شما تا سرعت ۱۴۰ اصلا صدای موتورو متوجه نمیشی البته همونطور که گفتم از سرعت ۱۰۰ به بعد صدای باد زیاد میشه تو اتاق ولی در کل تو ماشینهای ایرانی که من همشون رو سوار شدم کمصداترین ماشین همینه ۳:مورد سوم از نظر من زیبایی ماشینه که البته سلیقه ایه ولی در کل رینگهای زیبایی داره و لاستیک فابریک ماشین ۲۰۵ هست که باعث زیباتر شدن میشه ولی بدلیل فاق کوتاه ۵۰ لاستیک بنظر من سواری خشکتری نسبت به پرشیا داره و واقعا این موضوع محسوسه و اینم بگم ارتفاع فابریک ماشین خیلی پایینه و اگر شما ۴ نفر سوار کنید خیلی محتاطانه باید دست انداز هارو رد کنید ۴:امکانات خوبی داره درکل مثل سانروف و کروز کنترل و مولتی مدیا و یسری ریزه کاریای جذاب مثل تعبیه جک برای کاپوت و جک صندوق و چراغای روز زیبا و چراغای زیردری و ... ۵:یکی دیگه از مزایای خوب ماشین فرمون برقیه که یخورده از هیدرولیک نرمتره ولی مهم اینه که تو سرعت سفت میشه و باعث پایداری بهتر میشه خیلی مفصل شد ولی میخواستم هرچیزی از این ماشین تا اینجا دیدم رو بهتون بگم ،در کل شتاب خوب ظاهر جدیدتر و امکانات خوب و مصرف نسبتا بالا(در حد همون پرشیا) کیفیت کمتر از انتظار و فضای ناکافی سرنشینان و داغ کردن خصوصیاتهای این ماشینه که بنظرم تو رنج قیمت خودش بازم ارزش خرید داره دلیل حرفم اینه که من دلیل گرونتر بودن ۲۰۷ اتومات و تندر پلاس و تارا رو نمیفهمم، مخصوصا پارس اتومات الان که من این متنو نوشتم مدل ۹۹ ۴۹۰ قیمت میخوره و دنا اتومات ۵۳۰😂😂 ولی جدا من نمیفهمم پارس اتومات نه اپشنی داره نه ۴ ایربگه نه موتور قوی ای داره نه گیربکسی... در حق دنا کملطفی شده اونم بخاطر جوسازی فضای مجازیه که مثلا میگن سانروف نشتی داره یا مثل شاهین مشکل خاموش شدن و اتیش گرفتن داره که فعلا هیچکدوم از اینها نصیب ما نشده،از دید من ارزش خرید بالاتری نسبت به ۲۰۷ اتومات و تندر پلاس داره در نهایت هم بگم دوستان بیاید واقع بین باشیم و هر ماشینی رو بارنج قیمت خودش مقایسه کنیم الان تو این بازار تک بعدی ای که هستیم انتخابمون همینا هست نباید این ماشینو با سراتو و ماکسیما مقایسه کرد که قطعا اونا بهترن فقط خدا کمک کنه از این وضع اسفناک در بیایم و اوضاع خودرو سازی کشور بهتر بشه ،دوستانی که میگن ایرانیا نمیتونن باور کنید کسی که میتونه گیربکس اتوماتیک هلیکوپتر و موشک قاره پیما تولید کنه تولید خودرو کاری براش نداره ولی مافیایی که توسط انحصار خودروسازی ساخته شده نمیذاره... ببخشید که طولانی شد🙏

Fd

هلیکوپتر مگه گیربکس اتوماتیک دارد داداش ها ها ها!!!!!!

