• مشخصات فنی plusturbo
  • مشخصات فنی plusturbo
  • مشخصات فنی plusturbo

مشخصات فنی دنا پلاس EF7 5 دنده توربو سال 1396 - 1404

1019 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
ایران‌خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌لیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه می‌شود. ایران‌خودرو در
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
5/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

امکاناتی بیشتر از دنا
اقتصادی‌تر از پیشرانه‌های XUM و XU7
اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
بهبود گیربکس در مدل توربو 6 دنده
اضافه‌شدن سنسور نور و باران (از بهار 1402)
عرضه نسخه ارتقایافته (از پاییز 1402)

نقاط ضعف

عایق‌بندی کابین
کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
نرم بودن فرمان برقی در سرعت‌ بالا
موقعیت نامناسب دکمه‌های تنظیم برقی صندلی
عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو

تریم های دنا پلاس EF7

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1397 تا 1401

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ EF7

حجم موتور

1.7 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

150 اسب‌بخار

گشتاور

215 نیوتن‌متر

شتاب

10 ثانیه

سرعت

205 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

اول

طول

4559 میلی‌متر

عرض

1720 میلی‌متر

ارتفاع

1460 میلی‌متر

فاصله محوری

2671 میلی‌متر

وزن

1262 کیلوگرم

حجم باک

60 لیتر

چرخ جلو

205/50R16

چرخ عقب

205/50R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

(دزدگیر فابریک: سفارش مدیران)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

نئون

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

روکش چرم با دوخت قرمز

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - هندزفری

مانیتور

7 اینچی لمسی - (مانیتور عقب: سفارش مدیران)

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

(سفارش مدیران)

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - SD card

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

(گیرنده تلویزیون: سفارش مدیران) - (دی وی دی پلیر با دسته گیم: سفارش مدیران)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

(سفارشی)

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

مالتی پلکس

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

8 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه مخملی - (روکش چرم فابریک: سفارش مدیران)

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی - دسترسی به صندوق - زیرپایی موکتی با آرم توربو - (کفپوش صندوق و کابین: سفارش مدیران)

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سفارشی

سایر ویژگی‌ ظاهری

(آنتن کوسه‌ای: سفارشی) - (شیشه سولار: سفارش مدیران)
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای دنا پلاس EF7 5 دنده توربو در بازار

رنو تندر 90 پلاس دنده ای

رنو تندر 90 پلاس دنده ای

مقایسه
سمند سورن ELX

سمند سورن ELX

مقایسه
دیدگاه کاربران
رضاجان 4 روز پیش
دوستان من دنبال یه ماشین خانوادگی با شتاب و اپشن خوب تا قیمت نهصد یا یه تومن هستم چی پیشنهاد میدین و شدیدا بدم میاد هر روز نمایندگی باشم
پاسخ
0
0
0
نویدفردا 6 روز پیش
سلام عزیزان لطفا غیر مسوولانه نظر ندین این خودرو خواهی نخواهی تولید میشه و حتما خواهان هم داردلذا واقعا از این همه کامنت ضد ونقیض آدم مونده چه تصمیمی بگیرد چه نیازی به گفتن دارد که مقایسه داخلی و خارجی عنوان بشه هر فندق مغزی می دونه که خارجی خیلی بهتر ولی خب...ملت واقعا بیکارن بعضی اظهارات که آدم می خونه نشون میده که گوینده حتی گواهینامه هم ندارد سال ۹۶ می خواستم سمند ای اف سون بخرم همین ضد ونقیضها بود نمی خوام بگم که اشکال اصلا نداشت ولی بعد ۲۲۰ هزارتا موتورش تعمیر کردم که البته در شکل رانندگیم ایرادات زیادی بود رفیقی دارم همون ماشین ده سال بدون کمترین هزینه براش کار کرده ...یقینا سبک رانندگی خیلی تاثیر گذار است خواهشا لطفا در اظهار نظر دقت کنیم هر مرام و مذهبی که داشته باشیم باید در قبال نظرات خود احساس مسوولیت کنیم درست قیمت‌ها خیلی بالاس ولی واقعا ضعف کیفیت هم در این حدی که دوستان میگن نیست ضمن اینکه بازهم عرض می کنم ما که اینقد توقع از شرکت‌های خودرو داریم در انجام وظایف و پایبندی چه نمره ای به خودمون میدیم در برابر سایر ملتها
پاسخ
0
2
0
reza_1001 1404/4/20
انگار بری نونوایی نون سوخته بهت بدن بعد بگن همینه که هست نمیخای کنجدی ببر
پاسخ
0
0
0
پرادوv6 1404/4/19
سلام ظاهرا گیربکس هاش دیگه شرکت dae تامین نمیکنه
پاسخ
0
0
0
rmreza 1404/4/17
دوستان! می خواهم دنا پلاس اتومات دست دوم بخرم ولی می گویند هزینه های بالایی داره. مثلا گیربکس اگر خراب شود هزینه 120 میلیون تومانی داره. درست است؟
پاسخ
1
0
0
سلامتتی 4 روز پیش
متاسفانه بله تقریبا هزینه تعمیر بالایی داره
0
0