Mohammad12

بد ترین مشکل این ماشین در مدل توربو مخصوصا اتوماتش‌ مصرف سوختش هست که واقعا خیلی خلی زیاده در حد یه ماشین 3500 سی سی میسوزونه اگه مصرف سوخت براتون مهمه اصلا سمتش نرید..با تشکر از باما

Jsudhe

با توجه به پیام های شما عزیزان دنا پلاس توربو اتوماتیک ماشین خوبیه و من کاملاً این رو قبول دارم.برادرجان ببین هر ماشینی چند معایب و مزایای منحصر به خودش رو داره دنا پلاس توربو اتوماتیک هم معایبی و مزایایی داره ولی برادرجان اگه دنا پلاس توربو اتوماتیک اینقدر معایب داشت تا الان ایرانخودرو صدبار به غلط کردن میوفتاد🙃

Mahdithr

سلام دوستان من ال 90 مدل 97 دارم میخوام اتومات سوارشم، بین دنا پلاس توربو شارژ اتومات ،اریزو 5،جک جی 4،ال 90 پلاس، سیمبل و... چی بخرم ،لطفا راهنمایی کنید 🙏

khosro123

بترتیب سیمبل دنا اریزو ال90 جک

Sohrabkh

سلام دوست عزیزم ، من دناپلاس توربو اتومات دارم . ببین شما ال ۹۰ سوار شدی هزینه هاش کمه و نگهداریش راحت تر چون واقعا ماشین خرکاریه و آخم نمیگه هزینه های نگهداری دنا خیلی بالاست و از همه بدتر قطعه های جلوبندیش خیلی به ندرت گیر میاد .

علی رضا فنی

به ترتیب البته بنظر بنده سیمبل ال نود اریزو

Mehdi56

به عنوان کسی که دنا اتو داره اول پیشنهاد میدم آریزو بعد دنا، جک جی ۴ بعد خانواده ال ۹۰.

mahf

سلام دوست عزیز، دنا ماشین خوبیه اما مقایسه با این خودرو ها عقب میمونه، چون از لحاظ فنی کلا رنو حرف اولو میزنه از لحاظ استحکام بدنه بازم حرف اولو میزنه از لحاظ درس کار کزدن ضبط دکمه ها و کیلومتر بازم رنو خوبه، بین اینا سیمبل بخر، چون ماشین های ایرانخودرو را چند سالی نگه میدارن و بعدا تحویل میدن خیلی خربا در میان یا بعضی وسایل هاش درس کار نمیکنن، درکل سیمبل بخر راحت باش، با تشکر

Amiiiir

آنقدر بهت بگم کسی که دنا توربو سوار بشه بکشیش دیگه سوار خانواده ال ۹۰ نمیشه

vartanmx7

به ترتیب: آریزو 5،جک جی 4، سیمبل، ال 90 پلاس،دنا پلاس توربو شارژ اتومات. من خودم بیشتر از یک ساله که جی4 دارم و توی این مدت مطمئن شدم که توی همه ماشین های همرده ایرانی و چینیش ، این ماشین راحت یه سر و گردن از همشون بالاتره؛ هم پرقدرت و مطمئن بوده و هم سواری نرم و راحتی داشته. به جرات میتونم بگم که توی ماشین های اتوماتیک موجود و همردش، کم مصرف ترین هم هست! در عین حالی که از لحاظ شتاب و قدرت توی جاده از همشون سر تره

ERFAN0048

سلام دوستان من 450 پول دارم بین دنا پلاس توربو دستی و مگان و جک j5 و هیوندا اوانته گیر کردم راجب همشونم تحقیق کردم هرکدوم مزایا و معایبی داره یه ماشین خوب و متعادل هم از نظر خرج و مخارج و شتاب و سرعت قیافه برام ملاک نیست یا آپشن برام ملاک نیست شما کدوم رو پیشنهاد میدید؟

Amiiiir

اگر شتاب و آپشن و قیافه برات مهم نیست پس ال نود بخر

Amiiiir

توربو دستی بخر حداقل ۳ سال گارانتی داره و تو بورسی نه یه ماشینی که حالا هم دیگه قطعاتش بد گیر میاد

vartanmx7

سلام دوست عزیز.اگه موتور و فنی خودرو بهمراه رانندگی نرم و راحت برات مهمه و داشتن آپشن برات توی اولویت دوم قرار داره، من پیشنهاد میکنم که جی4 رو انتخاب کنی. (البته که بجز سانروف بقیه آپشن هارو خودت میتونی بعدا اضافه کنی)

OldSina

سلام خدمت دوستان عزیز من الان حدود 1 سال است اتومات دارم ماشین خوبی است نسبت به قیمت چینی های cvt گیربکس att با این قیمت و توربو خوبه راحت 200,000,00 از مشابه چینی ارزونتره فراوانی قطعات و نمایندگی هم که بماند حالا برسیم سراغ ایرادات اون خاموش شدن در دور آرام مربوط به سوکت ها ی کوئل هس که داخلش رو تنگ کنید دیگه این اتفاق نمی‌افتد البته قاب روی موتور هم بردارید که زیاد گرم نشه کوئل ها البته تو بعضی مدل ها دسته سیم کوئل رو هم عوض باید بکنید ، کوبش ماشین به دلیل ارتفاع پایین و میشه گفت اسپورت بودن است همیشه از بنزین سوپر یا اکتان درست حسابی استفاده کنید بدون mmt اون صدای صوت از چرخهای عقب مربوط به دو تا پین پشت لنت ها هس باید با سنگ فرز بزنید بیخودی خرج نکنید البته برای نبود esp یه استرس بار بندازید تمام البته از مدل هایی که تو تصادف از وسط میشکنه تا اون یکی طرف رو له نکنه اونایی هم که از گارانتی راضی نیستن میتونن کاتالیزور رو با داون پایپ تعویض کنن یه کیت مکش هم بندازین روش با یه دست شمع و وایر تخصصی و یه فولی سبک شده یه داینو مشتی 185 اسب سر چرخ میده بهتون که اون موقع سربالایی سهله کوه رو هم میره بالا البته چون که اینتر کولر کوچولو هس تعویض اینترکولر توصیه میشه هر کی هم پول اضافه داشت یه خنک کننده متانول بندازه روش خلاص یه چیزی هم راجب توربو بگم واشر این توربو فابریک جنسش خوب نیس باید با نمونه فلزی تعویض شه تهران هم یجایی هس توربو رو آپدیت میکنه با این اوصاف تا 200 اسب هم میشه گرف نکته دیگه این که چقتی میخوایین خاموش کنیین یه چند لحظه فرصت بدین توربو خنک شه تا روغن موتور زود سیاه نشه البته پول باز اینجا بدرتون میخوره یه مدل مجیکار دزدگیر هس که میتونی از ماشین دور شی بعد یه مدت خودش خاموش میکنه آهان روغن هم همیشه 10w40sn بریزید sm یا sj نریزید نمایندگی هم تعویض نکنید روغن خودتون بخرید بدین بیرون عوض کنم صدای در و باد رو هم بدین دامپینگ کنن خلاص برا کوبش هم زیاد اذیت شدین تعویض یا پیچی کردن کمک پنوماتیک اینا نکنید که نابود میکنه ماشین رو فعلا همین

vartanmx7

میخوای کلا ماشین صفر رو بکوبیم و از نو بسازیم!

Bjhvh

سلام ما یک ماهه دنا پلاس دنده ای معمولی خریدیم ازش راضیم ولی یکم مصرف سوختش بالاس فضای پای عقب هم نسبت به سمند و پژو کم تره شتاب خوبی هم نداره مشکلی که من دارم و منو از دنا زده کرده صدای موتور هست که به شدت تو کابین میاد خیلی رو اعصابه میخواستم بدونم فقط من این مشکل رو دارم یا همه مشکل عایق بندی داره ؟؟؟

Moribokhara

من داداشم داره واقعا گاز دادن بهش راضیت میکنه ولی راحتیش افتضاحه سواری ماشین خشکه فرمون پذیریش ضعیفه و شدیدا صداهای بیرون به کابین وارد میشه در حدی که شیشه بالا باشه ماشین بغلی بوق بزنه انگار تو خیابون وایسادی صدای باد هم که تو جاده انقد کلافت میکنه که هیچی خلاصه بهترین ماشین ایرانی رو هم که سوار بشید ریسک و هزینه ی تسمه تایم و استهلاک موتور به درد نخورش رو همیشه دارید تا خارجی سوار نشید کیفیت و راحتی و نرمی قابل تعریف نیست چینیای با کیفیت تو همین رنج قیمت شرف دارن به تولید ضعیف داخل

Show More